MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest sob sie 16, 2025 10:37 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 16 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna
Autor Wiadomość
Post: śr kwie 27, 2005 7:01 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lut 04, 2005 11:31 am
Posty: 1777
Lokalizacja: Łobez [ZŁO] [GLE] - rezydent
Ile mogą kosztować 4 używane kołpaki do MB? Mogę je kupić i zastanawiam się ile mam zapłacić by ze mnie nie zdarto. Nie są zniszczone, pogięte, zużyte ale używane.

_________________
Mercedes Benz S124 220TE 1993r.
Volvo FH13 500 2016r. - służbówka
ex: Mercedes Benz W115 200D 1968
ex: Mercedes Benz W115 200D 1973
ex: Mercedes Benz S123 300TD 1983
ex: Mercedes Benz Actros MPII 1844 2007r.


Na górę
Post: śr kwie 27, 2005 7:33 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lut 26, 2003 7:02 pm
Posty: 6472
Lokalizacja: Ciecin
filippo pisze:
Ile mogą kosztować 4 używane kołpaki do MB? Mogę je kupić i zastanawiam się ile mam zapłacić by ze mnie nie zdarto. Nie są zniszczone, pogięte, zużyte ale używane.


Rozumiem, że blacha standart 14".
To taki towar, że wszystko zależy. Czy od cwaniaka, czy od kogoś kto sprząta garaż, czy 4 takie same, jak pociachane itd...

Wiadomo, że mało kto bedzie sobie brudził ręce za 5 zł od sztuki, a stówa za cztery to już dużo. W CAR-REXie wiszą nowe, ale zawsze zapominam zapytać po ile.

_________________
123. W, S i C.


Na górę
 Tytuł:
Post: śr kwie 27, 2005 10:16 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sty 23, 2004 4:36 pm
Posty: 587
Lokalizacja: Augustów woj. Podlaskie
u mnie na szrocie za takie w normalnym stanie używania to po 15-30 za sztukę. pozdro

_________________
MB W202 '97 200 KOMPRESSOR
MB W123 '84 240 Diesel (tatowóz)
R.I.P FSO Polonez ATU 96' 1,6 GLI [1,4 16V Rover]

Ex: W123 80' 240D; W123 83' 200D; W123 84' 240D; W123 81' 200D


Na górę
Post: śr kwie 27, 2005 11:21 pm 
Offline
Klubowicz

Rejestracja: śr cze 26, 2002 3:11 pm
Posty: 6660
Numer GG: 267496
Lokalizacja: Łomianki Dolne
filippo pisze:
Ile mogą kosztować 4 używane kołpaki do MB? Mogę je kupić i zastanawiam się ile mam zapłacić by ze mnie nie zdarto. Nie są zniszczone, pogięte, zużyte ale używane.


Najtaniej kupić od przypadkowych handlarzy na pchlich targach, czyli poza branżą stricto motoryzacyjną. Blaszane kołpaki do beczki można trafić od 5zł. Pamiętam, że dzwoniłem chyba do Idzika i pytałem go, czy nie chce. Na takim targu kupiłem komplet oryginalnych kołpaków do W124 w cenie 20zł/5szt (i nowego 20-letniego Beckera z kompletem dokumentów za dychę) [cool] 25zł za dekle na pewno bym nie dał, no chyba że byłyby w naprawdę dobrym stanie. Jednak z drugej strony - wkrótce będzie to towar deficytowy [szalone]

_________________
SEBIAN

MB V250d long 4M '21
MB GLC 220 CDI 4M '18


Na górę
 Tytuł:
Post: śr kwie 27, 2005 11:26 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sie 27, 2004 11:04 am
Posty: 666
Lokalizacja: Gdańsk
Sebian pisze:
Na takim targu kupiłem komplet oryginalnych kołpaków do W124 w cenie 20zł/5szt


Ja niestety straciłem oryginalne i chyba nie kupię uzywek.... bo po co ?? Żeby znowu ch..e zdjęli ?? Poluję na jakieś alu... [usmiech]

_________________
94' 202 C180, 94' 202 C280, 09' Triumph Street Triple
Ex: 82' 123 280E


Na górę
Post: śr kwie 27, 2005 11:30 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: czw gru 05, 2002 10:32 pm
Posty: 1162
Lokalizacja: Warszawa
Sebian pisze:
Jednak z drugej strony - wkrótce będzie to towar deficytowy [szalone]


Już coś dziś pisałem o ASO, więc pójdę za ciosem :-) Jako ciekawostkę podam, że ze względu na kłopoty z produkcją tychże kołpaków, Mercedes podniósł od początku 2005 r. cenę za 1 szt. nowego kołpaka 14" o 175% (tak!) i w chwili obecnej kosztuje on... niech ktoś spróbuje zgadnąć... pod 600 zł za sztukę. Z przyczyn oczywistych pozostaną do dyspozycji tylko te kołpaki "w ruchu" oraz te, które wiszą na ścianach w garażach. A jest ich coraz mniej, choć ciągle sporo :-)

Pozdrawiam

_________________
W114 280C 1974 "Esther"


Na górę
Post: śr kwie 27, 2005 11:34 pm 
Offline
Klubowicz

Rejestracja: śr cze 26, 2002 3:11 pm
Posty: 6660
Numer GG: 267496
Lokalizacja: Łomianki Dolne
PK2 pisze:
Sebian pisze:
Jednak z drugej strony - wkrótce będzie to towar deficytowy [szalone]


Już coś dziś pisałem o ASO, więc pójdę za ciosem :-) Jako ciekawostkę podam, że ze względu na kłopoty z produkcją tychże kołpaków, Mercedes podniósł od początku 2005 r. cenę za 1 szt. nowego kołpaka 14" o 175% (tak!) i w chwili obecnej kosztuje on... niech ktoś spróbuje zgadnąć... pod 600 zł za sztukę. Z przyczyn oczywistych pozostaną do dyspozycji tylko te kołpaki "w ruchu" oraz te, które wiszą na ścianach w garażach. A jest ich coraz mniej, choć ciągle sporo :-)


Cofam słowa o 25zł za sztukę :oops: [oczko] [cool]

_________________
SEBIAN

MB V250d long 4M '21
MB GLC 220 CDI 4M '18


Na górę
Post: śr kwie 27, 2005 11:40 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: czw gru 05, 2002 10:32 pm
Posty: 1162
Lokalizacja: Warszawa
Sebian pisze:
Cofam słowa o 25zł za sztukę :oops: [oczko] [cool]


Jak sądzisz, czy DC sprzedaje po cenie ASO choć jeden kołpak rocznie? :-)

Pozdrawiam

_________________
W114 280C 1974 "Esther"


Na górę
Post: śr kwie 27, 2005 11:45 pm 
Offline
Klubowicz

Rejestracja: śr cze 26, 2002 3:11 pm
Posty: 6660
Numer GG: 267496
Lokalizacja: Łomianki Dolne
PK2 pisze:
Sebian pisze:
Cofam słowa o 25zł za sztukę :oops: [oczko] [cool]


Jak sądzisz, czy DC sprzedaje po cenie ASO choć jeden kołpak rocznie? :-)



Jeśli powiem, że nie bywam w ASO po takie pierdoły, to bedzie już snobizm? [zlosnik] W każdym razie wolę pchli targ [oczko]

_________________
SEBIAN

MB V250d long 4M '21
MB GLC 220 CDI 4M '18


Na górę
Post: czw kwie 28, 2005 12:00 am 
Offline
Administrator
Administrator
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lip 14, 2002 6:38 pm
Posty: 5464
Lokalizacja: Warszawa
PK2 pisze:

Jak sądzisz, czy DC sprzedaje po cenie ASO choć jeden kołpak rocznie? :-)



Pewnie nie nadążają z realizacją zamówień.... [oczko]

_________________
MB W123 230E '80 Chinablau & W123 230 '77 Saharagelb
MB GLC 220d 4MATIC - plastik na co dzień ;)
Prezes MB/8 Club Poland
"Chcę umrzeć spokojnie, we śnie - tak jak mój znajomy, a nie wrzeszcząc z
przerażenia - tak jak jego pasażerowie."


Na górę
Post: czw kwie 28, 2005 12:26 am 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt wrz 02, 2003 11:44 am
Posty: 1802
Lokalizacja: Warszawa
Ceny sa przerozne.
Najtaniej kupilem 5 sztuk za 20 PLN. Jednak sa porysowane - naprawde mocno "zjechane". Jeden jest nawet zardzewialy, bo jest od I serii W 114/115, a wlasnie w pierwszej serii byly metalowe (chyba ;) - tzn. tak mi sie wydaje).
Najdrozej zaplacilem 50 PLN za sztuke. Kolpak ten jest uzywany i troche "zjechany", ale ogolnie ok, nie liczac faktu ze lakiernik nie umial go pomalowac, ale godzine przechwalal sie ze umie i ze od 40 lat maluje samochody :-? [no] .

Reasumujac to napisze ze nie zauwazacie jednej z najistotniejszych rzeczy przy kupnie kolpakow, dekli, kapsli czy jak je nazywac. Istotna sprawa sa sprezyny, ktore mocuja kolpak do felgi. Bardzo czesto tych sprezyn brak lub sa zbyt slabe, aby utrzymac dekiel na feldze :roll: . Przy szybszej jezdzie na zakretach kolpak mozna zgubic, a najlepszym testem na owe sprezyny jest wjechanie w glebsza kaluze przy odpowiedniej predkosci. Nie polecam takich testow, bo w taki sposob zgubilem kolpak, a jak ktos ma wentylowane tarcze to w ogole odradzam...
W tych najtanszych kolpakach sprezyn nie ma albo w najlepszym przypadku sa dwie, a w tym najdrozszym jest komplet i prawie od dwoch lat trzyma sie bezpoblemowo :P [ok] .
Znajomy kupil dwa nowe kolpaki za 75 PLN sztuka w sklepie w ktorym lezaly na wystawie i sie na nie kurzylo (byly w fabrycznym opakowaniu).

PK2 pisze:
Sebian pisze:
Jednak z drugej strony - wkrótce będzie to towar deficytowy [szalone]


Już coś dziś pisałem o ASO, więc pójdę za ciosem :-) Jako ciekawostkę podam, że ze względu na kłopoty z produkcją tychże kołpaków, Mercedes podniósł od początku 2005 r. cenę za 1 szt. nowego kołpaka 14" o 175% (tak!) i w chwili obecnej kosztuje on... niech ktoś spróbuje zgadnąć... pod 600 zł za sztukę.


Pamietam jak chcialem kupic i p. Artur Broler powiedzial mi, zeby dac sobie spokoj, bo nowy kolpak kosztuje okolo 250 PLN... teraz zaluje ze nie kupilem, bo mialbym jeden, niepogiety, nieporysowany po prostu nowy. Teraz to juz na pewno nie kupie :cry: .

P.S. Na oryginalnych kolpakach MB prezentuje sie tak dostojnie i elegancko, a jednoczesnie skromnie i bez przepychu... zadne felgi nie dadza takiego efektu - moim zdaniem :) [ok] .

_________________
Nur fünfzylindrige Diesel!


Na górę
Post: czw kwie 28, 2005 11:19 am 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lut 26, 2003 7:02 pm
Posty: 6472
Lokalizacja: Ciecin
Mitu pisze:
nie liczac faktu ze lakiernik nie umial go pomalowac, ale godzine przechwalal sie ze umie i ze od 40 lat maluje samochody :-? [no] .


Lakierowanie bez przyrządu do gwiazdy zawsze przynosi conajwyżej średnie efekty a i położyć lakier na takiej powierzchni, żeby nie odpadał to też trzeba się przyłożyć.

Mitu pisze:
Reasumujac to napisze ze nie zauwazacie jednej z najistotniejszych rzeczy przy kupnie kolpakow, dekli, kapsli czy jak je nazywac. Istotna sprawa sa sprezyny, ktore mocuja kolpak do felgi. Bardzo czesto tych sprezyn brak lub sa zbyt slabe, aby utrzymac dekiel na feldze :roll: . Przy szybszej jezdzie na zakretach kolpak mozna zgubic, a najlepszym testem na owe sprezyny jest wjechanie w glebsza kaluze przy odpowiedniej predkosci. Nie polecam takich testow, bo w taki sposob zgubilem kolpak, a jak ktos ma wentylowane tarcze to w ogole odradzam...
W tych najtanszych kolpakach sprezyn nie ma albo w najlepszym przypadku sa dwie, a w tym najdrozszym jest komplet i prawie od dwoch lat trzyma sie bezpoblemowo :P [ok] .


Często blaszki sprężynujące są już skorodowane, więc do ładnych dekli obowiązkowo nowe i ciasne. Wtedy nawet trudniej złodziejowi taki dekiel będzie zdjąć :lol:

Mitu pisze:
P.S. Na oryginalnych kolpakach MB prezentuje sie tak dostojnie i elegancko, a jednoczesnie skromnie i bez przepychu... zadne felgi nie dadza takiego efektu - moim zdaniem :) [ok] .


[ok] Ja też cenię sobie tę skromność, czasami nawet w QP.

_________________
123. W, S i C.


Na górę
Post: czw kwie 28, 2005 3:22 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt wrz 02, 2003 11:44 am
Posty: 1802
Lokalizacja: Warszawa
(me: how) pisze:
Lakierowanie bez przyrządu do gwiazdy zawsze przynosi conajwyżej średnie efekty a i położyć lakier na takiej powierzchni, żeby nie odpadał to też trzeba się przyłożyć.


Problem polega na tym, ze lakiernik dobrze wszystko pozaklejal i niezle pomalowal, ale nie zdjal izolacji natychmiast po pomalowaniu. Zdjal ja dopiero gdy wysechl lakier i przez to porobily sie ranty z lakieru. Teraz lakier peka i stopniowo odpada :-? . Co gorsza nie zlikwidowal poprzedniego koloru na tym kolpaku i teraz spod janiejszego zielonego wylania sie ciemniejszy zielony :( [no] . Gdyby zdjal izolacje od razu po nalozeniu lakieru wszystko byloby w porzadku. Ale przeciez ja go roboty uczyl nie bede :roll: .


(me: how) pisze:
Często blaszki sprężynujące są już skorodowane, więc do ładnych dekli obowiązkowo nowe i ciasne. Wtedy nawet trudniej złodziejowi taki dekiel będzie zdjąć :lol:


Tu masz racje [brawo] .

(me: how) pisze:
Mitu pisze:
P.S. Na oryginalnych kolpakach MB prezentuje sie tak dostojnie i elegancko, a jednoczesnie skromnie i bez przepychu... zadne felgi nie dadza takiego efektu - moim zdaniem :) [ok] .


[ok] Ja też cenię sobie tę skromność, czasami nawet w QP.


Rzeczywiscie mamy podobny gust [zlosnikok] . Chyba trzeba bedzie o tym pogadac ;) . Dla mnie niewazne czy to /8 czy dlugie W 116 to kolpaki musza byc. A najlepiej lubie jak podchodzi do mnie gostek i mowi:
"Fajny ten amerykaniec tylko te felgi niebardzo sa. Ja to bym go rzucil na alu 17 albo 18 i szerokie lacze do tego. Wtedy to by dopiero wygladal."
[zlosniki]

_________________
Nur fünfzylindrige Diesel!


Na górę
 Tytuł:
Post: pt kwie 29, 2005 7:04 pm 
Offline
weteran

Rejestracja: śr kwie 07, 2004 5:29 pm
Posty: 2205
(me: how) pisze:
Często blaszki sprężynujące są już skorodowane, więc do ładnych dekli obowiązkowo nowe i ciasne. Wtedy nawet trudniej złodziejowi taki dekiel będzie zdjąć

Ja zastosowałem prosty i być może dla niektórych śmieszny patent utrudniający kradzież przypadkowemu może nie złodziejowi (bo taki zawsze znajdzie sposób) ale gówniarzom popisującym się przed kolegami. Otóż przypiąłem kołpaki do felgi za pomocą dwóch plastikowych taśm do spinania kabli (niezależnie od tego po 4 spinki oczywiście też są). Ręką takiego przypasanego kołpaka nie wyrwie a nie każdy ma nóż w kieszeni żeby je przeciąć. No i w takim przypadku na pewno nie odpadną na dziurach/krawężnikach


Na górę
Post: pt kwie 29, 2005 7:38 pm 
Offline
Klubowicz

Rejestracja: śr lis 27, 2002 6:40 pm
Posty: 4100
Lokalizacja: Polska
PK2 pisze:
Już coś dziś pisałem o ASO, więc pójdę za ciosem :-) Jako ciekawostkę podam, że ze względu na kłopoty z produkcją tychże kołpaków, Mercedes podniósł od początku 2005 r. cenę za 1 szt. nowego kołpaka 14" o 175% (tak!) i w chwili obecnej kosztuje on... niech ktoś spróbuje zgadnąć... pod 600 zł za sztukę.


Niezle:) a choc malowane pod kolor i z mocowaniami, czy gole?

Swoja droga ceny w DC ida do gory tez z pewna granica wieku 15, 25 itp z tego co zauwazylem. Jaki ma byc klopot z produkcja takich kolpakow, narzedzia gotowe sa, sily przerobowe w PL i UK lub Chinach to gwarnacja niskich kosztow, co najwyzej nizszy wolumen produkcji moze stanowic problem.

_________________
w123


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 16 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 13 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl