MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest pt sie 01, 2025 9:08 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 51 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 4 Następna
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: 230E i gaz
Post: śr sie 13, 2003 12:11 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 26, 2003 12:24 pm
Posty: 7489
Lokalizacja: WWL
kubol pisze:
Panowie! co Wy pier......icie?????


Jesteś pewien co do słuszności tego zwrotu na Forum?

Opał: leję regularnie - do Viessmanna który stoi w kotłowni, do samochodu ON na stacjach Shell. Rozumiem ludzi lejących opał tak samo jak tych z LPG - czasy są trudne, z kasą różnie, dlatego kwitnie także handel pirackimi płytami. Niestety jest to okradanie państwa (nie dotyczy LPG) i jazda na opale czy korzystanie z pirackich płyt to ta sama kategoria. Pomyslcie czasem i o tym.

_________________
pzdr - Maciek
41 Buick Special x2, 49 Chevy "Deratyzator", 50 Olds "Patton", 53 Chevy Bel Air, 55 Chevy 3800 panel, 70 Chevy Impala conv, 77 Chevy Monte Carlo, 87 Chevy G20, 89 Chevy K5, 03 Chevy S10 = 86 garow, 59.7 L, 2480KM


Na górę
 Tytuł: Re: 230E i gaz
Post: śr sie 13, 2003 12:49 pm 
Offline
Klubowicz

Rejestracja: śr cze 26, 2002 3:11 pm
Posty: 6660
Numer GG: 267496
Lokalizacja: Łomianki Dolne
Bukol pisze:
kubol pisze:
Panowie! co Wy pier......icie?????


Jesteś pewien co do słuszności tego zwrotu na Forum?

Opał: leję regularnie - do Viessmanna który stoi w kotłowni, do samochodu ON na stacjach Shell. Rozumiem ludzi lejących opał tak samo jak tych z LPG - czasy są trudne, z kasą różnie, dlatego kwitnie także handel pirackimi płytami. Niestety jest to okradanie państwa (nie dotyczy LPG) i jazda na opale czy korzystanie z pirackich płyt to ta sama kategoria. Pomyslcie czasem i o tym.


Właśnie... [szalone]

_________________
SEBIAN

MB V250d long 4M '21
MB GLC 220 CDI 4M '18


Na górę
 Tytuł: Re: 230E i gaz
Post: śr sie 13, 2003 9:01 pm 
Offline
Klubowicz

Rejestracja: śr lis 27, 2002 6:40 pm
Posty: 4100
Lokalizacja: Polska
Bukol pisze:
Opał: leję regularnie - do Viessmanna który stoi w kotłowni, do samochodu ON na stacjach Shell. Rozumiem ludzi lejących opał tak samo jak tych z LPG - czasy są trudne, z kasą różnie, dlatego kwitnie także handel pirackimi płytami. Niestety jest to okradanie państwa (nie dotyczy LPG) i jazda na opale czy korzystanie z pirackich płyt to ta sama kategoria. Pomyslcie czasem i o tym.


hmmm Bukol, kto kogo okrada, skoro w paliwie 70% to rozne oplaty, ale mniejsza z tym. Mala dygresja dotyczaca paliwa i dystrybutorow. Mam nie raz przyjemnosc zatankowac ON przed swieckiem na Shellu, bo na inne stacje mnie odrzucaja. Nie zdarzylo mi sie na pelnym baku dojechac do Kolonii, choc w przeciwna strone dojezdzam. Co wiecej po tankowaniu w niemczech jakos ciszej silnik pracuje i rowniej chodzi, choc osiagi ma podobne. Pewnie napiszesz, ze ON jest tam sporo drozszy, masz racje 90centow, ale liczac odleglosci na jednym i drugim paliwie wychodzi podobnie. Co wiecej w cenie naszego ON takujesz w Luxemburgu i paliwo moim zdaniem jeszcze lepsze niz w niemczech i jakos dystrybutory sa niezle wykalibrowane, bo ostatnio wyszlo mi spalanie 5,5 xo prawda przy spokojnej jezdzie, ale nigdy wczesniej nie zeszlem ponizej 7,5. I nie wiem, czy to nowa technika jazdy, czy niechrzczone paliwo + wykalibrowane dystrybutory [zlosnik] Wiec kto kogo okrada. Moim zdaniem Ci co sprzedaja rozne mikstury na stacjach benzynowych.

_________________
w123


Na górę
 Tytuł:
Post: czw sie 14, 2003 8:45 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: czw lis 21, 2002 1:10 pm
Posty: 146
Lokalizacja: Toruń
Święta racja jakość i ilość paliwa budziła , budzi i budzić będzie zawsze moje wątpliwości.

Swoją drogą nie tylko Ty zauważyłeś że w Niemczech auto pali mniej ( i nie jest to tylko różnica w technice jazdy) :-)

_________________
Pozdrowienia
Krzysztof z Torunia

był:Mercedes W124 200D ;-)
jest Dodge Grand Caravan


Na górę
 Tytuł:
Post: czw sie 14, 2003 10:07 am 
Offline
Klubowicz

Rejestracja: śr cze 26, 2002 3:11 pm
Posty: 6660
Numer GG: 267496
Lokalizacja: Łomianki Dolne
A ja własnie przed chwilą rozmawiałem ze szczęśliwym posiadaczem SEC'a, czyli z Bukolem. Dowiedziałem się, że autko jest w super stanie, ale najciekawszą informacja było to, że po mieście spala mu tylko 13 litrów benzyny, co jest fantastycznym wynikiem - na gaz nie ma zamiaru wcale przełączyć, tylko jak najszybciej to ustrojstwo zdemontować. Ciekawy jestem, jak wypadną mu wyniki w trasie przy różnym deptaniu w podłogę [oczko] Ale jesli sa to takie ilości, to prawie byłoby mnie stać na SEC'a [zlosnik]

_________________
SEBIAN

MB V250d long 4M '21
MB GLC 220 CDI 4M '18


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz sie 17, 2003 6:19 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 26, 2003 12:24 pm
Posty: 7489
Lokalizacja: WWL
Sebian pisze:
A ja własnie przed chwilą rozmawiałem ze szczęśliwym posiadaczem SEC'a, czyli z Bukolem. Dowiedziałem się, że autko jest w super stanie, ale najciekawszą informacja było to, że po mieście spala mu tylko 13 litrów benzyny, co jest fantastycznym wynikiem - na gaz nie ma zamiaru wcale przełączyć, tylko jak najszybciej to ustrojstwo zdemontować. Ciekawy jestem, jak wypadną mu wyniki w trasie przy różnym deptaniu w podłogę [oczko] Ale jesli sa to takie ilości, to prawie byłoby mnie stać na SEC'a [zlosnik]


Trasa - przy częstym wyprzedzaniu z kick-down'em pali około 14, przy spokojnej jeździe 120km/h około 10.

Co do opału i okradania: zgadzam się, że okradanie nas przez właścicieli stacji to skandal, podatki jakimi obkłada się kierowców też. Dlatego nikogo nie potępiam, tylko stwierdziłem fakt. Co do jakości ropy na Shell'u: to paliwo pochodzi z polskich koncernów, więc nie ma się co dziwić, że w Niemczech jest lepsze, ale mniejsze spalanie to nie tylko efekt paliwa, ale też dróg i stylu jazdy.

Kubol: nie zrozumiałem tego z tym "oddechem", ale na wszelki wypadek się nie obrażam [zlosnik] ;)

_________________
pzdr - Maciek
41 Buick Special x2, 49 Chevy "Deratyzator", 50 Olds "Patton", 53 Chevy Bel Air, 55 Chevy 3800 panel, 70 Chevy Impala conv, 77 Chevy Monte Carlo, 87 Chevy G20, 89 Chevy K5, 03 Chevy S10 = 86 garow, 59.7 L, 2480KM


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz sie 17, 2003 8:34 pm 
Offline
Klubowicz

Rejestracja: śr cze 26, 2002 3:11 pm
Posty: 6660
Numer GG: 267496
Lokalizacja: Łomianki Dolne
kubol pisze:
Z oddechem chodziło mi o to, że mam wrażenie że czytasz to forum nie tylko żeby się czegoś dowiedzieć lub coś podpowiedzieć, ale oceniesz każdego posta, wypowiedz i osobnika swoim kryterium - lubię - nie lubię - i zaczynasz dyskusję na dany temat.


Miło jest czytać takie opinie [usmiech]

_________________
SEBIAN

MB V250d long 4M '21
MB GLC 220 CDI 4M '18


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz sie 17, 2003 8:37 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lut 26, 2003 7:02 pm
Posty: 6472
Lokalizacja: Ciecin
Bukol pisze:
Sebian pisze:
A ja własnie przed chwilą rozmawiałem ze szczęśliwym posiadaczem SEC'a, czyli z Bukolem. Dowiedziałem się, że autko jest w super stanie, ale najciekawszą informacja było to, że po mieście spala mu tylko 13 litrów benzyny, co jest fantastycznym wynikiem - na gaz nie ma zamiaru wcale przełączyć, tylko jak najszybciej to ustrojstwo zdemontować. Ciekawy jestem, jak wypadną mu wyniki w trasie przy różnym deptaniu w podłogę [oczko] Ale jesli sa to takie ilości, to prawie byłoby mnie stać na SEC'a [zlosnik]


Trasa - przy częstym wyprzedzaniu z kick-down'em pali około 14, przy spokojnej jeździe 120km/h około 10.



Witam po przerwie!
Bukol, a może ty masz pod maską 230E & a na felgach 195/15?? Zaraz się okaże, że mój 240D z automatem kotłuje tyle co SEC!!
Czy to wartości z komputera, czy mierzyłeś przy użyciu pełnego baku??
(90 litrów [zlosnik])

_________________
123. W, S i C.


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz sie 17, 2003 9:08 pm 
Offline
Klubowicz

Rejestracja: śr cze 26, 2002 3:11 pm
Posty: 6660
Numer GG: 267496
Lokalizacja: Łomianki Dolne
(me: how) pisze:
Bukol pisze:
Trasa - przy częstym wyprzedzaniu z kick-down'em pali około 14, przy spokojnej jeździe 120km/h około 10.



Witam po przerwie!
Bukol, a może ty masz pod maską 230E & a na felgach 195/15?? Zaraz się okaże, że mój 240D z automatem kotłuje tyle co SEC!!
Czy to wartości z komputera, czy mierzyłeś przy użyciu pełnego baku??
(90 litrów [zlosnik])


Hehe... Pomiar był jak najbardziej namacalny. Rozmawiałem z Maćkiem. Mówił, że nalał do pełna i uzupełnił bak po przejechaniu dokładnie 100km [cool]

_________________
SEBIAN

MB V250d long 4M '21
MB GLC 220 CDI 4M '18


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz sie 17, 2003 9:38 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: czw gru 05, 2002 10:32 pm
Posty: 1162
Lokalizacja: Warszawa
No to pozostaje jeszcze zweryfikowanie, czy licznik prawidłowo mierzy odległość... 8)

_________________
W114 280C 1974 "Esther"


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz sie 17, 2003 9:45 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lut 26, 2003 7:02 pm
Posty: 6472
Lokalizacja: Ciecin
To naprawdę extra!!
Pamiętam, że kiedy ostrzyłem sobie zęby na SEC'a na przetargu w UC przestudiowałem temat dosyć dokładnie i w pamięci zostały mi narzekania użytkowników na jednym z for, że taki agregat nie schodzi w city poniżej 15 litrów i to przy bardzo ostrożnej jeździe. A wartości maxymalne z kolei wynosiły ok. 25 l.

Zapewne duża to zasługa stanu & regulacji ukł. wtryskowego Bukolowego SEC'a.

W takiej sytuacji rzeczywiście instalkę LPG można schować do piwnicy. Piszę: schować, bo jestem co prawda sceptycznie nastawiony do gazu (choć chyba nie tak bardzo jak pewien znany bojownik o "poprawne zasilanie" z pióropuszem na głowie ;) ), ale mam świadomość, ze unijne ceny nadchodzą wielkimi krokami [zlosnik] [zlosnik] [zlosnik] & niewiadomo co będzie.

Bukol, nie zapomnij o dziurach po przewodach w podłodze bagażnika. Widziałem oststnio pięknie zachowanego W123 po deinstalacji LPG po 2 latch użytkowania z wyżartą blachą w tym miejscu. Mało który gazmajster krzywdząc auto myśli o zabezpieczeniu antykorozyjnym.

_________________
123. W, S i C.


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz sie 17, 2003 10:37 pm 
Offline
Klubowicz

Rejestracja: śr lis 27, 2002 6:40 pm
Posty: 4100
Lokalizacja: Polska
Bukol pisze:
Co do opału i okradania: zgadzam się, że okradanie nas przez właścicieli stacji to skandal, podatki jakimi obkłada się kierowców też. Dlatego nikogo nie potępiam, tylko stwierdziłem fakt. Co do jakości ropy na Shell'u: to paliwo pochodzi z polskich koncernów, więc nie ma się co dziwić, że w Niemczech jest lepsze, ale mniejsze spalanie to nie tylko efekt paliwa, ale też dróg i stylu jazdy.


Jesli chodzi o styl jazdy i drogi to nie mialo to zadnego wplywu na pomiar. Jak jade do Polski to na pelnym baku dojezdzam bez wiekszych problemow na rezerwie do stacji (Shell [zlosnikz] ), na ktorej tankuje do pelna jak jade w druga strone, ale na 1 baku juz nie dojezdzam:). Z ciekawostek moje 240D pali wiecej przy jezdzie w przedziale 120-130km/h, niz w Polsce przy jezdzie do 120km/h (czytaj wyprzedzanie i inne takie kwiatki, dzienki czemu srednio srednia jest 30 km/h nizsza). Przy innej technice jazdy i okolo 90-100km/h wyszlo mu na autostradzie 5,5l na 100, a nie jak normalnie 9 [zlosnik]

_________________
w123


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 51 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 4 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 10 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl