MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz https://www.forum.w114-115.org.pl/ |
|
Zdjęcia - dużo https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=1&t=10629 |
Strona 1 z 2 |
Autor: | Merc W107 [ pt lut 18, 2005 7:35 pm ] |
Tytuł: | Zdjęcia - dużo |
Znalazłem kilka zdjęć Mercedesów , może już były ale miło popatrzeć [img]http://mackuz.bolinko.org/is/img4/1108750919_115_1[1].jpg[/img] ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Autor: | and6412 [ pt lut 18, 2005 8:46 pm ] |
Tytuł: | |
Oj porwałbym sobie taką lawetkę ![]() |
Autor: | mycha [ sob lut 19, 2005 4:43 pm ] |
Tytuł: | |
a ja ![]() ![]() |
Autor: | AMG [ sob lut 19, 2005 9:54 pm ] |
Tytuł: | |
Nie liczać Seca cabrio ![]() ![]() ![]() ![]() |
Autor: | and6412 [ sob lut 19, 2005 10:40 pm ] |
Tytuł: | |
No SEC jest faktycznie "sparzony" łeeeeeeee |
Autor: | Merc W107 [ ndz lut 20, 2005 12:20 am ] |
Tytuł: | |
AMG pisze: Nie liczać Seca cabrio ![]() ![]() ![]() ![]() and6412 pisze: No SEC jest faktycznie "sparzony" łeeeeeeee
A gdzie Wy na tych fotkach SEC-a cabrio widzicie ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Autor: | mroziu [ ndz lut 20, 2005 1:08 am ] |
Tytuł: | |
a nie przypadkiem przerobka z c123? |
Autor: | Wookee [ ndz lut 20, 2005 2:25 am ] |
Tytuł: | |
Merc W107 pisze: AMG pisze: Nie liczać Seca cabrio ![]() ![]() ![]() ![]() and6412 pisze: No SEC jest faktycznie "sparzony" łeeeeeeee A gdzie Wy na tych fotkach SEC-a cabrio widzicie ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() mroziu pisze: a nie przypadkiem przerobka z c123?
W zasadzie kierunki ma od 107, ale resztę albo SEC'owatą (np. światła, maska i proporcje "parapetu" obok, a w zasadzie jego brak), albo jakąś podejrzaną, tyle że nie jestem do konca pewien, jakie zmiany zaszły we wnętrzu w ostatnich latach produkcji R107 - to już "nie moja epoka" ![]() ![]() Straszny tiun, ale mam też wrazenie, że jak na R107, to z tyłu za dużo miejsca i za wysoki ![]() ![]() Ciekawy jest ten czarno-biały crash - fakt, że pełna czołówka ale: 1. coś jakby poduszki? 2. solidna, pęłna sciana, a nie "masa równoważna", czy jak tam. |
Autor: | Samsung1 [ ndz lut 20, 2005 9:37 am ] |
Tytuł: | |
Wookee pisze: Ciekawy jest ten czarno-biały crash - fakt, że pełna czołówka ale: 1. coś jakby poduszki? Niewykluczone, niewykluczone …… ![]() Mitu pisze: W MB za bezpieczeństwo odpowiadał cały sztab ludzi m.in. Karl Wilfert. Już w "skrzydlakach" była kontrolowana strefa zgniotu tylko jeszcze w powijakach, ale była. Potem było całe mnóstwo innych patentów poprawiających bezpieczeństwo. Poduszki powietrzne testowane na W 108/109, ABS testowany na W 114/115 itd. Zabrano zbiornik paliwa ze strefy zgniotu, aby zapobiec wybuchowi….
ABSOLUTNIE KAŻDY MB z lat 60 - tych. i 70 - tych. wyprzedzał swoją epokę o "parę ładnych lat" i dlatego właśnie jak ktoś jeździ W 123 czy W 116 to nie odczuwa tego, że te auta mają ponad 20 lat. Pozdrawiam - Łukasz. Pozdrawiam ![]() |
Autor: | Wookee [ ndz lut 20, 2005 10:02 am ] |
Tytuł: | |
Bardzo się cieszę z przypomnienia postu Mitu, jeszcze tylko detal, o którym powinienem napisać od razu - poduszki "w ogólności" tak, coś tam o uszy się mi obiło, ale pasażera z tyłu? - to mnie zainteresowało. |
Autor: | BECKER [ ndz lut 20, 2005 11:25 am ] |
Tytuł: | |
qrde nie wiem jak Wy, ale ta biała 114/115 ![]() jest PRZEPIĘKNA, od kilku lat chodzi mi po głowie, zobaczycie, kiedyś zrobie sobie taką samą ![]() p.s. tą lawetke to też bym chętnie przygarnął ![]() |
Autor: | MADEJ [ ndz lut 20, 2005 11:46 am ] |
Tytuł: | |
A ta 280 CE... piekna ![]() |
Autor: | Samsung1 [ ndz lut 20, 2005 12:54 pm ] |
Tytuł: | |
Samsung1 pisze: Wookee pisze: Ciekawy jest ten czarno-biały crash - fakt, że pełna czołówka ale: 1. coś jakby poduszki? Niewykluczone, niewykluczone …… ![]() Mitu pisze: W MB za bezpieczeństwo odpowiadał cały sztab ludzi m.in. Karl Wilfert. Już w "skrzydlakach" była kontrolowana strefa zgniotu tylko jeszcze w powijakach, ale była. Potem było całe mnóstwo innych patentów poprawiających bezpieczeństwo. Poduszki powietrzne testowane na W 108/109, ABS testowany na W 114/115 itd. Zabrano zbiornik paliwa ze strefy zgniotu, aby zapobiec wybuchowi…. ABSOLUTNIE KAŻDY MB z lat 60 - tych. i 70 - tych. wyprzedzał swoją epokę o "parę ładnych lat" i dlatego właśnie jak ktoś jeździ W 123 czy W 116 to nie odczuwa tego, że te auta mają ponad 20 lat. Pozdrawiam - Łukasz. Pozdrawiam ![]() Wracając do wątku z „airbag”- historycznie rzecz biorąc to było (mniej więcej) tak: Béla Barényi (1907-1997) – był pierwszym inżynierem od spraw bezpieczeństwa w firmie Mercedes-Benz. ![]() W 1968 Mercedes-Benz przeprowadził pierwsze próby z systemem „airbag” Oto Mercedes W108 crash test (jeden z pierwszych zarejestrowanych airbag test, w 1969). ![]() Od 1970 roku MB zaczął przeprowadzać regularne próby zderzeniowe (crash tests) w Sindelfingen. ![]() Więcej o chronologii tutaj: =KLIKNIJ= Jako ciekawostka – początkowo próbne samochody poruszały (napędzały) specjalne rakiety na gorącą wodę: ![]() ![]() Jednak palma pierwszeństwa wśród samochodów seryjnie wyposażonych w airbag przypadła General Motors. ![]() W 1973 roku General Motors wyprodukował 1,000 Chevroletów z experymentalnym „airbag”. Także w 1973 wprowadził pierwszy samochód seryjnie sprzedawany z “airbag” a był to Oldsmobile Toronado. MB wprowadził seryjnie montowany "airbag" w modelu W116: =KLIKNIJ= Jednak nie zawsze poduszka bezpieczeństwa spełnia swoje zadanie. Czasem otwiera się przypadkowo i niepotrzebnie. A tak wygląda twarz człowieka, któremu nagle otworzy się „airbag” np. podczas postoju: ![]() ![]() Pozdrawiam - S1 |
Autor: | Mitu [ ndz lut 20, 2005 6:15 pm ] |
Tytuł: | |
Wookee pisze: Bardzo się cieszę z przypomnienia postu Mitu, jeszcze tylko detal, o którym powinienem napisać od razu - poduszki "w ogólności" tak, coś tam o uszy się mi obiło, ale pasażera z tyłu? - to mnie zainteresowało. Też dziękuję ![]() ![]() Cóż Wookee, MB miał wiele pomysłów na poprawę bezpieczeństwa i już wtedy myślano o poduszkach dla wszystkich podróżujących. Przeprowadzano testy właśnie na W 114/115. Niestety nie przewidziano pewnych dość istotnych problemów. Otóż testowano W 114/115 z czterema poduszkami na egzemplarzu z szyber-dachem. Wszystko było w porządku, bo strefa kontrolowanego zgniotu rewelacyjnie spełniała swoje zadanie(w owym czasie MB był właściwie bezkonkurencyjny w tym zakresie), konstrukcja "dawała radę" dużym siłom oddziałującym w trakcie uderzeń, poduszki się otwierały, ale... właśnie ale nie przewidziano, że gdy 4 poduszki powietrzne otwierają się w tej samej chwili ciśnienie w kabinie wzrasta niewyobrażalnie! Do tego stopnia, że szyber-dach w testowanym egzemplarzu W 114/115 wysadziło w powietrze! Po prostu ciśnienie dramatycznie rosnące wyrwało szyber-dach i wyrzuciło go do góry! Wtedy zdano sobie sprawę, że przy użyciu poduszek powietrznych w aucie są potrzebne odpowiednie kanały do wylotu ciśnienia. Muszą być na tyle sprawne, aby ciśnienie w kabinie wyrównało się w ciągu tych „ułamków sekund” w trakcie których otwiera się poduszka powietrzna. Problem był na tyle poważny, że nie zdecydowano się na montaż poduszek w aucie już produkowanym. Zamiast przystosowywać do poduszek aktualnie produkowane auto, łatwiej było przygotować do ich zastosowania nowy model. W tym wypadku było to W 123 (W 116 był już produkowany), ale takie rewolucyjne urządzenie postanowiono zamontować w S - klasie. Jednak nietylko to było powodem tak długiego zwlekania. Prace nad tym i innymi problemami zajęły kilka, a właściwie kilkanaście lat zanim wszystko zostało doprowadzone do takiego poziomu, że montowanie poduszek było bezpieczne – wiadomo MB nie lubi(ł-?) ryzyka. Pracowano też nad tym, aby poduszka chroniła osoby nie zapinające pasów, z myślą o rynku amerykańskim. Samsung1 pisze: Béla Barényi (1907-1997) – był pierwszym inżynierem od spraw bezpieczeństwa w firmie Mercedes-Benz. O nim bardzo wiele pisał Ocet - warto poszukać w archiwum. Chyba żaden inny człowiek nie wymyslił i nie opatentował tak wielu urządzeń i pomysłów w kwestii poprawy bezpieczeństwa. Jednak apeluję, aby nie zapominać o Wilfercie co z resztą sam Ocet nie raz uczynił ![]() ![]() Wilfert bowiem był "współodpowiedzialny" za kontrolowaną strefę zgniotu, bezpieczną kierownicę, stożkowe zamki, a łamana kolumna kierownicza to jeden z jego wynalazków ![]() Zwróćcie uwagę na to zdjęcie: ![]() W tym czasie często robiono próby zderzeniowe bez przednich drzwi, aby obserwować zachowanie manekinów podczas uderzenia. Wyjęcie drzwi powodowało osłabienie konstrukcji i przeniesienie ogromnych sił na słupek A (a także dach i podłoge - progi i podciągi), który w W 108/109 był już bardzo wytrzymały co tutaj wiadać bardzo dobrze. Samsung1 pisze: Jako ciekawostka – początkowo próbne samochody poruszały (napędzały) specjalne rakiety na gorącą wodę: ![]() Takie auto jak to na zdjęciu powyżej nigdy nie było produkowane w tej formie ![]() Samsung1 pisze: ![]() Nie był to najlepszy pomysł, ale wtedy nie znano innych metod niż rakiety parowe. Rakieta wbijała auto w przeszkodę i dodatkowo taranowała jego tył. Zdjęcie tego W 108 przypomina mi wypadek Ojca Grakoza, gdy przyczepa staranowała W 123 które wjechało w drzewo ciągnąc tę przyczepę ![]() Samsung1 pisze: MB wprowadził seryjnie montowany "airbag" w modelu W116:
=KLIKNIJ= Z tego co ja wiem to poduszka była dostępna dopiero w roku 1981 w modelu W 126 jako opcja, czyli w W 116 pozostała tylko na poziomie testów. W W 116 wprowadzono ABS jako opcję od grudnia 1978 roku, dlatego próżno go szukać w egzemplarzach z roku 1978, a w W 123 był również montowany tylko na życzenie, dopiero od sierpnia 1980 roku. W W 126 standardowo ABS montowano od grudnia 1984 roku (opcjonalnie od początku). |
Autor: | AMG [ ndz lut 20, 2005 8:20 pm ] |
Tytuł: | |
Merc W107 pisze: AMG pisze: Nie liczać Seca cabrio ![]() ![]() ![]() ![]() and6412 pisze: No SEC jest faktycznie "sparzony" łeeeeeeee A gdzie Wy na tych fotkach SEC-a cabrio widzicie ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Faktycznie to 123c ale zochydzone maxymalnie. Wookee pisze: jakie zmiany zaszły we wnętrzu w ostatnich latach produkcji R107 - to już "nie moja epoka"
Co do zmian wewnetrznych w W107 II serii -nowe zagłówki(małe) i waskie siedzenia. -nowa kierownica wklesła lub płaska z poduszką -nowe przyciski sterowania el.szyb -nowe sterowanie awaryjnych (małe) -nowy włącznik świateł takie jak w 123 III serii -zastapienie srodkowego nawieu wskaźnikiem temperatury (nie wiem czy zawsze) -w przypadku klimy automatycznej sterowanie takie jak w 126 a nie jak w 116 ![]() -inne ołony przeciwsłoneczne (słoneczniki) -zmiana wygladu sterowanie automatycznej skrzyni biegów na taka od 126 To chyba tyle wewnatrz .. |
Strona 1 z 2 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |