MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz https://www.forum.w114-115.org.pl/ |
|
BMW M3 E30 https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=1&t=10184 |
Strona 1 z 2 |
Autor: | Grzegi [ czw sty 20, 2005 8:39 pm ] |
Tytuł: | BMW M3 E30 |
Swoją dzisiejszą delegację do Ustki uprzyjemniłem wizytą u kolegi w Słupsku, który posiada owe cudo. (przepraszam za telefoniczną jakośc zdjęć) Spokojna na pozór maszyna stoi pod blokiem, to chyba bezpośredni konkurent 190 EVO ![]() Widok z boku ![]() Widok z tyłu ![]() silnik 2,3 moc 220KM ![]() Zegary, uwagę zwraca wskaźnik temperatury oleju (pod obrotomierzem). W zaleceniach jest nie przeciążać silnika dopóki ten nie osiągnie temperatury 70stopni ![]() Śmieszny "komputer" a w zasadzie taki check-panel do sprawdzenia stanu okładzin, płynów, itd. ![]() no i gałka zmiany biegów, proszę przyjrzeć się dokładnie na układ biegów ![]() ![]() Ogólnie wrażenia z jazdy niesamowite, katalogowo 6,7sek do 100km/h robi wrażenie. Wyprzedzanie z prędkości niebywałe, wciskanie w fotel gwarantowane. Wyprodukowano ich chyba z 17tyś sztuk więc rarytas. Pozdrawiam. |
Autor: | misiek [ czw sty 20, 2005 8:59 pm ] |
Tytuł: | Re: BMW M3 E30 |
Auto byloby ladne, gdyby wygladalo jak zwykle E30 318. Za duzo plastiku tu i owdzie. Grzegi pisze: no i gałka zmiany biegów, proszę przyjrzeć się dokładnie na układ biegów
![]() Uklad skrzyni taki jak w skrzyni sportowej spod znaku MB, montowanej np w W124 300CE-24 (seryjnie) lub w innych modelach w ramach pakietu Sportline. |
Autor: | Mitu [ czw sty 20, 2005 9:04 pm ] |
Tytuł: | |
Lubię BMW, ale może nie koniecznie E 30. Jeśli już to I serię i bez tych wszystkich bajerów i dodatków. Jednak M Power to rzeczywiście spora przyjemność. Osiągi są naprawdę ![]() ![]() Mój Przyjaciel jest zakochany w E 30 i ta mu się pewnie spodoba ![]() P.S. Ten układ biegów to po to, aby przy pełnym bucie ruszać z 2, bo na 1 to się stoi w kłębach dymu na skrzyżowaniu ![]() P.S.2. Zastanawiam się jak na forum BMW zareagowaliby na zdjęcia MB ![]() |
Autor: | Grzegi [ czw sty 20, 2005 9:10 pm ] |
Tytuł: | Re: BMW M3 E30 |
misiek pisze: Auto byloby ladne, gdyby wygladalo jak zwykle E30 318. Za duzo plastiku tu i owdzie.
Misiek, tam pół auta jest z plastiku, ale to jest fabryka... ![]() |
Autor: | Grzegi [ czw sty 20, 2005 9:16 pm ] |
Tytuł: | |
Mitu pisze: P.S. Ten układ biegów to po to, aby przy pełnym bucie ruszać z 2, bo na 1 to się stoi w kłębach dymu na skrzyżowaniu ![]() masz rację, 1 i pełny but to tak jak napisałeś... Mitu pisze: P.S.2. Zastanawiam się jak na forum BMW zareagowaliby na zdjęcia MB
![]() haha....np. na 124 E500 ![]() |
Autor: | Czarek [ czw sty 20, 2005 9:59 pm ] |
Tytuł: | |
Mom bardzo duży sentyment do konkretnie tego modelu ale moim skromnym zdaniem e500 byłby milej widziany na tym forum |
Autor: | misiek [ czw sty 20, 2005 10:35 pm ] |
Tytuł: | Re: BMW M3 E30 |
Grzegi pisze: misiek pisze: Auto byloby ladne, gdyby wygladalo jak zwykle E30 318. Za duzo plastiku tu i owdzie. Misiek, tam pół auta jest z plastiku, ale to jest fabryka... ![]() Wiem, ze te tworzywa sa fabryczne, co nie znienia faktu, ze nie podobaja mi sie. Tak samo jak nie podoba mi sie np przedni spojler do W123 spod znaku AMG czy W201 wersji EVO. Owszem, w przypadku fabrycznych plastikow, zazwyczaj mocno wiaza sie one z fantastycznymi wlasciwosciami jezdnymi, lepsza niz w seryjnych (dla pospolstwa ![]() |
Autor: | MERCEDES 4 EVER [ czw sty 20, 2005 11:10 pm ] |
Tytuł: | |
Nie jestem znawca BMW ale czy nie jest to tzw wersja M-POWER?????? czy jakos tak???? wydaje mi sie ze M-3 to ma 6 cylindrow a nie 4.........ale nie jestem pewien... |
Autor: | Mitu [ pt sty 21, 2005 12:06 am ] |
Tytuł: | Re: BMW M3 E30 |
misiek pisze: Wiem, ze te tworzywa sa fabryczne, co nie znienia faktu, ze nie podobaja mi sie. Tak samo jak nie podoba mi sie np przedni spojler do W123 spod znaku AMG czy W201 wersji EVO. Owszem, w przypadku fabrycznych plastikow, zazwyczaj mocno wiaza sie one z fantastycznymi wlasciwosciami jezdnymi, lepsza niz w seryjnych (dla pospolstwa
![]() Tutaj w pełni zgadzam się z miśkiem. Tylko, że ja jestem jeszcze bardziej konserwatywny i dla mnie nawet felgi aluminiowe to często mocno przesadzony tuning ![]() |
Autor: | misiek [ pt sty 21, 2005 1:10 am ] |
Tytuł: | Re: BMW M3 E30 |
Mitu pisze: Tutaj w pełni zgadzam się z miśkiem. Tylko, że ja jestem jeszcze bardziej konserwatywny i dla mnie nawet felgi aluminiowe to często mocno przesadzony tuning
![]() A nie, do kolek mam troche bardziej liberalne podejscie ![]() |
Autor: | and6412 [ pt sty 21, 2005 1:47 am ] |
Tytuł: | |
MERCEDES 4 EVER pisze: Nie jestem znawca BMW ale czy nie jest to tzw wersja M-POWER?????? czy jakos tak???? wydaje mi sie ze M-3 to ma 6 cylindrow a nie 4.........ale nie jestem pewien...
![]() Tak, właśnie o tym mówimy ![]() M3 tzn. M Power w serii 3 A co do garkow, to jak widac na załączonych fotkach ma 4. ![]() A tak swoją drogą, to skąd ta moc?? Nie widze tam turbiny, więc?? I jak to się ma w rzeczywstosci do jazdy. Chodzi mi o to, czy przypadkiem to auto nie ma mocy tylko w jakimś bardzo wąskim zakresie obrotów, a pozatym kicha i trzeba go pilowac zeby jechal. Wydaje mi sie ze przy tak malym silniku wykre moc/RPM powinien być bardzo stromy. |
Autor: | Grzegi [ pt sty 21, 2005 8:39 am ] |
Tytuł: | Re: BMW M3 E30 |
misiek pisze: Ale wszystko to wg mnie kosztem estetyki, ktora dla mnie jest szalenie wazna.
masz rację, też wyżej cenię chrom niż plastik..... ![]() |
Autor: | Grzegi [ pt sty 21, 2005 8:40 am ] |
Tytuł: | |
MERCEDES 4 EVER pisze: Nie jestem znawca BMW ale czy nie jest to tzw wersja M-POWER?????? czy jakos tak???? wydaje mi sie ze M-3 to ma 6 cylindrow a nie 4.........ale nie jestem pewien...
późniejsze modele miały 6, ten ma na pewno 4 co widać ![]() |
Autor: | Grzegi [ pt sty 21, 2005 8:47 am ] |
Tytuł: | |
and6412 pisze: Trochę ich mało jak na taką moc) ..a jednak..BMW zawsze potrafiło wycisnąć troszkę mocy.... and6412 pisze: A tak swoją drogą, to skąd ta moc?? Nie widze tam turbiny, więc??
I jak to się ma w rzeczywstosci do jazdy. Chodzi mi o to, czy przypadkiem to auto nie ma mocy tylko w jakimś bardzo wąskim zakresie obrotów, a pozatym kicha i trzeba go pilowac zeby jechal. Wydaje mi sie ze przy tak malym silniku wykre moc/RPM powinien być bardzo stromy. wiesz, trochę masz rację to jest silnik 16V i potrzebuje obrotów (dwójka od 50-100 to dosłownie kilka sekund)....ale nawet z dolnych obrotów wyciąga (fakt słabiej) ![]() |
Autor: | art [ pt sty 21, 2005 1:19 pm ] |
Tytuł: | |
Co do kręcenia na wysokie obroty to jedyną inną marką samochodu którą posiadałem oprócz mercedesów była honda fakt większość może uważać że to plastik bo w istocie takn jest, jednak te modele które posiadłem miały coś w sobie a mianowicie pierwsza z nich to CRX ed 9 model z 90 roku 136ps taka fajna mała zabawka nawet jeżdżiła dosyć ale póżniej znależliśmy CIVICA rocznik 93 z silnikiem 1.6vti 160 ps do 100 większość samochodów nie miała szans. A co do kręcenia na wysokie obroty to kręćiła się do 8,5tyś a vtec włączał się przy 5. A raz mieliśmy fajną przygodę ścigaliśmy się z w126 i do 100 go wzięliśmy ale póżniej na trasie od 150 zaczął nam odchodzić bez problemu stanęliśmy póżniej na światłach otwieram szybę i pytam kolesia jaki ma motor gdyż nie miał z tyłu znaczka a on do nas że 300d ![]() http://mackuz.bolinko.org/is/img4/11063 ... 001426.jpg http://mackuz.bolinko.org/is/img4/11063 ... 001434.jpg http://mackuz.bolinko.org/is/img4/11063 ... 001436.jpg http://mackuz.bolinko.org/is/img4/11063 ... 001425.jpg Aha do 100 miała 7,3. |
Strona 1 z 2 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |