| MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz https://www.forum.w114-115.org.pl/ |
|
| M103 w W201 - opcje swapa silnika. https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=1&t=29657 |
Strona 1 z 2 |
| Autor: | broneq [ wt lis 06, 2007 9:42 pm ] |
| Tytuł: | M103 w W201 - opcje swapa silnika. |
Tak sobie rozmyślam. Może ktoś z Was będzie wiedział konkrety. Bo największy silnik w 190tkach to było mniejsze z M103 czyli 2.6. Jakie są gabaryty 2.6 względem 3.0?? Czy przekładka z 2.6 na 3.0 jest teoretycznie możliwa (bez większych przeróbek)? Jeśli tak i motor z 124 300E zmieści się do W201 to czy zmieści się też M104 (300E-24 lub 320E)?? No bo takie M104 sprzęgnięte z 5-biegowym automatem w 190tce to by już był niezly wymiot. Nawet jestem skłony stwierdzić, że nie licząc EVO byłaby to najszybsza 190tka na Świecie
A co Wy o tym sądzicie?? |
|
| Autor: | butek22 [ wt lis 06, 2007 9:47 pm ] |
| Tytuł: | |
M 103, napewno wejdzie, z zewnatrz te silniki niczym się nie różnią, maja tylko inne srednice tulei |
|
| Autor: | broneq [ wt lis 06, 2007 10:03 pm ] |
| Tytuł: | |
No tak, to przypuszczałem, że M103 3.0 wejdzie, a M104? ... Tak sobie myślę ... Może ktoś jeszcze to wie? |
|
| Autor: | beet [ wt lis 06, 2007 10:22 pm ] |
| Tytuł: | |
Dla chcacego nic trudnego:
|
|
| Autor: | MERCEDES 4 EVER [ wt lis 06, 2007 10:40 pm ] |
| Tytuł: | |
Jak sie popieści to sie i zmieści
|
|
| Autor: | broneq [ wt lis 06, 2007 10:44 pm ] |
| Tytuł: | |
hehe Dzięki beet, ale miałem na myśli raczej coś niepozornego. Zwyczajną z zewnątrz 190E 2.6 lub 2.3 baaa nawet 1.8 z wsadzonym M104 3.2 |
|
| Autor: | beet [ wt lis 06, 2007 10:51 pm ] |
| Tytuł: | |
A co w tej jest niezwyczajnego? Zwykla 190tka, ktora pewnie kiedys miala stluczke i gosc sobie wsadzil lampki od E30 za szybka z pleksi, jakis kawalek zderzaka z Fiata Ritmo Abarth i filtr z cisnieniowego ekspresu do kawy. Przeciez na tym forum nie ganimy za takie pelne czulosci potraktowanie samochodu A swoja droga wiadomo, ze cichociemny bylby bardziej zajedwabisty.
Zapomnialem dodac, ze przeciez na podstawie tego zdjecia powinienes poznac powypadkowa przeszlosc tego autka Pozdrowki |
|
| Autor: | broneq [ śr lis 07, 2007 12:06 am ] |
| Tytuł: | |
No dobrze moja wizja jest taka: Kupić 190 w automacie i z fabrycznym obniżonym zawieszeniem. Silnik obojętny, rocznik obojętny, ale MUSI być bezwypadkowa. Przywieźć z GB 190 obojętne jakie ale z beżową skórą i szeroką listwą. Wmiksować nowsze wnętrze do starszej fury, przełożyć szeroką listwę i zderzaki i co tam jeszcze ewentualnie będzie lepsze w "dawcy z GB". Resztę sprzedać. Dokompletować możliwie najwięcej wypasu, czyli pełną elektrykę, grzanie pupy, klimę no po prostu wszystko - wszystko. Na koniec "skombinować" czyli kupić M104 (obojętne czy z 300E-24 czy z E320, moc ta sama i pewnie gabaryty też) z 5-cio biegowym automatem i dyfrem z ASD i kompletem do tego ustrojstwa. To wszystko złożyć w całość i opatrzyć na tylnej klapie oznaczeniem 190E .... 3.0-24 (to 3.0-24 zrobiłoby się z 300E-24, poprzez wycięcie "0E" i odpowiednie "zalutowanie", dużo dłubaniny, ale nie takie rzeczy się w młodości robiło Tak powstanie 190tka o mocy 220KM lub więcej jak mi jeszcze coś do głowy przyjdzie, a wszystko wygląda jak 190E 1.8 Dobra może mnie trochę fantazja ponosi. W końcu jakbym podliczył koszty tych wszystkich rzeczy to pewnie taniej by mi było kupić E320
|
|
| Autor: | Borys [ śr lis 07, 2007 12:42 am ] |
| Tytuł: | |
Na bytomskim forum MB kolega zdaje sie Kudlaty tez robi takiego swapa silnika Brabusa 3,6 (czerwony) do W124 260E.. Przemile sa takie dlubaniny. Trzeba kiedys tam bedzie zagladnac i sie wypytac o postepy... Dla chcacego nic trudnego, tylko troche kasy, szczescia no i piescic, piescic... Pozdrawiam! |
|
| Autor: | Sokol [ śr lis 07, 2007 9:56 am ] |
| Tytuł: | |
swego czasu w komisie w koninie stała w201 3.0 dłubana chyba przez brabusa i bardzo podobnie wyglądała i kosztowała do zwykłej (1.8 -2.6) wiem że nie o to chodzi w tej zabawie ze swapem , bo można by przecież kupić 2,5 16 od kolegi MMM i pewnie była by szybsza |
|
| Autor: | bary123ce [ śr lis 07, 2007 2:37 pm ] |
| Tytuł: | |
MERCEDES 4 EVER pisze: Jak sie popieści to sie i zmieści
|
|
| Autor: | roadrunner [ śr lis 07, 2007 6:28 pm ] |
| Tytuł: | |
mati124 coupe pisze: M 103, napewno wejdzie, z zewnatrz te silniki niczym się nie różnią, maja tylko inne srednice tulei
A jestes pewny czy aby nie jest wyzszy blok?? Osobiscie mialem 2,6 i 3,0 potem wsadzalem i nie zauwazylem zadnych roznic ale ostatnio robilem opla omege gdzie byla zmiana silnika z 2,0 na 2,2 i tam wlasnie wysokoscia bloku i skokiem tloka byla zmieniona pojemnosc. W m103 szczerzemowiac nie zwrocilem uwagi na te parametry. Choc w omawianym przypadku i tak nie bedzie to mialo zadnego znaczenia. [quote="broneq"]No dobrze moja wizja jest taka: Kupić 190 w automacie i z fabrycznym obniżonym zawieszeniem. Silnik obojętny,/quote] Tyle ze beda roznice w belce pod silnikiem dla silnikow 4 i 6 cylindrowych jak rowniez w miejscach mocowania samego silnika i skrzyni biegow. |
|
| Autor: | broneq [ śr lis 07, 2007 10:53 pm ] |
| Tytuł: | |
roadrunner pisze: Tyle ze beda roznice w belce pod silnikiem dla silnikow 4 i 6 cylindrowych jak rowniez w miejscach mocowania samego silnika i skrzyni biegow. O tego to nie wiedziałem. W takim razie wychodzi że najlepiej zakupić 190E 2.6 z zajechanym motorem Fajnie, że wątek się rozwija! |
|
| Autor: | Ikspe [ sob gru 01, 2007 3:23 pm ] |
| Tytuł: | |
sorry za przywracanie tematu z zaświatów ale buszując w internetowych lekturach znalazłem cos przez co chciałbym sie ustosunkowac do tego stwierdzenia broneq pisze: No bo takie M104 sprzęgnięte z 5-biegowym automatem w 190tce to by już był niezly wymiot. Nawet jestem skłony stwierdzić, że nie licząc EVO byłaby to najszybsza 190tka na Świecie
poznajcie 190E 6.0 AMG |
|
| Autor: | broneq [ sob gru 01, 2007 7:22 pm ] |
| Tytuł: | |
| Strona 1 z 2 | Strefa czasowa UTC+01:00 |
| Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |
|