MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest sob sie 16, 2025 10:42 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 17 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna
Autor Wiadomość
Post: sob kwie 30, 2005 9:30 am 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob paź 20, 2001 2:00 am
Posty: 2387
Lokalizacja: Stargard
Wczoraj bryknalem sobie trase Stargard Szcz--->Toruń---->Stargard Szcz 600km pisze bo to w sumie taki chrzest bojowy....i tak...autko raz zmusilo mnie do postoju z powodu zawieszenia sie rozrusznika... po 100km zgasilem i .no wlasnie i nic...ani slychu ani stuku rozrusznika...poczekam az ostyglo i po pol godzinie odpalilem i pojechalem dalej( szczotki albo bendix) ...Dalej...wiekszosc trasy jechalem 110-100km/h czasami szybciej czasami wolniej jak to na trasie...spalanie max 14/100 gazu... + niestety 1,5l oleju na 600km ...autko na wysokich obrotach kopci dosyc mocno:( ale zaowazylem tez dosyc duzy wyciek z przodu silnika ...... wskaznik cisnienia po rozgrzaniu sie i obrotach rzedu 3000 (100km/h) utrzymuje sie na 2...przy postoju spada do 0,5 czyli wiadomo o co chodzi [zlosnik] temp. to okolo 90-100 stopni ( nie wiem czy to norma czy ciut za duzo) ogolnie cala trasa z wymienionym postojem i 1,5h przerwy w Toruniu zajela mi 9h patrzac na ruch jaki byl na trasie jest to dosyc fajny wynik:) autko prowadzi sie swietnie i sprawia to wiele przyjemnosci....ze wzgledu na defekt silnika ucieka troche mocy i mozna to odczuc ale ... ogolnie jestem zadowolony :D Mimo malego postoju ,,Kijek,, sie spisal :) wazne ze nie musialem sie ubrudzic:D pozdrawiam

_________________
w124 230 CE '89r Przyrósł do mnie i nie chce się odczepić ;P
300c 5.7 hemi 2004 (tak znowu to zrobiłem ... prawie jak Kijek)
i jeszcze ze 2 inne na F i na... VW :P
ex 126 280se Kijek
ex 115 220d


Na górę
 Tytuł:
Post: sob kwie 30, 2005 12:03 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sie 03, 2001 2:00 am
Posty: 2496
Lokalizacja: Warszawa
kruszyn pisze:
obrotach rzedu 3000 (100km/h) utrzymuje sie na 2.

Nie wesoło, po dodaniu gazu ciśnienie powinno wskoczyc od razu na 3.
kruszyn pisze:
niestety 1,5l oleju na 600km

To bardzo dużo u mnie przy jeździ na trasie (ale ze znacznie wiekszymi predkościami) wychodzi około 0.3l na 1000 km

U Ciebie 1.5 l na 600km czyli prawie 3 l na 1000 km- czyli straszliwie dużo.

_________________
Pozdrowienia Adam
W116 300SD Turbo Diesel

MIKE SANDERs Korrosionsschutzfett
www.bezkorozji.pl
535-466-616


Na górę
 Tytuł:
Post: sob kwie 30, 2005 12:09 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob paź 20, 2001 2:00 am
Posty: 2387
Lokalizacja: Stargard
no niestety ...powoli sie ,,szykuje,, na zagladniecie co tam piszczy ale toche boje sie zaczac zeby sie w koszty nie utopic .... caly czas mam cicha nadzieje ze to ,,tylko,, wyciek i pierscionki ....czyli jakies 1500 zl z uszczelniaczami na zawory i uszczelkami ...... ale to wyjdzie dopiero po rozebraniu :/.........

_________________
w124 230 CE '89r Przyrósł do mnie i nie chce się odczepić ;P
300c 5.7 hemi 2004 (tak znowu to zrobiłem ... prawie jak Kijek)
i jeszcze ze 2 inne na F i na... VW :P
ex 126 280se Kijek
ex 115 220d


Na górę
 Tytuł:
Post: sob kwie 30, 2005 3:23 pm 
Offline
Klubowicz

Rejestracja: śr lis 27, 2002 6:40 pm
Posty: 4100
Lokalizacja: Polska
a jaki masz poziom oleju?

_________________
w123


Na górę
Post: sob kwie 30, 2005 6:38 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sie 12, 2004 7:51 am
Posty: 502
Lokalizacja: Gdynia
kruszyn pisze:
niestety 1,5l oleju na 600km

niezly wynik.... ale raczej spowodowany wyciekiem.

_________________
W123 2.0lpg automatic 85r


Na górę
 Tytuł:
Post: sob kwie 30, 2005 7:05 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob paź 20, 2001 2:00 am
Posty: 2387
Lokalizacja: Stargard
poziom....staram sie utrzymywac w polowie miedzy max a min ...czasem wleje wiecej do max zeby nie ...zabraklo .... I tez mi sie wydaje ze to troche za duzo jak na pochlanianie przez silnik :( .... zaowazylem ze za sprezarka od klimy caly blok, alternator az po kolektor itd sa uwalone olejem i to grubo ...na ziemie leci sporadycznie ale kapie......nie wiem czy to gdzies tam czy na uszczelniaczu z przodu i tak zaciaga na bok ...poza tym czasami unosi mi sie dymek bo gdzies kapie olej na kolektor przy kabinie .....ech .... nie bardzo mam dojscie do cisnieniowki zeby to umyc dobrze i zobaczyc z kad leci.. z tym ze i tak trzeba rozebrac bo tumany dymu przy wysokich obrotach albo na zimnym silniku sa jak z leciwego dieselka tylko kolor inny :-? aha taka ciekawostka ...na gazie prawie nie kopci jedynie przy kickdown jak go na obrotach przeciagne...... na benzynie [zlosnik] wali jak z ogniska czy zimny czy cieply ...to jest spowodowane tym ze gaz ma wieksza temp spalania i spala sie caly razem z olejem czy o co tu chodzi ??????

_________________
w124 230 CE '89r Przyrósł do mnie i nie chce się odczepić ;P
300c 5.7 hemi 2004 (tak znowu to zrobiłem ... prawie jak Kijek)
i jeszcze ze 2 inne na F i na... VW :P
ex 126 280se Kijek
ex 115 220d


Na górę
Post: sob kwie 30, 2005 7:29 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: pn sty 27, 2003 1:24 am
Posty: 1447
Lokalizacja: Gryfino
Witek pisze:
kruszyn pisze:
niestety 1,5l oleju na 600km

niezly wynik.... ale raczej spowodowany wyciekiem.

Nigdy przez wyciek nie ucieknie tyle oleju- jakby zgubił przez 600km 1,5litra oleju to całe podwozie byłoby tłuste i z tłumików by się kopciło.
Ciśnienie oleju słabe, więc szykuj się na panewki i szlif. I ja bym nie czekał z remontem, bo zużycie silnika w takim stanie postępuje lawinowo.
Mój brat tak czekał z remontem 250D, bo jeszcze tylko pare tysięcy, i wczoraj wyzionął ducha- obrzygał się olejem wszędzie gdzie tylko mógł, aż mgła olejowa szła z tłumików i osadziła się na klapie.

_________________
https://www.facebook.com/pages/Old-Merc-Garage/618806288213349


Na górę
 Tytuł:
Post: sob kwie 30, 2005 7:33 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob paź 20, 2001 2:00 am
Posty: 2387
Lokalizacja: Stargard
nie czekam ...boje sie tylko zaprowadzic do mechanika :D hihihi wiem ze to jak odwlekanie egzekucji ale ..... :) jeszcze sie poludze troszke :)....tak jeszcze ciekawostka ...sprawdzalem na rozgrzanym silniku kompresje i jest ok 10,5 na kazdym tloku .....

_________________
w124 230 CE '89r Przyrósł do mnie i nie chce się odczepić ;P
300c 5.7 hemi 2004 (tak znowu to zrobiłem ... prawie jak Kijek)
i jeszcze ze 2 inne na F i na... VW :P
ex 126 280se Kijek
ex 115 220d


Na górę
 Tytuł:
Post: sob kwie 30, 2005 8:32 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt kwie 09, 2004 7:30 am
Posty: 4307
Lokalizacja: Czestochowa
no to ratuj silnik bo moze jeszcze jest szansa ze to tylko pierscienie....jest taka szansa ze opedzisz sie szlifem wału panewkami i pierscieniami a to nie sa kosmiczne koszty.....

_________________
Bez Gwiazdy Nie Ma Jazdy......
MB 308 automatic

Ludziom brak kultury zupełnie,wczoraj jak wychodziłem z knajpy ktos mi nadepnął na rekę!!!


Na górę
 Tytuł:
Post: sob kwie 30, 2005 10:51 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: pn sty 27, 2003 1:24 am
Posty: 1447
Lokalizacja: Gryfino
A nie myślałeś o drugim motorze z jakiegoś niemieckiego dawcy?

_________________
https://www.facebook.com/pages/Old-Merc-Garage/618806288213349


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz maja 01, 2005 10:58 am 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob paź 20, 2001 2:00 am
Posty: 2387
Lokalizacja: Stargard
Stomek pisze:
A nie myślałeś o drugim motorze z jakiegoś niemieckiego dawcy?


zastanawialem sie nad tym ....ale to wszystko zalezy od tego co powie mechanik... jezeli koszty wyjka mi kolo 2000 to wole zrobic ten co mam ... sprawa jest taka ze moge kupic silnik od dawcy zaplace ze 2500 tys bo po tyle stoja tylko jaka mam pewnosc ze po pol roku nie bedzie zabawy jak z tym teraz ...ech ... a powiedzcie mi czy warto zamienic silnik z 2,8 na jakas V6 350se bo to chyba najmniejszy jezeli dobrze kombinuje ??? jakie sa roznice w osiagach spalaniu itd ??? i czy duzo trzeba by przerabiac ??

_________________
w124 230 CE '89r Przyrósł do mnie i nie chce się odczepić ;P
300c 5.7 hemi 2004 (tak znowu to zrobiłem ... prawie jak Kijek)
i jeszcze ze 2 inne na F i na... VW :P
ex 126 280se Kijek
ex 115 220d


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz maja 01, 2005 11:25 am 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw lip 26, 2001 2:00 am
Posty: 3441
Numer GG: 1442573
Lokalizacja: Trzebnica
kruszyn pisze:
sprawdzalem na rozgrzanym silniku kompresje i jest ok 10,5 na kazdym tloku .....



Moze być nawet 11,5 a dymić bedzie z powodu pierścieni.

_________________
Pozdrawiam Sebi

http://www.zelazko.com.pl


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz maja 01, 2005 12:42 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob paź 20, 2001 2:00 am
Posty: 2387
Lokalizacja: Stargard
wiem dlatego poczekam z decyzja co dalej az mechanik nie zagladnie i nie powie co tam siedzi :)

_________________
w124 230 CE '89r Przyrósł do mnie i nie chce się odczepić ;P
300c 5.7 hemi 2004 (tak znowu to zrobiłem ... prawie jak Kijek)
i jeszcze ze 2 inne na F i na... VW :P
ex 126 280se Kijek
ex 115 220d


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz maja 01, 2005 1:47 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt wrz 02, 2003 11:44 am
Posty: 1802
Lokalizacja: Warszawa
kruszyn pisze:
a powiedzcie mi czy warto zamienic silnik z 2,8 na jakas V6 350se bo to chyba najmniejszy jezeli dobrze kombinuje ??? jakie sa roznice w osiagach spalaniu itd ??? i czy duzo trzeba by przerabiac ??


350 SE/SEL to M 116. To jest V8, a nie V6! Wersja 3.5 l byla w W 116 z 4-biegowym manualem lub 3-biegowym automatem. Z automatem osiagi nieznacznie lepsze lub nawet identyczne jak 2.8 wtryskowe, a spalanie kapke wieksze. W W 126 M 116 bylo w dwoch wersjach. W I serii bylo 3.8 l (380 SE/SEL/SEC) i tu roznica miedzy tym a W 116 3.5 (350 SE/SEL) nieznacznie lepsza na korzysc 3.8, ale glownie ze wzgledu na 4 biegowy automat w W 126. Generalnie 3.8 do sierpnia 1981 bylo mocniejsze niz pozniej. 3.8 (W 126) mozna przyrownac do 4.5 (W 116). Natomiast w II serii W 126 pojawil sie M 116 4.2 (420 SE/SEL/SEC). Tu juz roznica byla odczuwalna. A po wrzesniu 1987 motor 4.2 byl jeszcze bardziej mocarny.

_________________
Nur fünfzylindrige Diesel!


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz maja 01, 2005 1:59 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob paź 20, 2001 2:00 am
Posty: 2387
Lokalizacja: Stargard
hmmm nie mial czlowiek problemu sprawil sobie Mercedesa do remontu :D hehe dzieki za opis :) po majowce wybiore sie do mechanika na ogledziny konkretne i wtedy dalej podumam co za ile i czy jest sens :) [zlosnik]

_________________
w124 230 CE '89r Przyrósł do mnie i nie chce się odczepić ;P
300c 5.7 hemi 2004 (tak znowu to zrobiłem ... prawie jak Kijek)
i jeszcze ze 2 inne na F i na... VW :P
ex 126 280se Kijek
ex 115 220d


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 17 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 15 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl