Wika pisze:
CE 300 Rp. 5/91
Więc takie autko też powinno przejechać granice jako egzemplarz kolekcjonerski .
Podejrzewam , że takie sprawy jak wnioski importowe na takie autka załatwia się w W-wie.
A czy masz rozeznanie w kosztach takiej "rozmowy" z rzeczoznawcą ?
Orientacyjnie chociaż
Z góry dziękuje
Dane z jednego z "Auto Światów"
Za samochód zabytkowy uznaję się automatycznie każde auto wyprodukowane przed 1945r. lub takie któe zostanie wpisane do rejestru zabytków. A z W 124 (nawet) CE to będzię przegięcie i nie przejdzie
Dokumenty potrzebne do rejestracji
- dowód własności pojazdu
- dowód odprawy celnej (dotyczy samochodów sprowadzonych z zagranicy)
- dokumentacja techniczna
- opinia konserwatora zabytków
- dokument dopuszczający do ruchu
Opłaty
urząd celny
- wypełnienie druków odprawy celnej 100zł
- VAT 22% wartości pojazdu
- znaczki skarbowe i inne drobne opłaty 50zł
rzeczoznawca
- sporządzenie dokumentacji 300-1500zł
c)konserwator zabytków ok.20zł
stacja diagnostyczna
- przegląd zerowy 350zł
urząd komunikacji
- tablice rejestracyjne 100zł
- znaki legalizacyjne, nalepka na szybę 27,50zł
- pozwolenie czasowe 16,50zł
- dowód rejestracyjny 33zł
- karta pojazdu 55-1000zł
Ja się w to osobiście nie bawiłem, więc szczegółów nie znam (przepisałem tylko dane z gazetki), ale w Klubie są osoby, które mają już to za sobą... może pomogą ??? Miłego kalkulowania
![[zlosnik]](./images/smilies/zlosnik.gif)