MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest śr lip 16, 2025 8:44 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 231 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 111 12 13 14 15 16 Następna
Autor Wiadomość
Post: wt lut 15, 2011 1:17 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt mar 06, 2009 8:03 pm
Posty: 2213
Lokalizacja: Wielkopolska (Zduny)
:o [totalszok] :o [totalszok] :o [totalszok]

to ja się dziwię że kalesonów szukałeś w szafie a nie na pod krzesłem albo na lampie [zlosnikok]

_________________
Tatowóz: w163 2,7CDI
Moje:2xw115,w114 230.6, 5xw108 w186 300C A124
Sprzedam!! :
w108 280SE 3.5 manual oraz masa części do 108


Na górę
Post: wt lut 15, 2011 1:26 pm 
Offline
postmajtek
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt maja 08, 2009 10:49 am
Posty: 46
Numer GG: 5165229
Lokalizacja: Poznań/Skarżysko kamienna
no pracownia ni powiem.... jakbym ja mial cos takiego to musialbym sie z domu wyprowadzic :P

_________________
Kuba


Na górę
Post: wt lut 15, 2011 2:38 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt sty 23, 2007 5:41 pm
Posty: 1636
Lokalizacja: wwa yelonki
No dobra, a jak z tym romem do m119 i programem, który wyłuskałby z niego mapy? Jak on się nazywa? Ile kosztuje?
Konkrety, wtedy można coś zadecydować.

_________________
126.045
fb.com/waxclusive


Na górę
Post: wt lut 15, 2011 2:46 pm 
Offline
postmajtek
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt maja 08, 2009 10:49 am
Posty: 46
Numer GG: 5165229
Lokalizacja: Poznań/Skarżysko kamienna
poczekaj 2 tyg, to ci wszystko dokladnie napisze. teraz nie mam czasu niestety :/

_________________
Kuba


Na górę
Post: sob lut 19, 2011 12:45 pm 
Offline
postmajtek
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw cze 18, 2009 9:23 pm
Posty: 23
Numer GG: 6442380
Lokalizacja: Wolin\ Szczecin
Witam
Prześledziłem cały temat (za radą voytas'a) i skłaniam się ku rezygnacji sprzedaży swojego SECa. Poważnie rozważam zakup MS'a.
Interesuje mnie założenie instalacji sekwencyjnej, praktycznie cały układ zapłonowy mam nowy (palec kopułka BERU, kable WN i świece NGK) i nie mam z nim kłopotów, także ze względu na koszty wolałbym przy nim pozostać. Interesuje mnie tylko wywalenie KE-jeta i wstawienie MS'a tylko po to żebym mógł wstawic do Merca sekwencje. Z tego co tu wyczytałem bezpieczniej i prościej jest jeśli gazem steruje komputer od gazu niż MS, także szedłbym raczej w tę stronę. Czyli intresuje mnie wsawienie MS'a i następnie wstawienie instalacji LPG 4 generacji.
Teraz mam konkretne pytania które brzmią nastepująco:
Jakiego MS'a będe potrzebował?
Ogólnie co będe potrzebował żeby to działało? (silnik m117)
Jakich kosztów powinienem się spodziewać?
Pozdrawiam

_________________
VW POLO '95 1.3
C126'88 500 Ślicznotka [i]LPG 2gen[/i]
W115 200D już na części :(
W124'88 250D ex
Suzuki swift '90 1.0 "Słifciątko" ex
WSK 125 "czarna wdowa"
MZ TS 150
http://www.youtube.com/watch?v=M3aV6H0FwWI


Na górę
Post: sob lut 19, 2011 12:58 pm 
Offline
postmajtek
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt maja 08, 2009 10:49 am
Posty: 46
Numer GG: 5165229
Lokalizacja: Poznań/Skarżysko kamienna
W tam momencie poszedlbym w ms III v 3.0, ktory spokojnie obsluzy ci gaz 4generacji. ma korekty cisnienia gazu i temperatury, mozesz miec pelna sekwencje na paliwie i polsekwencje na gazie :) taka jest moja opinia :) cene sprawdzisz sobie na www.diyautotune.com.....

Panowie jakie katy zaplonu macie ustawione? moze ktos wrzucic swoja tabele?? ja ustawilem wedlug naklejki na pasie przednim, ale wydaje mi sie, ze sa mocno cofniete, bo na jalowym mam 7 stopni, a przy 3200 26-27 ... za to widzialem mapy zaplonowe nawet silnikow m103 uturbionych i one maja na jalowych juz na wstepie 20 stopni.

jak zdam egzamin bede ustawial mapke zaplonu korzystajac z podobnej metody przedstawionej powyzej http://www.youtube.com/watch?v=GGJZ6kKzLus zamierzenie jest takie: mikrofon do bloku, do laptopa podlaczenie, ustawienie filtrow dla czestotliwosci stukow (zalezna od srednicy tloka i jedziemy) :) moze ktos chcialby napisac jakis prosty programik, ktory moznaby wlasnie tak zaprogramowac?? Pomoc mile widziana :P

_________________
Kuba


Na górę
Post: sob lut 19, 2011 4:59 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lis 26, 2006 12:19 am
Posty: 2399
Lokalizacja: [EL] Łódź
kubeq_sq pisze:
W tam momencie poszedlbym w ms III v 3.0

Ja jak zwykle się czepiam, ale wersja 3.0 jest tak stabilna jak sondaże wyborcze...

Wiadomo że najnowsza wersja ma najwięcej "ficzerów", ale dla osoby mało obeznanej w temacie każdy z nich może być potencjalnym problemem...
Ja głosuje na sprawdzony procek 1.0 lub ostatecznie 2.0 (ale moim zdaniem nie ma tutaj zysku).

Zapłon oczywiście pozostawiłbym fabryczny bo do normalnej eksploatacji nie trzeba przy nim nic grzebać...
Jeśli to K-Jetronic (bez E) to pokusiłbym się o zamontowanie MS-a równolegle do fabrycznego wtrysku i podpięcie do niego po prostu jakiegoś Staga. Puryści mogą pomyśleć nad jakimś sposobem zablokowania klapy przepływomierza w pozycji otwartej podczas pracy na LPG...
K-Jetronic z gazem "na śrubę" jeździ w miarę dobrze. Problemem jest duże ryzyko strzału które zostanie w opisany przeze mnie sposób wyeliminowane. Jednym słowem będzie to taki tańszy w montażu i regulacji IGS :)
W najprostszej formie sprowadzimy się do założenia dwóch dodatkowych czujników temperatury (powietrza i cieczy chłodzącej), wyprowadzenia podciśnienia do Map-sensora w MegaSquircie (pewnie obok będzie sensor staga...) oraz podania sygnału obrotów z minusa cewki do MS-a. To by było tyle. Jeśli SEC nie ma sondy to ideałem byłaby szerokopasmówka (tutaj chyba nie warto oszczędzać kasy).

_________________
http://www.malusie.pl - bodziaki dla niemowląt i koszulki dla dzieciaków
Jeep Grand Cherokee 5.2 '96

ex: W123 D30 '83, W126 E28 '83, S123 E23 '85, W201 E23 '92


Na górę
Post: sob lut 19, 2011 5:16 pm 
Offline
postmajtek
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt maja 08, 2009 10:49 am
Posty: 46
Numer GG: 5165229
Lokalizacja: Poznań/Skarżysko kamienna
Voytas i ty mowisz o skomplikowaniu wersji III :P nic nie rozumiem z tego co napisales:P o Twoim rozwiazaniu. sens montazu msa to wlasnie wyp* kejeta tam gdzie raki zimuja.... zanim sobie ja kupi to juz bedzie stabilna :) a ja mysle, ze vII w porownaniu do v I, ktora jak dal mnie nie nadaje sie do dailydrivera, co z reszta nie jest moja opinia jedynie, ale wiekszosci swiata MS-owcow daje wiecej opcji, prostote konfiguracji (chociazby nie trzeba dekodowac kola) itd itd.... ja jestem za ms III. zaplon moze sobie seryjny zostawic, przeciez to nie przeszkadza, ale na zaplonie wlasnie mozna zyskac najwiecej konikow i ekonomie :P

_________________
Kuba


Na górę
Post: sob lut 19, 2011 10:27 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lis 26, 2006 12:19 am
Posty: 2399
Lokalizacja: [EL] Łódź
Nie chciałbym być marudny, ale MS-1 można podłączyć 8 przewodami co z resztą można zobaczyć na fotkach dostępnych na forum msruns.

Problem LPG dotyczy braku sygnału wtrysku i ten właśnie sygnał daje najprostsza konfiguracja MS. Ja mówię tylko że MS-1 v2.2 (nawet na standardowym kodzie) w zupełności wystarczy żeby sterować silnikiem na LPG (w powiązaniu z instalacją IV generacji).

Poza tym moim zdaniem ważne są też koszty a te zdecydowanie przemawiają za starszą wersją sterownika...

_________________
http://www.malusie.pl - bodziaki dla niemowląt i koszulki dla dzieciaków
Jeep Grand Cherokee 5.2 '96

ex: W123 D30 '83, W126 E28 '83, S123 E23 '85, W201 E23 '92


Na górę
Post: ndz lut 20, 2011 1:25 pm 
Offline
postmajtek
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt maja 08, 2009 10:49 am
Posty: 46
Numer GG: 5165229
Lokalizacja: Poznań/Skarżysko kamienna
a ile kosztuje steronik sekwencyjnej instalacji gazowej do v8?? z korektami po cisnieniu i temo gazu?? :> a ile wiecej zaplacilmy na procek ms III ??

_________________
Kuba


Na górę
Post: wt mar 01, 2011 3:44 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt sty 23, 2007 5:41 pm
Posty: 1636
Lokalizacja: wwa yelonki
No dobra, mijają 2 tygodnie :)

kubeq_sq pisze:
jestem w sumie w stanie zalatwic od wiekszosci silnikow na elektronice romy :) ori :)

Jestem bardzo zainteresowany mapami do m119. Szczególnie zapłonu, ale w wersji na lh-jetronicu, one siedzą chyba w module zapłonowym. Na pewno nie w ecu lh-jeta, bo ten steruje tylko paliwem.
Chyba, że ROM z późniejszej wersji na motronicu, gdzie powinno być wszystko w jednym.
Ale skoro masz mapy zapłonu do 3.2, który był na lh-jecie, to do tego może też możesz mieć?

kubeq_sq pisze:
program tunerpro potrzebuje bazy xdf jak czytac te romy, natomiast ten program ktory jest platny sam je rozpoznaje i rozczytuje gdzie jest jaka mapa

Ciekaw jestem tego programu co próbuje zidentyfikować mapy. Masz jakiegoś linka?

Co do map zapłonu, to TUTAJ jest niezły start do populacji mapy.
Ten plik excelowski Ignition_timing_konfigurator_opstartsmap_v106.xls
Lepszy start od tego niż niczego :)

_________________
126.045
fb.com/waxclusive


Na górę
Post: wt mar 01, 2011 11:04 pm 
Offline
postmajtek
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt maja 08, 2009 10:49 am
Posty: 46
Numer GG: 5165229
Lokalizacja: Poznań/Skarżysko kamienna
http://www.tunerpro.net/ tutaj masz program, przykladowe bazy i romy... :) ogolnie z romami nie ma problemu, bo sa na jednej stronce wszystkie prawie umieszczone, jest za to problem z bazami :/ i romu bez bazy nie da sie tym programem odczytac. musialbys miec platna wersje jakiegos innego, ktory sam odczytuje info z romu i rozpoznaje gdzie jest jaka mapa.

_________________
Kuba


Na górę
Post: śr mar 02, 2011 12:55 am 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt sty 23, 2007 5:41 pm
Posty: 1636
Lokalizacja: wwa yelonki
kubeq_sq pisze:
http://www.tunerpro.net/ tutaj masz program, przykladowe bazy i romy... :) ogolnie z romami nie ma problemu, bo sa na jednej stronce wszystkie prawie umieszczone, jest za to problem z bazami :/ i romu bez bazy nie da sie tym programem odczytac. musialbys miec platna wersje jakiegos innego, ktory sam odczytuje info z romu i rozpoznaje gdzie jest jaka mapa.


Nie no OK, tunerpro znam i używałem.
Ale cały czas wspominasz o programie, który heurystykami sam wynajduje mapy i właśnie o niego wypytuję :)
Myślałem, że masz na myśli coś konkretnego, bo nawet coś o cenie wspominałeś.

Jakbym się uparł, to bym kod z takiego romu prześledził i wynalazł odwołania do map, bo w sumie takie rzeczy nie są mi obce, ale chodzi o cenny czas, którego nie mam.

Jeśli chciałbyś się podzielić lokalizacją tych romów, to byłbym wdzięczny.

_________________
126.045
fb.com/waxclusive


Na górę
Post: śr mar 02, 2011 9:46 am 
Offline
postmajtek
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt maja 08, 2009 10:49 am
Posty: 46
Numer GG: 5165229
Lokalizacja: Poznań/Skarżysko kamienna
chiptuners.org tam jest zarowno program o ktorym mowie jak i romy orginalne do aut :) jak bedziesz mial program,to wszystko zczytasz. nie mam teraz czasu sprawdzac ile kosztuje licencja. jakbys byl zainteresowany, to moglibysmy sie zlozyc jak nieduzo bedzie kosztowac :) moze ktos jeszcze bedzie chcials ie dorzucic.

_________________
Kuba


Na górę
Post: śr mar 02, 2011 11:36 am 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt sty 23, 2007 5:41 pm
Posty: 1636
Lokalizacja: wwa yelonki
Dzięki. Zgłębie dziś temat. Jeśli będzie rom z zapłonami, gwarancja, że ten program to odczyta i koszt będzie mniejszy niż strojenie na hamowni u tunera, to się składam :)

Update:
Nie ma do m119 nic. Jedyne co znalazłem, to rom do następnika m113 5.0, ale to inny świat.

_________________
126.045
fb.com/waxclusive


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 231 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 111 12 13 14 15 16 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 14 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl