MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://www.forum.w114-115.org.pl/

Zmiany w przepisach dotyczących rejestracji a pojazd zabytko
https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=1&t=31786
Strona 1 z 2

Autor:  mojojojo13 [ śr lut 13, 2008 6:48 pm ]
Tytuł:  Zmiany w przepisach dotyczących rejestracji a pojazd zabytko

wy.....
Już piszę w czym sęk.
Oczywiście sprawa dotyczy auta sprowadzonych z EU
Jak wiecie od 25 grudnia podstawą do zarejestrowania samochodu jest tylko dowód rejestracyjny (tymczasowy , karta eksportowa) i koniec.
Co w przekładzie na polski oznacza że sprowadzić można auto tylko które jest dopuszczone do ruchu, a co z autami które zostały wyrejestrowane i stoją sobie tam gdzieś od dziesięciu lat w garażu???
Przez taki pojazd mam na myśli zabytek pokroju ( dajmy na to w115) który czeka na lepsze czasy ....ale do czego zmierzam :
Otóż posiadając Brief takiego auta + wymeldowanie ( do tej pory te dokumenty wystarczyły) obecnie nie możemy zarejestrować takiego auta w kraju - nie pomoże opinia rzeczoznawcy + wpis do ewidencji czy rejestru zabytków.
Dzwoniłem dziś do Min.Transportu ( departament rejestracji) - tam mnie skierowano ->odpowiedź była wymijająca ale słuszna - to nie oni rejestrują auta a starostwo powiatowe i nie oni ustalają przepisy a przepisy są jasne <Sic>
No to uderzam do znajomego naczelnika Wydziału Komunikacji - robimy symulacje ( dokumenty jak wyżej) + opinia + wpis , czy jest szansa zarejestrować takie auto - NIE MA TAKIEJ OPCJI - legalnie nie ma.
Oczywiście jeśli zarejestrowane choćby tymczasowo to bez problemu , ale jak ktoś sprowadzał klasyka to raczej nie był on zarejestrowany i nie miał TUVu - który jak rozumuje jest obligatoryjny do tego by auto zarejestrować.

Cała ta opisana sytuacja nie dotyczy aut z poza UE.

Moje przemyślenia - to jest złe prawo ( powinny być wyłączenia) i strasznie nam ( poszukiwaczom skarbów za granicą ) psują plany .....

A teraz jaki cel tego posta ....:P
Czy ktoś z was spotkał się z sytuacją ( osobiście a nie słyszał od sąsiada kuzyna pradziadka ) żeby takie auto przeszło rejestrację po 25.12.07???
za wszelkie informację będę wdzięczny ....

Paweł

Autor:  buckswizz [ czw lut 14, 2008 3:30 pm ]
Tytuł: 

Witaj, przecież są kraje gdzie masz tylko i wyłącznie jeden dowód rejestracyjny(brak małego i dużego Briefu),auto mozna czasowo wyrejestrować,a następnie je zarejestrowac.
Poza tym oficjalna procedura nabywczo-rejestracyjna na zabytek poczynając od wstepnej opinii rzeczoznawcy nie zmieniła sie!
Przepisy o których mówisz mają na celu ograniczenie wwozenia do kraju powypadkowego złomu,ale i tak moim zdaniem sa niezgodne z UE i ograniczaja swobode przeplywu towarów-bedzie z tego niezły cyrk

Autor:  mojojojo13 [ czw lut 14, 2008 6:23 pm ]
Tytuł: 

buckswizz pisze:
Witaj, przecież są kraje gdzie masz tylko i wyłącznie jeden dowód rejestracyjny(brak małego i dużego Briefu),auto mozna czasowo wyrejestrować,a następnie je zarejestrowac.

no dobrze ...ale wtedy to jest już sprowadzanie auta na zasadach ogólnych ( bo auto jest zarejstrowane) , czyli trzeba ponieść koszty rejestracji + przegląd + opłaty wywozowe ( za granicą)+ sprowadzenie i opłaty u nas, a sprawa rozchodzi się o auta wyrejestrowane i wcale nie złomy ( np Audrey przez 20 lat tak miała)
buckswizz pisze:
Poza tym oficjalna procedura nabywczo-rejestracyjna na zabytek poczynając od wstepnej opinii rzeczoznawcy nie zmieniła sie!

chyba nie jesteś na bierząco - nic się nie zmienia w przypadku aut z poza Unii Europejskiej i aut z Unii które są normlanie zarejestrowane w kraju zakupu.
Wcześniej mogłeś sprowadzić auto które miało tylko brief i wymeldowanie i je rejestrowałeś wg tej procedury ...teraz możesz to zrobić wobec auta wyrejestrowanego np. z USA czy Ukrainy ale nie z UE.
Procedura ok się nie zmienia , ale nowe przepisy w tym przypadku ucinają jej łeb , bo przejdziesz opinię , dostaniesz wpis ale nikt ci takiego auta nie zarejestruje - i tu jest ból , prawodawca zapomniał o czymś takim jak pojazd zabytkowy i chcąc uniknąć sprowadzania złomu ograniczył sprowadzanie zabytków.
( Mnie właśnie interesuje ten wąski wycinek - czyli auta wyrejestrowane i sprowadzane na lawetach do Polski)

Moja opinia w sprawie naruszenia swobody przepływu towarów jest taka że nie ma tu ograniczenia bo takie auto możesz legalnie kupić , sprowadzić czyli przepływ jest) ..problem jest tylko z rejestracją.

A co do głównego tematu to czekam aż sie ktoś wku...rzy gdy dostanie odmowę , sprawę skieruje do SKO potem Sąd ...i może coś z tego wyjdzie - bo narazie jest zajebiaszczy rozpiździach

Autor:  buckswizz [ czw lut 14, 2008 7:18 pm ]
Tytuł: 

mojojojo13 pisze:
swobody przepływu towarów jest taka że nie ma tu ograniczenia bo takie auto możesz legalnie kupić , sprowadzić czyli przepływ jest) ..problem jest tylko z rejestracją.

no i właśnie,towar jakim jest Twój wymarzony pojazd zabytkowy przepływa na pozór swobodnie,ale w Pl mozesz go sobie co najwyzej w ogródku postawic,a ten sam pojazd w DE móglby być zarejestrowany,mimo,ze pochodzi np.z Francji-czy to nie jest nierówne traktowanie???moim zdaniem jest

Autor:  mojojojo13 [ czw lut 14, 2008 7:35 pm ]
Tytuł: 

buckswizz pisze:
no i właśnie,towar jakim jest Twój wymarzony pojazd zabytkowy przepływa na pozór swobodnie,ale w Pl mozesz go sobie co najwyzej w ogródku postawic,a ten sam pojazd w DE móglby być zarejestrowany,mimo,ze pochodzi np.z Francji-czy to nie jest nierówne traktowanie???moim zdaniem jest

Zmiana przepisów u nas ...czyli to o czym piszesz została wprowadzona na podstawie Dyrektywy 1999/37/WE - teoretycznie w Polsce przepisy są identyczne jak w DE - czyli też takie auto można postawić w ogródku , ale nie znam ich ustawodawstwa , być może mają jakieś szczególne przepisy na podstawie których można zarejestrować taki zabytkowy pojazd) czyli ściągniety jako wyrejestrowany z Francji do De) - co jest zgodne z ratio legis tej dyrektywy ( bo przecież ma być wymierzona tylko w złomy a nie zabytki).
Wg mnie to przepisy nasze są źle skonstruowane , ratio legis jest do dupy , brak przepisów szczególnych co do rejestracji właśnie pojazdów zabytkowych wyrejestrowanych za granicą , no i naruszenie zasady równości - czyli 2 identyczne sytuacje aut z różnych stref są traktowane w sposób odmienny.
Nie mam żalu do WK bo wychodząc z założenia że rejestracja pojazdu (cały czas mowa o pojezdzie zabytkowym sprowadzonym z zagranicy i tam wyrejestrowanym) to rejestracja na zasadach ogólnych +( przywileje + dodatkowe obostrzenia) no to logiczne że jeśli pojazd nie spełnia kryterium rejestracji na zasadach ogólnych to bezprzedmiotowe jest ubieganie się o rejestracje jako zabytku ( może gdyby było lex specjalis) ale nie ma .
Kolejna pułapka to właśnie nowa luka w przepisach ...bo procedura rejestracji teoretycznie jest ciągle ta sama ( zgodna z ustawą ) natomiast jej finał jest niemożliwy bo zmiany w KDrogowym uchyliły jej ostateczną część- czyli samą rejestracje.

Autor:  Darius [ czw lut 14, 2008 9:07 pm ]
Tytuł: 

Czytam tak czytam i mam pytanie. Jakieś dwa może trzy lata temu u mojego wujasa na zlomie stał sobie stary peugeot trafił na wyzłomowanie (zniżki wededy na nowe fso dawali), aczkolwiek blachy miał naprawde zdrowe i dlatego nie trafił na przemiał od razu. Przyjechał klijent ze złomem, wyczaił go i chciał odkupić. No ale papierów dawno nie było, a on na to że nie potrzebuje bo zarejestruje jako zabytek, tylko wujas musi mu faktore wystawić że go odkupił ze złomu. :o i z tego co wiem ten peugot śmiga. Więc na jakiej podstawie on go zarejestrował???????????

Autor:  mojojojo13 [ czw lut 14, 2008 10:39 pm ]
Tytuł: 

Darius pisze:
Czytam tak czytam i mam pytanie. Jakieś dwa może trzy lata temu u mojego wujasa na zlomie stał sobie stary peugeot trafił na wyzłomowanie (zniżki wededy na nowe fso dawali), aczkolwiek blachy miał naprawde zdrowe i dlatego nie trafił na przemiał od razu. Przyjechał klijent ze złomem, wyczaił go i chciał odkupić. No ale papierów dawno nie było, a on na to że nie potrzebuje bo zarejestruje jako zabytek, tylko wujas musi mu faktore wystawić że go odkupił ze złomu. i z tego co wiem ten peugot śmiga. Więc na jakiej podstawie on go zarejestrował???????????

to zupełnie inna bajka - bo pojazd był w kraju , jeździ na białych blachach? czy na żółtych bo to też jest ważne .

Autor:  sebi [ pt lut 15, 2008 12:07 am ]
Tytuł: 

mojojojo13 pisze:
A teraz jaki cel tego posta ....
Czy ktoś z was spotkał się z sytuacją ( osobiście a nie słyszał od sąsiada kuzyna pradziadka ) żeby takie auto przeszło rejestrację po 25.12.07???
za wszelkie informację będę wdzięczny ....


Temat znam i sam mam kilka okazów które czekają na swoją kolej do lekarza zupełnie jak w polskiej służbie zdrowia za rok. Jedno kupiłem tak sobie na ebay i nie mam dok. drugie podobnie kolejne w zasadzie mam brief i umowę.
Dzwoniłem do Red. Nacz czasopisma automobilowego jakis czas temu i obiecał że się tym zajmuje i zajmie, ja jednak doszedłem z moim kolegą że jedyne wyjście to zrobić takie auto (leży obecnie w szopie) zawieźć do Niemiec zrobic dok TUV i dopiero może wrócić do Polski. AAAA Polska to dziwny kraj inny i trudny dla nas kolekcjonerów i pasjonatów starej motoryzacji................

Nie przeskoczymy Naszej Polskiej Administracji bo to niemożliwe a do innych pozostaje nam wiele lat, dlatego jeden jedyny raz zrobiłem żółte tablice i chyba więcej nie warto.

Autor:  t.king [ pt lut 15, 2008 8:28 am ]
Tytuł: 

sebi pisze:
zawieźć do Niemiec zrobic dok TUV

wiesz może ile taka operacja kosztuje ?

Autor:  mindo [ sob lut 16, 2008 5:42 pm ]
Tytuł: 

mojojojo13 czyli samochodów ze szwajcarii to nie dotyczy?? może być wyrejestrowany?

Autor:  mojojojo13 [ sob lut 16, 2008 6:38 pm ]
Tytuł: 

Dotyczy niestety,
dla jasności państwa objęte regulacją :
Członkowie UE , Federacja Szwajcarska oraz członkowie EFTY ( Norwegia , Szwecja , Lichtenstein , Islandia)

Autor:  mindo [ ndz lut 17, 2008 9:09 pm ]
Tytuł: 

mojojojo13 mozesz mi zacytować ten przepis,przez ktory nie mozna zarejestrowac wyrejestrowanego samochodu

Autor:  mojojojo13 [ ndz lut 17, 2008 9:18 pm ]
Tytuł: 

poszukaj sobie art.5 Dyrektywy 1999/37/WE to jest podstawa prawna zmian, ale z niego nie wynika wprost to o czym tutaj piszemy dlatego dobrze jest też przestudiować
14.II.2007/SEK(2007/169 Komunikat interpretacyjny w sprawie procedur rejestracji pojazdów silnikowych pochodzących z innego państwa członkowskiego”

Autor:  mindo [ ndz lut 17, 2008 9:32 pm ]
Tytuł: 

czyli jest tak, w tamtym roku rejestrowalem samochod z niemiec miale 2 dowody i musilo byc wyrejestrowanie wstemplowane,
a teraz nie moze byc tego wyrejestrowania żeby zarejestrowac??

Autor:  mojojojo13 [ ndz lut 17, 2008 9:43 pm ]
Tytuł: 

chyba się nie rozumiemy , jeśli sprowadzasz auto i masz dowód rejestracyjny ( aktualny) , czyli również aktualny przegląd i tablice to wyrejestrowanie jest potrzebne tak jak do tej pory było.
Natomiast jeśli sprowadzasz auto na lawecie ( tak jak moja Audrey) i auto dajmy na to jest wyrejestrowane jakiś czas temu i nie ma aktualnego dowodu ( a także co jest logiczne i wynika z pierwszego : tablic i przeglądu) to go na podstawie wymeldowania i dajmy na to briefu + umowa kupna sprzedaży - nie zarejestrujesz! a do tej pory mogłeś ( mówimy o samej rejestracji po spełnieniu innych kryteriów m.in przegląd)

I właśnie ta kwestia uderza w pojazdy zabytkowe i to jest przedmiotem tych wywodów!
przez wyrejestrowanie rozumiemiemy w tym przypadku - auto wyjrejestrowane i nie zarejestrowane spowrotem, a nie wyrejestrowanie dla celów wywozowych.
aktualnydowód + wpis o wyrejestrowaniu =ok
samo wyrejestrowanie i brak aktualnego dowodu =nie zarejestrujesz

Strona 1 z 2 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/