MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz https://www.forum.w114-115.org.pl/ |
|
*** Mercedes-Benz GST *** Nowy trend? https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=1&t=10654 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | Samsung1 [ ndz lut 20, 2005 5:29 pm ] |
Tytuł: | *** Mercedes-Benz GST *** Nowy trend? |
Mercedes-Benz Vision Grand Sports Tourer ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() DaimlerChrysler przedstawił MB Vision Grand Sports Tourer - mającego wejść do sprzedaży w tym roku. Vision Grand Sports Tourer wyposażony jest w napęd hybrydowy, na który składa się silnik wysokoprężny i elektryczny. Ośmiocylindrowy diesel ma moc 184 kW / 250KM, zaś jednostka elektryczna zaledwie 50 kW. O ile w większości aut hybrydowych obie jednostki pracują zamiennie, a ich współistnienie podyktowane jest względami ekologicznymi: w momentach wzmożonej pracy pracuje silniejszy silnik spalinowy, potem zaś elektryczny. W Vision Grand Sports Tourer jest tak samo, ale prócz podziału jest też tryb współpracy. Otóż w momentach, w których moc jest szczególnie pożądana, pracują oba silniki. Dzięki takiemu rozwiązaniu pozwalającemu intensyfikować moc, to wielkie auto udaje się rozpędzać od 0 do 100 km/h w zaledwie 6,6 sekundy. Seryjnie produkowane modele Grand Sports Tourer napędzać będą silniki sześcio- lub ośmiocylindrowe, z którymi współpracować będzie siedmiostopniowa automatyczna skrzynia biegów. Auto ma łączyć zalety limuzyny, kombi i suv. Szczególna uwagę przywiązują konstruktorzy do zapewnienia wszystkim sześciu pasażerom komfortu, jaki mają pasażerowie tylnej kanapy w najelegantszych limuzynach. Owe sześć osób siedzieć będzie w trzech rzędach foteli rozdzielonych na całej długości samochodu środkowym panelem mieszczącym sprzęt multimedialny i barek. Bardzo wysoki komfort podróżowania i bezpieczeństwo wynikające z lepszych właściwości jezdnych będzie zapewnione dzięki zawieszeniu pneumatycznemu. Grand Sports Tourer: połączenie limuzyny, vana, kombi i pojazdu sportowo - rekreacyjnego SUV Koncepcja pojazdu Grand Sports Tourer, który Mercedes-Benz zaprezentował po raz pierwszy w 2002 roku, łączy cechy kilku odmiennych pojazdów, takich jak limuzyna, van, kombi oraz pojazd sportowo-rekreacyjny w jeden, samodzielny model. Dzięki temu samochód studyjny Mercedesa wyróżnia się z jednej strony wielkością, przestronnością i funkcjonalnością, odpowiada wysokim oczekiwaniom pod względem mocy i dynamiki jazdy, a równocześnie oferuje wzorowy komfort podróży na długich dystansach. Innymi słowy, to "samochód turystyczny" w nowej interpretacji. Marka Mercedes-Benz urzeczywistnia tym samym życzenia nowoczesnych kierowców związane z posiadaniem uniwersalnego samochodu rodzinnego, przeznaczonego do podróżowania w czasie wolnym, a także użytkowania w ramach pracy, który równocześnie odznaczać się będzie elegancją i typową dla marki najnowocześniejszą techniką. Koncepcja pojazdu Grand Sports Tourer jest wynikiem intensywnego dialogu prowadzonego przez producenta samochodów ze Stuttgartu z klientami na całym świecie. Dialog ten tworzy podstawy nowoczesnych, fascynujących koncepcji pojazdów, takich jak Vision Grand Sports Tourer lub zaprezentowany niedawno Vision CLS. Design: perfekcyjna harmonia elegancji, dynamiki i niezależności Zaprezentowana koncepcja pojazdu odzwierciedla rozwój Grand Sports Tourer począwszy od pojazdu studyjnego aż do samochodu seryjnego i ze względu na dużą ilość interesujących detali wzbudza niemałe zainteresowanie. Dynamiczny design zdominowany jest przede wszystkim przez łukowate sklepienie dachu, które piękną, lekką linią łączy słupki A i C, wzbudzając świadomie skojarzenia z coupé. Dzięki takiej linii nadwozia pojazd mimo pokaźnych rozmiarów charakteryzuje się eleganckim, sportowym wyglądem. Zewnętrznym wyrazem innych cech charakteru Grand Sports Tourer, takich jak oryginalność i moc jest na przykład ukształtowanie atrapy chłodnicy z szerokimi aluminiowymi lamelami, odpowiednio wyprofilowana pokrywa komory silnika i wyraziste zderzaki. Mocny profil przodu w kształcie strzały wzmacnia dodatkowo te akcenty stylistyczne. Wnętrze: komfort dla sześciu pasażerów Duży, szklany dach panoramiczny, zajmujący prawie całą powierzchnię dachu, zapewnia dużo światła we wnętrzu. W pojeździe może swobodnie podróżować sześć osób. Mają oni do dyspozycji wygodne, pojedyncze fotele. Odstęp 920 mm między pierwszym i drugim rzędem siedzeń sprawia, że ilość miejsca we wnętrzu odpowiada wymiarom "pierwszej klasy". Środkowe konsole znajdujące się między pojedynczymi siedzeniami z tyłu mieszczą dodatkowe schowki na drobiazgi i zapewniają możliwość bezpiecznego i wygodnego przewozu pojemników z napojami. Dzięki oddzielnym odtwarzaczom DVD/CD oraz słuchawkom dla drugiego i trzeciego rzędu siedzeń, pasażerowie z tyłu mają możliwość indywidualnego wyboru programu uprzyjemniającego im podróż. Kolorowe monitory są wmontowane w tył zagłówków przednich siedzeń oraz w tylną środkową konsolę. Nowy pojazd studyjny w typowy dla Mercedesa sposób spełnia również oczekiwania rodzin uprawiających sport i lubiących wspólnie spędzać wolny czas, by możliwe szybko i bez trudu dopasować samochód do różnych zadań transportowych: cztery siedzenia z tyłu można pojedynczo składać i dzięki temu zwiększyć pojemność ładunkową maksymalnie do 2030 litrów (zgodnie z metodą pomiarową VDA) - to dużo więcej niż w zwykłej limuzynie kombi. Załadunek i rozładunek ułatwia płaska podłoga przestrzeni ładunkowej oraz szeroka tylna klapa. Deska rozdzielcza ma atrakcyjny nowoczesny kształt i bogate wyposażenie. Aluminium i szlachetne drewno nadają jej ekskluzywny charakter. Dzięki pionowym profilom aluminiowym okalającym wyświetlacz COMAND oraz panel obsługi klimatyzacji, środkowa konsola stanowi kolejny element wnętrza pojazdu Vision Grand Sports Tourer, który szczególnie przyciąga wzrok. Dzięki zastosowaniu najnowszej elektroniki inżynierowie Mercedesa mogli zrezygnować z dźwigni biegów powszechnie stosowanej przy automatycznej skrzyni. Jej zadania przejmują dźwignia na kolumnie kierownicy oraz przyciski na kierownicy. Kierowca może zmieniać bieg tak, jak w samochodach wyścigowych - ręcznie, wykorzystując w każdej chwili optymalną moc silnika. Następną zaletą tej nowoczesnej techniki zwanej "shift-by-wire" jest to, że ręce kierowcy pozostają zawsze tam, gdzie powinny być - na kierownicy. Hybrydowy napęd: od 0 do 100 km/godz. w 6,6 sekundy Mocny napęd hybrydowy działający w oparciu o silnik wysokoprężny, to przykład kolejnego innowacyjnego rozwiązania w Vision Grand Sports Tourer. Dla modeli takich jak Grand Sports Tourer taka technologia napędu może rozwinąć się w niedalekiej przyszłości jako sensowne uzupełnienie silnika Diesla, przyczyniając się do zmniejszania zużycia paliwa oraz dalszego zmniejszenia emisji spalin - bez uszczerbku dla dynamiki, komfortu i przyjemności jazdy. Mocna jednostka napędowa składa się z nowoczesnego silnika wysokoprężnego V8 stosowanego w Klasie S (184 kW/250 KM) oraz silnika elektrycznego o mocy 50 kW. W ten sposób do dyspozycji jest łącznie 234 kW mocy i 860 niutonometrów momentu obrotowego. Są to nowe maksymalne wartości dla tego typu techniki napędowej, gwarantujące dynamiczną jazdę. Vision Grand Sports Tourer zapewnia przyspieszenie samochodu sportowego: potrzebuje tylko 6,6 sekundy, by przyspieszyć od 0 do 100 km/godz.; maksymalna prędkość ograniczona jest elektronicznie do 250 km/godz. Równie wzorowe jest zużycie paliwa wysokoprężnego systemu hybrydowego, umożliwiające zgodnie z amerykańską procedurą pomiarową przejechanie 30 mil na galonie paliwa (mpg*). Przy zastosowaniu przyszłych generacji silników koncepcja napędowa Vision Grand Sports Tourer daje możliwość osiągnięcia jeszcze korzystniejszych wartości zużycia paliwa rzędu 33 mpg. Vision Grand Sports Tourer z napędem hybrydowym zużywa w europejskim cyklu jazdy około 20 procent mniej paliwa od porównywalnego modelu z silnikiem wysokoprężnym. Elektronicznie sterowany podział pracy między silnikiem wysokoprężnym a elektrycznym umożliwia najlepsze z możliwych wykorzystywanie obydwu napędów. Podczas ruszania, parkowania, przy wolnej jeździe oraz jeździe w korku ("stop-and-go"), gdy samochód porusza się w ruchu ulicznym bez dużego zapotrzebowania na moc, pracę przejmuje silnik elektryczny, umożliwiający jazdę bez wydzielania szkodliwych substancji. Dopiero gdy konieczna jest większa moc, załącza się ośmiocylindrowa jednostka CDI, zapewniająca duże przyspieszenie. Podczas hamowania silnik elektryczny pracuje jako generator, wytwarzając prąd ładujący akumulatory napędowe. Na pokładzie Vision Grand Sports Tourer napęd hybrydowy po raz pierwszy współpracuje ze stałym napędem na wszystkie koła, tym samym został udowodniony przyszłościowy potencjał tej kombinacji. Koła o średnicy 21 cali, duże perforowane tarcze hamulcowe, zawieszenie pneumatyczne AIRMATIC i zaawansowana konstrukcja osi to dalsze interesujące rozwiązania techniczne, zapewniające w studyjnym pojeździe Grand Sports Tourer perfekcyjny długodystansowy komfort podróży i najwyższe bezpieczeństwo. (materiał - internet) Cena - około 60,000 USD, dla wersji AMG od 85,000do 105,000 USD. Co o nim myślicie? Pozdrawiam ![]() |
Autor: | Cem [ ndz lut 20, 2005 5:49 pm ] |
Tytuł: | |
Nie podoba mi się... Nawet celownika nie ma (jak większość nowych) ![]() A konsola środkowa jest okropna... Ale jak wiadomo, kwestia gustu. ![]() |
Autor: | Bukol [ ndz lut 20, 2005 5:54 pm ] |
Tytuł: | |
O design'ie nie będę się wypowiadał. Co do koncepcji auta: słuszna, w końcu prawie wszyscy już to robią i aby chcieć walczyć na rynku motoryzacyjnym, to trzeba też robić takie samochody. Z punktu widzenia współczesnej rodziny jest to doskonałe rozwiązanie - ciężarówka, która jeździ i prowadzi się lepiej niż niejedna limuzyna. Dobrze, że MB nie silił się tutaj na 100% SUV'a (czyli podróbę 4x4). Cena którą podałeś to zapewne rynek USA? U nas chyba poniżej 200tyś nie da rady. Chyba, że będzie to samochód produkowany w USA. Jedno jest pewne - moja żona będzie nim zachwycona, w równym stopniu co nielubi 115 ![]() Z drugiej strony: może i ten samochód, podobnie jak CLS ma cechy klasyka przyszłości? Na szczęście znowy powraca chrom i ciekawe materiały wnętrzarskie (współczuję tym, któzy będą to restaurować za 30 lat ![]() |
Autor: | Samsung1 [ ndz lut 20, 2005 6:28 pm ] |
Tytuł: | |
Bukol pisze: Cena którą podałeś to zapewne rynek USA? U nas chyba poniżej 200tyś nie da rady. Chyba, że będzie to samochód produkowany w USA.
Tak - takie ceny podają w USA. Z tego co wiem to produkcja jest umiejscowiona w zakładach „DaimlerChrysler AG – Tuscaloosa” w Alabamie. Pozdrawiam ![]() |
Autor: | meanstreak [ ndz lut 20, 2005 6:30 pm ] |
Tytuł: | |
zewnatrz - na tak wnętrze - na nie zegary - na tak celownika niet - auto wek! |
Autor: | _me: how_ [ ndz lut 20, 2005 8:02 pm ] |
Tytuł: | |
Bukol pisze: (...)współczuję tym, któzy będą to restaurować za 30 lat
![]() ![]() Czekajcie, jak wyjedzie pierwszy jakiś kosmoprojekt bez kierownicy, to będziecie te wszystkie CLSy & GSTy po oponach całować za konserwatyzm. ![]() Jeszcze raz powiem: fotki fotkami, ale trzeba taki mebel zobaczyć w ruchu miejskim. Jakoś tak oko inaczej pracuje, gdy przegląda się zdjęcia z netu, a co innego real w mieście. |
Autor: | qzyn [ ndz lut 20, 2005 8:52 pm ] |
Tytuł: | |
Tak jak w CLS to i tu podoba sie to ciecia na lini bocznej. Ta tloczona listwa. Nowa cecha MB? Dodaje klasy. Konsola wyglada kosmicznie ale sprawia wrazenie bardzo funkcjonalnej. W aucie dla mojej rodziny funkcjonalnosc bierze chiba gore nad klasyka. Fajnie, ze tylne lampyy chociaz nawiazuja do ryflowanych. Jakos sie rozmywaly ostatnio. Tak mnie zal celownika. Az jutro moj wypoleruje bo na myjni nie daja sobie z nim rady. Boja sie go dotykac ![]() |
Autor: | krzstian [ ndz lut 20, 2005 11:54 pm ] |
Tytuł: | |
Dla mnie zarówno wśród dzisiejszych aut tagrze dzsiejszych MB ![]() ![]() |
Autor: | Wookee [ pn lut 21, 2005 8:38 am ] |
Tytuł: | |
qzyn pisze: Ta tloczona listwa. Nowa cecha MB?
Nie taka zupełnie nowa, ale zmodyfikowana ![]() Obecny też np. w innych samochodach, choć oczywiście zgodnie z przyjętą linią ![]() |
Autor: | BECKER [ pn lut 21, 2005 9:05 am ] |
Tytuł: | |
qzyn pisze: Ta tloczona listwa. Nowa cecha MB?
ta tłoczona listwa to takie utrudnienie dla polskich rzeźbiarzy ![]() będzie ciężko gips wyprofilować ![]() |
Autor: | Bukol [ pn lut 21, 2005 10:40 am ] |
Tytuł: | |
(me: how) pisze: Jeszcze raz powiem: fotki fotkami, ale trzeba taki mebel zobaczyć w ruchu miejskim. Jakoś tak oko inaczej pracuje, gdy przegląda się zdjęcia z netu, a co innego real w mieście.
Coś w tym jest. CLS'a widziałem w realu we Wrocławiu na austriacki numerach. Faktycznie - wyróżniał się. Ale jak na ulicach pojawiła się Alfa 156 to też powalała. Tak samo pod koniec lat 80-tych jak pojawiły się u nas pierwsze Pontiaki Transsport - auto z kosmosu. Można takich przykłądów przytaczać mnóstwo. Ale ja i tak jestem spaczony - mam jakąś awersję do nowego. Może mi przejdzie. PS - taki n.p. Adenauer, czy W111, a nawet "pospolita" 116 to się dopiero w oczy rzuca - o ile nie rdzewieje do listew ![]() |
Autor: | qzyn [ pn lut 21, 2005 3:27 pm ] |
Tytuł: | |
Bukol pisze: (me: how) pisze: Jeszcze raz powiem: fotki fotkami, ale trzeba taki mebel zobaczyć w ruchu miejskim. Jakoś tak oko inaczej pracuje, gdy przegląda się zdjęcia z netu, a co innego real w mieście. Coś w tym jest. CLS'a widziałem w realu we Wrocławiu na austriacki numerach. Faktycznie - wyróżniał się. Ale jak na ulicach pojawiła się Alfa 156 to też powalała. Tak samo pod koniec lat 80-tych jak pojawiły się u nas pierwsze Pontiaki Transsport - auto z kosmosu. Można takich przykłądów przytaczać mnóstwo. Ale ja i tak jestem spaczony - mam jakąś awersję do nowego. Może mi przejdzie. PS - taki n.p. Adenauer, czy W111, a nawet "pospolita" 116 to się dopiero w oczy rzuca - o ile nie rdzewieje do listew ![]() Bukol, daj szanse obecnym 6-10 latkom. Musza cos w przyszlosci restaurowac. Obecnie jezdze w123t. Pierwszym autem jakie prowadzilem w zyciu bylo w123 220D. Jechalem cale 50m a pamietam do dzis to zacisniete gardlo... Jakis powrot do lat dziecinstwa czy jakies mile wspomnienia? A tam, nie jestem sentymentalny. w116 jak jest z mala iloscia rudego tojest cudowne. Mimo, ze nie ma pionowych swiatel jak prawdziwe Mercedesy. Co do celownika. To jak tak patrze na przody tych nowych plastikowych Gwiazd, to chiba lepiej, ze nie ma celownika. Bo aby kierowca go widzial to musialby byc na calkiem niezlej dlugosci sztycy. Moze odrazu funkcje anteny moglby spelniac ![]() |
Autor: | Bader [ pn lut 21, 2005 9:14 pm ] |
Tytuł: | |
Tak sobie myślę, że brak gwiazdy na masce może być spowodowany troską o bezpieczeństwo pieszych ? |
Autor: | krzstian [ pn lut 21, 2005 11:02 pm ] |
Tytuł: | |
![]() ![]() |
Autor: | Wookee [ wt lut 22, 2005 8:15 am ] |
Tytuł: | |
Grand Tourist to były np. 107slc, więc może znowu chodzi o takie nawiązanie? ![]() Ale jest lepszy numer - Widziałem go dzisiaj w drodze do pracy!! Ewidentnie wersja testowa, bo jeszcze ze znaczniekm Opla, ciut mniejszy i bez tych śliczościowych bocznych, ale już jest ![]() Faktycznie, w ruchu miejskim prezentuje się nieźle ![]() |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |