MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz https://www.forum.w114-115.org.pl/ |
|
W123 - zdjęcia po wypadku https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=1&t=10388 |
Strona 1 z 2 |
Autor: | _me: how_ [ śr lut 02, 2005 2:17 pm ] |
Tytuł: | W123 - zdjęcia po wypadku |
Pamiętacie jak nie dawno rozmawialiśmy o bezpieczeństwie w naszych wiekowych już samochodach? Tu jeszcze jeden dowód, że dobra beczka ratuje życie. Foty pochodzą z forum 123.de, a auto to W123 230E '81, który przy prędkosci 80 km/h trafił w młodszego brata. Beczka straciła ponad metr na długości, z parasolki położonej w bagazniku zrobił się banan. Motor ze skrzynią przesunęły się niszcząc tunel, ale klatka pozostala nieruszona, więc drzwi dały się otworzyć, nie poleciały szyby. Właściciel na forum pisze dużo o roli pasów, o tym, że wożenie przedmiotów na tylnej półce to samobójstwo. Tak samo jak sportowe kierownice, które można zamontować sobie w garazu na ścianie. A tak to wygląda: ![]() ![]() ![]() ![]() |
Autor: | Wookee [ śr lut 02, 2005 2:29 pm ] |
Tytuł: | |
Jak oni się spotkali? Przód-skos? Swoją drogą to braciszek nawet nieźle wygląda. |
Autor: | AMG [ śr lut 02, 2005 3:10 pm ] |
Tytuł: | Re: W123 - zdjęcia po wypadku |
To jest kolejen potwierdzenie jak niemieccy inżynierowie zarojektowali te auta ![]() P.S. U nas za stodołą jeszcze by auto wyklepali i znowu było by bezwypadkowe ![]() ![]() |
Autor: | Wookee [ śr lut 02, 2005 3:18 pm ] |
Tytuł: | Re: W123 - zdjęcia po wypadku |
AMG pisze: To jest kolejen potwierdzenie jak niemieccy inżynierowie zarojektowali te auta
![]() P.S. U nas za stodołą jeszcze by auto wyklepali i znowu było by bezwypadkowe ![]() ![]() Nie bezwypadkowe, ale po stłuczce ![]() |
Autor: | Maniek [ śr lut 02, 2005 3:28 pm ] |
Tytuł: | |
W sumie to to 123 przeszło wypadek "dość łatwy" dla konstrukcji auta. Siła udeżenia rozłożyła się równomiernie na podłużnice i silnik (tunel i podłoga). Łatwość otwierania drzwi w takich wypadkach nie podlega dyskusji. Pamiętam starą beczkę naszego kolegi Kowala którą to uderzył w dość specyficzny sposób. Uderzenie czołowe, ale przeszkoda nie trafiła w podłużnicę tylko zdarła lekko błotnik i cała siła udeżenia spoczęła na słupku przednim. Drzwi mimo że krótsze niż zwykle o jakieś 15 - 20 cm też dały się otworzyć. |
Autor: | Cem [ śr lut 02, 2005 3:33 pm ] |
Tytuł: | Re: W123 - zdjęcia po wypadku |
AMG pisze: To jest kolejen potwierdzenie jak niemieccy inżynierowie zarojektowali te auta ![]() Przez to każdy właściciel czuje się w nich bezpieczniej ![]() AMG pisze: P.S. U nas za stodołą jeszcze by auto wyklepali i znowu było by bezwypadkowe ![]() ![]() Wookee pisze: Nie bezwypadkowe, ale po stłuczce
![]() Znałem takiego gościa co łatał samochody gazetami i je jeszcze sprzedawał ![]() |
Autor: | Chrispeedy [ śr lut 02, 2005 4:03 pm ] |
Tytuł: | |
ale znaczek jest cały.... ![]() ![]() |
Autor: | .:SPEEDYRIDER:. [ śr lut 02, 2005 4:13 pm ] |
Tytuł: | |
Heh i w takich momentach ciesze się, że jeżdżę MB 123, a nie jakimś plastikiem. ![]() |
Autor: | janusz_W123 [ śr lut 02, 2005 4:38 pm ] |
Tytuł: | |
Oczywiscie Ty braciszkowi przyłożyłes? Na to mi wyglada... ![]() |
Autor: | Xytras [ śr lut 02, 2005 5:09 pm ] |
Tytuł: | |
Ja tam widze ze znczek urwany.... ![]() Ale niezle, nie spodziewalbym sie ze az tak ladnie przejdzie taka prowe nasze poczciwe W123.... Tylko pewnie duzo gorzej z typi "łatanymi".... |
Autor: | Grakoz [ śr lut 02, 2005 11:19 pm ] |
Tytuł: | |
Cytuj: Tylko pewnie duzo gorzej z typi "łatanymi"....
jakoś przypomina mi się wypadek mojego ojca beczką. może ktoś pamięta taką pomarańczową "bez przodu" i z przyklapnietym tyłem?? |
Autor: | _me: how_ [ śr lut 02, 2005 11:33 pm ] |
Tytuł: | |
Grakoz pisze: jakoś przypomina mi się wypadek mojego ojca beczką. może ktoś pamięta taką pomarańczową "bez przodu" i z przyklapnietym tyłem??
Oj, pamiętamy... |
Autor: | Mitu [ czw lut 03, 2005 12:01 am ] |
Tytuł: | |
W 123 to bardzo bezpieczne auto, a te zdjęcia to kolejny dowód na to. Proponuję, aby obejrzeli i przeczytali to Ci niedowiarkowie, którzy szerzą bezmyślne herezje o bezpieczeństwie ![]() Ten drugi to chyba W 124 T E-klasa. Zważywszy na to jak dostał to zniósł to nader dobrze. Na tym zdjęciu to już jest chyba pocięty przez strażaków? Tak na marginesie i tak wolę W 123 ![]() ![]() Maniek pisze: Uderzenie czołowe, ale przeszkoda nie trafiła w podłużnicę tylko zdarła lekko błotnik i cała siła udeżenia spoczęła na słupku przednim. Drzwi mimo że krótsze niż zwykle o jakieś 15 - 20 cm też dały się otworzyć. To że drzwi dały się otworzyć wynika z przemyślanej konstrukcji zamka. Zamek jest stożkowy i właściwie nie ma mozliwości, aby drzwi zakleszczyły się przez zamek, bo on się prędzej urwie niz zakleszczy. Warto dodać, że MB już w latach 50-tych, stosował ten patent. Grakoz pisze: jakoś przypomina mi się wypadek mojego ojca beczką. może ktoś pamięta taką pomarańczową "bez przodu" i z przyklapnietym tyłem??
Pamiętamy i nie zapomnimy! Pozdrowienia dla Tatusia ![]() Dobrze, że trzymacie się ciągle tego poczciwego, sprawdzonego modelu ![]() ![]() |
Autor: | laudan [ czw lut 03, 2005 12:13 am ] |
Tytuł: | |
Mitu pisze: W 123 to bardzo bezpieczne auto, a te zdjęcia to kolejny dowód na to. Proponuje, aby obejrzeli i przeczytali to Ci niedowiarkowie, którzy szerzą bezmyślne herezje o bezpieczeństwie
![]() Bezpieczenstwo to rzecz wzgledna. W140 ksieznej Dniany jechal tylko 90-100 km/h, a nie jak podaja 200-250, tylko przeszkoda byla betonowa i nie odszkoczyla. Mam filmik jak VW Santana testuje blok betonowy do crash testow. Predkosc przy uderzeniu 120 km/h, centralnie w blok. Widok przerazajacy, drzazgi, komora silnika sie konczy, pozniej miesca z przodu, strefa zgniotu skonczyla sie na poczatku tylnego siedzenia. Drzwi przednich nie mozna bylo otworzyc, bo ich nie bylo. W123 wypadlby pewnie lepiej, ale o ile? Kiedys umieszcze ten filmik na forum. To tak, aby przypomniec, ze wiekszosc testow jest robiona przy 60km/h. |
Autor: | Mitu [ czw lut 03, 2005 12:55 am ] |
Tytuł: | |
laudan pisze: Bezpieczenstwo to rzecz wzgledna. W140 ksieznej Dniany jechal tylko 90-100 km/h, a nie jak podaja 200-250, tylko przeszkoda byla betonowa i nie odszkoczyla. Tylko 90-100 km/h ![]() ![]() Wiele rzeczy podają na temat tego wypadku. Najprawdopodobniej to był zamach ![]() ![]() Poza tym chyba nie twierdzisz, że ta 140 źle zniosła ten wypadek ![]() Napisałeś, że bezpieczeństwo to rzecz względna. Cóż, jeśli rozpatrywać różne wypadki i ich skutki to rzeczywiście można tak stwierdzić. Zawsze znajdziesz takich, którzy przytoczą Ci wypadki w których ktoś nie zapiął pasów i to uratowało mu życie. Tylko na 1000 wypadków ile będzie takich cudów? Jeden, a może i nie... Trzeba przestrzegać pewnych elementarnych zasad (jak zapinanie pasów) i jeździć bezpiecznym samochodem, a wtedy szanse na przeżycie w wypadku znacznie rosną. Moim zdaniem to księżna Diana zginęła, bo nie zapięła pasów. Gdyby je zapięła to nadal by żyła. laudan pisze: Mam filmik jak VW Santana testuje blok betonowy do crash testow. Predkosc przy uderzeniu 120 km/h, centralnie w blok. Widok przerazajacy, drzazgi, komora silnika sie konczy, pozniej miesca z przodu, strefa zgniotu skonczyla sie na poczatku tylnego siedzenia. Drzwi przednich nie mozna bylo otworzyc, bo ich nie bylo. W123 wypadlby pewnie lepiej, ale o ile? Kiedys umieszcze ten filmik na forum. To tak, aby przypomniec, ze wiekszosc testow jest robiona przy 60km/h.
Chyba sam nie wiesz czym jeździsz! Błagam daruj sobie porównywanie VW Santany i MB W 123! To nie ta liga! Przy najbliższej okazji otwórz pokrywę silnika i obejrzyj sobie komorę silnika w Santanie czy Passacie i porównaj z W 123. MB nie oszczędzał na wszystkim co popadło w odróżnieniu od VW. W 123 to naprawdę bardzo bezpieczny samochód i dziwię się, że takie materiały jak ten wrzucony przez (me: how) do Ciebie nie przemawiają. Widziałeś zdjęcia i relację z wypadku Ojca Grakoza? W latach 60-tych. i 70-tych. to VW miał być oszczędny i tani, a nie bezpieczny. Widziałem testy zderzeniowe MB W 114/115 i Audi 100 LS - niebo, a ziemia! Były to samochody z tego samego okresu i tej samej klasy. W tym Audi nawet kolumna kierownicza nie była łamana i przy uderzeniu przemieszczała się do kabiny narażając na obrażenia klatkę piersiową kierowcy. |
Strona 1 z 2 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |