MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest ndz lip 27, 2025 3:06 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 46 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 4 Następna
Autor Wiadomość
 Tytuł:
Post: wt maja 20, 2003 10:40 am 
Offline
kombatant

Rejestracja: pn kwie 29, 2002 9:49 am
Posty: 3594
Lokalizacja: WAWA
laudan pisze:
Ocet pisze:
Jesli zas chodzi o myslenie do przodu, auto ktore bedzie mialo kluby za trzydziesci lat to stawiam na nowe Megane.


Nie sadze, zeby Renualt doczekal sie wielu klubow, choc kto wie czego beda szukac ludzie za 30 lat, nie mowiac o tym czym beda jezdzic [zlosnik]


A modele 4,5,4CV, czy A110, A310, A610, fregatte, daphine itd?

_________________
W108 - 250 S 1967
S123 - 300TD 1982 Rudolf
S123 - 300TD 1985 Burak


Na górę
 Tytuł:
Post: wt maja 20, 2003 12:30 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 26, 2003 12:24 pm
Posty: 7489
Lokalizacja: WWL
Futrzak pisze:
O przepraszam A klase mercedes nie wymyslil dzisiaj. Gusta sa rozne ale A klasa jest takim samym Mercedesem jak kazdy inny. Dla mnie to po prostu kontynuacja idei tego autka:

[/img] http://mackuz.bolinko.org/is/img4/res_1 ... sa1937.jpg [img]

Pozdrawiam
Futrzak


Czyli jak rozumiem A klasa (zwana Łosiem) jest cool bo to MB i kontunuacja tradycji super wozu a Mini jest Fuj bo to ... nie MB? Czy A ma mniej plastiku, czy ma tak ponadczasowy design? Dal mnie to bubel designersko - techniczny, bez polotu, bez szans na legendę, po prostu strasznie drogi kompakt, dla kogoś kto za wszelką cenę musi mieć MB (bez urazy - tylko prywatna opinia).

_________________
pzdr - Maciek
41 Buick Special x2, 49 Chevy "Deratyzator", 50 Olds "Patton", 53 Chevy Bel Air, 55 Chevy 3800 panel, 70 Chevy Impala conv, 77 Chevy Monte Carlo, 87 Chevy G20, 89 Chevy K5, 03 Chevy S10 = 86 garow, 59.7 L, 2480KM


Na górę
 Tytuł:
Post: wt maja 20, 2003 1:44 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt mar 19, 2002 1:00 am
Posty: 1239
Lokalizacja: Warszawa
Bukol pisze:
Futrzak pisze:
O przepraszam A klase mercedes nie wymyslil dzisiaj. Gusta sa rozne ale A klasa jest takim samym Mercedesem jak kazdy inny. Dla mnie to po prostu kontynuacja idei tego autka:

[/img] http://mackuz.bolinko.org/is/img4/res_1 ... sa1937.jpg [img]

Pozdrawiam
Futrzak


Czyli jak rozumiem A klasa (zwana Łosiem) jest cool bo to MB i kontunuacja tradycji super wozu a Mini jest Fuj bo to ... nie MB? Czy A ma mniej plastiku, czy ma tak ponadczasowy design? Dal mnie to bubel designersko - techniczny, bez polotu, bez szans na legendę, po prostu strasznie drogi kompakt, dla kogoś kto za wszelką cenę musi mieć MB (bez urazy - tylko prywatna opinia).


Na ten temat tez juz sie wypowiadalem. Nie obrazam sie bo kazdy moze miec wlasna opinie. Co do plastikow i inych materialow to spojrzcie na obecne wieksze modele mercedesa, ktory ma ich mniej? A materialy sa te same co w S klasie. Jesli chodzi o designerski bubel to tez sie nie zgadzam. Ktory z obecnie produkowanych malych samochodow ma tyle przestrzeni i mozliwosci aranzacji wnetrza co A klasa. Ktory ma podwojna podloge i silnik zabudowany na skos oraz bezpieczenstwo na poziomie modeli o dwie klasy wyzej. Czy to nie swiadczy o wciaz swiezej mysli technicznej w firmie Mercedes? Owszem teraz po paru latach pojawiaja sie tego typu auta jak Opel Meriva (istna kopia koncepcji A), Honda Jazz, Hyundai getz itp itd. Nazywanie go Losiem to chyba obecnie pomylka, bo ja nie stwierdzilem nawet najmnejszej checi wywrocenia sie przez to auto. nie udalo sie to tez berdzo dociekliwym dziennikarzom po prezentacji poprawionego samochodu. Sprawa losia byla wywolana prze Volvo ktore jak wiadomo konkuruje z Mercedesem w klasie wyzszej. Poza tym to nie jest jedyne auto ktore sie wyracalo vide Range Rover. Co do mini to sie wogole nie wypowiedzialem ze jest fuj czy nie fuj. jest mi obojetne. Jesli chodzi o cene to mit ze jest drogi, ale otym tez pisalem i nie chce sie powtarzac.
Aha jesli chodzi o ten Garbusowaty model mercedesa to nie chodzilo mi o to ze ktos planowal wskrzerzac jakis samocho tylko ze Mercedes juz kiedys planowal zbudowac maly samochod. Gdyby chcieli korzystac wizerunku tamtego to napewno marketingowcy by nie omieszkali go wykorzystac.
Pozdrawiam
Futrzak

_________________
W115 220D 68 "Kasztanka"
W168 170D 01 "Marcysia" :-)
ex auta: VW 1303 73 "Garbi", W123 300D 83/89 "Mystery", W123 230CE 82 "Wodolot"


Na górę
 Tytuł:
Post: wt maja 20, 2003 2:22 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 26, 2003 12:24 pm
Posty: 7489
Lokalizacja: WWL
Futrzak pisze:
Jesli chodzi o designerski bubel to tez sie nie zgadzam. Ktory z obecnie produkowanych malych samochodow ma tyle przestrzeni i mozliwosci aranzacji wnetrza co A klasa. Ktory ma podwojna podloge i silnik zabudowany na skos oraz bezpieczenstwo na poziomie modeli o dwie klasy wyzej. Czy to nie swiadczy o wciaz swiezej mysli technicznej w firmie Mercedes?


Scenic, Picasso, Zafira, 307SW itp - to do tych autek należy porównać Aklasę. Co do funkcjonalności - wózek dziecięcy typu ,,full size,, do bagażnika się nie mieści :o :( , a czy podwójna podłoga jest taka straszną zaletą? Bezpieczeństwo o 2 klasy wyżej??? Przecież tam boczne poduszki sa za słoną dopłatą (jeszcze niedawno przynajmniej były). Najbardziej chodzi mi jednak o to że to auto nie ma za grosz charakteru MB. Co do cen: podstawowa wersja owszem jest może i niedroga, ale jak porównałem Scenika 105PS dci, klimatronik, 6 poduszek, ABS, grzana szyba przód, firmowe radio, podłokietnik przód, ciężarowy, metalik itp z Aklasą tak samo wyposażoną to wyszło ponad 20.000zł róznicy :o

_________________
pzdr - Maciek
41 Buick Special x2, 49 Chevy "Deratyzator", 50 Olds "Patton", 53 Chevy Bel Air, 55 Chevy 3800 panel, 70 Chevy Impala conv, 77 Chevy Monte Carlo, 87 Chevy G20, 89 Chevy K5, 03 Chevy S10 = 86 garow, 59.7 L, 2480KM


Na górę
 Tytuł:
Post: wt maja 20, 2003 2:51 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt mar 19, 2002 1:00 am
Posty: 1239
Lokalizacja: Warszawa
Bukol pisze:
Futrzak pisze:
Jesli chodzi o designerski bubel to tez sie nie zgadzam. Ktory z obecnie produkowanych malych samochodow ma tyle przestrzeni i mozliwosci aranzacji wnetrza co A klasa. Ktory ma podwojna podloge i silnik zabudowany na skos oraz bezpieczenstwo na poziomie modeli o dwie klasy wyzej. Czy to nie swiadczy o wciaz swiezej mysli technicznej w firmie Mercedes?


Scenic, Picasso, Zafira, 307SW itp - to do tych autek należy porównać Aklasę. Co do funkcjonalności - wózek dziecięcy typu ,,full size,, do bagażnika się nie mieści :o :( , a czy podwójna podłoga jest taka straszną zaletą? Bezpieczeństwo o 2 klasy wyżej??? Przecież tam boczne poduszki sa za słoną dopłatą (jeszcze niedawno przynajmniej były). Najbardziej chodzi mi jednak o to że to auto nie ma za grosz charakteru MB. Co do cen: podstawowa wersja owszem jest może i niedroga, ale jak porównałem Scenika 105PS dci, klimatronik, 6 poduszek, ABS, grzana szyba przód, firmowe radio, podłokietnik przód, ciężarowy, metalik itp z Aklasą tak samo wyposażoną to wyszło ponad 20.000zł róznicy :o


Masz racje ze wlasnie trzeba A klas miezaca 3,7m porownywac do aut o ponad pol metra dluższych. I tu tkwi sztuka inzynierska. Stawiajac samochod obok micry czy clio nie moge sie nadziwic jak tam jest malo miejsca a zderzak tego drugiego jeszcze wystaje do przodu. Jesli chodzi o wozek full size to jeszcze nie mierzylem takowego natomiast jechalem w 5 osob full zaladowany i nikt nie narzekal na ciasnote. Jesli jednak wozek z rozlozona kanapa sie nie miesci to mozna ja zlozyc lub wyjac. Rower gorski nie musze przewozic na dachu bo miesci mi sie do srodka. Jesli wiec kojarzycie Mercedesa tylko z limuzynami to blad, bo Ci sami inzynierowie ktorzy buduja duze samochody pracowali rowniez nad tym, co uwazam wysienicie im sie udalo. Jesli chodzi o ksztalt to jak mowie kwestia gustu ale jakos nie wyobrazam sobie samochodu o tej dlugosci typu sedan z dluga maska i grilem z przodu i wystajacym kufrem z tylu bo to smieszne. Odnosnie ceny to ja wybralem min ten samochod ze wzgledu na cene i wymieniane wyzej zalety. Porownujac oferte 307 SW lub Toyote Corolle Kombi z dieslem, poduszkami i klimatyzacja, oba samochody okazaly sie ponad 10 000 drozsze. A propos podwojnej podlogi to moze straszna zaleta nie jest ale zwiejksza sztywnosc calego samochodu co poprawia jego bezpieczenstwo, a silnik wchodzi wlasnie pod nia. Pozatym miesci sie tam akumulator i inne elementy elektroniki. Mam oprocz miesca na kolo zapasowe full miesca na inne rzeczyktore nie walaja mi sie po bagazniku a caly uklad wydechowy nie wystaje mi ponad obrys podwozia bo sie w nim miesci w tunelu i o nic nie zawadza. To ze jest to inny Mercedes od dotychczasowych to fakt nie do zaprzeczenia ale nie dyskredytuje to tego samochodu w tej rodzinie.
Pozdrawiam
Futrzak

_________________
W115 220D 68 "Kasztanka"
W168 170D 01 "Marcysia" :-)
ex auta: VW 1303 73 "Garbi", W123 300D 83/89 "Mystery", W123 230CE 82 "Wodolot"


Na górę
 Tytuł:
Post: wt maja 20, 2003 2:55 pm 
Offline
Klubowicz

Rejestracja: śr lis 27, 2002 6:40 pm
Posty: 4100
Lokalizacja: Polska
Ocet pisze:
A modele 4,5,4CV, czy A110, A310, A610, fregatte, daphine itd?


Zwracam honor, w sumie Trabi tez mam swoich oddanych fanow:
http://www.trabant.de/trabant/trabant.htm

_________________
w123


Na górę
 Tytuł:
Post: wt maja 20, 2003 3:33 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 26, 2003 12:24 pm
Posty: 7489
Lokalizacja: WWL
Futrzak pisze:
Masz racje ze wlasnie trzeba A klas miezaca 3,7m porownywac do aut o ponad pol metra dluższych. I tu tkwi sztuka inzynierska. Stawiajac samochod obok micry czy clio nie moge sie nadziwic jak tam jest malo miejsca a zderzak tego drugiego jeszcze wystaje do przodu. Jesli chodzi o wozek full size to jeszcze nie mierzylem takowego natomiast jechalem w 5 osob full zaladowany i nikt nie narzekal na ciasnote. Jesli jednak wozek z rozlozona kanapa sie nie miesci to mozna ja zlozyc lub wyjac. Rower gorski nie musze przewozic na dachu bo miesci mi sie do srodka.


No właśnie - cena Micry a cena A? Po prostu A klasa jest IMO za droga. Podwójną podlogą miała już toyota previa i wycofali się z tego. W Twingo też było dużo miejsca. Wyjęcie kanapy żeby włożyć wózek nic nie daje bo na ogół jeździmy z żoną i z dzieckiem :lol: (dziecko w foteliku z tyłu). Zalety o których mówisz (kanapa, rower itp) dotyczą jedynie wersji osobowej, a ja kupuję ciężarowe (VAT ;) ) a więc z kratą i w żony Sceniku nie trzeba kombinować z kanapą żeby zmieścić wózek. Aby A klasa pomieściła tyle co Scenik musi być w wersji przedłużanej a tu znowu wkracza cena - w tym wypadku przegięta za bardzo. Przy porównaniu warto też brać pod uwagę osiągi, tutaj do przyjęcia jest 160 i 190 reszta raczej odstaje od przyjętych współcześnie standardów (to akurat nic nowego w MB [zlosnik] [zlosnik] [zlosnik] ).

_________________
pzdr - Maciek
41 Buick Special x2, 49 Chevy "Deratyzator", 50 Olds "Patton", 53 Chevy Bel Air, 55 Chevy 3800 panel, 70 Chevy Impala conv, 77 Chevy Monte Carlo, 87 Chevy G20, 89 Chevy K5, 03 Chevy S10 = 86 garow, 59.7 L, 2480KM


Na górę
 Tytuł:
Post: wt maja 20, 2003 3:50 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt mar 19, 2002 1:00 am
Posty: 1239
Lokalizacja: Warszawa
Bukol pisze:
Futrzak pisze:
Masz racje ze wlasnie trzeba A klas miezaca 3,7m porownywac do aut o ponad pol metra dluższych. I tu tkwi sztuka inzynierska. Stawiajac samochod obok micry czy clio nie moge sie nadziwic jak tam jest malo miejsca a zderzak tego drugiego jeszcze wystaje do przodu. Jesli chodzi o wozek full size to jeszcze nie mierzylem takowego natomiast jechalem w 5 osob full zaladowany i nikt nie narzekal na ciasnote. Jesli jednak wozek z rozlozona kanapa sie nie miesci to mozna ja zlozyc lub wyjac. Rower gorski nie musze przewozic na dachu bo miesci mi sie do srodka.


No właśnie - cena Micry a cena A? Po prostu A klasa jest IMO za droga. Podwójną podlogą miała już toyota previa i wycofali się z tego. W Twingo też było dużo miejsca. Wyjęcie kanapy żeby włożyć wózek nic nie daje bo na ogół jeździmy z żoną i z dzieckiem :lol: (dziecko w foteliku z tyłu). Zalety o których mówisz (kanapa, rower itp) dotyczą jedynie wersji
sobowej, a ja kupuję ciężarowe (VAT ;) ) a więc z kratą i w żony Sceniku nie trzeba kombinować z kanapą żeby zmieścić wózek. Aby A klasa pomieściła tyle co Scenik musi być w wersji przedłużanej a tu znowu wkracza cena - w tym wypadku przegięta za bardzo. Przy porównaniu warto też brać pod uwagę osiągi, tutaj do przyjęcia jest 160 i 190 reszta raczej odstaje od przyjętych współcześnie standardów (to akurat nic nowego w MB [zlosnik] [zlosnik] [zlosnik] ).


Do micry porownalem jedynie rozmiar zewnetrzny bo innych parametrow nawet nie warto porownywac [zlosnik] . Chyba sie wtym temacie nie zrozumielismy, wiec powtarzam ze chodzi mi o zdolnosc projektowania. W A klasie nie musisz wyjmowac calej kanapy, poza tym mozesz ja tylko zlozyc lub podniesc (nie wiem jak dokladnie ogladales ten samochod). Jesli chodzi o przedluzana wersje to wlasnie mowimy o takiej bo taka posiadam i porownywane ceny byly wziete z tego modelu. Ja mam 170 i nie wiem o jakim odstawaniu osiagow od standardow mowisz. Jesli chodzi o porownywanego Scenika to akurat sasiad takowego posiada i mu troche oczy wyszly ja zobaczyl ile miejsca jest w A klasie. Owszem z pewnoscia jest go mniej niz u niego ale mozna dowolnie aranzowac przestrzen. Ciagle powtarzam ze ten samochod jest krotszy o conajmniej 50 cm (Long wersja)
Jak kiedys spotkamy sie na spocie to specjalnie przyjade A klasa. Mozesz przyprowadzic Scenika i porownamy oba auta, pod wzgledem dowolnych parametrow o ktorych mowisz. Choc wlasciwie trzeba by go porownac z tej samej dlugosci Clio ;)
Pozdrawiam
Futrzak

_________________
W115 220D 68 "Kasztanka"
W168 170D 01 "Marcysia" :-)
ex auta: VW 1303 73 "Garbi", W123 300D 83/89 "Mystery", W123 230CE 82 "Wodolot"


Na górę
 Tytuł:
Post: wt maja 20, 2003 4:00 pm 
Offline
Klubowicz

Rejestracja: śr lis 27, 2002 6:40 pm
Posty: 4100
Lokalizacja: Polska
Futrzak pisze:
Choc wlasciwie trzeba by go porownac z tej samej dlugosci Clio ;)


Witam,

to moze jakies zawody na porownywanie wielkosci [zlosnik]

_________________
w123


Na górę
 Tytuł:
Post: wt maja 20, 2003 4:37 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 26, 2003 12:24 pm
Posty: 7489
Lokalizacja: WWL
Futrzak pisze:
Jak kiedys spotkamy sie na spocie to specjalnie przyjade A klasa. Mozesz przyprowadzic Scenika i porownamy oba auta, pod wzgledem dowolnych parametrow o ktorych mowisz. Choc wlasciwie trzeba by go porownac z tej samej dlugosci Clio ;)
Pozdrawiam
Futrzak


Bardzo chętnie - może i Kasię wezmę, niech zobaczy. Z drugiej strony to z tymi długościami - nigdy nie patrzyłem na cyfry i gotów byłbym się założyć że A klasa jest dłuższa niż Clio :lol: . Ciekaw jestem jak by wypadło Clio w wersji MicroVan? Ale generalnie to trochę zeszliśmy z wątku pierwotnego i zaraz zostaniemy ,,wyoctowani,, [zlosnik] .

_________________
pzdr - Maciek
41 Buick Special x2, 49 Chevy "Deratyzator", 50 Olds "Patton", 53 Chevy Bel Air, 55 Chevy 3800 panel, 70 Chevy Impala conv, 77 Chevy Monte Carlo, 87 Chevy G20, 89 Chevy K5, 03 Chevy S10 = 86 garow, 59.7 L, 2480KM


Na górę
 Tytuł:
Post: wt maja 20, 2003 6:47 pm 
Offline
Administrator
Administrator
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lip 14, 2002 6:38 pm
Posty: 5464
Lokalizacja: Warszawa
Bukol pisze:
Z drugiej strony to z tymi długościami - nigdy nie patrzyłem na cyfry i gotów byłbym się założyć że A klasa jest dłuższa niż Clio :lol: [zlosnik] .


Dług/szer/wys - rozstaw osi :

A klasa: 3605mm(Long 3775)/1720/1575 (L 1590)
Clio (obecnie prod) 3770mm(V6 - 3800)/1640(V6 1810)/2470 (V6 2570)

Jakby nie patrzeć - Clio większe...

_________________
MB W123 230E '80 Chinablau & W123 230 '77 Saharagelb
MB GLC 220d 4MATIC - plastik na co dzień ;)
Prezes MB/8 Club Poland
"Chcę umrzeć spokojnie, we śnie - tak jak mój znajomy, a nie wrzeszcząc z
przerażenia - tak jak jego pasażerowie."


Na górę
 Tytuł:
Post: wt maja 20, 2003 11:11 pm 
Offline
kombatant

Rejestracja: pn kwie 29, 2002 9:49 am
Posty: 3594
Lokalizacja: WAWA
Nie mozecie poczekac do jakiegos spotu?????

_________________
W108 - 250 S 1967

S123 - 300TD 1982 Rudolf

S123 - 300TD 1985 Burak


Na górę
 Tytuł:
Post: wt maja 20, 2003 11:13 pm 
Offline
kombatant

Rejestracja: pn kwie 29, 2002 9:49 am
Posty: 3594
Lokalizacja: WAWA
laudan pisze:
Ocet pisze:
A modele 4,5,4CV, czy A110, A310, A610, fregatte, daphine itd?


Zwracam honor, w sumie Trabi tez mam swoich oddanych fanow:
http://www.trabant.de/trabant/trabant.htm


Czy ja mam przyjac, ze np A610 jest dla Ciebie porownywalny z Trampkiem?

_________________
W108 - 250 S 1967

S123 - 300TD 1982 Rudolf

S123 - 300TD 1985 Burak


Na górę
 Tytuł:
Post: wt maja 20, 2003 11:32 pm 
Offline
Klubowicz

Rejestracja: śr lis 27, 2002 6:40 pm
Posty: 4100
Lokalizacja: Polska
Ocet pisze:

Czy ja mam przyjac, ze np A610 jest dla Ciebie porownywalny z Trampkiem?


Rownac Alpinka z Trabim sie nie da, ale R4 z Trabim porownac juz mozna - przynajmniej biegi w kierownicy, tak samo spartansko wykonczony, choc mniej poszyc z Duroplastu itd [zlosnik], choc nie ten gang wbijajacego sie na obroty 2 suwa.

A swoja droga, Alpiny nie powstawaly w tej fimie Alpina w Austrii, cos mi sie zapomnialo.

_________________
w123


Na górę
 Tytuł:
Post: śr maja 21, 2003 11:58 am 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 26, 2003 12:24 pm
Posty: 7489
Lokalizacja: WWL
W zasadzie trzeba by zmienić temat - Mini się zdeaktualizowało troszkę. Może: Takietam o furach, długościach i klasyce??? [zlosnik]

_________________
pzdr - Maciek
41 Buick Special x2, 49 Chevy "Deratyzator", 50 Olds "Patton", 53 Chevy Bel Air, 55 Chevy 3800 panel, 70 Chevy Impala conv, 77 Chevy Monte Carlo, 87 Chevy G20, 89 Chevy K5, 03 Chevy S10 = 86 garow, 59.7 L, 2480KM


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 46 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 4 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 12 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl