MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest pt lip 18, 2025 1:51 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 231 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 19 10 11 12 1316 Następna
Autor Wiadomość
Post: śr paź 27, 2010 1:03 pm 
Offline
postmajtek
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt maja 08, 2009 10:49 am
Posty: 46
Numer GG: 5165229
Lokalizacja: Poznań/Skarżysko kamienna
siedze w szpitalu, a na forum pisze w wolnych chwilach.... jak mi sie uda wzyjsc wczesniej z oddzialu dzisiaj albo jutro to podjade do pana magika z parkingu i postaram sie zalatwic, zeby naprawil ladowanie w zombie.... tak jak Ci mowilem poczatek wrzesnia mam czas bezproblemowo, a pozniej bedzie coraz gorzej.

jesli chodzi o jazde autem, to napewno nie bylo jezdzone, chyba ze pan magik potrafi auto parkowac co do centymetra. jak bylem o 23 to nikogo nie bylo w ich melinie i nie bylo z kim pogadac... wiec jest super strzezony :P ale to inna kwestia.

_________________
Kuba


Na górę
Post: pt paź 29, 2010 5:41 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sie 02, 2001 2:00 am
Posty: 1431
Numer GG: 34862
Lokalizacja: Warszawa
Kubek weź się w kupę :). Masz tam jazdy samochodem dokladnie 120 sekund.
Nie chodzi mi o to abyś go naprawiał, jeździł nim, dłubał w nim czy tuningował MS'a.
Myślę ze jak bys wyszedl 5 minut wczesniej na dyzur, to sprawa byla by pozamiatana [zlosnikok]

No ale nie o tym watek, zrobisz i tak dokladnie tak jak uwazasz [jezyk]

_________________
Kubitus


Na górę
Post: pt lis 05, 2010 3:42 pm 
Offline
postmajtek
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt maja 08, 2009 10:49 am
Posty: 46
Numer GG: 5165229
Lokalizacja: Poznań/Skarżysko kamienna
no u mnie okazalo sie, ze po zmianie kodu zmienilo sie rowniez afr na tych samych ustawieniach wtraskow i na tych samych mapach :) wiec jest magia, a teraz afr odpowiada rzeczywistemu stanowi silnika, bo auto na wot-cie bylo zamulone i szarpalo.... a okazuje sie, ze ma na nim afr rzedu 11.0-11.4 a nie tak jak pokazywala poprzednia niby nowsza wersja kodu 12.5-12.7.... wiec czeka mnie robienie map od nowa, bo nawet na jalowych ma inne AFR. po prostu szok....

napisalem na forum msextra, zeby im pomoc, ale napisalem, ze uzywam wtryskow wysokoomowych jak nisko i stwierdzili, ze zle robie, ze wtryski wysoko jak nisko inie beda sie otwieraly itd... a okazuje sie, ze nie wazne jakie wpisze ustawienia czy dla nisko, czy dla wysoko oafr na tych samych rpm jest taki sam i w porownaniu z poprzednia wersja jest za bogato, a auto na poprzedniej wersji tez manifestowalo takie objawy....

z palca tego nie wyssalem, a oni mnie zlali :/

_________________
Kuba


Na górę
Post: ndz lis 07, 2010 8:44 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lis 26, 2006 12:19 am
Posty: 2399
Lokalizacja: [EL] Łódź
Panowie, wczoraj MS pierwszy raz zawiódł. Nie udał się wieczorny wyjazd do kina...

Trochę wilgoci i moja prowizoryczna instalacja elektryczna przegrała ;)
Na szczęście znam ją na wylot i namierzenie usterki zajeło 5 minut... Był to słaby przepływ prądu przez jeden z cylndrycznych bezpieczników (główne zasilanie wtrysku), chyba od wilgoci zaśniedziały styki. Zmieniłem bezpiecznik na nowy i problem poszedł w niepamięć, ale niestety niesmak pozostał...

Jednak w starym dobrym K-Jetronicu taka awaria raczej by nie wystąpiła, to chyba jedyny minus elektroniki...

_________________
http://www.malusie.pl - bodziaki dla niemowląt i koszulki dla dzieciaków
Jeep Grand Cherokee 5.2 '96

ex: W123 D30 '83, W126 E28 '83, S123 E23 '85, W201 E23 '92


Na górę
Post: ndz lis 21, 2010 8:33 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sie 02, 2001 2:00 am
Posty: 1431
Numer GG: 34862
Lokalizacja: Warszawa
Witam,

Dziś udało się "zakończyć" pracę nad moim W201, sterowane tylko i wyłącznie MS'em M104 3.2

Krótki film przedstawiający finisz naszych prac - T U T A J
Oczywiście główną rolę orzywianiu w201 odegrał Kubek_sq, za co jeszcze raz bardzo dziękuję [zlosnikok]

_________________
Kubitus


Na górę
Post: ndz lis 21, 2010 9:05 pm 
Offline
postmajtek
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt maja 08, 2009 10:49 am
Posty: 46
Numer GG: 5165229
Lokalizacja: Poznań/Skarżysko kamienna
no nareszcie sie udalo, zeby to w miare chodzilo (w sumie to chodzi rowniutenko :P), ale bylo duzo do zrobienia.... :) teraz tylko go zestroic jak sie patrzy i bedzie very goood ... zrywa asfalt zwija detki :P a tylko do 3500 rpm :) mowilem, ze Ms sie nie umywa do ke :P

a ja w miedzyczasie jak Kuba odkrywal, ze kolektor, ktory przywiozl nie pasuje, bo ma o wiele wezsze kanaly probowalem odpalic u siebie sekwencje. niestety na razie utknalem, bo okazalo sie, ze mam nieszczelnosc w instalacji przy filterku paliwa i musze poprawic :P jak tylko to zrobie to odpalam, mysle, ze jutro pociagne cala elektryke do gazu :P powiedzcie czy wiecie na ktory pin w magicjetach daje sie plus??

_________________
Kuba


Na górę
Post: pt lis 26, 2010 11:22 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: śr kwie 15, 2009 11:24 am
Posty: 352
Numer GG: 5261898
Lokalizacja: Mielec
podobno wszystko jedno z magic jetami, tak twierdzą tu:
http://lpg-forum.pl/viewtopic.php?t=775 ... c&start=15
jakie reduktory wrzucasz???
zapomniałem dodać że trzeba się zalogować, ale warto, dużo ciekawych rzeczy sie można dowiedzieć [zlosnikok]

_________________
W210 E240T 02' LPG
W126 280SE 82' MS


Na górę
Post: pn lis 29, 2010 8:58 pm 
Offline
postmajtek
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt maja 08, 2009 10:49 am
Posty: 46
Numer GG: 5165229
Lokalizacja: Poznań/Skarżysko kamienna
reduktory mam magic III x2, zeby sie ustrzec spadku Psi :P
instalka uszczelniona, elektryka prowizorycznie polutowana... wszystko gotowe do przelaczenia na lpg tylko... nie dojade na razie na stacje w tej zimie :P
Ukaniu mam do Ciebie romansa... probuje odpalic przejsciowke usb dla ms-a bezposrednio wpinana w plytke... http://allegro.pl/konwerter-ft232-usb-r ... 78836.html korzystam z tego i pewne sukcesy sa, bo na MS I chodzi bez problemu, ale niestety nie moge sie polaczyc z MS II, moze moglbys mi pomoc, bo mam fajnego malego kompika do strojenia i liveview, ale musze odpalic toto na usb, a nie chce kupowac kolejnej wpinanej przed maksem od strony kompa. wszystko na kompie poprawnie ustawione. najdziwniejsze jest to, ze ms I sie laczy, a dwojka ani ruszy.
aha dodam, ze nie mam specjalistycznego oprzyrzadowania do diagnostyki elektronicznej.
dorzucam PS z ustawieniami tego portu:
Obrazek

_________________
Kuba


Na górę
Post: pt gru 03, 2010 7:46 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lis 26, 2006 12:19 am
Posty: 2399
Lokalizacja: [EL] Łódź
Panowie, a jak Wam odpalają autka przy -10 stopniach?
U mnie nigdy nie było idealnie - prawdopodobnie zbyt mała dawka paliwa podczas "kręcenia".

Jednak warto przy dodatnich temperaturach prawidłowo ustawić cranking pw. Auto musi odpalać z pół obrotu :)

PS
Na K-Jetronicu zawsze było pół obrotu... ;)

_________________
http://www.malusie.pl - bodziaki dla niemowląt i koszulki dla dzieciaków
Jeep Grand Cherokee 5.2 '96

ex: W123 D30 '83, W126 E28 '83, S123 E23 '85, W201 E23 '92


Na górę
Post: pt gru 03, 2010 8:16 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 01, 2006 1:13 pm
Posty: 2628
Lokalizacja: Jaktorów
kubeq_sq pisze:
r bo na MS I chodzi bez problemu, ale niestety nie moge sie polaczyc z MS II, moze moglbys mi pomoc,
Serio - nie mam za bardzo pojęcia, mam płytkę V30 sterownik MS1 więc nie eksperymentowałem z MS2 - jeśli normalna tramsmisja przez RSa idzie a różnic w sterowaniu portu nie ma to... hmm, może niewielkie róznice w szybkości transmisji ? A przypadkiem MS2 nie chodzi szybciej niż 9600? ->115200?
Przepraszam, że nie odpisałem odrazu ale zerknąłem a potem wyleciało mi z pamięci a teraz post Voytasa odświezył wątek.

_________________
Pamiętaj, że Mercedes daje znać, że go coś boli. Nie bagatelizuj oznak słabości.
190E 2.6 - bez LPG - Megasquirt 3.
Chcesz coś naprawić? skonstruować? - www.ldl-elektronika.pl


Na górę
Post: ndz gru 05, 2010 1:54 am 
Offline
postmajtek
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt maja 08, 2009 10:49 am
Posty: 46
Numer GG: 5165229
Lokalizacja: Poznań/Skarżysko kamienna
jutro jeszsze poprobuje, ale zamowilem juz przejsciowke wpinana w coma, bo to cos nie chce wspolgrac, predkosciami sie tez juz bawilem i dupsko blade :P ale thx za pomoc.
Voytas, moj zapala lepiej niz na ke... na ke krecilem dluzej, ale dzisiaj poprawialem dawki, bo wczoraj przy -20 na dworze bez gazu oczywiscie zapalil na 3 razy... :) dzisiaj od kopa :P

a mam pytanie odnosnie Waszej kalibracji wtryskow, czy badaliscie czasy otwierania iglicy przy roznych napieciach??ewentualnie jaka macie korecje wedle spadku napiecia?? ile ms na V? bo ja mam 0,2s, ale widze ze to jest zdecydowanie za duzo, bo jak wrzucam bieg, spadaja obroty i V w instalacji, to afr mi spada w dol w bogato, wiec musze to poprawic. ale jak poprawie korekcje to i mapa mi sie zrobi ubozsza, bo napiecia mam rzedu 13.2-13.5 i na takim jest robiona mapa. chyba musze regulator wymienic przy okazji. nie wiecie jaka cena?

_________________
Kuba


Na górę
Post: śr gru 08, 2010 1:50 pm 
Offline
postmajtek
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt maja 08, 2009 10:49 am
Posty: 46
Numer GG: 5165229
Lokalizacja: Poznań/Skarżysko kamienna
no to lecimy dalej z udoskonalaniem msa :) czy macie u siebie constant barometric correction?? dzisiaj wszedlem w manuala i wpadlo mi w oko, ze wcale nie trzeba kupowac tych podwojnych mapow od nich w cenie 65 dolcow, zeby ja miec. wystarczy miec drugiego mapa, kondka 0.22 uF no i reska 1kom. :) dzisiaj biore msa na diagne tranzykow od gazu, bo mi nie widzi zalaczonego nosa, to wlutuje drugiego mapa, bo mam jednego w proto area, podlacze i zobaczymy jak to dziala. byloby mega zajefajanie.... Mi strasznie brakuje tej funkcji w msie w dailydriverze... :)

Voytas jak jezdzisz sporo na jednym przekreceniu stacyjki to warto sobie sprawic cbc, szczegolnie jak sie poruszasz po roznych terenach:) mysle, ze Kubitusowi to nie potrzebne za bardzo :P jak on pokreci baka na ulicy obok :P a propos jak tam w201??

_________________
Kuba


Na górę
Post: śr gru 08, 2010 8:57 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sie 02, 2001 2:00 am
Posty: 1431
Numer GG: 34862
Lokalizacja: Warszawa
Kubek,
W201 utknęło u mechanika z rozwalonym przegubem wewnętrznym [zlosnikhihi]. Jutro powinny być wyjęte, będę myślał gdzie tu znaleźć jakieś mocniejsze przeguby [hihi]
Może przy tej okazji,zanim wytargam półośki, ktoś z was będzie wiedział jaka jest długość takiej półośki? jaka jej średnica ? i czy podejdzie coś mocniejszego (mam takie od 2.6 z ASD) za propozycje typu W201 2.5 16v z góry dziękuję :)

Niestety wróciło ograniczenie obrotów, ale tym razem do 4000. Myślę że to jednak walnięty czujnik na zębatce.
Kuba, jak rozwiązałeś u mnie ten czujnik ? on jest zalutowany i pociągnięty po całości do wtyczki od ms'a? czy jest gdzieś jakaś złączka abym mógł go bezpiecznie wypiąć?

_________________
Kubitus


Na górę
Post: śr gru 08, 2010 10:45 pm 
Offline
postmajtek
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt maja 08, 2009 10:49 am
Posty: 46
Numer GG: 5165229
Lokalizacja: Poznań/Skarżysko kamienna
no moze to byc czujnik, ale niekoniecznie... niestety niektore elementy instalacji sa jej slabymi punktami... np wtyczki na wtryski nie maja blokad. zalatw sobie te druciki od tego twojego znajomego :) czujnik w sumie mozesz zmienic, bo ja tez na niego obstawialem :P moze by za wolny, jak np w 4ro cylindrowcu czytal dwa zeby, a tu nagle 36:P gdzies tam czytalem o roznych predkosciach tych czujnikow, ze na walek rozrzadu sa tez montowane wolniejsze itd... itp... wiec lepiej zmienic, zamontuj najlepiej z frodziora escorciora :P 20zl kosztuje, wiec cenowo szalu nie ma. w okolicy zbiorniczka z plynem do spryskow jest laczenienie. sztuwne na luty :) trzeba ciac.

a ja mam do Was inny problem, w sumie do Ukania :) bo nie moge uruchomic tego NOS... :/ nie wiem czemu. jak sie NOS zalacza to w tunerstudio powinno sie pojawic N2o2?? polutowalem wszystko wedlug schematu, na iac2a mam podlaczone wejscie na +12v dla tego tranzystora, to jest 29 pin na wtyczce i biore 12v z zasilania msa do przelacznika... 5v z proto area, masa tez z proto... juz nie wiem gdzie moze byc blad... mierzylem wszystkie rezyki miernikiem i sie zgadza :/ napiecie na przelaczniku jest, przelacznik dobry . baza podloczona pod js7, program dobrze skonfigurowany... chyba zaraz zobacze czy sie zmienia napiecie po zalaczeniu 12v na tranzyka :) no i zmierzylem... przed zalaczeniem +12v na trazystor na procku (10 nozka- js7) jest 5v jak w morde strzelil, po zalaczeniu na tranzyka +12v na tej samej nozce procka napiecie spada do 0.85-0.9v.... czy powinno zleciec rowniutko do zera, zeby procesor zalaczyl NOS??
dodam, ze wszystko zrobione wedlug tego schematu:
http://www.msextra.com/doc/ms2extra/MS2 ... tm#nitrous

_________________
Kuba


Na górę
Post: śr gru 08, 2010 11:39 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 01, 2006 1:13 pm
Posty: 2628
Lokalizacja: Jaktorów
kubeq_sq pisze:
po zalaczeniu na tranzyka +12v na tej samej nozce procka napiecie spada do 0.85-0.9v.... czy powinno zleciec rowniutko do zera, zeby procesor zalaczyl NOS??
dodam, ze wszystko zrobione wedlug tego schematu:
http://www.msextra.com/doc/ms2extra/MS2 ... tm#nitrous

Jeśli procek zasilany jest z 5V trzeba przyjąć poziomy logiczne dla standardu TTL.
W tym przypadku stan niski jest dla napięć 0-0,8V wszystko co więcej jest stanem zabronionym na wejściu cyfrowym.
Właściwie pracujący tranzystor w nasyceniu powinien ściągnąć napięcie do np 0,3V.
Zwiększ rezystor w kolektorze do 1k albo weź tranzystor o większym wzmocnieniu prądowym.
W celu testu zewrzyj C-E tranzystora - wtedy będziesz pewny, że na uC chodzi 0V i jeśli nie działa to wina lezy w złej konfiguracji softu.
Zerknij też na napięcia wyjściowe na tranzystory wykonawcze - może port sterujacy Js0/js2 czy co tam wybrałeś wchodzi w stan wysoki ale przekaźnik z uwagi na jakieś inne wady się nie włącza

_________________
Pamiętaj, że Mercedes daje znać, że go coś boli. Nie bagatelizuj oznak słabości.
190E 2.6 - bez LPG - Megasquirt 3.
Chcesz coś naprawić? skonstruować? - www.ldl-elektronika.pl


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 231 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 19 10 11 12 1316 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 10 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl