MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest pt lip 18, 2025 1:53 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 804 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 122 23 24 25 2654 Następna
Autor Wiadomość
 Tytuł:
Post: śr gru 09, 2009 8:17 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sty 13, 2005 8:56 am
Posty: 4306
Lokalizacja: Zurich, Debica
No i kropkowanie nie ukrywa wulgaryzmów, proponuje na przyszłość użyć innego słowa- (Worek) jak to mowia prosci ludzie!
Cylinder gladki, pierscienie cale, tlok caly a cisnienie gdzies uciekalo!? Nie mam pojecia co sie stalo [szalone]. Co prawda tlok jest przytarty;
Obrazek
Ale to chyba nie moglo byc powodem utaty cisnienia. Po zalaniu cylindra z wlozonym tlokiem spirytusem (nie mialem nafty) ani kropelka nie przeciekla.
Zauwazylem tez, ze gorny pierscien w jednym miejscu nie przylega cala powierzchnia - widac krzywo byl wyciety (chinszczyzna).
Co moze byc powodem przytarcia tloka?
Sprubuje zlozyc calosc na nowych uszczelkach i sprawdzic, czy kompresja wrocila i czy odpali.

ps. Kupie tlok i pierscienie i po swietach wymienie. Czy radzicie tez wymienic cylinder?
ps1. przepraszam za uzycie wulgaryzmu; taki cytat z jednego kabaretu mi sie przypomnial.

_________________
TReneR

W124 230E '87
Drink Beer!


Ostatnio zmieniony śr gru 09, 2009 9:37 pm przez TReneR, łącznie zmieniany 1 raz.

Na górę
 Tytuł:
Post: śr gru 09, 2009 8:39 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt mar 06, 2009 8:03 pm
Posty: 2213
Lokalizacja: Wielkopolska (Zduny)
skoro tak wygląda tłok to i cylinder dostał bo o niego się tłok porysował, jeśli go nie chcesz wymieniać to zrobił bym szlif ale jak mówisz że te części kosztują tyle co nic to lepiej wymienić cały zestaw

_________________
Tatowóz: w163 2,7CDI
Moje:2xw115,w114 230.6, 5xw108 w186 300C A124
Sprzedam!! :
w108 280SE 3.5 manual oraz masa części do 108


Na górę
 Tytuł:
Post: śr gru 09, 2009 9:19 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt kwie 08, 2008 8:26 pm
Posty: 653
Lokalizacja: WLKP
A moze sie przegrzal i tlok jest spuchniety?


Na górę
 Tytuł:
Post: śr gru 09, 2009 9:32 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sty 13, 2005 8:56 am
Posty: 4306
Lokalizacja: Zurich, Debica
No nie wpadlem na pomysl, zeby go pomierzyc (tlok)... moj blad ale nie widac, zeby byl spuchniety. Na cylindrze naprade nic nie widac.
Na razie zlozylem calosc i pojawilo sie sprezanie - co prawda zawor wydechowy troszeczke puszcza (slychas syczenie) - ale trzeba sie przylozyc, zeby przekrecic wal korbowy. Ze skrzynii korbowej nic nie slychac.
Chyba kupie w takim razie komplet tlok+pierscienie+cylinder, choc to ponad 70zl :-D Tylko, ze znowu trzeba bedzie docierac i powoli jezdzic :-(

ps. Nie odpalalem go jeszcze bo nie chce chalasowac po nocy...

_________________
TReneR

W124 230E '87
Drink Beer!


Na górę
 Tytuł:
Post: śr gru 09, 2009 9:39 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob lis 04, 2006 6:10 pm
Posty: 1380
Lokalizacja: Goleniów
TReneR pisze:
Chyba kupie w takim razie komplet tlok+pierscienie+cylinder, choc to ponad 70zl :-D Tylko, ze znowu trzeba bedzie docierac i powoli jezdzic

Za 70zł to ja do swojego moto nawet uszczelki nie kupie, nie patrz sie na nic tylko wymieniaj całość ;)

_________________
Pozdrawiam Mati.
W140 S500 Coupe 94r.
Częśći do W140
Ex:W124 230 TE 86r.;W124 300 CE 89r.; W123 300 D 78r.; W124 300 CE 24V


Na górę
 Tytuł:
Post: czw gru 10, 2009 11:47 am 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sty 13, 2005 8:56 am
Posty: 4306
Lokalizacja: Zurich, Debica
Tak tez zrobilem - kupilem komplet + zapasowe pierscienie (57zl + wysylka). [zlosnik]

_________________
TReneR

W124 230E '87
Drink Beer!


Na górę
 Tytuł:
Post: czw gru 10, 2009 11:50 am 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lis 24, 2006 12:08 pm
Posty: 1034
Lokalizacja: Warszawa-Suwałki
butek22 pisze:
Za 70zł to ja do swojego moto nawet uszczelki nie kupie

Bo pewnienie nie robisz "generalki" co wymianę oleju...
Wciąż podziwiam entuzjazm TReneR'a. Fakt, że sprzęt się skasztanił, ale będzie tanio.
Naprawdę super.
:-?
Pozdrawiam
Szymon

_________________
Wołga Gaz 2410 '88
W124 500E '91 - Pani Jagoda www.w114-115.org.pl/forum/img01/1224070157_IMG_2600m.jpg
W211 320CDI 4Matic
W124 280TE '92 - Oliwka - ex
W124 300TD '92 - Czarna Wdowa - ex


Na górę
 Tytuł:
Post: czw gru 10, 2009 11:58 am 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sty 13, 2005 8:56 am
Posty: 4306
Lokalizacja: Zurich, Debica
Po pierwsze primo - wiedzialem w co sie pakuje - zawsze jezdze ze wszystkimi potrzebnymi narzedziami i czesciami (wymiana paska zajmuje mi juz tylko 10min).
Po drrugie primo - lubie grzebac w silnikach, wiec nie ma problemu.
Po trzecie primo - nawet jakbym wymienial cylinder + glowice co roku, to i tak zaoszczedzonej kasy w porownaniu z "markowym" skuterem wystarczy na 30 lat. [zlosnik]

_________________
TReneR

W124 230E '87
Drink Beer!


Na górę
 Tytuł:
Post: czw gru 10, 2009 12:07 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lis 24, 2006 12:08 pm
Posty: 1034
Lokalizacja: Warszawa-Suwałki
Z tymi 30 latami to TROSZECZKĘ przesadziłeś.
Jak lubisz się grzebać, to Twoja sprawa. Ja nie wiem nawet, że skuter ma pasek, a co dopiero sprawdzać, czy "wymiana zajmuje tylko 10 min."
Gdybym chciał grzebać, to wolałbym chyba mieć zabytkową Vespę, albo Indiana. Skuter w moim rozumieniu ma być bezproblemowym środkiem transportu, a nie wyzwaniem. No i zakładam, że miejsce pod siedzeniem "na kask" jest na kask, a nie na warsztat i składnicę części, ale to Twój wybór i ja go szanuję. I z tym podziwem dla entuzjazmu to nie była ironia.
Pozdrawiam
Szymon

_________________
Wołga Gaz 2410 '88
W124 500E '91 - Pani Jagoda www.w114-115.org.pl/forum/img01/1224070157_IMG_2600m.jpg
W211 320CDI 4Matic
W124 280TE '92 - Oliwka - ex
W124 300TD '92 - Czarna Wdowa - ex


Na górę
 Tytuł:
Post: czw gru 10, 2009 2:17 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 26, 2003 12:24 pm
Posty: 7489
Lokalizacja: WWL
1. Kamizelki odblaskowe - jestem na tak, ale nic na siłę. Niech używają ci którzy mają na to ochotę. Je jeżdżę w pomarańczowej (wersja MPO :) USA edyszyn by HD). Ale tylko w gorszej widoczności, wieczorem czy nocą i prawie zawsze na trasy. Na szczęście mam sporo miejsca na szpej, więc westa zawsze jest pod ręką.
2. Długie światła - tu zmieniłęm zdanie. Kiedyś jeździłem w mieście na długich, ale uznałem to jednak za przejaw chamstwa i braku szacunku dla innych. Starm się także nie wymuszać miejsca w korku mruganiem. Mam za to zawsze włączone: reflektor, halogeny na lightbarze, obrysówki (wersja USA) oraz pomarańczowy "nosek" na końcu błotnika. Widać mnie, ale nie daję innym po oczach.
3. Gazowanie w korku - jadąc między autami delikatnie gazuję. Wolę, aby mnie słyszeli. Ale bez przegięć.

_________________
pzdr - Maciek
41 Buick Special x2, 49 Chevy "Deratyzator", 50 Olds "Patton", 53 Chevy Bel Air, 55 Chevy 3800 panel, 70 Chevy Impala conv, 77 Chevy Monte Carlo, 87 Chevy G20, 89 Chevy K5, 03 Chevy S10 = 86 garow, 59.7 L, 2480KM


Na górę
 Tytuł:
Post: czw gru 10, 2009 2:22 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt kwie 08, 2008 8:26 pm
Posty: 653
Lokalizacja: WLKP
Bo ze skuterami to jest tak ze wszystko zalezy od konkretnego egzemplarza(zwlaszcza chinszczyzna).Jezeli skuter jest kiepsko zlozony juz na produkcji to przez caly okres uzytkowania kiszka...Ale kazdy kij ma dwa konce. Bardzo prosty przyklad.W bliskiej rodzinie byla taka sytuacja ze zakupiono dwa skutery (nowe) TGB 101RS i Piaggio NRG. Skutery mialy dosc duze przebiegi i byly bardzo intensywnie uzytkowane(zeby nie napisac katowane)i co z tego?A no to ze TGB dalej jezdzi i nie mialo jeszcze zadnej powazniejszej awarii a NRG wiecej stoi na serwisie niz jezdzi.Dodam jeszcze ze roznica w cenie byla dosc spora na korzysc TGB oczywiscie.


Na górę
 Tytuł:
Post: pt gru 11, 2009 9:24 am 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sty 13, 2005 8:56 am
Posty: 4306
Lokalizacja: Zurich, Debica
Nie chce was dluzej zanudzac moimi przygodami z chinczykiem, ale musze sie pochwalic, ze dzisiaj dojechalem juz do pracy skuterem :-) ale nie bez przygod.
Wczoraj po zlozeniu silnika niestety nie chcial odpalic - krecil ale tak jakby nie dostawal paliwa. Wymontowalem, rozebralem i przeczyscilem gaznik - w gardzieli znalazlem dwie duze krople wody. Po wlozeniu gaznika odpalil, troche sie burzyl na poczatku ale testowo przejechalem 10km i wszystko byko OK. Po wystygnieciu dociagnalem jeszcze glowice.
Rano odpalil ale po przejechaniu 2km zacza sie dlawic i zgasl - na szybko wyomtowalem gaznik dmuchnolem tu i tam, popukalem i odpalil ale niechetnie - dlawil sie po dodaniu gazu. No ale mu niby przeszlo, 2km i znowu to samo. Tym razem tylko odczekalem chwile i odpalil. Po ~2km znowu to samo... juz sie troche wkurzylem, porozmawialem z gaznikiem uzywajac wulgarnych okreslen - pomoglo, reszte trasy (ponad 10km) przejkechalem bez problemow.
Wydaje mi sie, ze do gaznika dostaje sie woda - ale skad, nie mam pojecia. Dolot szczelny, sprawdzilem, filtr wymytyi i wysuszony przez noc na kaloryferze. Chyba, zeby w baku zbierala sie woda?

_________________
TReneR

W124 230E '87
Drink Beer!


Na górę
 Tytuł:
Post: pt gru 11, 2009 9:51 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob lut 24, 2007 12:19 pm
Posty: 633
Lokalizacja: ZSZ
Wilgotno jest, stacje też są różne. Woź po prostu z sobą dezodorant z biedronki to zawsze odpalisz nawet bez paliwa :)


Na górę
 Tytuł:
Post: pt gru 11, 2009 12:27 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sty 13, 2005 8:56 am
Posty: 4306
Lokalizacja: Zurich, Debica
Tylko gdzie ja tu znajde Biedronke [zlosnikeh]
Nie chodzi tez tylko o samo odpalenie - silnik gasnie w czasie jazdy. Jezdzilem juz w naprawde sporych deszczach i nie mialem problemu z woda w gazniku.

ps. wlalem do baku setke spirytusu - jezeli jest woda, to ja wchlonie. Silnik na tej miksturze jakos bardziej miekko chodzi :-)

_________________
TReneR

W124 230E '87
Drink Beer!


Na górę
 Tytuł:
Post: pt gru 11, 2009 12:39 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt mar 06, 2009 8:03 pm
Posty: 2213
Lokalizacja: Wielkopolska (Zduny)
najlepiej kup sobie samostart psikniesz raz i jedzie a woda w baku albo we filtrach z beznadziejnej benzyny, ja miałem skuter 5 lat zrobiłem 20 tyś km nim i sprzedałem, tylko jeden remont silnika zrobiłem zjechałem z 5 do 7 opon tylnych (aż do końca jak druty było widać [zlosnik] ) i po mnie jeździł nim jeszcze mój brat i ostro dostawał w kość była to honda i nie kupił bym już innego skutera czy motocykla jak yamaha czy honda, bo praktycznie lałem olej i przez te 5 lat nic nawet czyszczenia gaźnika, tylko po zimie odkręcałem filtr powietrza myłem go w rozpuszczalniku psikałem troche samostartu żeby miał łatwiej załapać ( miałem kranik podciśnieniowy i dopiero po odpaleniu paliwo zlatywało do gaźnika a przez zimę wiadomo z gaźnika wszystko wyparowało. Ogólnie to mam miłe wspomnienia z jazdy skuterem. Pozdrawiam wiecznie rozkręcanego chińczyka i jego wiecznie upapranego przy tej robocie właściciela [zlosnik]

_________________
Tatowóz: w163 2,7CDI
Moje:2xw115,w114 230.6, 5xw108 w186 300C A124
Sprzedam!! :
w108 280SE 3.5 manual oraz masa części do 108


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 804 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 122 23 24 25 2654 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 13 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl