MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz https://www.forum.w114-115.org.pl/ |
|
SEC - pierwsze wrażenia https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=1&t=3434 |
Strona 1 z 2 |
Autor: | Bukol [ pn sie 18, 2003 4:51 pm ] |
Tytuł: | SEC - pierwsze wrażenia |
Tydzień minął, tak więc podzielę się kilkoma spostrzeżeniami nt SEC'a. Jak to zwykle po zakupie zaczynają wyłazić mniejsze lub większe sprawy wymagające interwencji, oto one: - dziura w lewym tylnym nadkolu, trzeba zaspawać (wg blacharza drobiazg), - mocowania przedniego zawieszenia do podłużnic wymagają spawania (nie jest to pilne, ale dla własnego spokoju trzeba zrobić), - do wymiany 2 końcówki drążków kierowniczych, 1 drążek, sworzeń wahacza, tylne silent bloki (koszt części: 590 zł), - opony raczej słabe, jedna do wyrzucenia, bo zostałe załatana sprayem ze stacji benzynowej, a ten szuwaks wchodzi po pewnym czasie w reakcję z gumą i ją niszczy bezpowrotnie - PRZESTRZEGAM PRZED STOSOWANIEM - kosmetyka nadwozia, likwidacja drobnych ognisk korozji Ogólnie jest dobrze, nie ma poważniejszych min i mam nadzieję, że w/w to już wszystko na początek. Co do jazdy - poezja: cicho, komfortowo, szybko, a do tego wcale nie tak drogo jak by się można było spodziewać. Skrzynia przełącza miękko, ma jednak pewien kruczek, który mnie przestraszył. Dopiero przeczytanie instrukcji ![]() Na razie brak zdjęć - wypożyczyłem aparat na kilka godzin ... tydzień temu ![]() ![]() ![]() |
Autor: | laudan [ pn sie 18, 2003 5:51 pm ] |
Tytuł: | Re: SEC - pierwsze wrażenia |
Bukol pisze: Otóż samochód ze startu zatrzymanego nie przyspieszał tak, jak powinien to robić SEC 500, przyczyna: skrzynie 500-tki w pozycji D ruszają z 2 biegu, aby ruszyć z 1 trzeba od razu wcisnąć kick-down, taka ciekawostka.
Tak maja automaty MB jesli silnik ma sporo mocy. |
Autor: | Wurcel [ pn sie 18, 2003 7:38 pm ] |
Tytuł: | Re: SEC - pierwsze wrażenia |
laudan pisze: Bukol pisze: skrzynie 500-tki w pozycji D ruszają z 2 biegu, aby ruszyć z 1 trzeba od razu wcisnąć kick-down, taka ciekawostka. Tak maja automaty MB jesli silnik ma sporo mocy. Cześć! Mój MB też rusza z drugiego biegu, chociaż trudno posądzić go o nadmiar mocy ![]() |
Autor: | VALENTINE123 [ pn sie 18, 2003 7:47 pm ] |
Tytuł: | |
Co masz na myśli pisząc ,,a do tego wcale nie tak drogo jak by się można było spodziewać''?. Jakie masz spalanie w cyklu miejskim.? |
Autor: | Mike_THE_GR8 [ pn sie 18, 2003 11:16 pm ] |
Tytuł: | Re: SEC - pierwsze wrażenia |
Wurcel pisze: laudan pisze: Bukol pisze: skrzynie 500-tki w pozycji D ruszają z 2 biegu, aby ruszyć z 1 trzeba od razu wcisnąć kick-down, taka ciekawostka. Tak maja automaty MB jesli silnik ma sporo mocy. Cześć! Mój MB też rusza z drugiego biegu, chociaż trudno posądzić go o nadmiar mocy ![]() Wszystkie automaty MB (i tylko MB) ruszają przy normalnym potraktowaniu z drugiego biegu, natomiast jest możliwośc takiej regulacji, aby startował z pierszego. Mój 240D też tak miał a na pewno na nadmiar mocy nie narzekał ![]() |
Autor: | marcin280e [ wt sie 19, 2003 12:15 am ] |
Tytuł: | Re: SEC - pierwsze wrażenia |
Mike_THE_GR8 pisze: Wszystkie automaty MB (i tylko MB) ruszają przy normalnym potraktowaniu z drugiego biegu, natomiast jest możliwośc takiej regulacji, aby startował z pierszego A nie prawda większość skrzyn startuje z 1 i nektóre MB tez i nie ma możliwości regulacji Pozdrawiam |
Autor: | Bukol [ wt sie 19, 2003 11:23 am ] |
Tytuł: | Re: SEC - pierwsze wrażenia |
marcin280e pisze: Mike_THE_GR8 pisze: Wszystkie automaty MB (i tylko MB) ruszają przy normalnym potraktowaniu z drugiego biegu, natomiast jest możliwośc takiej regulacji, aby startował z pierszego A nie prawda większość skrzyn startuje z 1 i nektóre MB tez i nie ma możliwości regulacji Pozdrawiam Moja wiedza na w/w temat popchodzi z instrukcji obsługi modeli 380/500 SE/SEL/SEC. Jest tam rozróżnienie skrzyni od 380 i 500: 380 startuje z jedynki, a 500 z dwójki. Nie wiem jak jest przy 115. |
Autor: | Bukol [ wt sie 19, 2003 11:27 am ] |
Tytuł: | |
VALENTINE123 pisze: Co masz na myśli pisząc ,,a do tego wcale nie tak drogo jak by się można było spodziewać''?.
Jakie masz spalanie w cyklu miejskim.? Spodziewałem się spalania na poziomie 18 - 20 litrów. Obecne spalanie w moim cyklu pracy (10km dojazd do miasta, potem jazda miejska typowa i powrót 10km) to około 14 litrów na 100km. Trzeba jednak pamietać, że są wakacje, jest mniej korków tak więc zobaczymy jak będzie po 1.09. Dodam, że jeżdżę raczej spokojnie, bez gwałtownych przyspieszeń i kick-down'ów i staram się tankować "dobre" paliwo (Shell V-Power 95). |
Autor: | Stawros [ wt sie 19, 2003 5:07 pm ] |
Tytuł: | |
Spróbuj "V-Power99". Jeżdżę na niej od dłuższego czasu swoim 300CE i w porównaniu ze zwykłą 95 jest spora różnica. |
Autor: | Bukol [ wt sie 19, 2003 5:12 pm ] |
Tytuł: | |
Stawros pisze: Spróbuj "V-Power99". Jeżdżę na niej od dłuższego czasu swoim 300CE i w porównaniu ze zwykłą 95 jest spora różnica.
Tak też zrobię. Tylko zbiornik skończę. Dzięki. PS - a dlaczego tak zacnego auta jak 300CE nie ma w Twoim profilu? |
Autor: | Stawros [ wt sie 19, 2003 7:00 pm ] |
Tytuł: | |
Jest w mojej "wizytówce" - członkowie klubu.... itd. a pewnie będzie też w Pucku. |
Autor: | Mike_THE_GR8 [ wt sie 19, 2003 7:37 pm ] |
Tytuł: | Re: SEC - pierwsze wrażenia |
marcin280e pisze: Mike_THE_GR8 pisze: Wszystkie automaty MB (i tylko MB) ruszają przy normalnym potraktowaniu z drugiego biegu, natomiast jest możliwośc takiej regulacji, aby startował z pierszego A nie prawda większość skrzyn startuje z 1 i nektóre MB tez i nie ma możliwości regulacji Pozdrawiam Zgadza się, skrzynie nie MB startują z jedynki, natomiast MB z dwójki - nie będę się kłócił, że wszystkie, ale na pewno większość. A co do możliwości regulacji, to rozmawiałem na ten temat z panem z serwisu ASB i na forum dotyczącym ASB i w obydwu miejscach dowiedziałem się, że jest możliwość takiego ustawienia skrzyni, że skrzynia, która do tej pory startowała z 2-ki będzie startować z 1 biegu - ale szczegółów technicznych nie poznałem. |
Autor: | Sebian [ wt sie 19, 2003 11:33 pm ] |
Tytuł: | |
Stawros pisze: Jest w mojej "wizytówce" - członkowie klubu.... itd. a pewnie będzie też w Pucku.
Widziałem, siedziałem w nim i faktycznie - jest mniejszy w srodku od sedana - potwierdzone zgodnie przez obie zainteresowane strony ![]() |
Autor: | JareG [ śr sie 20, 2003 10:30 am ] |
Tytuł: | Re: SEC - pierwsze wrażenia |
Bukol pisze: Tydzień minął, tak więc podzielę się kilkoma spostrzeżeniami nt SEC'a. Jak to zwykle po zakupie zaczynają wyłazić mniejsze lub większe sprawy wymagające interwencji, oto one: - dziura w lewym tylnym nadkolu, trzeba zaspawać (wg blacharza drobiazg), Ja mam na przednim progu.. ale nie sam prog, tylko zdarte zabezpieczenie antykorozyjne i lekko odksztalcone platyki z listy = w sumie pikus Zawieszenie przednie do przegladniecia, dzis wlasnie wstawilem do kumpla na kanal i czekam na liste sprzeta do kupienia ![]() Cytuj: - opony raczej słabe, jedna do wyrzucenia, bo zostałe załatana U mnie jeszcze moga pojezdzic, ale poniewaz maja niski profil (50), to chce je wymienic na 60-65 Cytuj: - kosmetyka nadwozia, likwidacja drobnych ognisk korozji Ja nie musze nic takiego robic = nie ma rudego ![]() Za to kosmetyka wnetrza mnie czeka: dokladne przymocowanie drewna, podswietlenia przyciskow do poprawy, i takie tam Cytuj: Co do jazdy - poezja: cicho, komfortowo, szybko, a do tego wcale nie tak drogo jak by się można było spodziewać. Skrzynia przełącza Ja ostatnio jezdze nawet i 50-60km/h, i to nawet moze byc calkiem przyjemne ![]() A spalanie calkiem niezle, jak na 5,6litra ~10-12l Cytuj: ma jednak pewien kruczek, który mnie przestraszył. Dopiero przeczytanie instrukcji
![]() Na skrzyni jest takie miejsce, gdzie po (po)wdlaczeniu czegos tam, auto zaczyna startowac z 1ki ![]() U mnie jest to odlaczone, bo tylne opony ida z dymem baaaardzo szybko, i ciezko cos z tym zrobic ![]() |
Autor: | Sebian [ śr sie 20, 2003 11:36 am ] |
Tytuł: | Re: SEC - pierwsze wrażenia |
JareG pisze: Ja ostatnio jezdze nawet i 50-60km/h, i to nawet moze byc calkiem przyjemne
![]() A spalanie calkiem niezle, jak na 5,6litra ~10-12l Nie wiedziałem, że masz SEC'a. Ale jak Was Panowie czytam i widzę te wuniki spalania, to jeszcze bardziej jestem przeciw LPG ![]() ![]() ![]() ![]() |
Strona 1 z 2 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |