MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz https://www.forum.w114-115.org.pl/ |
|
Zmiany w przepisach dotyczących rejestracji a pojazd zabytko https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=1&t=31786 |
Strona 1 z 2 |
Autor: | mojojojo13 [ śr lut 13, 2008 6:48 pm ] |
Tytuł: | Zmiany w przepisach dotyczących rejestracji a pojazd zabytko |
wy..... Już piszę w czym sęk. Oczywiście sprawa dotyczy auta sprowadzonych z EU Jak wiecie od 25 grudnia podstawą do zarejestrowania samochodu jest tylko dowód rejestracyjny (tymczasowy , karta eksportowa) i koniec. Co w przekładzie na polski oznacza że sprowadzić można auto tylko które jest dopuszczone do ruchu, a co z autami które zostały wyrejestrowane i stoją sobie tam gdzieś od dziesięciu lat w garażu??? Przez taki pojazd mam na myśli zabytek pokroju ( dajmy na to w115) który czeka na lepsze czasy ....ale do czego zmierzam : Otóż posiadając Brief takiego auta + wymeldowanie ( do tej pory te dokumenty wystarczyły) obecnie nie możemy zarejestrować takiego auta w kraju - nie pomoże opinia rzeczoznawcy + wpis do ewidencji czy rejestru zabytków. Dzwoniłem dziś do Min.Transportu ( departament rejestracji) - tam mnie skierowano ->odpowiedź była wymijająca ale słuszna - to nie oni rejestrują auta a starostwo powiatowe i nie oni ustalają przepisy a przepisy są jasne <Sic> No to uderzam do znajomego naczelnika Wydziału Komunikacji - robimy symulacje ( dokumenty jak wyżej) + opinia + wpis , czy jest szansa zarejestrować takie auto - NIE MA TAKIEJ OPCJI - legalnie nie ma. Oczywiście jeśli zarejestrowane choćby tymczasowo to bez problemu , ale jak ktoś sprowadzał klasyka to raczej nie był on zarejestrowany i nie miał TUVu - który jak rozumuje jest obligatoryjny do tego by auto zarejestrować. Cała ta opisana sytuacja nie dotyczy aut z poza UE. Moje przemyślenia - to jest złe prawo ( powinny być wyłączenia) i strasznie nam ( poszukiwaczom skarbów za granicą ) psują plany ..... A teraz jaki cel tego posta .... ![]() Czy ktoś z was spotkał się z sytuacją ( osobiście a nie słyszał od sąsiada kuzyna pradziadka ) żeby takie auto przeszło rejestrację po 25.12.07??? za wszelkie informację będę wdzięczny .... Paweł |
Autor: | buckswizz [ czw lut 14, 2008 3:30 pm ] |
Tytuł: | |
Witaj, przecież są kraje gdzie masz tylko i wyłącznie jeden dowód rejestracyjny(brak małego i dużego Briefu),auto mozna czasowo wyrejestrować,a następnie je zarejestrowac. Poza tym oficjalna procedura nabywczo-rejestracyjna na zabytek poczynając od wstepnej opinii rzeczoznawcy nie zmieniła sie! Przepisy o których mówisz mają na celu ograniczenie wwozenia do kraju powypadkowego złomu,ale i tak moim zdaniem sa niezgodne z UE i ograniczaja swobode przeplywu towarów-bedzie z tego niezły cyrk |
Autor: | mojojojo13 [ czw lut 14, 2008 6:23 pm ] |
Tytuł: | |
buckswizz pisze: Witaj, przecież są kraje gdzie masz tylko i wyłącznie jeden dowód rejestracyjny(brak małego i dużego Briefu),auto mozna czasowo wyrejestrować,a następnie je zarejestrowac. no dobrze ...ale wtedy to jest już sprowadzanie auta na zasadach ogólnych ( bo auto jest zarejstrowane) , czyli trzeba ponieść koszty rejestracji + przegląd + opłaty wywozowe ( za granicą)+ sprowadzenie i opłaty u nas, a sprawa rozchodzi się o auta wyrejestrowane i wcale nie złomy ( np Audrey przez 20 lat tak miała) buckswizz pisze: Poza tym oficjalna procedura nabywczo-rejestracyjna na zabytek poczynając od wstepnej opinii rzeczoznawcy nie zmieniła sie!
chyba nie jesteś na bierząco - nic się nie zmienia w przypadku aut z poza Unii Europejskiej i aut z Unii które są normlanie zarejestrowane w kraju zakupu. Wcześniej mogłeś sprowadzić auto które miało tylko brief i wymeldowanie i je rejestrowałeś wg tej procedury ...teraz możesz to zrobić wobec auta wyrejestrowanego np. z USA czy Ukrainy ale nie z UE. Procedura ok się nie zmienia , ale nowe przepisy w tym przypadku ucinają jej łeb , bo przejdziesz opinię , dostaniesz wpis ale nikt ci takiego auta nie zarejestruje - i tu jest ból , prawodawca zapomniał o czymś takim jak pojazd zabytkowy i chcąc uniknąć sprowadzania złomu ograniczył sprowadzanie zabytków. ( Mnie właśnie interesuje ten wąski wycinek - czyli auta wyrejestrowane i sprowadzane na lawetach do Polski) Moja opinia w sprawie naruszenia swobody przepływu towarów jest taka że nie ma tu ograniczenia bo takie auto możesz legalnie kupić , sprowadzić czyli przepływ jest) ..problem jest tylko z rejestracją. A co do głównego tematu to czekam aż sie ktoś wku...rzy gdy dostanie odmowę , sprawę skieruje do SKO potem Sąd ...i może coś z tego wyjdzie - bo narazie jest zajebiaszczy rozpiździach |
Autor: | buckswizz [ czw lut 14, 2008 7:18 pm ] |
Tytuł: | |
mojojojo13 pisze: swobody przepływu towarów jest taka że nie ma tu ograniczenia bo takie auto możesz legalnie kupić , sprowadzić czyli przepływ jest) ..problem jest tylko z rejestracją.
no i właśnie,towar jakim jest Twój wymarzony pojazd zabytkowy przepływa na pozór swobodnie,ale w Pl mozesz go sobie co najwyzej w ogródku postawic,a ten sam pojazd w DE móglby być zarejestrowany,mimo,ze pochodzi np.z Francji-czy to nie jest nierówne traktowanie???moim zdaniem jest |
Autor: | mojojojo13 [ czw lut 14, 2008 7:35 pm ] |
Tytuł: | |
buckswizz pisze: no i właśnie,towar jakim jest Twój wymarzony pojazd zabytkowy przepływa na pozór swobodnie,ale w Pl mozesz go sobie co najwyzej w ogródku postawic,a ten sam pojazd w DE móglby być zarejestrowany,mimo,ze pochodzi np.z Francji-czy to nie jest nierówne traktowanie???moim zdaniem jest
Zmiana przepisów u nas ...czyli to o czym piszesz została wprowadzona na podstawie Dyrektywy 1999/37/WE - teoretycznie w Polsce przepisy są identyczne jak w DE - czyli też takie auto można postawić w ogródku , ale nie znam ich ustawodawstwa , być może mają jakieś szczególne przepisy na podstawie których można zarejestrować taki zabytkowy pojazd) czyli ściągniety jako wyrejestrowany z Francji do De) - co jest zgodne z ratio legis tej dyrektywy ( bo przecież ma być wymierzona tylko w złomy a nie zabytki). Wg mnie to przepisy nasze są źle skonstruowane , ratio legis jest do dupy , brak przepisów szczególnych co do rejestracji właśnie pojazdów zabytkowych wyrejestrowanych za granicą , no i naruszenie zasady równości - czyli 2 identyczne sytuacje aut z różnych stref są traktowane w sposób odmienny. Nie mam żalu do WK bo wychodząc z założenia że rejestracja pojazdu (cały czas mowa o pojezdzie zabytkowym sprowadzonym z zagranicy i tam wyrejestrowanym) to rejestracja na zasadach ogólnych +( przywileje + dodatkowe obostrzenia) no to logiczne że jeśli pojazd nie spełnia kryterium rejestracji na zasadach ogólnych to bezprzedmiotowe jest ubieganie się o rejestracje jako zabytku ( może gdyby było lex specjalis) ale nie ma . Kolejna pułapka to właśnie nowa luka w przepisach ...bo procedura rejestracji teoretycznie jest ciągle ta sama ( zgodna z ustawą ) natomiast jej finał jest niemożliwy bo zmiany w KDrogowym uchyliły jej ostateczną część- czyli samą rejestracje. |
Autor: | Darius [ czw lut 14, 2008 9:07 pm ] |
Tytuł: | |
Czytam tak czytam i mam pytanie. Jakieś dwa może trzy lata temu u mojego wujasa na zlomie stał sobie stary peugeot trafił na wyzłomowanie (zniżki wededy na nowe fso dawali), aczkolwiek blachy miał naprawde zdrowe i dlatego nie trafił na przemiał od razu. Przyjechał klijent ze złomem, wyczaił go i chciał odkupić. No ale papierów dawno nie było, a on na to że nie potrzebuje bo zarejestruje jako zabytek, tylko wujas musi mu faktore wystawić że go odkupił ze złomu. ![]() |
Autor: | mojojojo13 [ czw lut 14, 2008 10:39 pm ] |
Tytuł: | |
Darius pisze: Czytam tak czytam i mam pytanie. Jakieś dwa może trzy lata temu u mojego wujasa na zlomie stał sobie stary peugeot trafił na wyzłomowanie (zniżki wededy na nowe fso dawali), aczkolwiek blachy miał naprawde zdrowe i dlatego nie trafił na przemiał od razu. Przyjechał klijent ze złomem, wyczaił go i chciał odkupić. No ale papierów dawno nie było, a on na to że nie potrzebuje bo zarejestruje jako zabytek, tylko wujas musi mu faktore wystawić że go odkupił ze złomu. i z tego co wiem ten peugot śmiga. Więc na jakiej podstawie on go zarejestrował???????????
to zupełnie inna bajka - bo pojazd był w kraju , jeździ na białych blachach? czy na żółtych bo to też jest ważne . |
Autor: | sebi [ pt lut 15, 2008 12:07 am ] |
Tytuł: | |
mojojojo13 pisze: A teraz jaki cel tego posta ....
Czy ktoś z was spotkał się z sytuacją ( osobiście a nie słyszał od sąsiada kuzyna pradziadka ) żeby takie auto przeszło rejestrację po 25.12.07??? za wszelkie informację będę wdzięczny .... Temat znam i sam mam kilka okazów które czekają na swoją kolej do lekarza zupełnie jak w polskiej służbie zdrowia za rok. Jedno kupiłem tak sobie na ebay i nie mam dok. drugie podobnie kolejne w zasadzie mam brief i umowę. Dzwoniłem do Red. Nacz czasopisma automobilowego jakis czas temu i obiecał że się tym zajmuje i zajmie, ja jednak doszedłem z moim kolegą że jedyne wyjście to zrobić takie auto (leży obecnie w szopie) zawieźć do Niemiec zrobic dok TUV i dopiero może wrócić do Polski. AAAA Polska to dziwny kraj inny i trudny dla nas kolekcjonerów i pasjonatów starej motoryzacji................ Nie przeskoczymy Naszej Polskiej Administracji bo to niemożliwe a do innych pozostaje nam wiele lat, dlatego jeden jedyny raz zrobiłem żółte tablice i chyba więcej nie warto. |
Autor: | t.king [ pt lut 15, 2008 8:28 am ] |
Tytuł: | |
sebi pisze: zawieźć do Niemiec zrobic dok TUV
wiesz może ile taka operacja kosztuje ? |
Autor: | mindo [ sob lut 16, 2008 5:42 pm ] |
Tytuł: | |
mojojojo13 czyli samochodów ze szwajcarii to nie dotyczy?? może być wyrejestrowany? |
Autor: | mojojojo13 [ sob lut 16, 2008 6:38 pm ] |
Tytuł: | |
Dotyczy niestety, dla jasności państwa objęte regulacją : Członkowie UE , Federacja Szwajcarska oraz członkowie EFTY ( Norwegia , Szwecja , Lichtenstein , Islandia) |
Autor: | mindo [ ndz lut 17, 2008 9:09 pm ] |
Tytuł: | |
mojojojo13 mozesz mi zacytować ten przepis,przez ktory nie mozna zarejestrowac wyrejestrowanego samochodu |
Autor: | mojojojo13 [ ndz lut 17, 2008 9:18 pm ] |
Tytuł: | |
poszukaj sobie art.5 Dyrektywy 1999/37/WE to jest podstawa prawna zmian, ale z niego nie wynika wprost to o czym tutaj piszemy dlatego dobrze jest też przestudiować 14.II.2007/SEK(2007/169 Komunikat interpretacyjny w sprawie procedur rejestracji pojazdów silnikowych pochodzących z innego państwa członkowskiego” |
Autor: | mindo [ ndz lut 17, 2008 9:32 pm ] |
Tytuł: | |
czyli jest tak, w tamtym roku rejestrowalem samochod z niemiec miale 2 dowody i musilo byc wyrejestrowanie wstemplowane, a teraz nie moze byc tego wyrejestrowania żeby zarejestrowac?? |
Autor: | mojojojo13 [ ndz lut 17, 2008 9:43 pm ] |
Tytuł: | |
chyba się nie rozumiemy , jeśli sprowadzasz auto i masz dowód rejestracyjny ( aktualny) , czyli również aktualny przegląd i tablice to wyrejestrowanie jest potrzebne tak jak do tej pory było. Natomiast jeśli sprowadzasz auto na lawecie ( tak jak moja Audrey) i auto dajmy na to jest wyrejestrowane jakiś czas temu i nie ma aktualnego dowodu ( a także co jest logiczne i wynika z pierwszego : tablic i przeglądu) to go na podstawie wymeldowania i dajmy na to briefu + umowa kupna sprzedaży - nie zarejestrujesz! a do tej pory mogłeś ( mówimy o samej rejestracji po spełnieniu innych kryteriów m.in przegląd) I właśnie ta kwestia uderza w pojazdy zabytkowe i to jest przedmiotem tych wywodów! przez wyrejestrowanie rozumiemiemy w tym przypadku - auto wyjrejestrowane i nie zarejestrowane spowrotem, a nie wyrejestrowanie dla celów wywozowych. aktualnydowód + wpis o wyrejestrowaniu =ok samo wyrejestrowanie i brak aktualnego dowodu =nie zarejestrujesz |
Strona 1 z 2 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |