MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest czw sie 14, 2025 11:16 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 26 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna
Autor Wiadomość
 Tytuł: BMW M3 E30
Post: czw sty 20, 2005 8:39 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sie 27, 2004 11:04 am
Posty: 666
Lokalizacja: Gdańsk
Swoją dzisiejszą delegację do Ustki uprzyjemniłem wizytą u kolegi w Słupsku, który posiada owe cudo.

(przepraszam za telefoniczną jakośc zdjęć)

Spokojna na pozór maszyna stoi pod blokiem, to chyba bezpośredni konkurent 190 EVO

Obrazek

Widok z boku
Obrazek

Widok z tyłu
Obrazek

silnik 2,3 moc 220KM
Obrazek

Zegary, uwagę zwraca wskaźnik temperatury oleju (pod obrotomierzem). W zaleceniach jest nie przeciążać silnika dopóki ten nie osiągnie temperatury 70stopni
Obrazek

Śmieszny "komputer" a w zasadzie taki check-panel do sprawdzenia stanu okładzin, płynów, itd.

Obrazek

no i gałka zmiany biegów, proszę przyjrzeć się dokładnie na układ biegów [usmiech]

Obrazek

Ogólnie wrażenia z jazdy niesamowite, katalogowo 6,7sek do 100km/h robi wrażenie. Wyprzedzanie z prędkości niebywałe, wciskanie w fotel gwarantowane. Wyprodukowano ich chyba z 17tyś sztuk więc rarytas.

Pozdrawiam.

_________________
94' 202 C180, 94' 202 C280, 09' Triumph Street Triple
Ex: 82' 123 280E


Na górę
 Tytuł: Re: BMW M3 E30
Post: czw sty 20, 2005 8:59 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn paź 07, 2002 8:23 pm
Posty: 1547
Lokalizacja: karlikowo, sopot
Auto byloby ladne, gdyby wygladalo jak zwykle E30 318. Za duzo plastiku tu i owdzie.

Grzegi pisze:
no i gałka zmiany biegów, proszę przyjrzeć się dokładnie na układ biegów [usmiech]


Uklad skrzyni taki jak w skrzyni sportowej spod znaku MB, montowanej np w W124 300CE-24 (seryjnie) lub w innych modelach w ramach pakietu Sportline.

_________________
Michał

[url=http://tinyurl.com/ynncqo]C wie cool[/url]
[url=http://tinyurl.com/yqlveg]T wie toll[/url]
[url=http://tinyurl.com/29p2sb]V wie volksschubkarre[/url]
[url=http://tinyurl.com/26282p]W wie... volvo[/url]


Na górę
 Tytuł:
Post: czw sty 20, 2005 9:04 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt wrz 02, 2003 11:44 am
Posty: 1802
Lokalizacja: Warszawa
Lubię BMW, ale może nie koniecznie E 30. Jeśli już to I serię i bez tych wszystkich bajerów i dodatków. Jednak M Power to rzeczywiście spora przyjemność. Osiągi są naprawdę [ok] . Mój kolega miał takie auto. Raz spod świateł "łyknął" GT 3000 z łysymi panami w środku, a na drugi dzień nie miał juz auta... :roll:
Mój Przyjaciel jest zakochany w E 30 i ta mu się pewnie spodoba 8) .

P.S. Ten układ biegów to po to, aby przy pełnym bucie ruszać z 2, bo na 1 to się stoi w kłębach dymu na skrzyżowaniu ;) .

P.S.2. Zastanawiam się jak na forum BMW zareagowaliby na zdjęcia MB :roll: (?).

_________________
Nur fünfzylindrige Diesel!


Na górę
 Tytuł: Re: BMW M3 E30
Post: czw sty 20, 2005 9:10 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sie 27, 2004 11:04 am
Posty: 666
Lokalizacja: Gdańsk
misiek pisze:
Auto byloby ladne, gdyby wygladalo jak zwykle E30 318. Za duzo plastiku tu i owdzie.


Misiek, tam pół auta jest z plastiku, ale to jest fabryka... [zlosnik]

_________________
94' 202 C180, 94' 202 C280, 09' Triumph Street Triple
Ex: 82' 123 280E


Na górę
 Tytuł:
Post: czw sty 20, 2005 9:16 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sie 27, 2004 11:04 am
Posty: 666
Lokalizacja: Gdańsk
Mitu pisze:

P.S. Ten układ biegów to po to, aby przy pełnym bucie ruszać z 2, bo na 1 to się stoi w kłębach dymu na skrzyżowaniu ;) .


masz rację, 1 i pełny but to tak jak napisałeś...

Mitu pisze:
P.S.2. Zastanawiam się jak na forum BMW zareagowaliby na zdjęcia MB :roll: (?).


haha....np. na 124 E500 [usmiech]

_________________
94' 202 C180, 94' 202 C280, 09' Triumph Street Triple
Ex: 82' 123 280E


Na górę
 Tytuł:
Post: czw sty 20, 2005 9:59 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: ndz lis 23, 2003 6:45 pm
Posty: 164
Lokalizacja: Warszawa
Mom bardzo duży sentyment do konkretnie tego modelu ale moim skromnym zdaniem e500 byłby milej widziany na tym forum


Na górę
 Tytuł: Re: BMW M3 E30
Post: czw sty 20, 2005 10:35 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn paź 07, 2002 8:23 pm
Posty: 1547
Lokalizacja: karlikowo, sopot
Grzegi pisze:
misiek pisze:
Auto byloby ladne, gdyby wygladalo jak zwykle E30 318. Za duzo plastiku tu i owdzie.


Misiek, tam pół auta jest z plastiku, ale to jest fabryka... [zlosnik]


Wiem, ze te tworzywa sa fabryczne, co nie znienia faktu, ze nie podobaja mi sie. Tak samo jak nie podoba mi sie np przedni spojler do W123 spod znaku AMG czy W201 wersji EVO. Owszem, w przypadku fabrycznych plastikow, zazwyczaj mocno wiaza sie one z fantastycznymi wlasciwosciami jezdnymi, lepsza niz w seryjnych (dla pospolstwa [zlosnik] ) egzemplarzach trakcja i poprawiana aerodynamika. Ale wszystko to wg mnie kosztem estetyki, ktora dla mnie jest szalenie wazna.

_________________
Michał

[url=http://tinyurl.com/ynncqo]C wie cool[/url]
[url=http://tinyurl.com/yqlveg]T wie toll[/url]
[url=http://tinyurl.com/29p2sb]V wie volksschubkarre[/url]
[url=http://tinyurl.com/26282p]W wie... volvo[/url]


Na górę
 Tytuł:
Post: czw sty 20, 2005 11:10 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt kwie 09, 2004 7:30 am
Posty: 4307
Lokalizacja: Czestochowa
Nie jestem znawca BMW ale czy nie jest to tzw wersja M-POWER?????? czy jakos tak???? wydaje mi sie ze M-3 to ma 6 cylindrow a nie 4.........ale nie jestem pewien...

_________________
Bez Gwiazdy Nie Ma Jazdy......
MB 308 automatic

Ludziom brak kultury zupełnie,wczoraj jak wychodziłem z knajpy ktos mi nadepnął na rekę!!!


Na górę
 Tytuł: Re: BMW M3 E30
Post: pt sty 21, 2005 12:06 am 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt wrz 02, 2003 11:44 am
Posty: 1802
Lokalizacja: Warszawa
misiek pisze:
Wiem, ze te tworzywa sa fabryczne, co nie znienia faktu, ze nie podobaja mi sie. Tak samo jak nie podoba mi sie np przedni spojler do W123 spod znaku AMG czy W201 wersji EVO. Owszem, w przypadku fabrycznych plastikow, zazwyczaj mocno wiaza sie one z fantastycznymi wlasciwosciami jezdnymi, lepsza niz w seryjnych (dla pospolstwa [zlosnik] ) egzemplarzach trakcja i poprawiana aerodynamika. Ale wszystko to wg mnie kosztem estetyki, ktora dla mnie jest szalenie wazna.


Tutaj w pełni zgadzam się z miśkiem. Tylko, że ja jestem jeszcze bardziej konserwatywny i dla mnie nawet felgi aluminiowe to często mocno przesadzony tuning :roll: ...

_________________
Nur fünfzylindrige Diesel!


Na górę
 Tytuł: Re: BMW M3 E30
Post: pt sty 21, 2005 1:10 am 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn paź 07, 2002 8:23 pm
Posty: 1547
Lokalizacja: karlikowo, sopot
Mitu pisze:
Tutaj w pełni zgadzam się z miśkiem. Tylko, że ja jestem jeszcze bardziej konserwatywny i dla mnie nawet felgi aluminiowe to często mocno przesadzony tuning :roll: ...


A nie, do kolek mam troche bardziej liberalne podejscie [ok]

_________________
Michał

[url=http://tinyurl.com/ynncqo]C wie cool[/url]
[url=http://tinyurl.com/yqlveg]T wie toll[/url]
[url=http://tinyurl.com/29p2sb]V wie volksschubkarre[/url]
[url=http://tinyurl.com/26282p]W wie... volvo[/url]


Na górę
 Tytuł:
Post: pt sty 21, 2005 1:47 am 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr paź 29, 2003 7:31 pm
Posty: 3225
Lokalizacja: Kraków
MERCEDES 4 EVER pisze:
Nie jestem znawca BMW ale czy nie jest to tzw wersja M-POWER?????? czy jakos tak???? wydaje mi sie ze M-3 to ma 6 cylindrow a nie 4.........ale nie jestem pewien...


[oczko]
Tak, właśnie o tym mówimy ;-)
M3 tzn. M Power w serii 3
A co do garkow, to jak widac na załączonych fotkach ma 4. [oczko] (choć jakbym nie widział to też dałbym sobie łapę uciąć za to że ma przynamniej 6 garów. Trochę ich mało jak na taką moc)

A tak swoją drogą, to skąd ta moc?? Nie widze tam turbiny, więc??
I jak to się ma w rzeczywstosci do jazdy. Chodzi mi o to, czy przypadkiem to auto nie ma mocy tylko w jakimś bardzo wąskim zakresie obrotów, a pozatym kicha i trzeba go pilowac zeby jechal. Wydaje mi sie ze przy tak malym silniku wykre moc/RPM powinien być bardzo stromy.

_________________
pozdrawiam Andrzej
Mercedes Benz 450 SLC - było
MGB 1965
GMail: anwojcik (at) gmail.com


Na górę
 Tytuł: Re: BMW M3 E30
Post: pt sty 21, 2005 8:39 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sie 27, 2004 11:04 am
Posty: 666
Lokalizacja: Gdańsk
misiek pisze:
Ale wszystko to wg mnie kosztem estetyki, ktora dla mnie jest szalenie wazna.



masz rację, też wyżej cenię chrom niż plastik..... [usmiech]

_________________
94' 202 C180, 94' 202 C280, 09' Triumph Street Triple
Ex: 82' 123 280E


Na górę
 Tytuł:
Post: pt sty 21, 2005 8:40 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sie 27, 2004 11:04 am
Posty: 666
Lokalizacja: Gdańsk
MERCEDES 4 EVER pisze:
Nie jestem znawca BMW ale czy nie jest to tzw wersja M-POWER?????? czy jakos tak???? wydaje mi sie ze M-3 to ma 6 cylindrow a nie 4.........ale nie jestem pewien...


późniejsze modele miały 6, ten ma na pewno 4 co widać [usmiech]

_________________
94' 202 C180, 94' 202 C280, 09' Triumph Street Triple
Ex: 82' 123 280E


Na górę
 Tytuł:
Post: pt sty 21, 2005 8:47 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sie 27, 2004 11:04 am
Posty: 666
Lokalizacja: Gdańsk
and6412 pisze:
Trochę ich mało jak na taką moc)


..a jednak..BMW zawsze potrafiło wycisnąć troszkę mocy....



and6412 pisze:
A tak swoją drogą, to skąd ta moc?? Nie widze tam turbiny, więc??
I jak to się ma w rzeczywstosci do jazdy. Chodzi mi o to, czy przypadkiem to auto nie ma mocy tylko w jakimś bardzo wąskim zakresie obrotów, a pozatym kicha i trzeba go pilowac zeby jechal. Wydaje mi sie ze przy tak malym silniku wykre moc/RPM powinien być bardzo stromy.


wiesz, trochę masz rację to jest silnik 16V i potrzebuje obrotów (dwójka od 50-100 to dosłownie kilka sekund)....ale nawet z dolnych obrotów wyciąga (fakt słabiej) [smiech]

_________________
94' 202 C180, 94' 202 C280, 09' Triumph Street Triple
Ex: 82' 123 280E


Na górę
 Tytuł:
Post: pt sty 21, 2005 1:19 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: czw lis 18, 2004 11:56 pm
Posty: 309
Lokalizacja: częstochowa
Co do kręcenia na wysokie obroty to jedyną inną marką samochodu którą posiadałem oprócz mercedesów była honda fakt większość może uważać że to plastik bo w istocie takn jest, jednak te modele które posiadłem miały coś w sobie a mianowicie pierwsza z nich to CRX ed 9 model z 90 roku 136ps taka fajna mała zabawka nawet jeżdżiła dosyć ale póżniej znależliśmy CIVICA rocznik 93 z silnikiem 1.6vti 160 ps do 100 większość samochodów nie miała szans. A co do kręcenia na wysokie obroty to kręćiła się do 8,5tyś a vtec włączał się przy 5. A raz mieliśmy fajną przygodę ścigaliśmy się z w126 i do 100 go wzięliśmy ale póżniej na trasie od 150 zaczął nam odchodzić bez problemu stanęliśmy póżniej na światłach otwieram szybę i pytam kolesia jaki ma motor gdyż nie miał z tyłu znaczka a on do nas że 300d [zlosnik] . Póżniej go poznałem i okazało się że miał 5.6 . Załączam parę fotek bo to jedyna samochody do których czułem jakiś sentyment oprócz MB.
http://mackuz.bolinko.org/is/img4/11063 ... 001426.jpg
http://mackuz.bolinko.org/is/img4/11063 ... 001434.jpg
http://mackuz.bolinko.org/is/img4/11063 ... 001436.jpg
http://mackuz.bolinko.org/is/img4/11063 ... 001425.jpg
Aha do 100 miała 7,3.

_________________
W124 300D TURBO

C126 E56


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 26 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 14 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl