MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://www.forum.w114-115.org.pl/

SEC - pierwsze wrażenia
https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=1&t=3434
Strona 1 z 2

Autor:  Bukol [ pn sie 18, 2003 4:51 pm ]
Tytuł:  SEC - pierwsze wrażenia

Tydzień minął, tak więc podzielę się kilkoma spostrzeżeniami nt SEC'a. Jak to zwykle po zakupie zaczynają wyłazić mniejsze lub większe sprawy wymagające interwencji, oto one:
- dziura w lewym tylnym nadkolu, trzeba zaspawać (wg blacharza drobiazg),
- mocowania przedniego zawieszenia do podłużnic wymagają spawania (nie jest to pilne, ale dla własnego spokoju trzeba zrobić),
- do wymiany 2 końcówki drążków kierowniczych, 1 drążek, sworzeń wahacza, tylne silent bloki (koszt części: 590 zł),
- opony raczej słabe, jedna do wyrzucenia, bo zostałe załatana sprayem ze stacji benzynowej, a ten szuwaks wchodzi po pewnym czasie w reakcję z gumą i ją niszczy bezpowrotnie - PRZESTRZEGAM PRZED STOSOWANIEM
- kosmetyka nadwozia, likwidacja drobnych ognisk korozji
Ogólnie jest dobrze, nie ma poważniejszych min i mam nadzieję, że w/w to już wszystko na początek.
Co do jazdy - poezja: cicho, komfortowo, szybko, a do tego wcale nie tak drogo jak by się można było spodziewać. Skrzynia przełącza miękko, ma jednak pewien kruczek, który mnie przestraszył. Dopiero przeczytanie instrukcji :oops: rozwiało moje wątpliwości. Otóż samochód ze startu zatrzymanego nie przyspieszał tak, jak powinien to robić SEC 500, przyczyna: skrzynie 500-tki w pozycji D ruszają z 2 biegu, aby ruszyć z 1 trzeba od razu wcisnąć kick-down, taka ciekawostka.
Na razie brak zdjęć - wypożyczyłem aparat na kilka godzin ... tydzień temu :evil: :evil: :evil:

Autor:  laudan [ pn sie 18, 2003 5:51 pm ]
Tytuł:  Re: SEC - pierwsze wrażenia

Bukol pisze:
Otóż samochód ze startu zatrzymanego nie przyspieszał tak, jak powinien to robić SEC 500, przyczyna: skrzynie 500-tki w pozycji D ruszają z 2 biegu, aby ruszyć z 1 trzeba od razu wcisnąć kick-down, taka ciekawostka.


Tak maja automaty MB jesli silnik ma sporo mocy.

Autor:  Wurcel [ pn sie 18, 2003 7:38 pm ]
Tytuł:  Re: SEC - pierwsze wrażenia

laudan pisze:
Bukol pisze:
skrzynie 500-tki w pozycji D ruszają z 2 biegu, aby ruszyć z 1 trzeba od razu wcisnąć kick-down, taka ciekawostka.


Tak maja automaty MB jesli silnik ma sporo mocy.

Cześć!
Mój MB też rusza z drugiego biegu, chociaż trudno posądzić go o nadmiar mocy [zlosnik] . Czy powinien jednak ruszać z pierwszego?

Autor:  VALENTINE123 [ pn sie 18, 2003 7:47 pm ]
Tytuł: 

Co masz na myśli pisząc ,,a do tego wcale nie tak drogo jak by się można było spodziewać''?.
Jakie masz spalanie w cyklu miejskim.?

Autor:  Mike_THE_GR8 [ pn sie 18, 2003 11:16 pm ]
Tytuł:  Re: SEC - pierwsze wrażenia

Wurcel pisze:
laudan pisze:
Bukol pisze:
skrzynie 500-tki w pozycji D ruszają z 2 biegu, aby ruszyć z 1 trzeba od razu wcisnąć kick-down, taka ciekawostka.


Tak maja automaty MB jesli silnik ma sporo mocy.

Cześć!
Mój MB też rusza z drugiego biegu, chociaż trudno posądzić go o nadmiar mocy [zlosnik] . Czy powinien jednak ruszać z pierwszego?


Wszystkie automaty MB (i tylko MB) ruszają przy normalnym potraktowaniu z drugiego biegu, natomiast jest możliwośc takiej regulacji, aby startował z pierszego. Mój 240D też tak miał a na pewno na nadmiar mocy nie narzekał [zlosnik]

Autor:  marcin280e [ wt sie 19, 2003 12:15 am ]
Tytuł:  Re: SEC - pierwsze wrażenia

Mike_THE_GR8 pisze:

Wszystkie automaty MB (i tylko MB) ruszają przy normalnym potraktowaniu z drugiego biegu, natomiast jest możliwośc takiej regulacji, aby startował z pierszego

A nie prawda większość skrzyn startuje z 1 i nektóre MB tez i nie ma możliwości regulacji
Pozdrawiam

Autor:  Bukol [ wt sie 19, 2003 11:23 am ]
Tytuł:  Re: SEC - pierwsze wrażenia

marcin280e pisze:
Mike_THE_GR8 pisze:

Wszystkie automaty MB (i tylko MB) ruszają przy normalnym potraktowaniu z drugiego biegu, natomiast jest możliwośc takiej regulacji, aby startował z pierszego

A nie prawda większość skrzyn startuje z 1 i nektóre MB tez i nie ma możliwości regulacji
Pozdrawiam


Moja wiedza na w/w temat popchodzi z instrukcji obsługi modeli 380/500 SE/SEL/SEC. Jest tam rozróżnienie skrzyni od 380 i 500: 380 startuje z jedynki, a 500 z dwójki. Nie wiem jak jest przy 115.

Autor:  Bukol [ wt sie 19, 2003 11:27 am ]
Tytuł: 

VALENTINE123 pisze:
Co masz na myśli pisząc ,,a do tego wcale nie tak drogo jak by się można było spodziewać''?.
Jakie masz spalanie w cyklu miejskim.?


Spodziewałem się spalania na poziomie 18 - 20 litrów. Obecne spalanie w moim cyklu pracy (10km dojazd do miasta, potem jazda miejska typowa i powrót 10km) to około 14 litrów na 100km. Trzeba jednak pamietać, że są wakacje, jest mniej korków tak więc zobaczymy jak będzie po 1.09. Dodam, że jeżdżę raczej spokojnie, bez gwałtownych przyspieszeń i kick-down'ów i staram się tankować "dobre" paliwo (Shell V-Power 95).

Autor:  Stawros [ wt sie 19, 2003 5:07 pm ]
Tytuł: 

Spróbuj "V-Power99". Jeżdżę na niej od dłuższego czasu swoim 300CE i w porównaniu ze zwykłą 95 jest spora różnica.

Autor:  Bukol [ wt sie 19, 2003 5:12 pm ]
Tytuł: 

Stawros pisze:
Spróbuj "V-Power99". Jeżdżę na niej od dłuższego czasu swoim 300CE i w porównaniu ze zwykłą 95 jest spora różnica.


Tak też zrobię. Tylko zbiornik skończę. Dzięki.

PS - a dlaczego tak zacnego auta jak 300CE nie ma w Twoim profilu?

Autor:  Stawros [ wt sie 19, 2003 7:00 pm ]
Tytuł: 

Jest w mojej "wizytówce" - członkowie klubu.... itd. a pewnie będzie też w Pucku.

Autor:  Mike_THE_GR8 [ wt sie 19, 2003 7:37 pm ]
Tytuł:  Re: SEC - pierwsze wrażenia

marcin280e pisze:
Mike_THE_GR8 pisze:

Wszystkie automaty MB (i tylko MB) ruszają przy normalnym potraktowaniu z drugiego biegu, natomiast jest możliwośc takiej regulacji, aby startował z pierszego

A nie prawda większość skrzyn startuje z 1 i nektóre MB tez i nie ma możliwości regulacji
Pozdrawiam


Zgadza się, skrzynie nie MB startują z jedynki, natomiast MB z dwójki - nie będę się kłócił, że wszystkie, ale na pewno większość. A co do możliwości regulacji, to rozmawiałem na ten temat z panem z serwisu ASB i na forum dotyczącym ASB i w obydwu miejscach dowiedziałem się, że jest możliwość takiego ustawienia skrzyni, że skrzynia, która do tej pory startowała z 2-ki będzie startować z 1 biegu - ale szczegółów technicznych nie poznałem.

Autor:  Sebian [ wt sie 19, 2003 11:33 pm ]
Tytuł: 

Stawros pisze:
Jest w mojej "wizytówce" - członkowie klubu.... itd. a pewnie będzie też w Pucku.


Widziałem, siedziałem w nim i faktycznie - jest mniejszy w srodku od sedana - potwierdzone zgodnie przez obie zainteresowane strony [usmiech]

Autor:  JareG [ śr sie 20, 2003 10:30 am ]
Tytuł:  Re: SEC - pierwsze wrażenia

Bukol pisze:
Tydzień minął, tak więc podzielę się kilkoma spostrzeżeniami nt SEC'a. Jak to zwykle po zakupie zaczynają wyłazić mniejsze lub większe sprawy wymagające interwencji, oto one:
- dziura w lewym tylnym nadkolu, trzeba zaspawać (wg blacharza drobiazg),

Ja mam na przednim progu.. ale nie sam prog, tylko zdarte zabezpieczenie antykorozyjne i lekko odksztalcone platyki z listy = w sumie pikus
Zawieszenie przednie do przegladniecia, dzis wlasnie wstawilem do kumpla na kanal i czekam na liste sprzeta do kupienia [diabel]

Cytuj:
- opony raczej słabe, jedna do wyrzucenia, bo zostałe załatana

U mnie jeszcze moga pojezdzic, ale poniewaz maja niski profil (50), to chce je wymienic na 60-65

Cytuj:
- kosmetyka nadwozia, likwidacja drobnych ognisk korozji

Ja nie musze nic takiego robic = nie ma rudego [ok]
Za to kosmetyka wnetrza mnie czeka: dokladne przymocowanie drewna, podswietlenia przyciskow do poprawy, i takie tam

Cytuj:
Co do jazdy - poezja: cicho, komfortowo, szybko, a do tego wcale nie tak drogo jak by się można było spodziewać. Skrzynia przełącza

Ja ostatnio jezdze nawet i 50-60km/h, i to nawet moze byc calkiem przyjemne [zlosnik][hehe]
A spalanie calkiem niezle, jak na 5,6litra ~10-12l

Cytuj:
ma jednak pewien kruczek, który mnie przestraszył. Dopiero przeczytanie instrukcji :oops: rozwiało moje wątpliwości. Otóż samochód ze startu zatrzymanego nie przyspieszał tak, jak powinien to robić SEC 500, przyczyna: skrzynie 500-tki w pozycji D ruszają z 2 biegu, aby ruszyć z 1 trzeba od razu wcisnąć kick-down, taka ciekawostka.

Na skrzyni jest takie miejsce, gdzie po (po)wdlaczeniu czegos tam, auto zaczyna startowac z 1ki [diabel]
U mnie jest to odlaczone, bo tylne opony ida z dymem baaaardzo szybko, i ciezko cos z tym zrobic [hehe]

Autor:  Sebian [ śr sie 20, 2003 11:36 am ]
Tytuł:  Re: SEC - pierwsze wrażenia

JareG pisze:
Ja ostatnio jezdze nawet i 50-60km/h, i to nawet moze byc calkiem przyjemne [zlosnik][hehe]
A spalanie calkiem niezle, jak na 5,6litra ~10-12l


Nie wiedziałem, że masz SEC'a. Ale jak Was Panowie czytam i widzę te wuniki spalania, to jeszcze bardziej jestem przeciw LPG [zlosnik] :evil: Chyba zaczyna mnie być stać na silnik benzynowy [oczko], ale nie mam na Pagode [szalone]

Strona 1 z 2 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/