MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest czw lip 17, 2025 2:57 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 43 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3
Autor Wiadomość
Post: wt lip 02, 2013 10:56 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz paź 24, 2010 9:43 am
Posty: 84
Lokalizacja: Warszawa
Żadna chemia w obrocie detalicznym nie jest dobra do naprawy staruszków.Tylko piaskowanie lub inna obróbka mechaniczna.ja używam gruntu epoxydowego z fosforanami który może być nakładany na niedoczyszczoną powierzchnię.Szpachla musi być nakładana na zagruntowaną blachę,chyba,że jest to szpachla antykorozyjna.

_________________
W116 350SEL
W140 S420
W210 E320T
------------------

Renowacja pojazdów zabytkowych


Na górę
Post: wt lip 02, 2013 11:50 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 01, 2006 1:13 pm
Posty: 2628
Lokalizacja: Jaktorów
Jak się ten grunt zwie? Dla mnie epoksyd ma być szczelny to jego główna zaleta. Ja nie wiem czy dodatkowa chemia w epoksydzie coś pomaga jak już się utwardzi. Stosowana osobno pozwala na trochę większą swobodę działania.

_________________
Pamiętaj, że Mercedes daje znać, że go coś boli. Nie bagatelizuj oznak słabości.
190E 2.6 - bez LPG - Megasquirt 3.
Chcesz coś naprawić? skonstruować? - www.ldl-elektronika.pl


Na górę
Post: śr lip 03, 2013 9:17 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt wrz 29, 2009 10:35 pm
Posty: 65
Lokalizacja: Warszawa - Wola
jak przyjedziesz do mnie to Ci powiem

_________________
W116 350SE brązowa po Wujku :D
W124 300TE srebrna po Pawle :P

Z napędem na tył jest jak z seksem,
po co jeździć na ręcznym skoro można dawać w piz*** ? :-D


Na górę
Post: śr lip 03, 2013 9:18 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt wrz 29, 2009 10:35 pm
Posty: 65
Lokalizacja: Warszawa - Wola
Przepraszam do Wujka

_________________
W116 350SE brązowa po Wujku :D
W124 300TE srebrna po Pawle :P

Z napędem na tył jest jak z seksem,
po co jeździć na ręcznym skoro można dawać w piz*** ? :-D


Na górę
Post: śr lip 03, 2013 9:50 am 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 01, 2006 1:13 pm
Posty: 2628
Lokalizacja: Jaktorów
O! Muszę się do Was tam wybrać :-)
Wujek T, wzmacniacze lampowe, winyle, no pachniało mi to tym drewnianym domem ;-)
Jak Wujek pisze o lakierach to cza słuchać!

_________________
Pamiętaj, że Mercedes daje znać, że go coś boli. Nie bagatelizuj oznak słabości.
190E 2.6 - bez LPG - Megasquirt 3.
Chcesz coś naprawić? skonstruować? - www.ldl-elektronika.pl


Na górę
Post: wt lip 09, 2013 11:17 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob cze 19, 2004 9:12 am
Posty: 987
Numer GG: 5552450
Lokalizacja: Golczewo woj. Zachodniopomorskie
Dzięki chłopaki za odpowiedzi, byłem u swojego znajomego blacharza i dal mi trochę jakiegoś białego specyfiku, który stosuje się na niedoczyszczone powierzchnie. Tak jak mówiliście w detalu tego nie kupisz, jemu też ktoś załatwia, on czyści ile się da, potem maluje pędzelkiem, na to epoksyd, podkład wypełniający (czy jakoś tak) szpachel, podkład, baza i klar. Twierdzi, że jeszcze nikt nie wrócił z pretensjami że "coś tam wyszło".

_________________
historia
pf 125 76r, dwie W-115, dwa Poldki Caro, Golf III i 124 ce
Obecnie
FSO Warszawa Truck 1995 1.6, FSO Polonez Caro 94r 1.6GLE (Złombol-car), Jakieś Exeo, Koreański Mercedes Korando 98r.


Na górę
Post: czw lip 18, 2013 4:28 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt cze 15, 2007 9:39 pm
Posty: 323
Lokalizacja: Perzów
A na blachę po piaskowaniu można dać reaktywny i no to szpachel?

_________________
Fiat 126elx - EX, tradycyjnie pierwsze auto
Mercedes W123 300D 1980 - ex, szkoda że go sprzedałem...
Mercedes w202 C220D Elegance- już 8 rok rok ze mną. Będzie klasyk?
Mercedes A208 200Kompressor Avantagrde- wóz na lato


Na górę
Post: czw lip 18, 2013 9:32 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt kwie 06, 2010 1:22 am
Posty: 82
Lokalizacja: Lublin
Perzu126 pisze:
A na blachę po piaskowaniu można dać reaktywny i no to szpachel?

Nie ma już potrzeby wyważania otwartych drzwi i "kombinowania" z technologiami. Zajrzyj na stronę Novola (ewentualnie któryś z ostatnich numerów ClassicAuto lub Automobilista). Jest dział (artykuł) dotyczący prac blacharsko-lakierniczych przy "staruszkach". I dedykowana seria produktów. Wszystko jasno i klarownie wytłumaczone i pokazane. Co z czym, kiedy i dlaczego. Tabelki z układem warstw w zależności od wybranej procedury. Jak się nie idzie na skróty to nie da sie popełnić błędu. Może odsyłacze do powyższej strony zakończyły by dyskusje forumowe na ten temat? Bo często, gęsto proponowane rozwiązania i produkty są zupełnie "od czapy". Dla jasności - nie mam żadnych konszachtów z Novolem. Ale jestem po remoncie 123c, podczas którego bardzo przydała by mi się taka ściągawka. Nie ma konieczności stosowania ich produktów, ale już przeczytanie o metodyce napraw - obowiązkowe.

_________________
w123 230C/78 Silbergrün
w123 280CE/77 Silbergrün-rozebrany
s210 430 4MATIC/2002 OBSIDIAN BLACK- był
s211 500 4MATIC/2004 OBSIDIAN BLACK
LR Discovery I/96- rozbity
passerati 2,8syncro - rezerwa ;)
civic 4gen 1,3/140hP


Na górę
Post: pt lip 19, 2013 2:16 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt cze 15, 2007 9:39 pm
Posty: 323
Lokalizacja: Perzów
niedduzy pisze:
Jest dział (artykuł) dotyczący prac blacharsko-lakierniczych przy "staruszkach". I dedykowana seria produktów. Wszystko jasno i klarownie wytłumaczone i pokazane.

Już czytałem, patrzyłem na ceny. Ktoś wpadł na świetny pomysł, żeby normalne produkty z napisem Classic Auto sprzedawac 3razy drożej [zlosnikok] [zlosnikok]
Dowiedziałem od znajomego lakiernika, ze reaktywny najlepiej dawać na zdrową blachę, ewentualnie niedoczyszczoną

_________________
Fiat 126elx - EX, tradycyjnie pierwsze auto
Mercedes W123 300D 1980 - ex, szkoda że go sprzedałem...
Mercedes w202 C220D Elegance- już 8 rok rok ze mną. Będzie klasyk?
Mercedes A208 200Kompressor Avantagrde- wóz na lato


Na górę
Post: pt lip 19, 2013 8:40 am 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sty 13, 2005 8:56 am
Posty: 4306
Lokalizacja: Zurich, Debica
ukaniu pisze:
Wspomiane przez Ciebie czyszczenie drucianką to jak wycieranie tyłka papierem kredowym. Znaczy, dobrze tym zacząć i skończyć ale główna robota to skrobak z zaostrzonego pilnika. Trzeba odpukać i zeskrobać zapolerowane strupy z rdzy. Robota dla świra czaso i pracochłonna ale inaczej się nie da. Właśnie teraz skrzybie podłoge w peżocie... a niech go...


Dokładnie - drucianka nabłyszcza tylko rdze i nie widać, gdzie metal gdzie gruba rdza. Fajnie się pracuje młotkiem igłowym (do większych powierzchni). W zakamarkach sprawdza się Dremel z diaksem stożkowym (są naprawdę wytrzymałe, tylko nie można ich przegrzać).

_________________
TReneR

W124 230E '87
Drink Beer!


Na górę
Post: pt lip 19, 2013 9:34 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt kwie 06, 2010 1:22 am
Posty: 82
Lokalizacja: Lublin
Perzu126 pisze:
Już czytałem, patrzyłem na ceny. Ktoś wpadł na świetny pomysł, żeby normalne produkty z napisem Classic Auto sprzedawac 3razy drożej [zlosnikok] [zlosnikok]
Dowiedziałem od znajomego lakiernika, ze reaktywny najlepiej dawać na zdrową blachę, ewentualnie niedoczyszczoną

Toteż pisałem, że niekoniecznie stosować trzeba produkty z serii 'do klasyków" produkcji Novola, ale trzymać się zasad, które są klarownie wyłożone i bez błędów merytorycznych. Zastosowanie materiałów innych firm czy też "zwykłego" Novola nie będzie błędem - ważne, żeby był to kompletny system antykorozyjny.
No właśnie reaktywny należy zastosować wówczas, gdy nie jesteśmy pewni efektów oczyszczania, na zdrową blachę można pominąć.
Jeśli chodzi o usuwanie rdzy to dobre efekty uzyskiwałem stosując takie specyficzne tarcze ścierne w postaci jakby przestrzennej pianki oblepionej korundem (ok. 1 cm grubości). Szlifierka z regulacją obrotów (nie za szybko) i duzo cierpliwości. Do zakamarków diaksy stalowe albo ....piaskowanie. Cały "witz" w użytym kruszywie. Warsztaty piaskujące stosują z reguły zwykły pisek więc i duże dysze, duże ciśnienie i mało kontroli. ja doczyszczałem zakamarki prymitywnym pistolecikiem z OBI. Piasek kupowałem od Remmersa (mat. konserwatorskie) łamany, kwarcowy 0,3-0,8 mm. Kompresor z osuszaczem powietrza, ciśnienie nie za duże, zabezpieczenie okolic przed zapyleniem i można doczyszczać bardzo precyzyjnie niedostępne zakamarki. ja uzyskiwałem "plamkę" średnicy circa 0,7-1 cm i czyściłem jakby uderzeniami piasku. Efekt moim zdaniem dobry i mało "syfu" wokoło.

_________________
w123 230C/78 Silbergrün
w123 280CE/77 Silbergrün-rozebrany
s210 430 4MATIC/2002 OBSIDIAN BLACK- był
s211 500 4MATIC/2004 OBSIDIAN BLACK
LR Discovery I/96- rozbity
passerati 2,8syncro - rezerwa ;)
civic 4gen 1,3/140hP


Na górę
Post: czw gru 18, 2014 1:13 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pn lip 04, 2011 1:11 pm
Posty: 65
Lokalizacja: Katowice
Wyciągam temat żeby nie zakładać nowego.

Potrzebna mi spawarka by sobie przy autach porobić (jakieś wstawki itd). Używane to ma być 1-2 razy w roku.

Wklejam linki poniżej. Jest to coś warte???

http://www.jula.pl/catalog/narzedzia-i- ... ig-210050/

http://www.jula.pl/catalog/narzedzia-i- ... ig-210083/


Na górę
Post: pn sty 12, 2015 10:41 am 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt kwie 27, 2004 2:19 pm
Posty: 3084
Lokalizacja: Żory
Zobacz sobie Bester'a 1801, np. w Castoramie. Wprawdzie ponoć są (nie wiem czy wszystkie) na aluminiowych uzwojeniach etc. jednak dają radę. Sam taką męczę od jakiegoś czasu i nie można narzekać. Nie urzeka ilością regulacji i możliwościami, jednak da się tym coś pospawać. Do sporadycznych prac wystarczy, natomiast ostatnio wyskoczyło mi więcej spawania na wyższym prądzie i już sobie musiałem robić przerwy [palacz]
Jednak do blachy w aucie, wydechu etc. wystarcza ;-)


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 43 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 16 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl