Bukol pisze:
A skoro o bezpieczeństwie - chyba bym się nie zdecydował na kupienie moim paniom nowego MB czy BMW, ze względów bezpieczeństwa właśnie. Nadal za bardzo są narażone na kradzież, a były już przypadki wysadzenia kierowcy i kradzieży auta z dzieckiem. Zgroza.
Pomijając fakt, że MB bardzo są narażone na kradzież i tego, że były już przypadki wysadzenia kierowcy i kradzieży auta z dzieckiem (co grozi jednak nie tylko w MB ale w każdym samochodzie o wartości powyżej 100tyś PLN), – co rzeczywiście budzi zgrozę, ale jest też poniekąd (specyficznym przyznam)wykładnikiem popularności auta to wydaje się, że – w CLS bezpieczeństwo jest tu sprawą równie oczywistą jak komfort.
Na pokładzie są przednie, boczne oraz kurtynowe poduszki powietrzne.
Bezpieczeństwo poprawia też pneumatyczne zawieszenie AIRMATIC DC – to zawieszenie adaptacyjne umożliwiać ma też dostosowanie auta do potrzeb szybkiej i dynamicznej jazdy a hamowanie ułatwia elektrohydrauliczny system hamulcowy Sensotronic Brake Control SBC. Błyskawiczne zatrzymanie pojazdu możliwe jest za sprawą potężnych hamulców tarczowych odpornych na zjawisko fadingu (zmniejszania skuteczności hamowania wskutek rozgrzania elementów układu hamulcowego) .
Auto wyposażono także w system świateł biksenonowych doświetlających zakręty - zwiększają one bezpieczeństwo jazdy w nocy.
Dodatkowym ułatwieniem jest system zawiadywania komendami głosowymi – nie trzeba naciskać przełączników.
Moim zdaniem CLS jest, więc w miarę

bezpieczny, – ale oczywiście może być jeszcze lepiej

.
Pozdrawiam – S1