MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest ndz lip 13, 2025 11:30 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 282 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 115 16 17 18 19 Następna
Autor Wiadomość
Post: pn lut 10, 2014 7:13 pm 
Offline
Administrator
Administrator
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob lip 14, 2001 2:00 am
Posty: 6403
Numer GG: 85536
Lokalizacja: [ZS] Szczecin
_me: how_ pisze:
Będziesz miał na trzy tankowania


Prędzej na opony he he he

Słuchajta Panowie pytanie.

Nissan ma z tyłu nówki sztuki opony zimowe - mają kilka tygodni przód jest do natychmiastowej wymiany.

Czy będzie strasznym grzechem zmiana tylko tych przednich opon na całoroczne oczywiście o tych samych wymiarach 245/65/17 czy koniecznie trzeba zmienić komplet...

Dlaczego całoroczne - już tłumacze na celinie mam kupione nowe opony zimowe które latają już 3 sezon bez zmiany na letnie - praktycznie nie widać zużycia.

Przebieg auta to około 400 km miesięcznie. Lalunia jeździ dookoła komina. Do pracy chodzi piechotą bo jest szybciej niż autem :).
W przeciwieństwie do mnie, ja robie 1200 lub więcej tygodniowo :) ale ja mam peugota partnera 2.0 HDI ;).

Więc wymiana opon letnie/zimowe w przypadku Nissana to będzie wywalenie kasy w gume.

Oczywiście mówimy o nowych gumach.

Jak to jest rzeczywiście z tymi oponami w 4x4 kiedy i tak Lalunia w większości przypadków lata na 2H?

Bukol lub Sebian - pytanie do was w szczególności.

_________________
Nissan Pathfinder 3,5 03'
Sprzedana w dobre ręce - W116 280 SE '77 - Szwedka


Na górę
Post: śr lut 12, 2014 10:48 am 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt kwie 06, 2007 8:29 pm
Posty: 1605
Lokalizacja: LBN/WAW
Takie pytanie do znawców tematu :

Czy każdy 2,8 CRD w Jeep to silnik od MB? Czy tez jest jakaś seria włoszczyzny jak tak od którego roku? Jeździłem 2,7 w Grandzie i jest nieźle

_________________
C123 E28 AUT`82 RHD-"Komornik"-narazie...


"litr benzyny wlej do żył żebys zły i twardy był"


Na górę
Post: śr lut 12, 2014 12:48 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lis 26, 2006 12:19 am
Posty: 2399
Lokalizacja: [EL] Łódź
2.7 R5 z WJ i później 3.0 v6 z WK to silniki MB, do pozostałych klekotów należy podchodzić z rezerwą :)

_________________
http://www.malusie.pl - bodziaki dla niemowląt i koszulki dla dzieciaków
Jeep Grand Cherokee 5.2 '96

ex: W123 D30 '83, W126 E28 '83, S123 E23 '85, W201 E23 '92


Na górę
Post: śr lut 12, 2014 1:54 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt kwie 06, 2007 8:29 pm
Posty: 1605
Lokalizacja: LBN/WAW
Dzięki, a czy możesz rozwinąć co znaczy WJ i WK ?

_________________
C123 E28 AUT`82 RHD-"Komornik"-narazie...


"litr benzyny wlej do żył żebys zły i twardy był"


Na górę
Post: śr lut 12, 2014 2:01 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw paź 11, 2007 10:59 pm
Posty: 699
Lokalizacja: Warszawa (WK)
WJ
Obrazek

WK
Obrazek

_________________
V945 2.3T 97'
Ex: V945 93' "Knudsen"
Ex: W123 240D 78' Englischrot
Ex: 85' Oldsmobile Delta 88 Royale Brougham V8 307ci
Ex: W123 240D 84' 459 maroonbraun
Ex: 86' Chevy Caprice Wagon 5,0 V8 - moja pierwsza miłość...


Na górę
Post: śr lut 12, 2014 2:14 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt kwie 06, 2007 8:29 pm
Posty: 1605
Lokalizacja: LBN/WAW
o dzięki, a w krótkich występowały ? znaczy w cherokee ?

_________________
C123 E28 AUT`82 RHD-"Komornik"-narazie...


"litr benzyny wlej do żył żebys zły i twardy był"


Na górę
Post: śr lut 12, 2014 2:40 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw paź 11, 2007 10:59 pm
Posty: 699
Lokalizacja: Warszawa (WK)
Cherokee i Grand to dwa zupełnie różne samochody. CH to konstrukcja samonośna, a GCH jest na ramie.

Rozumiem, ze pod pojęciem krótki masz na myśli trzydrzwiówkę. W takiej konfiguracji był tylko Cherokee XJ, ale i tak jego długość i rozstaw osi były dokładnie takie same jak pięciodrzwiowego.

_________________
V945 2.3T 97'
Ex: V945 93' "Knudsen"
Ex: W123 240D 78' Englischrot
Ex: 85' Oldsmobile Delta 88 Royale Brougham V8 307ci
Ex: W123 240D 84' 459 maroonbraun
Ex: 86' Chevy Caprice Wagon 5,0 V8 - moja pierwsza miłość...


Na górę
Post: śr lut 12, 2014 3:07 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sty 13, 2005 8:56 am
Posty: 4306
Lokalizacja: Zurich, Debica
buckswizz pisze:
Takie pytanie do znawców tematu :

Czy każdy 2,8 CRD w Jeep to silnik od MB? Czy tez jest jakaś seria włoszczyzny jak tak od którego roku? Jeździłem 2,7 w Grandzie i jest nieźle


2.8CRD to silnik VM. Bardzo dobry silnik w przeciwieństwie do 2.5TD i 3.1TD z VMa.

_________________
TReneR

W124 230E '87
Drink Beer!


Na górę
Post: śr lut 12, 2014 3:24 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn cze 25, 2007 3:08 pm
Posty: 2149
Numer GG: 309237
Lokalizacja: Warszawa
TReneR pisze:
buckswizz pisze:
2.8CRD to silnik VM. Bardzo dobry silnik w przeciwieństwie do 2.5TD i 3.1TD z VMa.
- czytałem kiedyś, że 2.5 był udaną konstrukcją jeżeli wykorzystywany był do tego do czego został opracowany, a więc do agregatu prądotwórczego, pracując z jednakowym obciażeniem miał duzą wytrzymałośc, a wsadzony do samochodu podzilił los silnika z motopompy w syrenie

_________________
V-ce Prezes MB/8 Club Poland
560SL, 560SEC, 280SEL 4.5, s115, 230C,W123 300usa, C111 5.0 puzzle, 1502, 635CSi, 840Ci, 911 3.0SC targa, XJS 4.0


Na górę
Post: śr lut 12, 2014 3:45 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sty 13, 2005 8:56 am
Posty: 4306
Lokalizacja: Zurich, Debica
Nie do końca. Po prostu makaroniarze za bardzo chcieli być najlepsi i przesadzili z niektórymi rozwiązaniami. Np mocowanie koników na jednej śrubie w głowicy, czy sama dzielona głowica.
Faktem jest, ze ten silnik montowany w Alfie w swoim czasie dostał tytuł najszybszego diesla na świecie... gdyby nie jego awaryjność.

_________________
TReneR

W124 230E '87
Drink Beer!


Na górę
Post: śr lut 12, 2014 9:53 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: czw lis 14, 2002 7:10 pm
Posty: 1039
Lokalizacja: Lublin
TReneR pisze:
.
Faktem jest, ze ten silnik montowany w Alfie w swoim czasie dostał tytuł najszybszego diesla na świecie... gdyby nie jego awaryjność.

W Alfie awaryjność to raczej norma.

_________________
128 220SE'59 Ponton
BMW R71 '38
Honda Prelude 2,2 VTi '98
Honda CB650SC Nighthawk '82
Honda CX500 Cafe Racer '81


Na górę
Post: czw lut 13, 2014 8:59 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw paź 11, 2007 10:59 pm
Posty: 699
Lokalizacja: Warszawa (WK)
TReneR pisze:
Nie do końca. Po prostu makaroniarze za bardzo chcieli być najlepsi i przesadzili z niektórymi rozwiązaniami. Np mocowanie koników na jednej śrubie w głowicy, czy sama dzielona głowica.
Faktem jest, ze ten silnik montowany w Alfie w swoim czasie dostał tytuł najszybszego diesla na świecie... gdyby nie jego awaryjność.


Ej, a czy bezawaryjność nie jest przypadkiem jednym z istotniejszych czynników definiujących czy coś jest dobre, czy nie?

Na tej zasadzie silnik 2.0 TDI PD też jest bardzo dobry mimo pękających głowic, zacierających się pomp oleju i wycierających się wałków. W ogóle wtedy dużo rzeczy można uznać za bardzo dobre pomimo swoich wad, np. W210, socjalizm, laptopy Sony itp. itd. [palacz]

_________________
V945 2.3T 97'
Ex: V945 93' "Knudsen"
Ex: W123 240D 78' Englischrot
Ex: 85' Oldsmobile Delta 88 Royale Brougham V8 307ci
Ex: W123 240D 84' 459 maroonbraun
Ex: 86' Chevy Caprice Wagon 5,0 V8 - moja pierwsza miłość...


Na górę
Post: czw lut 13, 2014 4:46 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sty 13, 2005 8:56 am
Posty: 4306
Lokalizacja: Zurich, Debica
Alez przecież napisałem wcześniej (może nie bezpośrednio), ze 2.5TD nie był dobrym silnikiem (właśnie ze względu na awaryjności).

_________________
TReneR

W124 230E '87
Drink Beer!


Na górę
Post: sob lut 15, 2014 2:08 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lut 26, 2003 7:02 pm
Posty: 6472
Lokalizacja: Ciecin
No i jak tam temat opon w 4x4?
Czy znalazłeś rozgrzeszenie dla swojej teorii i nie musisz już kupywać sześciu opon po 6 stów każda, czyli nie musisz już fiknąć trzy i pół klocka na nowe lacze?

Tak sobie myślę, gdyby oprócz opon jeszcze przyoszczędzić jeszcze np na inspekcji olejowej, zwłaszcza automatycznej skrzyni z filtrem, to może mnie też by było stać na takie prestiżowe auto z czterema grzanymi dupami i wętylowaną skurą?

Tu jest ładne i ma nawet nowe opony:

http://otomoto.pl/nissan-pathfinder-z-g ... 58213.html

Maciek, jak wrażenia po jeździe tym z gazownią? Był lakierowany tak jak Twój? [hihi]

_________________
123. W, S i C.


Na górę
Post: ndz lut 16, 2014 8:07 am 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 26, 2003 12:24 pm
Posty: 7489
Lokalizacja: WWL
Maciek, w samochodzie z dolaczanym napedem 4x4 ma to mniejsze znaczenie niz przy autach ze stalym. W stalym 4x4 najlepiej miec cztery identyczne opony, o takim samym biezniku. W Twoim przypadku mozna miec na osiach opony roznej marki, ale rozmiar powinien byc identyczny, a co za tym idzie - zuzycie tez powinno byc podobne. Bo jak kiedys zechcesz posmigac na cztery lapki, to roznica w rozmiarze bedzie powodowac naprezenia w ukladzie i summa summarum oszczednosc moze sie zemscic. Niestety - autka chodzace na czworaka sa znacznie drozsze niz plaskacze, o czym pewnie juz sie przekonujesz [zlosnikhihi] Sama ilosc olejow wszelakich itp. Ale sam chciales [zlosnikz] Dla takich sytuacji, czyli Lalunia po zakupy na tylnym napedzie, madrzy Amerykanie zrobili "terenowki" z napedem na jdna os. Tansze w zakupie i eksploatacji, a przykozaczyc mozna tak samo [hihi]

_________________
pzdr - Maciek
41 Buick Special x2, 49 Chevy "Deratyzator", 50 Olds "Patton", 53 Chevy Bel Air, 55 Chevy 3800 panel, 70 Chevy Impala conv, 77 Chevy Monte Carlo, 87 Chevy G20, 89 Chevy K5, 03 Chevy S10 = 86 garow, 59.7 L, 2480KM


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 282 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 115 16 17 18 19 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 10 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl