MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://www.forum.w114-115.org.pl/

Zdjęcia - dużo
https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=1&t=10629
Strona 1 z 2

Autor:  Merc W107 [ pt lut 18, 2005 7:35 pm ]
Tytuł:  Zdjęcia - dużo

Znalazłem kilka zdjęć Mercedesów , może już były ale miło popatrzeć
[img]http://mackuz.bolinko.org/is/img4/1108750919_115_1[1].jpg[/img]
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Autor:  and6412 [ pt lut 18, 2005 8:46 pm ]
Tytuł: 

Oj porwałbym sobie taką lawetkę ;-)

Autor:  mycha [ sob lut 19, 2005 4:43 pm ]
Tytuł: 

a ja [oczko] to co na lawetce [zlosnik]

Autor:  AMG [ sob lut 19, 2005 9:54 pm ]
Tytuł: 

Nie liczać Seca cabrio [chory] to piekne autka na tych fotkach [happy] [nnn] [poscig] tylko dlaczego wiekszośc ma te felgi jakies nietenteges.....

Autor:  and6412 [ sob lut 19, 2005 10:40 pm ]
Tytuł: 

No SEC jest faktycznie "sparzony" łeeeeeeee

Autor:  Merc W107 [ ndz lut 20, 2005 12:20 am ]
Tytuł: 

AMG pisze:
Nie liczać Seca cabrio [chory] to piekne autka na tych fotkach [happy] [nnn] [poscig] tylko dlaczego wiekszośc ma te felgi jakies nietenteges.....

and6412 pisze:
No SEC jest faktycznie "sparzony" łeeeeeeee


A gdzie Wy na tych fotkach SEC-a cabrio widzicie :lol: :lol: :lol: :lol: [smiech] [zlosnik]

Autor:  mroziu [ ndz lut 20, 2005 1:08 am ]
Tytuł: 

a nie przypadkiem przerobka z c123?

Autor:  Wookee [ ndz lut 20, 2005 2:25 am ]
Tytuł: 

Merc W107 pisze:
AMG pisze:
Nie liczać Seca cabrio [chory] to piekne autka na tych fotkach [happy] [nnn] [poscig] tylko dlaczego wiekszośc ma te felgi jakies nietenteges.....

and6412 pisze:
No SEC jest faktycznie "sparzony" łeeeeeeee


A gdzie Wy na tych fotkach SEC-a cabrio widzicie :lol: :lol: :lol: :lol: [smiech] [zlosnik]

mroziu pisze:
a nie przypadkiem przerobka z c123?

W zasadzie kierunki ma od 107, ale resztę albo SEC'owatą (np. światła, maska i proporcje "parapetu" obok, a w zasadzie jego brak), albo jakąś podejrzaną, tyle że nie jestem do konca pewien, jakie zmiany zaszły we wnętrzu w ostatnich latach produkcji R107 - to już "nie moja epoka" ;) [zlosnik]

Straszny tiun, ale mam też wrazenie, że jak na R107, to z tyłu za dużo miejsca i za wysoki :roll:
Obrazek

Ciekawy jest ten czarno-biały crash - fakt, że pełna czołówka ale:
1. coś jakby poduszki?
2. solidna, pęłna sciana, a nie "masa równoważna", czy jak tam.

Autor:  Samsung1 [ ndz lut 20, 2005 9:37 am ]
Tytuł: 

Wookee pisze:
Ciekawy jest ten czarno-biały crash - fakt, że pełna czołówka ale:

1. coś jakby poduszki?



Niewykluczone, niewykluczone …… :)


Mitu pisze:
W MB za bezpieczeństwo odpowiadał cały sztab ludzi m.in. Karl Wilfert. Już w "skrzydlakach" była kontrolowana strefa zgniotu tylko jeszcze w powijakach, ale była. Potem było całe mnóstwo innych patentów poprawiających bezpieczeństwo. Poduszki powietrzne testowane na W 108/109, ABS testowany na W 114/115 itd. Zabrano zbiornik paliwa ze strefy zgniotu, aby zapobiec wybuchowi….
ABSOLUTNIE KAŻDY MB z lat 60 - tych. i 70 - tych. wyprzedzał swoją epokę o "parę ładnych lat" i dlatego właśnie jak ktoś jeździ W 123 czy W 116 to nie odczuwa tego, że te auta mają ponad 20 lat. Pozdrawiam - Łukasz.




Pozdrawiam :) - S1

Autor:  Wookee [ ndz lut 20, 2005 10:02 am ]
Tytuł: 

Bardzo się cieszę z przypomnienia postu Mitu, jeszcze tylko detal, o którym powinienem napisać od razu - poduszki "w ogólności" tak, coś tam o uszy się mi obiło, ale pasażera z tyłu? - to mnie zainteresowało.

Autor:  BECKER [ ndz lut 20, 2005 11:25 am ]
Tytuł: 

qrde nie wiem jak Wy, ale ta biała 114/115 :roll:
jest PRZEPIĘKNA, od kilku lat chodzi mi po głowie,
zobaczycie, kiedyś zrobie sobie taką samą [zlosnik]

p.s.

tą lawetke to też bym chętnie przygarnął ;)

Autor:  MADEJ [ ndz lut 20, 2005 11:46 am ]
Tytuł: 

A ta 280 CE... piekna :roll:

Autor:  Samsung1 [ ndz lut 20, 2005 12:54 pm ]
Tytuł: 

Samsung1 pisze:
Wookee pisze:
Ciekawy jest ten czarno-biały crash - fakt, że pełna czołówka ale:

1. coś jakby poduszki?



Niewykluczone, niewykluczone …… :)


Mitu pisze:
W MB za bezpieczeństwo odpowiadał cały sztab ludzi m.in. Karl Wilfert. Już w "skrzydlakach" była kontrolowana strefa zgniotu tylko jeszcze w powijakach, ale była. Potem było całe mnóstwo innych patentów poprawiających bezpieczeństwo. Poduszki powietrzne testowane na W 108/109, ABS testowany na W 114/115 itd. Zabrano zbiornik paliwa ze strefy zgniotu, aby zapobiec wybuchowi….
ABSOLUTNIE KAŻDY MB z lat 60 - tych. i 70 - tych. wyprzedzał swoją epokę o "parę ładnych lat" i dlatego właśnie jak ktoś jeździ W 123 czy W 116 to nie odczuwa tego, że te auta mają ponad 20 lat. Pozdrawiam - Łukasz.




Pozdrawiam :) - S1


Wracając do wątku z „airbag”- historycznie rzecz biorąc to było (mniej więcej) tak:

Béla Barényi (1907-1997) – był pierwszym inżynierem od spraw bezpieczeństwa w firmie Mercedes-Benz.

Obrazek



W 1968 Mercedes-Benz przeprowadził pierwsze próby z systemem „airbag”

Oto Mercedes W108 crash test (jeden z pierwszych zarejestrowanych airbag test, w 1969).

Obrazek




Od 1970 roku MB zaczął przeprowadzać regularne próby zderzeniowe (crash tests) w Sindelfingen.

Obrazek


Więcej o chronologii tutaj:

=KLIKNIJ=



Jako ciekawostka – początkowo próbne samochody poruszały (napędzały) specjalne rakiety na gorącą wodę:


Obrazek

Obrazek




Jednak palma pierwszeństwa wśród samochodów seryjnie wyposażonych w airbag przypadła General Motors.


Obrazek


W 1973 roku General Motors wyprodukował 1,000 Chevroletów z experymentalnym „airbag”.
Także w 1973 wprowadził pierwszy samochód seryjnie sprzedawany z “airbag” a był to Oldsmobile Toronado.

MB wprowadził seryjnie montowany "airbag" w modelu W116:

=KLIKNIJ=




Jednak nie zawsze poduszka bezpieczeństwa spełnia swoje zadanie.

Czasem otwiera się przypadkowo i niepotrzebnie.

A tak wygląda twarz człowieka, któremu nagle otworzy się „airbag” np. podczas postoju:

Obrazek
:(:(:(


Pozdrawiam - S1

Autor:  Mitu [ ndz lut 20, 2005 6:15 pm ]
Tytuł: 

Wookee pisze:
Bardzo się cieszę z przypomnienia postu Mitu, jeszcze tylko detal, o którym powinienem napisać od razu - poduszki "w ogólności" tak, coś tam o uszy się mi obiło, ale pasażera z tyłu? - to mnie zainteresowało.


Też dziękuję :) . Widzę, że Samsung1 sporo "grzebie" w archiwum ;) .

Cóż Wookee, MB miał wiele pomysłów na poprawę bezpieczeństwa i już wtedy myślano o poduszkach dla wszystkich podróżujących. Przeprowadzano testy właśnie na W 114/115. Niestety nie przewidziano pewnych dość istotnych problemów. Otóż testowano W 114/115 z czterema poduszkami na egzemplarzu z szyber-dachem. Wszystko było w porządku, bo strefa kontrolowanego zgniotu rewelacyjnie spełniała swoje zadanie(w owym czasie MB był właściwie bezkonkurencyjny w tym zakresie), konstrukcja "dawała radę" dużym siłom oddziałującym w trakcie uderzeń, poduszki się otwierały, ale... właśnie ale nie przewidziano, że gdy 4 poduszki powietrzne otwierają się w tej samej chwili ciśnienie w kabinie wzrasta niewyobrażalnie! Do tego stopnia, że szyber-dach w testowanym egzemplarzu W 114/115 wysadziło w powietrze! Po prostu ciśnienie dramatycznie rosnące wyrwało szyber-dach i wyrzuciło go do góry! Wtedy zdano sobie sprawę, że przy użyciu poduszek powietrznych w aucie są potrzebne odpowiednie kanały do wylotu ciśnienia. Muszą być na tyle sprawne, aby ciśnienie w kabinie wyrównało się w ciągu tych „ułamków sekund” w trakcie których otwiera się poduszka powietrzna. Problem był na tyle poważny, że nie zdecydowano się na montaż poduszek w aucie już produkowanym. Zamiast przystosowywać do poduszek aktualnie produkowane auto, łatwiej było przygotować do ich zastosowania nowy model. W tym wypadku było to W 123 (W 116 był już produkowany), ale takie rewolucyjne urządzenie postanowiono zamontować w S - klasie. Jednak nietylko to było powodem tak długiego zwlekania. Prace nad tym i innymi problemami zajęły kilka, a właściwie kilkanaście lat zanim wszystko zostało doprowadzone do takiego poziomu, że montowanie poduszek było bezpieczne – wiadomo MB nie lubi(ł-?) ryzyka. Pracowano też nad tym, aby poduszka chroniła osoby nie zapinające pasów, z myślą o rynku amerykańskim.

Samsung1 pisze:
Béla Barényi (1907-1997) – był pierwszym inżynierem od spraw bezpieczeństwa w firmie Mercedes-Benz.


O nim bardzo wiele pisał Ocet - warto poszukać w archiwum. Chyba żaden inny człowiek nie wymyslił i nie opatentował tak wielu urządzeń i pomysłów w kwestii poprawy bezpieczeństwa. Jednak apeluję, aby nie zapominać o Wilfercie co z resztą sam Ocet nie raz uczynił :roll: [zlosnik] .
Wilfert bowiem był "współodpowiedzialny" za kontrolowaną strefę zgniotu, bezpieczną kierownicę, stożkowe zamki, a łamana kolumna kierownicza to jeden z jego wynalazków [ok] .

Zwróćcie uwagę na to zdjęcie:
Obrazek

W tym czasie często robiono próby zderzeniowe bez przednich drzwi, aby obserwować zachowanie manekinów podczas uderzenia. Wyjęcie drzwi powodowało osłabienie konstrukcji i przeniesienie ogromnych sił na słupek A (a także dach i podłoge - progi i podciągi), który w W 108/109 był już bardzo wytrzymały co tutaj wiadać bardzo dobrze.

Samsung1 pisze:
Jako ciekawostka – początkowo próbne samochody poruszały (napędzały) specjalne rakiety na gorącą wodę:


Obrazek


Takie auto jak to na zdjęciu powyżej nigdy nie było produkowane w tej formie [zlosnik] .

Samsung1 pisze:
Obrazek


Nie był to najlepszy pomysł, ale wtedy nie znano innych metod niż rakiety parowe. Rakieta wbijała auto w przeszkodę i dodatkowo taranowała jego tył. Zdjęcie tego W 108 przypomina mi wypadek Ojca Grakoza, gdy przyczepa staranowała W 123 które wjechało w drzewo ciągnąc tę przyczepę :cry: - na szczęscie W 123 spełniło swoje zadanie w stopniu zadowalającym.

Samsung1 pisze:
MB wprowadził seryjnie montowany "airbag" w modelu W116:
=KLIKNIJ=


Z tego co ja wiem to poduszka była dostępna dopiero w roku 1981 w modelu W 126 jako opcja, czyli w W 116 pozostała tylko na poziomie testów.
W W 116 wprowadzono ABS jako opcję od grudnia 1978 roku, dlatego próżno go szukać w egzemplarzach z roku 1978, a w W 123 był również montowany tylko na życzenie, dopiero od sierpnia 1980 roku.
W W 126 standardowo ABS montowano od grudnia 1984 roku (opcjonalnie od początku).

Autor:  AMG [ ndz lut 20, 2005 8:20 pm ]
Tytuł: 

Merc W107 pisze:
AMG pisze:
Nie liczać Seca cabrio [chory] to piekne autka na tych fotkach [happy] [nnn] [poscig] tylko dlaczego wiekszośc ma te felgi jakies nietenteges.....

and6412 pisze:
No SEC jest faktycznie "sparzony" łeeeeeeee


A gdzie Wy na tych fotkach SEC-a cabrio widzicie :lol: :lol: :lol: :lol: [smiech] [zlosnik]


Faktycznie to 123c ale zochydzone maxymalnie.
Wookee pisze:
jakie zmiany zaszły we wnętrzu w ostatnich latach produkcji R107 - to już "nie moja epoka"


Co do zmian wewnetrznych w W107 II serii
-nowe zagłówki(małe) i waskie siedzenia.
-nowa kierownica wklesła lub płaska z poduszką
-nowe przyciski sterowania el.szyb
-nowe sterowanie awaryjnych (małe)
-nowy włącznik świateł takie jak w 123 III serii
-zastapienie srodkowego nawieu wskaźnikiem temperatury (nie wiem czy zawsze)
-w przypadku klimy automatycznej sterowanie takie jak w 126 a nie jak w 116 [zlosnik]
-inne ołony przeciwsłoneczne (słoneczniki)
-zmiana wygladu sterowanie automatycznej skrzyni biegów na taka od 126
To chyba tyle wewnatrz ..

Strona 1 z 2 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/