MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://www.forum.w114-115.org.pl/

Zaskakujące dziecko fuzji Daimler-Chrysler
https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=1&t=12207
Strona 1 z 2

Autor:  TrickyKid [ sob maja 14, 2005 4:21 am ]
Tytuł:  Zaskakujące dziecko fuzji Daimler-Chrysler

Nie wiem jak Was, ale mnie to rozbroiło...

Obrazek

http://www.dodge.com/sprinter/

Wszystko już chyba na tym świecie jest na sprzedaż...

Autor:  shampoo [ sob maja 14, 2005 4:47 am ]
Tytuł: 

Dla mnie ten przód jak w lublinie wygląda [hehe]

Autor:  MERCEDES 4 EVER [ sob maja 14, 2005 6:08 am ]
Tytuł: 

no toz to przeciez DODGE... :lol:

Autor:  MADEJ [ sob maja 14, 2005 6:43 am ]
Tytuł: 

Spritera z innym grillem widzialem juz na filmie BAD BOYS II ;)

Autor:  MERCEDES 4 EVER [ sob maja 14, 2005 7:35 am ]
Tytuł: 

no to jest jak wspomiałem na rynek USA tylko to juz niby nie MB tylko DODGE......Smiesznie wyglada...

Autor:  Grakoz [ sob maja 14, 2005 10:57 am ]
Tytuł: 

a i tak na większości części ma pewnie znaczki MB :lol:

Autor:  laudan [ sob maja 14, 2005 4:57 pm ]
Tytuł:  Re: Zaskakujące dziecko fuzji Daimler-Chrysler

Widzialem cos takiego na oczy:) Jak nic sprinter, ogladam dalej a tam znaczek Dodge:) Niezle sie zdziwilem, tylko tamten mial normalny grill. Roznica pewnie jest w materialach i cenie. MB ma swoja renome i ceny wyzsze, ale materialy tyz odpowiednie.

Autor:  Marcin Nieszkowiecki [ sob maja 14, 2005 9:20 pm ]
Tytuł: 

Witam. "Toz to Ukraińska Gazela" :lol:. Produkują tam cos na ten wzór. [zlosnik]





Pozdrawiam Marcin [oczko]

Autor:  Kubitus [ ndz maja 15, 2005 11:47 pm ]
Tytuł: 

ze 3 lata temu jak bylem w USA to widzialem "freightliner'a" czy jak ta marka sie nazywa, taki sprinter tylko troszke inny (tak jak na zdieciu) z boku mial napisane powered by mercedes benz......

Autor:  AMG [ pn maja 16, 2005 8:24 pm ]
Tytuł: 

MADEJ pisze:
Spritera z innym grillem widzialem juz na filmie BAD BOYS II


Też to zaobserwowałem, patrze jedzxie sobie sprinter no spoko ale patrze nie ma znaczka mercedesa [totalszok] a tu dodge.

Autor:  MERCEDES 4 EVER [ pn maja 16, 2005 8:47 pm ]
Tytuł: 

Ale widzieliscie co oni z nim zrobili w tym filmie? jak skakali nim po torach kolejowych? masakra -jedna aukcja i po nim! nawiasem mówiac to na rynek USA te niby Dodge szły tylko z 2,7 CDI (165 KM) z automatem- kurcze dlaczego na USA zawsze ida wypasione wersje a u nas jakies dychawiczne 2,2????

Autor:  TrickyKid [ pn maja 16, 2005 9:00 pm ]
Tytuł: 

MERCEDES 4 EVER pisze:
kurcze dlaczego na USA zawsze ida wypasione wersje a u nas jakies dychawiczne 2,2????


Porównaj ceny paliwa to zrozumiesz...

Autor:  MERCEDES 4 EVER [ pn maja 16, 2005 10:54 pm ]
Tytuł: 

eee zuzycie paliwa miedzy 2,2 a 2,7 CDI jest praktycznie niezauwazalne -zato roznica w jezdzie jest napewno......Cena paliwa nie ma znaczenia-chodziło mi o to ze na USA ida zawsze najmocniejsze i najlepiej wypasione wersje .Tak jak było z 123,124 itp,itd.Prawie wszystkie 123 z USA to 300 TURBO lub 300D

Autor:  Samsung1 [ pn maja 16, 2005 11:33 pm ]
Tytuł: 

MERCEDES 4 EVER pisze:
nawiasem mówiac to na rynek USA te niby Dodge szły tylko z 2,7 CDI (165 KM) z automatem- kurcze dlaczego na USA zawsze ida wypasione wersje a u nas jakies dychawiczne 2,2????


No z tego co widać na tej podanej przez Trickiego stronie to ten sprinter/dodge ma:
2.7-liter I5 Turbo Diesel engine produces 154 horsepower

natomiast oferowany w Polsce ma:
Silnik pięciocylindrowy wysokoprężny w technologii Common-Rail (CDI), z turbodoładowaniem i chłodnicą powietrza doładowanego, technika 4-zaworowa.
Pojemność silnika 2685 cm3. Moc [KM] / Moment obrotowy [Nm] 156/330
( http://www.mercedes-benz.pl/mb/dostawcz ... /14471.jsp )

... tak więc nie widzę związku. [oczko]


S1

Autor:  TrickyKid [ pn maja 16, 2005 11:54 pm ]
Tytuł: 

MERCEDES 4 EVER pisze:
eee zuzycie paliwa miedzy 2,2 a 2,7 CDI jest praktycznie niezauwazalne -zato roznica w jezdzie jest napewno......Cena paliwa nie ma znaczenia-chodziło mi o to ze na USA ida zawsze najmocniejsze i najlepiej wypasione wersje .Tak jak było z 123,124 itp,itd.Prawie wszystkie 123 z USA to 300 TURBO lub 300D


Nie chodzi o porównanie spalania tych dwóch modeli, tylko o to jaki wpływ mają ceny paliw na zwyczaje zakupowe. Niskie ceny paliwa w USA wykreowały kulturę motoryzacyjną opartą na silnikach o dużych pojemnościach. 2.2 to może mieć pod maską mały japoński sedan, a nie full size van. Moc ma marketingowo znaczenie trzeciorzędne, bo jankesi wiedza, że można wykręcić dużą moc z małej pojemności, tylko akurat nietrafia to w żaden sposób pozytywnie w odbiór przez docelową klientelę Sprinterów. W Europie wiemy, że nowoczesny diesel 2.2 potrafi jeździć, bo to nie jest jakaś rażąco mała pojemność. W USA to JEST rażąco mała pojemność, bez względu na to co mówi reszta danych technicznych. Innym faktem dla którego chude silniki nie są oferowane w USA jest to, że Amerykanie korzystają prawie wyłącznie ze skrzyń automagicznych. Mały moment + skrzynia auto, to nie jest najszczęśliwsze połączenie. Dlatego też silnik który w Europie jest dla Sprintera top wypasem, w USA będzie zaledwie "rozsądnym entry-level".

Strona 1 z 2 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/