MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://www.forum.w114-115.org.pl/

Sprowadzanie MB z Niemiec...
https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=1&t=3467
Strona 1 z 1

Autor:  Fuuura [ czw sie 21, 2003 10:17 pm ]
Tytuł:  Sprowadzanie MB z Niemiec...

Mam pytanie do znajacych sie na temacie.
Otóż mój kumpel chce przywieźć Mercedesa W126 z NIemiec, samochód jeste w niezłym stanie i z małym przebiegiem, ma zrobiony niedawno tam przegląd i spełnia normę EURO 2.
Jeśli ktoś wie jak takie coś sprowadzić i czy da sie to u nas zarejestrować to dajcie znać, w ogóle czy to się opłaca...nie wliczając w to ceny fuuury bo to inny temat..? ;)
Będe wdzięczny za każde podpowiedzi... :)

Autor:  _me: how_ [ czw sie 21, 2003 10:38 pm ]
Tytuł: 

Dziś poszła w swiat informacja z U.C. o zmianie sposobu naliczania cła na używane samochody sprowadzane z UE. Ustawodawca dopuszcza przy obliczaniu wartości auta branie pod uwagę takich czynników jak ponadnormatywny przebieg, albo to że pojazd używany był zarobkowo.
Jednak najważniejsze to zmiana samego sposobu obliczania. Dla przykładu cło za pierwszą C-Klasę przed zmianą wynosić miało ok 18.000 zł, po nowelizacji ok. 10.000, a więc różnica jest spora.

Autor:  VALENTINE123 [ czw sie 21, 2003 10:57 pm ]
Tytuł: 

Trzeba odróżnic sprowadzenie od zarejestrowania.Teraz nie ma limitu wieku auta i można sprawadzać starsze ,ale problem jest z zarejestrowaniem takiego auta .Warunkiem zarejestrowania sprowadzonego auta jest ,to żeby auto w chwili wyprodukowania spełniało normę EURO2 ,i nie należy tego mylić z tym ,ze np. w danym aucie w Niemczech załozono nowy katalizator i wystawiono certifikat EURO2.Takie certyfikaty w Polsce nie są wazne ,aczkolwiek w niektórych UK respektują je np. w OPOLU (poczytaj):
http://www.board.freeweb.pl/subjects.ph ... ision=5674
Musisz wiedzieć ,ze w tamtym roku aż 10% sprowadzonych aut ,nie udało sie zarejestrować ,z powodu niespełniania norm EURO2.Świadectwo zgodnosci z normą EURO2 wystawia przedstawiciel danej marki w Polsce ,na podstawie Vin-u ,briefu itd.Najlepsze jest to ,że warunkiem wystawienia świadectwa była dokonana odprawa celna :o ,czyli sprowadzasz auto ,płacisz akcyze i potem dowiadujesz sie ,ze auta nie możesz zarejestrować [szalone] .Podobno teraz to się zmieniło i można to sprawdzić przed kupnem auta (?)

Autor:  Fuuura [ czw sie 21, 2003 11:00 pm ]
Tytuł: 

No tak, zastanawiam się tylko jakie będzie cło czy też akcyza za Mesia z końca lat 80tych z małym przebiegiem :-?

Autor:  Fuuura [ czw sie 21, 2003 11:05 pm ]
Tytuł: 

VALENTINE123 pisze:
Trzeba odróżnic sprowadzenie od zarejestrowania.Teraz nie ma limitu wieku auta i można sprawadzać starsze ,ale problem jest z zarejestrowaniem takiego auta .Warunkiem zarejestrowania sprowadzonego auta jest ,to żeby auto w chwili wyprodukowania spełniało normę EURO2 ,i nie należy tego mylić z tym ,ze np. w danym aucie w Niemczech załozono nowy katalizator i wystawiono certifikat EURO2.Takie certyfikaty w Polsce nie są wazne ,aczkolwiek w niektórych UK respektują je np. w OPOLU (poczytaj):
http://www.board.freeweb.pl/subjects.ph ... ision=5674
Musisz wiedzieć ,ze w tamtym roku aż 10% sprowadzonych aut ,nie udało sie zarejestrować ,z powodu niespełniania norm EURO2.Świadectwo zgodnosci z normą EURO2 wystawia przedstawiciel danej marki w Polsce ,na podstawie Vin-u ,briefu itd.Najlepsze jest to ,że warunkiem wystawienia świadectwa była dokonana odprawa celna :o ,czyli sprowadzasz auto ,płacisz akcyze i potem dowiadujesz sie ,ze auta nie możesz zarejestrować [szalone] .Podobno teraz to się zmieniło i można to sprawdzić przed kupnem auta (?)


Ja i mój znajomy jesteśmy z Opola więc może coś uda nam się zrobić z tym fantem. Samochód ma przyjechać tu kierowany przez obecnego właściciela i transakcja ma się odbyć na ziemi (o)polskiej. Czy to nie przeszkadza? co w takim wypadku będzie trzeba zrobić?

Autor:  VALENTINE123 [ czw sie 21, 2003 11:14 pm ]
Tytuł: 

Fuuura pisze:
Ja i mój znajomy jesteśmy z Opola więc może coś uda nam się zrobić z tym fantem.?

Wiem i dlatego zwracam na to uwagę .Najlepiej zapytajcie w swoim urzędzie komunikacji .
Fuuura pisze:
Samochód ma przyjechać tu kierowany przez obecnego właściciela i transakcja ma się odbyć na ziemi (o)polskiej. Czy to nie przeszkadza? co w takim wypadku będzie trzeba zrobić?

Nie mozecie tak zrobić ,to jest PRZESTĘPSTWO .Musicie kupić auto za granicą !!! ,takie są przepisy celne.

Autor:  Fuuura [ czw sie 21, 2003 11:52 pm ]
Tytuł: 

VALENTINE123 pisze:
Fuuura pisze:
Ja i mój znajomy jesteśmy z Opola więc może coś uda nam się zrobić z tym fantem.?

Wiem i dlatego zwracam na to uwagę .Najlepiej zapytajcie w swoim urzędzie komunikacji .
Fuuura pisze:
Samochód ma przyjechać tu kierowany przez obecnego właściciela i transakcja ma się odbyć na ziemi (o)polskiej. Czy to nie przeszkadza? co w takim wypadku będzie trzeba zrobić?

Nie mozecie tak zrobić ,to jest PRZESTĘPSTWO .Musicie kupić auto za granicą !!! ,takie są przepisy celne.


Czyli jutro śmigam do urzędu wypytac złamasów urzędasów o co biega....a po fuuure trzeba będzie zrobić wycieczke :) zapewne tylko do granicy :) Dzięki za info Valentine

Czekam na jeszcze :) bo każdy post wzbogaca moja wiedzę :D

Autor:  Bukol [ pt sie 22, 2003 10:24 am ]
Tytuł: 

To prawda - transakcja musi odbyć się za granicą. Kolega PK2 jak kupował 114 to w właścicielem pojechali za granicę (z autem na lawecie), tam podpisali kwity i zawrócili - nie było ich może godzinkę. Celnicy trochę byli oburzeni, ale w końcu nic niezgodnego z prawem się nie wydarzyło.

Co do euro 2 : na liście Land Rovera był kilka dni temu opisywany taki przypadek: kolega kupił Defendera z silnikiem 300tdi, który ponoć spełnia euro2. Niestety Smorawiński wystawił "negatywa". Powód: silnik 300tdi występował z pewnym modułem elektronicznym i tylko wtedy spełniał euro2. Opisywany egzemplarz tego modułu nie miał, a taka informacja jest zakodowana w VIN'ie. Dlatego najpierw sprawdź VIN, a potem zapinaj transakcję - mogą być niespodzianki.

Autor:  Fuuura [ pt sie 22, 2003 10:41 am ]
Tytuł: 

Bukol pisze:
To prawda - transakcja musi odbyć się za granicą. Kolega PK2 jak kupował 114 to w właścicielem pojechali za granicę (z autem na lawecie), tam podpisali kwity i zawrócili - nie było ich może godzinkę. Celnicy trochę byli oburzeni, ale w końcu nic niezgodnego z prawem się nie wydarzyło.


Ja chyba także ze znajomym zrobimy sobie wycieczkę za granicę, w końcu i tak mamy niedaleko :) Tak będzie najlepiej. Tylko nadal nie wiem jak będzie z kosztami akcyzowymi :-?
Dzis skocze do urzędu to może sie czegoś dowiem

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/