MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://www.forum.w114-115.org.pl/

*Zaskakujące prototypy MB*
https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=1&t=10657
Strona 1 z 2

Autor:  Samsung1 [ pn lut 21, 2005 1:55 am ]
Tytuł:  *Zaskakujące prototypy MB*

1981 (prototyp W-124?)

Obrazek


1982

Obrazek


1991

Obrazek



Cóż wydaje się że =ten GENTLEMAN= nie przyłożył do tych projektów ręki.

Ale zawsze można do NIEGO ( borisbra@club-internet.fr ) napisać – i pogratulować tamtych wspaniałych rozwiazań stylistycznych – może to będzie jakieś pocieszenie ? :)


S1 :)

Autor:  AMG [ pn lut 21, 2005 9:11 am ]
Tytuł:  Re: *Zaskakujące prototypy MB*

Samsung1 pisze:
1981 (prototyp W-124?)

Obrazek


To jest prawdopodnie próba ulepszenia W126 na to by wskazywało wiele elementów i chyba wielkośc.

Autor:  and6412 [ pn lut 21, 2005 9:35 am ]
Tytuł: 

I znów zaczyna się wątek jak w stylu tamtego, o blacharzu i lakierniku i modelu MB [zlosniki] Zaraz wszystcy zaczna sie wymądzać [zlosnik]

PS.
Skubany żabojad, nie?? [oczko]

Autor:  Bukol [ pn lut 21, 2005 10:31 am ]
Tytuł: 

"Ja wiem, że czasem są upadki i wzloty (...)" [hehe]

W CV Paula Braq'a chyba brakuje paru detali z okresu pracy w MB: /8 i 108/109. Wg mnie to bardzo istotne projekty [zlosnik]

Autor:  Mitu [ pn lut 21, 2005 12:59 pm ]
Tytuł:  Re: *Zaskakujące prototypy MB*

AMG pisze:
Samsung1 pisze:
1981 (prototyp W-124?)

Obrazek


To jest prawdopodnie próba ulepszenia W126 na to by wskazywało wiele elementów i chyba wielkośc.


Też mi się tak wydaje. Widziałem zdjęcia, filmy (urywki) na których było podobne auto, ale jeszcze bardziej przypominało W 126. Z tego co pamiętam to był to jakiś program bezpieczeństwa przeprowadzony przez MB, a współfinansowany przez niemiecki rząd. Chodziło o nowe rozwiązania w zakresie bezpieczeństwa, ale także ekologii.


Bukol pisze:
W CV Paula Braq'a chyba brakuje paru detali z okresu pracy w MB: /8 i 108/109. Wg mnie to bardzo istotne projekty [zlosnik]


Przed W 108/109 to jeszcze W 111 220 SE coupe, w 1961 roku ;) .

Autor:  Bukol [ pn lut 21, 2005 1:17 pm ]
Tytuł:  Re: *Zaskakujące prototypy MB*

Mitu pisze:
Przed W 108/109 to jeszcze W 111 220 SE coupe, w 1961 roku ;) .


Ale o tym nie zapomnieli - napisali 220S (za to "E" był już ktoś inny odpowiedzialny ;) ).

Autor:  Mitu [ pn lut 21, 2005 1:28 pm ]
Tytuł:  Re: *Zaskakujące prototypy MB*

Bukol pisze:
Mitu pisze:
Przed W 108/109 to jeszcze W 111 220 SE coupe, w 1961 roku ;) .


Ale o tym nie zapomnieli - napisali 220S (za to "E" był już ktoś inny odpowiedzialny ;) ).


Napisali tak:
"Participation in the design of the Mercedes 230 SL Pagode - 220 S."

Co z tego kumasz? 220 S nie było coupe [zlosnik] , a już napewno nie jest to Pagoda. Szkoda, że nie znają oznaczeń fabrycznych - Braq je zna [ok] .

Autor:  PK2 [ pn lut 21, 2005 2:14 pm ]
Tytuł: 

Z tego życiorysu wynika, że Bracq już w wieku 24 lat miał odpowiedzialne stanowisko w Mercedesie... Imponujące.

Pozdrawiam

Autor:  Samsung1 [ pn lut 21, 2005 3:11 pm ]
Tytuł: 

Hmmmm, – ale to jest wydaje mi się jego własna strona - a w każdym razie autoryzowana – tak, więc nie wiem?

Wszędzie (nawet z MB Club) – odsyłają na nią (a projekt strony to jego Syn?).

Jeżeli tak jest to można założyć (z dużą dozą prawdopodobieństwa), że Paul Bracq wie lepiej niż inni (w tym uczestnicy forum MB/8 Club Poland :)) - co, gdzie i kiedy robił oraz co uznaje za ważne ze swoich dokonań. W przeciwnym wypadku jednak to jest duże niedopatrzenie. :(


A oto bohater tej historii:

Obrazek



Pozdrawiam :) - S1

Autor:  Bukol [ pn lut 21, 2005 5:24 pm ]
Tytuł: 

Samsung1 pisze:
Jeżeli tak jest to można założyć (z dużą dozą prawdopodobieństwa), że Paul Bracq wie lepiej niż inni (w tym uczestnicy forum MB/8 Club Poland :)) - co, gdzie i kiedy robił oraz co uznaje za ważne ze swoich dokonań. W przeciwnym wypadku jednak to jest duże niedopatrzenie. :(


Na pewno jest autorem 108/109, a /8 kończył jego karierę w MB. Nie wiem dlaczego nie ma ich w jego dokonaniach. W MB Classic w którym bohaterem był 114/115 jest wywiad z Braq'iem gdzie sam uznaje /8 za swoje wybitne dzieło. Stąd mam informacje. Może dla jego syna 108 i 115 to to samo :o [cool]

Autor:  Mitu [ pn lut 21, 2005 7:03 pm ]
Tytuł: 

Samsung1 pisze:
Jeżeli tak jest to można założyć (z dużą dozą prawdopodobieństwa), że Paul Bracq wie lepiej niż inni (w tym uczestnicy forum MB/8 Club Poland :)) - co, gdzie i kiedy robił oraz co uznaje za ważne ze swoich dokonań. W przeciwnym wypadku jednak to jest duże niedopatrzenie. :(


A jednak niedopatrzenie [zlosnik] i to jakie :roll: ...

Bukol pisze:
Na pewno jest autorem 108/109, a /8 kończył jego karierę w MB. Nie wiem dlaczego nie ma ich w jego dokonaniach. W MB Classic w którym bohaterem był 114/115 jest wywiad z Braq'iem gdzie sam uznaje /8 za swoje wybitne dzieło. Stąd mam informacje. Może dla jego syna 108 i 115 to to samo :o [cool]


Tak Bukol dobrze prawisz, ale dokładnie w tym samym wywiadzie, Braq wyraźnie zaznacza że zaprojektował również W 111 220 SE coupe, którego premiera odbyła się w 1961 roku, a więc sporo wcześniej niż W 108/109 czy tym bardziej W 114/115 :roll: .
Warto też dodać przy okazji, że ów model miał swój pokaz prasowy w Stuttgarcie w lutym 1961 roku właśnie. Była to 75 rocznica powstania firmy :P ! W marcu tego samego roku został pokazany szerszej publiczności w Genewie, gdzie nie lada konkurencją był Jaguar E - type. Kabriolet miał swoja premierę kilka miesięcy później we Frankfurcie.

Autor:  PK2 [ pn lut 21, 2005 9:06 pm ]
Tytuł: 

Parę wycinków z książek o Mercedeach z lat 60-tych:

James Taylor "The Mercedes-Benz since 1945", część II "Lata 1960-te", fragment dotyczący W111/112 coupe/cabrio

strona 49: "Leading the stylists on the new project was Paul Bracq, and sketches by him dated December 1957 show a pilarless coupe design - the convertibles or cabriolets were designed later - much closer to the saloon shape than the production cars eventually were."

co możemy przetłumaczyć "Stylistom przewodził Paul Bracq, szkice datowane przez niego na grudzień 1957 roku pokazują projekt 'bezsłupkowego' coupe, dużo bliższego kształtom 4-drzwiowej limuzyny, niż samochody wdrożone ostatecznie do produkcji. Kabriolety były zaprojektowane później."

Na poparcie tego w Michael Rohde/Detlef Koch "Mercedes-Benz /8 W114/115, strona 10, zdjecie u góry i podpis:

"Das hochelegante 111er Coupe war die erste grosse Schoepfung von Paul Bracq 'beim Daimler' und ein wichtiger stylistischer Trendsetter"

co mniej więcej znaczy "Bardzo eleganckie 111 coupe było pierwszym dużym dziełem Paula Bracqa dla Daimlera i jednocześnie było ważnym wyznacznikiem trendów."

Ale, dalej w książce Taylora, rozdział o Pagodzie, strona 74:

"... in April 1960, a completely different shape had been drawn up by Paul Bracq in Karl Wilfert's drawing office and approved for production, and the car was being described as a 230SL"

"... a w kwietniu 1960 Paul Bracq narysował zupełnie inny kształt w biurze projektowym Karla Wilferta i ten kształ został zaaprobowany do produkcji, a samochód oznaczony jako 230SL".

I, na koniec, w części o W108/109, strona 85:

"Development began in the early 1960s, and once again the major styling work was carried out by Paul Bracq, whose brief no doubt included a strong suggestion that he should avoid 'dating' featers like the fins of the W110/111/112 cars, which Stuttgart was already beginning to regret".

"Opracowywanie rozpoczęto we wczesnych latach 60-tych, ponownie zasadnicza część prac nad stylizacją była wykonana przez Paula Bracqa, który, bez wątpienia, otrzymał instrukcje, aby unikać starzejących się elementów projektu, jak np. 'skrzydła' serii W110/111/112, których Stuttgart zaczynał żałować."

No i oczywiście W114/115, ale o tym, oczywiście, wiemy :-)

Bez wątpienia człowiek zasłużony dla MB :-)

Pozdrawiam!

Autor:  Samsung1 [ pn lut 21, 2005 11:06 pm ]
Tytuł: 

PK2 pisze:
Bez wątpienia człowiek zasłużony dla MB :-)


:) [ok]



Pozdrawiam - S1

Autor:  MercBeginner [ pn lut 21, 2005 11:40 pm ]
Tytuł:  Re: *Zaskakujące prototypy MB*

Obrazek


"Papa mobile" hie hie !? [zlosnik]

Autor:  laudan [ wt lut 22, 2005 1:51 am ]
Tytuł:  Re: *Zaskakujące prototypy MB*

Samsung1 pisze:
1991
Obrazek


Czy ten prototyp nie przypomina Wam: Mercedesa Vision Grand Sports Tourer ?

http://www.w114-115.org.pl/forum/viewtopic.php?t=10654

Nic sie nie marnuje, najwyzej polezy troche w szufladzie [zlosnik]

Strona 1 z 2 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/