MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest ndz lip 27, 2025 1:00 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 16 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna
Autor Wiadomość
 Tytuł: Fajna stronka
Post: czw wrz 19, 2002 9:38 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: sob lip 06, 2002 12:52 pm
Posty: 1226
Lokalizacja: zachodniopomorskie
na stronie www.autoscout24.de można wyszukać całkiem niezłe MB .
Znalazłem 123 CE 280 ( 185 KM ) srebrny metalik z 81 roku za 1700 EUR
Tylko te głupie cła i akcyzy :(

_________________
Witek J.
'95 S 350 Turbodiesel żaba
'01 E46 320D Touring
'07 E60 530D Sedan
'03 Aprilia SR50


Na górę
Post: czw wrz 19, 2002 10:05 pm 
Offline
Administrator
Administrator
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lip 14, 2002 6:38 pm
Posty: 5464
Lokalizacja: Warszawa
Wika pisze:
Tylko te głupie cła i akcyzy :(


Spoko, Coupetkę można już ściągnąć jako egzemplarz kolekcjonerski (samochód niskoseryjny - rocznik nieważny) tylko trzeba odpowiednio "porozmawiać" z rzeczoznawcą [oczko] . Tak więc zapomnij o cle i akcyzie, a dolicz tylko Vat i koszty uzyskania dokumentacji potwierdzającej wartość kolekcjonerską

_________________
MB W123 230E '80 Chinablau & W123 230 '77 Saharagelb
MB GLC 220d 4MATIC - plastik na co dzień ;)
Prezes MB/8 Club Poland
"Chcę umrzeć spokojnie, we śnie - tak jak mój znajomy, a nie wrzeszcząc z
przerażenia - tak jak jego pasażerowie."


Na górę
 Tytuł:
Post: czw wrz 19, 2002 10:18 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: sob lip 06, 2002 12:52 pm
Posty: 1226
Lokalizacja: zachodniopomorskie
CE 300 Rp. 5/91
Więc takie autko też powinno przejechać granice jako egzemplarz kolekcjonerski .
Podejrzewam , że takie sprawy jak wnioski importowe na takie autka załatwia się w W-wie.
A czy masz rozeznanie w kosztach takiej "rozmowy" z rzeczoznawcą ?
Orientacyjnie chociaż

Z góry dziękuje

_________________
Witek J.
'95 S 350 Turbodiesel żaba
'01 E46 320D Touring
'07 E60 530D Sedan
'03 Aprilia SR50


Na górę
 Tytuł:
Post: czw wrz 19, 2002 10:30 pm 
Offline
Administrator
Administrator
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lip 14, 2002 6:38 pm
Posty: 5464
Lokalizacja: Warszawa
Wika pisze:
CE 300 Rp. 5/91
Więc takie autko też powinno przejechać granice jako egzemplarz kolekcjonerski .
Podejrzewam , że takie sprawy jak wnioski importowe na takie autka załatwia się w W-wie.
A czy masz rozeznanie w kosztach takiej "rozmowy" z rzeczoznawcą ?
Orientacyjnie chociaż

Z góry dziękuje


Dane z jednego z "Auto Światów"
Za samochód zabytkowy uznaję się automatycznie każde auto wyprodukowane przed 1945r. lub takie któe zostanie wpisane do rejestru zabytków. A z W 124 (nawet) CE to będzię przegięcie i nie przejdzie :(

Dokumenty potrzebne do rejestracji
- dowód własności pojazdu
- dowód odprawy celnej (dotyczy samochodów sprowadzonych z zagranicy)
- dokumentacja techniczna
- opinia konserwatora zabytków
- dokument dopuszczający do ruchu

Opłaty
urząd celny
- wypełnienie druków odprawy celnej 100zł
- VAT 22% wartości pojazdu
- znaczki skarbowe i inne drobne opłaty 50zł
rzeczoznawca
- sporządzenie dokumentacji 300-1500zł
c)konserwator zabytków ok.20zł
stacja diagnostyczna
- przegląd zerowy 350zł
urząd komunikacji
- tablice rejestracyjne 100zł
- znaki legalizacyjne, nalepka na szybę 27,50zł
- pozwolenie czasowe 16,50zł
- dowód rejestracyjny 33zł
- karta pojazdu 55-1000zł

Ja się w to osobiście nie bawiłem, więc szczegółów nie znam (przepisałem tylko dane z gazetki), ale w Klubie są osoby, które mają już to za sobą... może pomogą ??? Miłego kalkulowania [zlosnik]

_________________
MB W123 230E '80 Chinablau & W123 230 '77 Saharagelb
MB GLC 220d 4MATIC - plastik na co dzień ;)
Prezes MB/8 Club Poland
"Chcę umrzeć spokojnie, we śnie - tak jak mój znajomy, a nie wrzeszcząc z
przerażenia - tak jak jego pasażerowie."


Na górę
Post: czw wrz 19, 2002 11:18 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: śr lip 10, 2002 11:28 pm
Posty: 24
Lokalizacja: Warszawa
Idzik pisze:
Wika pisze:
Tylko te głupie cła i akcyzy :(


Spoko, Coupetkę można już ściągnąć jako egzemplarz kolekcjonerski (samochód niskoseryjny - rocznik nieważny) tylko trzeba odpowiednio "porozmawiać" z rzeczoznawcą [oczko] . Tak więc zapomnij o cle i akcyzie, a dolicz tylko Vat i koszty uzyskania dokumentacji potwierdzającej wartość kolekcjonerską

Tym bardziej że od 21 09 2002 obowiązuje euro 2 na sprowadzane samochody więc zostaje tylko konserwator zabytków (lub przeszczep [zlosnik] ).

_________________
Uszanowanko , Klania sie
Tomasz Kowalski - POLSKA

MB 114'72 - 230 Automatic


Na górę
Post: czw wrz 19, 2002 11:42 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw wrz 19, 2002 11:13 am
Posty: 637
Lokalizacja: Łódź
Wika pisze:
na stronie www.autoscout24.de można wyszukać całkiem niezłe MB .
Znalazłem 123 CE 280 ( 185 KM ) srebrny metalik z 81 roku za 1700 EUR
Tylko te głupie cła i akcyzy :(

Proponuje odwiedzić strone www.mobile.de i w wyszukiwarce wpisac przebieg do 100k km (np w123). Strona bez porównania bardziej obfita w MB

_________________
Jeep Cherokee XJ 4.0
Honda CR-V
Ex: C140 600 '96, W124 E220 '94, BMW 525tds '93, W123 240D '82, W201 190 2.0 '89, Honda CB500, Chrysler 300M 3,5


Na górę
 Tytuł:
Post: pt wrz 20, 2002 8:20 am 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: ndz mar 24, 2002 1:00 am
Posty: 678
Lokalizacja: Lublin
Idzik: czy samochód zabytkowy to to samo co kolekcjonerski?

_________________
Robert__W116_300SD


Na górę
 Tytuł:
Post: pt wrz 20, 2002 8:41 am 
Offline
Administrator
Administrator
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lip 14, 2002 6:38 pm
Posty: 5464
Lokalizacja: Warszawa
RobGas pisze:
Idzik: czy samochód zabytkowy to to samo co kolekcjonerski?


Nie do końca, ale się pokrywa : Jak napisałem za samochód zabytkowy uznaję się automatycznie każde auto wyprodukowane przed 1945r. lub takie któe zostanie wpisane do rejestru zabytków. Wymaga to wpisu do rejestru muzealiów, zaświadzczenia Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków itp. itd Najważniejsze: Autko MUSI mieć powyżej 25 lat a jego produkcja zakończyła się min 15 lat temu... Modele kolekcjonerskie mogą być młodsze niż zabytkowe. Muszą się jednak wyróżniać czymś szczególnym. Są to samochody, które nigdy nie weszły do produkcji i na zawsze pozostały w sferze prototypu i często występują w jednym lub kilku egzemplarzach. kolekcjonerskimi są też auta, które powstały specjalnie do filmu. Autami kolekcjonerskimi są również pojazdy znanych osobistości (Patrz post Sebiana o 108-ce V. Villas) oraz repliki samochodów sprzed wielu lat. Więc jak widzisz pole manewru jest, bo nie powiesz mi, że modele MB nie wyróżniają się czymś szczególnym i nie wniosły istotnego wkładu w historię MB, a skala produkcji np. W123 C(E) nie była na tyle duża, żeby nie dało się czegoś wykombinować...

_________________
MB W123 230E '80 Chinablau & W123 230 '77 Saharagelb
MB GLC 220d 4MATIC - plastik na co dzień ;)
Prezes MB/8 Club Poland
"Chcę umrzeć spokojnie, we śnie - tak jak mój znajomy, a nie wrzeszcząc z
przerażenia - tak jak jego pasażerowie."


Na górę
 Tytuł:
Post: pt wrz 20, 2002 9:36 am 
Offline
kombatant

Rejestracja: pn kwie 29, 2002 9:49 am
Posty: 3594
Lokalizacja: WAWA
Ja jeszcvze nic w tym zakresie nie uskutecznialem, ale wiem ze samochod 500SEC zostal kiedys uznany za kolekcjonerski.
Ponadto Euro2 chyba dotyczy jedynie samochodow z Europy...

_________________
W108 - 250 S 1967
S123 - 300TD 1982 Rudolf
S123 - 300TD 1985 Burak


Na górę
 Tytuł:
Post: pn wrz 23, 2002 3:49 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw wrz 19, 2002 11:13 am
Posty: 637
Lokalizacja: Łódź
W takim razie 230CE '78r lepiej sciągnąć na zabytek czy na okaz kolekcjonerski??? Poniżej namiary:
http://www.mobile.de/cgi-bin/search.pl? ... =1&x=0&y=0

_________________
Jeep Cherokee XJ 4.0
Honda CR-V
Ex: C140 600 '96, W124 E220 '94, BMW 525tds '93, W123 240D '82, W201 190 2.0 '89, Honda CB500, Chrysler 300M 3,5


Na górę
 Tytuł:
Post: pn wrz 23, 2002 9:15 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt lis 20, 2001 1:00 am
Posty: 1724
Chyba jej nie ściągniesz ,bo na auto zabytkowe jest za młody (musi mieć 25 lat) ,a na kolekcjonerskie beczka nie przejdzie.

_________________
124 E220 coupe 96'FOTO
MB artykuły prasowe cz1
MB artykuły prasowe cz2


Na górę
 Tytuł:
Post: wt wrz 24, 2002 10:47 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw wrz 19, 2002 11:13 am
Posty: 637
Lokalizacja: Łódź
VALENTINE123 pisze:
Chyba jej nie ściągniesz ,bo na auto zabytkowe jest za młody (musi mieć 25 lat) ,a na kolekcjonerskie beczka nie przejdzie.


Owszem, ale to jest coupetka (patrz posty wyżej) i podobno da się załatwić na okaz kolekcjonerski, a zabytek musi mieć minimum 25 lat czyli jeszcze rok... A skóra warta wyprawki...

By the way, 25 lat rocznikowo, czy dokładnie (chodzi o miesiąc).

_________________
Jeep Cherokee XJ 4.0
Honda CR-V
Ex: C140 600 '96, W124 E220 '94, BMW 525tds '93, W123 240D '82, W201 190 2.0 '89, Honda CB500, Chrysler 300M 3,5


Na górę
 Tytuł:
Post: pt wrz 27, 2002 2:04 am 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: czw maja 16, 2002 11:55 pm
Posty: 531
Lokalizacja: Konin
Hej
Euro 2 jest normą dotyczącą m.in. czystości spalin i paru innych. Dotyczy samochodów rejestrowanych w UE. Są już normy Euro 3 i 4, które będą wprowadzane w przyszłości. Wiele aut już je spełnia.

Ocet pisze:
Ponadto Euro2 chyba dotyczy jedynie samochodow z Europy...


Euro 2 wprowadzone w Polsce dotyczy wszystkich rejestrowanych samochodów w Polsce przyprowadzonych po 21.09.2002.

Jeżeli zaś chodzi o samochód kolekcjonerski to faktycznie powinien być to egzemplarz w jakiś sposób "ciekawy". Np. nie wielka ilośc wyprodukowanych egzemlarzy, samochód znanej osoby, itp.
Ale uwaga: aby uznano, że samochód stanowi wartość kolekcjonerską musi mieć ponad 25 lat i co ważne, koniec produkcji danego modelu nastąpił ponad 15 lat temu.

Dla przykładu Mercedes 107 nie stanowi wartości kolekcjonerskiej ponieważ jego produkcję zakończono mniej niż 15 lat temu. A ponad to model ten produkowany był w dużych ilościach. I mimo, że piękny to trudno uznać go za okaz kolekcjonerski.

Postaram się jutro (ale nie obiecuję - mam sporo zajęć) przytoczyć w tym wątku, a może lepiej w nowym wątku procedurę jaką należy przejść aby móc sprowadzić na polski obszar celny auto o wartości kolekcjonerskiej.

Pozdro
Maciej


Na górę
 Tytuł:
Post: pt wrz 27, 2002 11:54 am 
Offline
kombatant

Rejestracja: pn kwie 29, 2002 9:49 am
Posty: 3594
Lokalizacja: WAWA
Koniku, czy jestes pewien, ze samochod kolekcjonerski musi miec te 25 lat? To czym by sie w takim razie razie rozni kolekcjonerski od zabytkowego? Wiem, jak pisalem, ze jeszcze dwa lata temu mozna bylo ciagnac mlodsze...

_________________
W108 - 250 S 1967

S123 - 300TD 1982 Rudolf

S123 - 300TD 1985 Burak


Na górę
 Tytuł:
Post: sob wrz 28, 2002 12:31 am 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: czw maja 16, 2002 11:55 pm
Posty: 531
Lokalizacja: Konin
Ocet pisze:
Koniku, czy jestes pewien, ze samochod kolekcjonerski musi miec te 25 lat? To czym by sie w takim razie razie rozni kolekcjonerski od zabytkowego? Wiem, jak pisalem, ze jeszcze dwa lata temu mozna bylo ciagnac mlodsze...


Witam

Ocet, nie mam stu procentowej pewności. Z tego co wiem auto zabytkowe można odrestaurować tylko pod dyktando konserwatora zabytków, a auto kolekcjonerskie nie jest objęte tym nakazem. Tak słyszałem. Różnią się również wiekiem. Ale, żeby mieć pewność wystarczy zatelefonować do Polskiego Związku Motorowego do Zespołu Rzeczoznawców Techniki Samochodowej i Ruchu Drogowego Automobilklub Polski Sp. z o.o. w Wa-wie ul. Nowy Świat 35 tel. 022 826 31 22, 828 01 60.

Pozdro
Maciej


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 16 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 13 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl