MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz https://www.forum.w114-115.org.pl/ |
|
Drastyczny spadek https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=1&t=12242 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | Futrzak [ pn maja 16, 2005 11:31 am ] |
Tytuł: | Drastyczny spadek |
Cześć, nie wiem jak i czemu ale zmierzyłem w swojej 300D jeszcze raz spalanie. Jestem w szoku ![]() Teraz na tej samej trasie około 8 l. I jakos nie mogę w to uwierzyć. Zmierze chyba jeszcze raz ![]() Pozdrawiam Futrzak |
Autor: | .:SPEEDYRIDER:. [ pn maja 16, 2005 11:53 am ] |
Tytuł: | Re: Drastyczny spadek |
Futrzak pisze: Cześć,
nie wiem jak i czemu ale zmierzyłem w swojej 300D jeszcze raz spalanie. Jestem w szoku ![]() Teraz na tej samej trasie około 8 l. I jakos nie mogę w to uwierzyć. Zmierze chyba jeszcze raz ![]() Pozdrawiam Futrzak SZCZĘŚCIARZ!! Też bym tak chciał, u mnie jak zawsze 190E paliła 10-12 litrow LPG to teraz mi pali 20 litrow. Hmm jednak ja mam chyba większy problem, albo mi sie tak wydaje ![]() |
Autor: | Gruu [ śr maja 18, 2005 11:40 am ] |
Tytuł: | |
Witam Hm, niewiem jak to jest w dieslach ale powinno to byc chyba normalne poniewaz w zimie auta zawsze wiecej palą, zastanawiam sie i le moze spalac 115 z silnikiem 2.2D. Usiebie nie sprawdzałęm jeszcze. |
Autor: | MERCEDES 4 EVER [ śr maja 18, 2005 3:06 pm ] |
Tytuł: | |
ja miałem opla astre II z dieslem to zima na krotkich odcinkach zasysał prawie 8L/100km-(7,7-7-8) jak sie zrobiło ciepło jakies 6-6,5.Znaczacy spadek.W taka ciezka zime jak mielismy to napewno auto bedzie palic duzo. |
Autor: | Sebian [ śr maja 18, 2005 4:00 pm ] |
Tytuł: | Re: Drastyczny spadek |
Futrzak pisze: Cześć,
nie wiem jak i czemu ale zmierzyłem w swojej 300D jeszcze raz spalanie. Jestem w szoku ![]() Teraz na tej samej trasie około 8 l. I jakos nie mogę w to uwierzyć. Zmierze chyba jeszcze raz ![]() Pozdrawiam Futrzak Potwierdzam z wynikami mojej byłej W123 300D, choć potrafiła ciut mniej spalić. Jednak proporcje między zimem i latem podobne. |
Autor: | laudan [ śr maja 18, 2005 4:27 pm ] |
Tytuł: | Re: Drastyczny spadek |
Zadnych cudow tu nie ma. Silnik dopuki nie osiagnie temperatury pracy pali duzo wiecej. Diesel ma wieksza sprawnosc od benzyniaka i dluzej sie nagrzewa. Tak wiec jezdzac na krotkich odcinkach w zimie (wskazowka temp ledwo co sie podniesie) nie jest problemem uzystac spalanie wieksze o kilkadziesiat procent wieksze niz latem. Zuzycie silnika wyglada podobnie. Kazdy starty z - ilus tam stopni C to zuzycie odpowiadajace zuzycie przy pokonaniu trasy kilkuset km. |
Autor: | Mitu [ śr maja 18, 2005 4:45 pm ] |
Tytuł: | Re: Drastyczny spadek |
laudan pisze: Zuzycie silnika wyglada podobnie. Kazdy starty z - ilus tam stopni C to zuzycie odpowiadajace zuzycie przy pokonaniu trasy kilkuset km.
Dlatego tak waznym elementem w motorze (niewazne czy Diesel czy benzyna) jest grzalka. Owocuje ona mniejszym zuzyciem paliwa, a co wazniejsze latwiejszym rozruchem, lepszym smarowaniem od pierwszych sekund i oczywiscie duzo mniejszym zuzywaniem sie jednostki napedowej. Juz to pisalem, ale Szwedzi przeprowadzili testy i okazalo sie, ze jesli chodzi o zuzycie motoru to przejechania jednego kilometra na ssaniu odpowiada 700 km (!) ![]() P.S. Szkoda, ze niektorych nawet kijem nie mozna zapedzic do uzywania grzalki ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Autor: | laudan [ śr maja 18, 2005 4:55 pm ] |
Tytuł: | Re: Drastyczny spadek |
Mitu pisze: Jesli macie mozliwosc to uzywajcie grzalek, nawet w lato.
hihi, to chyba juz zboczenie, w sumie to mozna nie gasic silnika ![]() Swoja droga jakis czas temu pojawila sie na ebayu taxa w123 200d lub 240d ze skromnym przebiegiem powyzej 2 milionow km! Nadal odpalala i jezdzila. Sprzedawca byl z Aten, a nie dalekiej polnocy ![]() |
Autor: | Mitu [ śr maja 18, 2005 5:13 pm ] |
Tytuł: | Re: Drastyczny spadek |
laudan pisze: Mitu pisze: Jesli macie mozliwosc to uzywajcie grzalek, nawet w lato. hihi, to chyba juz zboczenie, w sumie to mozna nie gasic silnika ![]() Uzasadnij czemu (?) zboczenie, prosze ![]() ![]() Do korzysci nalezy tez doliczyc to, ze bedziemy mogli szybciej dac w palnik (nie spoznimy sie do pracy), bo czas potrzebny na osiagniecie temperatury pracy bedzie krotszy. Wczesniej bedzie mozna wlaczyc ogrzewanie (nie bedziemy trzasc sie z zimna, a zamarzniete szyby nie beda problemem). Polecam uzywanie grzalek ![]() ![]() laudan pisze: Swoja droga jakis czas temu pojawila sie na ebayu taxa w123 200d lub 240d ze skromnym przebiegiem powyzej 2 milionow km! Nadal odpalala i jezdzila. Sprzedawca byl z Aten, a nie dalekiej polnocy
![]() Sam widzisz ![]() ![]() |
Autor: | laudan [ śr maja 18, 2005 5:28 pm ] |
Tytuł: | Re: Drastyczny spadek |
Mitu pisze: hihi, to chyba juz zboczenie, w sumie to mozna nie gasic silnika ![]() Jak masz na dworzu +20 to rozgrzanie silnika do 60-80 stopni zajme 2-3 min (i w zasadzie silnik nie pracuje w niebezpiecznej fazie), a nie 10-15 jak przy -20. Poza tym grzalka w zimie jak nagrzeje plyn do +20 do jest juz dobrze. Duzo wiecej pomoze wlasciwe rozgrzewanie silnika i nie traktowanie gazu binarnie zaraz po porannym odpaleniu. Mitu pisze: Sam widzisz
![]() ![]() Ano jest, ale jak widzisz na polodniu duzo bardziej niz na polnocy:) Tam chodzi bez grzalki i pewnie przy cisnieniu rzedu 16-18atm nie mial problemow z odpalaniem. |
Autor: | runcajs [ śr maja 18, 2005 7:22 pm ] |
Tytuł: | |
No nie da sie ukryć jak byłem jeszcze w posiadaniu twojej obecnej beczki |
Autor: | Wookee [ śr maja 18, 2005 7:25 pm ] |
Tytuł: | |
Ktoś widział kiedyś grzałkę do M117? |
Autor: | lukasz 200 [ czw maja 19, 2005 5:50 pm ] |
Tytuł: | |
Po tym co przeczytałem,kupiłbym grzałkę do M 102 2.0 może ktoś coś wie czy wogóle istnieje to urządzenie do takiego silnika. |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |