MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest śr lip 30, 2025 1:34 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 27 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna
Autor Wiadomość
Post: pn sie 18, 2003 4:51 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 26, 2003 12:24 pm
Posty: 7489
Lokalizacja: WWL
Tydzień minął, tak więc podzielę się kilkoma spostrzeżeniami nt SEC'a. Jak to zwykle po zakupie zaczynają wyłazić mniejsze lub większe sprawy wymagające interwencji, oto one:
- dziura w lewym tylnym nadkolu, trzeba zaspawać (wg blacharza drobiazg),
- mocowania przedniego zawieszenia do podłużnic wymagają spawania (nie jest to pilne, ale dla własnego spokoju trzeba zrobić),
- do wymiany 2 końcówki drążków kierowniczych, 1 drążek, sworzeń wahacza, tylne silent bloki (koszt części: 590 zł),
- opony raczej słabe, jedna do wyrzucenia, bo zostałe załatana sprayem ze stacji benzynowej, a ten szuwaks wchodzi po pewnym czasie w reakcję z gumą i ją niszczy bezpowrotnie - PRZESTRZEGAM PRZED STOSOWANIEM
- kosmetyka nadwozia, likwidacja drobnych ognisk korozji
Ogólnie jest dobrze, nie ma poważniejszych min i mam nadzieję, że w/w to już wszystko na początek.
Co do jazdy - poezja: cicho, komfortowo, szybko, a do tego wcale nie tak drogo jak by się można było spodziewać. Skrzynia przełącza miękko, ma jednak pewien kruczek, który mnie przestraszył. Dopiero przeczytanie instrukcji :oops: rozwiało moje wątpliwości. Otóż samochód ze startu zatrzymanego nie przyspieszał tak, jak powinien to robić SEC 500, przyczyna: skrzynie 500-tki w pozycji D ruszają z 2 biegu, aby ruszyć z 1 trzeba od razu wcisnąć kick-down, taka ciekawostka.
Na razie brak zdjęć - wypożyczyłem aparat na kilka godzin ... tydzień temu :evil: :evil: :evil:

_________________
pzdr - Maciek
41 Buick Special x2, 49 Chevy "Deratyzator", 50 Olds "Patton", 53 Chevy Bel Air, 55 Chevy 3800 panel, 70 Chevy Impala conv, 77 Chevy Monte Carlo, 87 Chevy G20, 89 Chevy K5, 03 Chevy S10 = 86 garow, 59.7 L, 2480KM


Na górę
Post: pn sie 18, 2003 5:51 pm 
Offline
Klubowicz

Rejestracja: śr lis 27, 2002 6:40 pm
Posty: 4100
Lokalizacja: Polska
Bukol pisze:
Otóż samochód ze startu zatrzymanego nie przyspieszał tak, jak powinien to robić SEC 500, przyczyna: skrzynie 500-tki w pozycji D ruszają z 2 biegu, aby ruszyć z 1 trzeba od razu wcisnąć kick-down, taka ciekawostka.


Tak maja automaty MB jesli silnik ma sporo mocy.

_________________
w123


Na górę
Post: pn sie 18, 2003 7:38 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn kwie 01, 2002 2:00 am
Posty: 138
Lokalizacja: Gdańsk
laudan pisze:
Bukol pisze:
skrzynie 500-tki w pozycji D ruszają z 2 biegu, aby ruszyć z 1 trzeba od razu wcisnąć kick-down, taka ciekawostka.


Tak maja automaty MB jesli silnik ma sporo mocy.

Cześć!
Mój MB też rusza z drugiego biegu, chociaż trudno posądzić go o nadmiar mocy [zlosnik] . Czy powinien jednak ruszać z pierwszego?

_________________
Wojtek
MB W115 200 '75 "Szmugler"


Na górę
 Tytuł:
Post: pn sie 18, 2003 7:47 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt lis 20, 2001 1:00 am
Posty: 1724
Co masz na myśli pisząc ,,a do tego wcale nie tak drogo jak by się można było spodziewać''?.
Jakie masz spalanie w cyklu miejskim.?

_________________
124 E220 coupe 96'FOTO
MB artykuły prasowe cz1
MB artykuły prasowe cz2


Na górę
Post: pn sie 18, 2003 11:16 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw wrz 13, 2001 2:00 am
Posty: 1561
Lokalizacja: [KR/KWI] Kraków i okolice
Wurcel pisze:
laudan pisze:
Bukol pisze:
skrzynie 500-tki w pozycji D ruszają z 2 biegu, aby ruszyć z 1 trzeba od razu wcisnąć kick-down, taka ciekawostka.


Tak maja automaty MB jesli silnik ma sporo mocy.

Cześć!
Mój MB też rusza z drugiego biegu, chociaż trudno posądzić go o nadmiar mocy [zlosnik] . Czy powinien jednak ruszać z pierwszego?


Wszystkie automaty MB (i tylko MB) ruszają przy normalnym potraktowaniu z drugiego biegu, natomiast jest możliwośc takiej regulacji, aby startował z pierszego. Mój 240D też tak miał a na pewno na nadmiar mocy nie narzekał [zlosnik]

_________________
http://pulpecik.pl/" onclick="window.open(this.href);return false; - Co dziś zjesz dobrego?
_________________
Ex MB C123 '80 300CD
Ex MB C124 '87 230CE
FSM 126el '95


Na górę
Post: wt sie 19, 2003 12:15 am 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: czw lis 14, 2002 7:10 pm
Posty: 1039
Lokalizacja: Lublin
Mike_THE_GR8 pisze:

Wszystkie automaty MB (i tylko MB) ruszają przy normalnym potraktowaniu z drugiego biegu, natomiast jest możliwośc takiej regulacji, aby startował z pierszego

A nie prawda większość skrzyn startuje z 1 i nektóre MB tez i nie ma możliwości regulacji
Pozdrawiam

_________________
128 220SE'59 Ponton
BMW R71 '38
Honda Prelude 2,2 VTi '98
Honda CB650SC Nighthawk '82
Honda CX500 Cafe Racer '81


Na górę
Post: wt sie 19, 2003 11:23 am 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 26, 2003 12:24 pm
Posty: 7489
Lokalizacja: WWL
marcin280e pisze:
Mike_THE_GR8 pisze:

Wszystkie automaty MB (i tylko MB) ruszają przy normalnym potraktowaniu z drugiego biegu, natomiast jest możliwośc takiej regulacji, aby startował z pierszego

A nie prawda większość skrzyn startuje z 1 i nektóre MB tez i nie ma możliwości regulacji
Pozdrawiam


Moja wiedza na w/w temat popchodzi z instrukcji obsługi modeli 380/500 SE/SEL/SEC. Jest tam rozróżnienie skrzyni od 380 i 500: 380 startuje z jedynki, a 500 z dwójki. Nie wiem jak jest przy 115.

_________________
pzdr - Maciek
41 Buick Special x2, 49 Chevy "Deratyzator", 50 Olds "Patton", 53 Chevy Bel Air, 55 Chevy 3800 panel, 70 Chevy Impala conv, 77 Chevy Monte Carlo, 87 Chevy G20, 89 Chevy K5, 03 Chevy S10 = 86 garow, 59.7 L, 2480KM


Na górę
 Tytuł:
Post: wt sie 19, 2003 11:27 am 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 26, 2003 12:24 pm
Posty: 7489
Lokalizacja: WWL
VALENTINE123 pisze:
Co masz na myśli pisząc ,,a do tego wcale nie tak drogo jak by się można było spodziewać''?.
Jakie masz spalanie w cyklu miejskim.?


Spodziewałem się spalania na poziomie 18 - 20 litrów. Obecne spalanie w moim cyklu pracy (10km dojazd do miasta, potem jazda miejska typowa i powrót 10km) to około 14 litrów na 100km. Trzeba jednak pamietać, że są wakacje, jest mniej korków tak więc zobaczymy jak będzie po 1.09. Dodam, że jeżdżę raczej spokojnie, bez gwałtownych przyspieszeń i kick-down'ów i staram się tankować "dobre" paliwo (Shell V-Power 95).

_________________
pzdr - Maciek
41 Buick Special x2, 49 Chevy "Deratyzator", 50 Olds "Patton", 53 Chevy Bel Air, 55 Chevy 3800 panel, 70 Chevy Impala conv, 77 Chevy Monte Carlo, 87 Chevy G20, 89 Chevy K5, 03 Chevy S10 = 86 garow, 59.7 L, 2480KM


Na górę
 Tytuł:
Post: wt sie 19, 2003 5:07 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr kwie 09, 2003 11:06 am
Posty: 1156
Lokalizacja: Płochocin
Spróbuj "V-Power99". Jeżdżę na niej od dłuższego czasu swoim 300CE i w porównaniu ze zwykłą 95 jest spora różnica.


Na górę
 Tytuł:
Post: wt sie 19, 2003 5:12 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 26, 2003 12:24 pm
Posty: 7489
Lokalizacja: WWL
Stawros pisze:
Spróbuj "V-Power99". Jeżdżę na niej od dłuższego czasu swoim 300CE i w porównaniu ze zwykłą 95 jest spora różnica.


Tak też zrobię. Tylko zbiornik skończę. Dzięki.

PS - a dlaczego tak zacnego auta jak 300CE nie ma w Twoim profilu?

_________________
pzdr - Maciek
41 Buick Special x2, 49 Chevy "Deratyzator", 50 Olds "Patton", 53 Chevy Bel Air, 55 Chevy 3800 panel, 70 Chevy Impala conv, 77 Chevy Monte Carlo, 87 Chevy G20, 89 Chevy K5, 03 Chevy S10 = 86 garow, 59.7 L, 2480KM


Na górę
 Tytuł:
Post: wt sie 19, 2003 7:00 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr kwie 09, 2003 11:06 am
Posty: 1156
Lokalizacja: Płochocin
Jest w mojej "wizytówce" - członkowie klubu.... itd. a pewnie będzie też w Pucku.


Na górę
Post: wt sie 19, 2003 7:37 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw wrz 13, 2001 2:00 am
Posty: 1561
Lokalizacja: [KR/KWI] Kraków i okolice
marcin280e pisze:
Mike_THE_GR8 pisze:

Wszystkie automaty MB (i tylko MB) ruszają przy normalnym potraktowaniu z drugiego biegu, natomiast jest możliwośc takiej regulacji, aby startował z pierszego

A nie prawda większość skrzyn startuje z 1 i nektóre MB tez i nie ma możliwości regulacji
Pozdrawiam


Zgadza się, skrzynie nie MB startują z jedynki, natomiast MB z dwójki - nie będę się kłócił, że wszystkie, ale na pewno większość. A co do możliwości regulacji, to rozmawiałem na ten temat z panem z serwisu ASB i na forum dotyczącym ASB i w obydwu miejscach dowiedziałem się, że jest możliwość takiego ustawienia skrzyni, że skrzynia, która do tej pory startowała z 2-ki będzie startować z 1 biegu - ale szczegółów technicznych nie poznałem.

_________________
http://pulpecik.pl/" onclick="window.open(this.href);return false; - Co dziś zjesz dobrego?
_________________
Ex MB C123 '80 300CD
Ex MB C124 '87 230CE
FSM 126el '95


Na górę
 Tytuł:
Post: wt sie 19, 2003 11:33 pm 
Offline
Klubowicz

Rejestracja: śr cze 26, 2002 3:11 pm
Posty: 6660
Numer GG: 267496
Lokalizacja: Łomianki Dolne
Stawros pisze:
Jest w mojej "wizytówce" - członkowie klubu.... itd. a pewnie będzie też w Pucku.


Widziałem, siedziałem w nim i faktycznie - jest mniejszy w srodku od sedana - potwierdzone zgodnie przez obie zainteresowane strony [usmiech]

_________________
SEBIAN

MB V250d long 4M '21
MB GLC 220 CDI 4M '18


Na górę
Post: śr sie 20, 2003 10:30 am 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt paź 26, 2001 2:00 am
Posty: 1411
Lokalizacja: Toruń
Bukol pisze:
Tydzień minął, tak więc podzielę się kilkoma spostrzeżeniami nt SEC'a. Jak to zwykle po zakupie zaczynają wyłazić mniejsze lub większe sprawy wymagające interwencji, oto one:
- dziura w lewym tylnym nadkolu, trzeba zaspawać (wg blacharza drobiazg),

Ja mam na przednim progu.. ale nie sam prog, tylko zdarte zabezpieczenie antykorozyjne i lekko odksztalcone platyki z listy = w sumie pikus
Zawieszenie przednie do przegladniecia, dzis wlasnie wstawilem do kumpla na kanal i czekam na liste sprzeta do kupienia [diabel]

Cytuj:
- opony raczej słabe, jedna do wyrzucenia, bo zostałe załatana

U mnie jeszcze moga pojezdzic, ale poniewaz maja niski profil (50), to chce je wymienic na 60-65

Cytuj:
- kosmetyka nadwozia, likwidacja drobnych ognisk korozji

Ja nie musze nic takiego robic = nie ma rudego [ok]
Za to kosmetyka wnetrza mnie czeka: dokladne przymocowanie drewna, podswietlenia przyciskow do poprawy, i takie tam

Cytuj:
Co do jazdy - poezja: cicho, komfortowo, szybko, a do tego wcale nie tak drogo jak by się można było spodziewać. Skrzynia przełącza

Ja ostatnio jezdze nawet i 50-60km/h, i to nawet moze byc calkiem przyjemne [zlosnik][hehe]
A spalanie calkiem niezle, jak na 5,6litra ~10-12l

Cytuj:
ma jednak pewien kruczek, który mnie przestraszył. Dopiero przeczytanie instrukcji :oops: rozwiało moje wątpliwości. Otóż samochód ze startu zatrzymanego nie przyspieszał tak, jak powinien to robić SEC 500, przyczyna: skrzynie 500-tki w pozycji D ruszają z 2 biegu, aby ruszyć z 1 trzeba od razu wcisnąć kick-down, taka ciekawostka.

Na skrzyni jest takie miejsce, gdzie po (po)wdlaczeniu czegos tam, auto zaczyna startowac z 1ki [diabel]
U mnie jest to odlaczone, bo tylne opony ida z dymem baaaardzo szybko, i ciezko cos z tym zrobic [hehe]

_________________
Pozdrawiam,

Jarek, w123 230TE '85, w126 500 SEC '88, w126 560SEC '88, w116 450 '73
jareg@mb.org.pl
http://www.mb.org.pl/


Na górę
Post: śr sie 20, 2003 11:36 am 
Offline
Klubowicz

Rejestracja: śr cze 26, 2002 3:11 pm
Posty: 6660
Numer GG: 267496
Lokalizacja: Łomianki Dolne
JareG pisze:
Ja ostatnio jezdze nawet i 50-60km/h, i to nawet moze byc calkiem przyjemne [zlosnik][hehe]
A spalanie calkiem niezle, jak na 5,6litra ~10-12l


Nie wiedziałem, że masz SEC'a. Ale jak Was Panowie czytam i widzę te wuniki spalania, to jeszcze bardziej jestem przeciw LPG [zlosnik] :evil: Chyba zaczyna mnie być stać na silnik benzynowy [oczko], ale nie mam na Pagode [szalone]

_________________
SEBIAN

MB V250d long 4M '21
MB GLC 220 CDI 4M '18


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 27 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 12 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl