MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest czw lip 10, 2025 8:47 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 804 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 115 16 17 18 1954 Następna
Autor Wiadomość
 Tytuł:
Post: wt lis 03, 2009 7:40 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw paź 22, 2009 4:25 pm
Posty: 135
Bukol pisze:

To fakt, ale ja zanim dojadę do miasta, to mam kilkanaście kilometrów jazdy, a w sumie 25 z domu do biura.

KJ pisze:
Z przyczepnością masz jeszcze ten problem że przeciskając się międzypasem jedziesz często po białej farbie, a ona przy +5 i zimowej permamentnej wilgoci trzyma słabo.

No tak, ale ten problem występuje tak samo w lecie na mokrym. Z tym trzeba żyć i już.

KJ pisze:


Kondon dobrze chroni przed wiatrem i wychłodzeniem, szczególnie jak pod spodem masz jeszcze Rukkę ;-) No i łatwo zmyć z niego zimowy syf .
Poza tym organizm się przystosowuje, jak jeździsz równo całą jesień to w zimie nawet nie bardzo zauważasz +2 C.

A co do białych, mokrych i zimnych opon to w tamtym roku w październiku jechałem międzypasem i przede mną cierpiarz (znaczy taxi) zmieniło pas bez kierunkowskazów. Jak poczułem jak przód sie uślizguje to już widziałem jak walę w tego merca (bo to byl merc, ale o model nie pytaj). Jakoś ogarnąłem. Najgorsze jest to że hamowanie było umiarkowane a przód już poszedł na bok. Niestety na wyhamowanie z 60 między autami potrzebujesz 3 razy tyle miejsca co w lato - nie ma przebacz. Praw fizyki Pan nie zmienisz :-)
Ponieważ był to drugi w ciągu tygodnia uślizg przodu stwierdziłem, że ktoś wystarczająco mnie ostrzega żebym skończył sezon póki mogę go skończyć w pionie.

KJ


Na górę
 Tytuł:
Post: wt lis 03, 2009 9:14 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob mar 21, 2009 6:47 pm
Posty: 96
Lokalizacja: POZNAŃ
MarcinMer pisze:
Z czystej ciekawości - zainwestowałeś tylko w tuning silnika, czy też dostosowałeś do niego zawieszenie i hamulce??? Jeżeli nie, to nie przesadzałbym z tym ubawem ....


A no widzisz, to juz jest inny temat;p nie napisalem tego ze przy predkosci 100km/h wszystko sie czesie i modle sie aby przednie kolo nie wypadlo a plastiki nie powypadaly [zlosnik] [zlosnik]
zainwestowalem tylko w cylinder i tlok ;p

_________________
[url=http://4gifs.com][img]http://4gifs.com/gallery/d/133309-5/Red_dress_lifted.gif?[/img][/url]


Na górę
 Tytuł:
Post: wt lis 03, 2009 10:29 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr wrz 10, 2003 7:55 pm
Posty: 3388
Lokalizacja: Warszawa
lubie_beczki pisze:
wszystko sie czesie

Wszystko się co ? [szalone] Czesze?

I żeby nie było OT . Dziś miałem pierwsze 2 godziny jazd na kat. A. [zlosnik] Cały dzień mi się gęba cieszyła ;)

_________________
Nerwowa Niemra


Na górę
 Tytuł:
Post: wt lis 03, 2009 11:32 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob mar 21, 2009 6:47 pm
Posty: 96
Lokalizacja: POZNAŃ
a umiesz czytac?

_________________
[url=http://4gifs.com][img]http://4gifs.com/gallery/d/133309-5/Red_dress_lifted.gif?[/img][/url]


Na górę
 Tytuł:
Post: wt lis 03, 2009 11:58 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr wrz 10, 2003 7:55 pm
Posty: 3388
Lokalizacja: Warszawa
lubie_beczki pisze:
a umiesz czytac?

Jedyną Czesie jaką znam to tą z "Klanu" co w Playboyu marne wdzięki pokazywała.
Otwórz słownik ortograficzny (podpowiem Ci na literze T, żebyś nie musiał przeszukiwać miliona haseł), a potem wróć i odpokutuj swoje pyskówki.

_________________
Nerwowa Niemra


Na górę
 Tytuł:
Post: śr lis 04, 2009 1:00 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob mar 21, 2009 6:47 pm
Posty: 96
Lokalizacja: POZNAŃ
picząc tego posta myślałem nad innymi rzeczami ktore byly wazniejsze, zamysliłem sie i napisalem z błedem.. wiesz..

_________________
[url=http://4gifs.com][img]http://4gifs.com/gallery/d/133309-5/Red_dress_lifted.gif?[/img][/url]


Na górę
 Tytuł:
Post: śr lis 04, 2009 7:35 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr wrz 14, 2005 12:08 pm
Posty: 605
Lokalizacja: W-wa Ursus
Bukol pisze:

Aha - dzięki. A możesz mi powiedzieć czy ten koc nie przeszkadza w jeździe?

Przeszkadza jedynie pierwszego dnia użytkowania.

Poniżej pewne porównanie:
- jazda zimą motocyklem (duzy naked) w W-wie (w tym przelotówka po Toruńskiej-2 pasy) w moim wykonaniu wymagała X warstw ubrań,
- jazda w tych samych warunkach Majesty to "X-1" warstw
- jazda Majesty z wyższą i szerszą szybą + koc "X-2" warstwy.

Przykład:
Gdy jadąc motocyklem miałem założone spodnie motocyklowe+kurtka motocyklowa z polarem i pasem nerkowym oraz kominiarka pod kaskiem, to na Majesty miałem spodnie zwykłe + ochraniacze na kolana i kurtka motocyklowa ze sweterkiem + kominiarka, a na Majesty z kocem i wysoką szybą to są zwykłe spodnie bez ocieplaczy na kolana + kurtka i sweter, ale bez pasa kominiarki i zamiast w integralu można jechaćw JET-cie.
W każdym z powyższych przypadków komfort termiczny podobny.

_________________
pozdrawiam
S211 220
W639
http://www.supermoto.pl" onclick="window.open(this.href);return false;


Na górę
 Tytuł:
Post: śr lis 04, 2009 8:24 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn maja 24, 2004 6:57 pm
Posty: 422
Lokalizacja: Gdynia
KJ pisze:
szczególnie jak pod spodem masz jeszcze Rukkę ;-)


Też latam w tym sprzęcie i baardzo polecam - dopiero w zeszłym tygodniu wpiąłem podpinkę. Zestaw uzupełniają Daytony GTX Travel Star -też bardzo OK... Słaby element mojego stroju, to rękawice - mam zimową wersję Halvarsson'sów i końcówki palców w nich marzną przy 4 - 5 stopniach. Szukałem Rukki, ale Bozia obdarowała mnie za dużymi "grabiami" :( :( ... Teraz zamówiłem BMW Pro Winter 2 - podobno dają radę zimą, tylko znów obawa o rozmiar - największe sa w rozmiarze 12-12.5, a ja zazwyczaj noszę 13

_________________
Pozdrawiam, Marcin
BMW E60 530D, Suzuki Intruder VZR 1800
Ex: Peugeot 505 2.5D, W123 240D, W124 200E, W210 E320, C126 500 SEC, Yamaha Drag Star, Audi A8 4.2Q


Na górę
 Tytuł:
Post: śr lis 04, 2009 9:10 am 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lis 24, 2006 12:08 pm
Posty: 1034
Lokalizacja: Warszawa-Suwałki
Bukol pisze:
Szymon, a jaki sprzęt byś polecił na zimę?

U mnie jak na razie zima stała pod znakiem Chińczyka. 2005/6 przelatałem jakimś Chopperem 250 o nieokreślonej nazwie, którego "importer" nie chciał odebrać z redakcji po testach :] Pieszczotliwie nazwaliśmy go JumJum. Dawał radę, choć zdarzyły się epizody typu odkręcona zębatka tylnego koła (przydarzyło się koleżance podczas jazdy :] odpadające kufry, czy sisy-bar pominę milczeniem), ale że konstrukcja silnika PRZYPOMINAŁA silnik Hondy, to sam motor działał zaskakująco dobrze. Odpalał bez zająknięcia przy nawet -25 (bo takie temperatury zdarzały się we wspomnianym ”sezonie”). Plastikowe opony dawały niezłą szkołę, nauczyłem się jeździć dwoma śladami (czyli jedno koło szło jednym pasem w jednej koleinie, a drugie sąsiednią). Nie wiem, czy słusznie, ale w tym upatruję swój sukces w wyścigach, bo podczas kolejnych sezonów nie wygrałem tylko jednego wyścigu na mokrym. ;)
2006/7 przelatałem Tolą (126p), bo w związku z operacją kręgosłupa musiałem odrobinę odpuścić "zimową jednośladowść".
2007/8/9 "upalałem" chińsko-polskiego Zippa Vegę 125. Przeleciała ponad 6000 km bez żadnych zastrzeżeń. RAZ słownie raz "się zepsuła" i została zawieziona do serwisu, ale to była MOJA wina, bo zalałem podciśnieniową myjką czujnik rozłożenia bocznej stopki, więc silnik kręcił, ale nie dawał zapłonu - błahostka, której jednak sam nie zdiagnozowałem i oddałem do serwisu.
W sumie przelatałem 3 „pełne” zimy i na razie zamknęło się to bilansem zera gleb.
Do pracy z domu mam 12 km, jadę ten odcinek ~15-20 min. Ubieram się ciepło, więc przez ten czas nie mam nawet czasu zmarznąć za bardzo.
Gdybym miał większy budżet, miał kupić sobie nowy skuter lepszej marki, to rozglądałbym się za 150 ccm. Zalety – gabaryt ZWYKLE zbliżony do 50 ccm (a często TA SAMA „buda”). Pojemność 125 ccm ostatnio coraz częściej ma ograniczenia związane z kategorią prawa jazdy A1, czyli w niektórych krajach prędkość ograniczona jest w tych pojazdach do 80 km/h, a że potencjał nowoczesnych 125 jest znacznie większy mamy do czynienia z mniejszą lub większą, ale jednak kastracją. W 150 ccm nikt się w to nie bawi. Potrzebujesz co prawda kat. A, ale moc ani prędkość nie jest sztucznie ograniczana, a spalanie pozostaje wciąż na zatrważająco niskim poziomie (nawet GRUBO poniżej 3 l/100 km). Sam koszt tankowania nie jest tak uciążliwy, jak jego częstotliwość. W Zippie spalanie miałem na poziomie właśnie ~3 l/ 100 km, ale z racji maleńkiego zbiornika trzeba było lać co ~180 km.
50 ccm odradzam wszystkim, którzy mają kat. A1, A. A to przez... spalanie. Wiem, że 50 MOŻE (serio) jeździć nawet 140 km/h, ale odbija się to i na trwałości (wspomniany bolid przejechał ok. 4 km ;) ) i na spalaniu. Zwłaszcza dwusuw podrasowany na ok. 90-100 km/h może palić nawet 8 l/100 km. Poza tym, kiedy będzie konfrontacja z upierdliwym stróżem prawa, który odnotuje jazdę 50 ccm powyżej 45 km/h, to zażąda uprawnień do prowadzenia motocykla (minimum kat. A1), zabierze nam dowód i skieruje do „zmiany kategorii pojazdu z motoroweru na motocykl” – mało kto bierze to w ogóle pod uwagę, bo i nie ma się czemu dziwić, na razie takie zdarzenia należą do odosobnionych, ale się zdarzają.
Kiedy jesteś wyskoki sprawdź też, czy mieścisz się na skuterze. Ja w Zippie walczyłem przez 2 lata z kolanami walącymi w kierownicę.

Ufff... Sorrki za ten elaborat. Przyznam się, że ja takich długich postów ZWYKLE nie czytam. A piszę. Hipokryzja?
;)
Pozdrawiam
Szymon

_________________
Wołga Gaz 2410 '88
W124 500E '91 - Pani Jagoda www.w114-115.org.pl/forum/img01/1224070157_IMG_2600m.jpg
W211 320CDI 4Matic
W124 280TE '92 - Oliwka - ex
W124 300TD '92 - Czarna Wdowa - ex


Na górę
 Tytuł:
Post: śr lis 04, 2009 9:38 am 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sty 13, 2005 8:56 am
Posty: 4306
Lokalizacja: Zurich, Debica
Moj chinczyk 50ccm pali ~2l/100km, zwykle na baku przejezdzam 230km (tankuje raz na tydzien, wiec niezbyt czesto). Predkosc max to ~75km/h po plaskim, a na czesci trasy do pracy mozna jechac max 80km/h (wiekszosc i tak jedzie 75km/h, zdarzaja sie tacy co i wolniej - taka specyfika CH) - resta miasto 50km/h. 125ccm bylo by zapewne lepszym rozwiazaniem, moglbym wykozystac te dodatkowe 5km/h i byc 3min wczesniej... ale wiazalo by sie to z corocznym placeniem podatku drogowego, przegladami a i koszt zakupu jest wyzszy.
Ja tam zostaje przy 50ccm :-)

_________________
TReneR

W124 230E '87
Drink Beer!


Na górę
 Tytuł:
Post: śr lis 04, 2009 9:44 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr wrz 14, 2005 12:08 pm
Posty: 605
Lokalizacja: W-wa Ursus
TReneR pisze:
Moj chinczyk 50ccm pali ~2l/100km,...

Skąd Wy bierzecie takie spalania.
Mialem 50ke (Peugeot Vivacity/2004). Jezdzilem normalnie. Palila srednio 3,6 l/100 km (min 3,2/max 4,05)
Mam 125kę. Paliła z niską szybą i bez kufra tylnego srednio 3,6 litra.
Po założeniu kufra spalanie wzrosło do 3,8 l/100 km, po dołożeniu wysokiej szyby do 4,4 l/100km.
Ale 2 litry benzyny w 50ccm, przy dorosłym facecie....

_________________
pozdrawiam
S211 220
W639
http://www.supermoto.pl" onclick="window.open(this.href);return false;


Na górę
 Tytuł:
Post: śr lis 04, 2009 10:05 am 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 26, 2003 12:24 pm
Posty: 7489
Lokalizacja: WWL
szymon.dziawer pisze:
Ufff... Sorrki za ten elaborat. Przyznam się, że ja takich długich postów ZWYKLE nie czytam. A piszę. Hipokryzja?
;)
Pozdrawiam
Szymon


Dzięki - mi właśnie o takie rzeczowe podejście chodziło. Coraz gorzej znoszę stanie w korku i stratę czasu z tym związaną. Spędzam dziennie ok. 2,5 - 3h na dojazdach - masakra. <br>Dodano po 8 minutach.:<br>
Crazy_Russian pisze:
Po założeniu kufra spalanie wzrosło do 3,8 l/100 km, po dołożeniu wysokiej szyby do 4,4 l/100km.


To mój Road King z 2 kuframi wiecznie załadowanymi, 100kg jeźdźcem palił w lecie 5 - 5,5/100 :) Jak dołożyłem szybę to wzrosło, ale głównie w trasie. Bo i prędkości przelotowe wzrosły.

_________________
pzdr - Maciek
41 Buick Special x2, 49 Chevy "Deratyzator", 50 Olds "Patton", 53 Chevy Bel Air, 55 Chevy 3800 panel, 70 Chevy Impala conv, 77 Chevy Monte Carlo, 87 Chevy G20, 89 Chevy K5, 03 Chevy S10 = 86 garow, 59.7 L, 2480KM


Na górę
 Tytuł:
Post: śr lis 04, 2009 10:56 am 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lis 24, 2006 12:08 pm
Posty: 1034
Lokalizacja: Warszawa-Suwałki
Crazy_Russian pisze:
Skąd Wy bierzecie takie spalania.

Zapomniałem, że Ty jesteś po Politechnice, a określenie ~3 l/100 km jest zatrważająco nieprecyzyjne. :lol:
Zipp Vega na monitorowanym dystansie 1533 km spalił minimalnie 3,55307 l/100km, maksymalnie 3,773564 l/100km.
Tym niemniej Jacek Gradomski, nasz redakcyjny guru od skuterów/mopedów/motorowerów miewał na testach sprzęty, które paliły poniżej 3 l/100 km, ale na tę chwilę konkretnych modeli przytoczy nie mogę, bo nie pamiętam [oczko]
p.s. jeśli chodzi o spalanie mistrzem świata było nasze długodystansowe BMW GS 650 z 2004 roku (jednocylindrowe - piszę to, bo nowe BMW GS 650 ma 2 cylindry i pojemność 800 ccm), które spalało... Żeby nie zełgać, chyba nawet poniżej 3* l/100 km
* zweryfikuję to na 100% jak będę jutro w pracy, bo nie mam pod ręką notesu z tymi notatkami.
Pozdrawiam
Szymon

_________________
Wołga Gaz 2410 '88
W124 500E '91 - Pani Jagoda www.w114-115.org.pl/forum/img01/1224070157_IMG_2600m.jpg
W211 320CDI 4Matic
W124 280TE '92 - Oliwka - ex
W124 300TD '92 - Czarna Wdowa - ex


Na górę
 Tytuł:
Post: śr lis 04, 2009 2:49 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob mar 10, 2007 9:55 am
Posty: 2400
Numer GG: 8478669
Lokalizacja: Puławy
Szymon - nie pisz takich rzeczy bo skuterowcy sie przesiada na GSa [zlosnik]
Moja jednocylindrowa Tenerka 660 pali srednio tyle, co moj okular tylko innego paliwa - 7/100 [zlosnik]

_________________
W202 C250 '94
Suzuki Grand Vitara - zabawka 4x4
BMW R 1100 GS '99
-----------------------------
W140 500SEL '93 USA - ex
C124 230CE, S210 E290TD, C208 CLK200, S124 E220-ex


Na górę
 Tytuł:
Post: śr lis 04, 2009 7:55 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lis 24, 2006 12:08 pm
Posty: 1034
Lokalizacja: Warszawa-Suwałki
Całkiem niedawno było, ale zostało mi jeszcze kilka zbędnych rzeczy, czyli wyprzedaży garażowej ciąg dalszy:
ZAPRASZAM
p.s. Kask Shoei XR-1000 JESZCZE nie sprzedany!
Pozdrawiam
Szymon

_________________
Wołga Gaz 2410 '88
W124 500E '91 - Pani Jagoda www.w114-115.org.pl/forum/img01/1224070157_IMG_2600m.jpg
W211 320CDI 4Matic
W124 280TE '92 - Oliwka - ex
W124 300TD '92 - Czarna Wdowa - ex


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 804 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 115 16 17 18 1954 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 16 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl