MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://www.forum.w114-115.org.pl/

MB-przegląd prasy
https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=1&t=3599
Strona 1 z 1

Autor:  VALENTINE123 [ pt wrz 05, 2003 11:26 pm ]
Tytuł:  MB-przegląd prasy

Przygotowałem małą prasówkę z artykułów o MB z prasy motoryzacyjnej.

PRZEGLĄD PRASY MB część 1

PRZEGLĄD PRASY MB część 2

Jeżeli ktoś posiada jakiś ciekawy artykuł dotyczący MB ,proszę o kontakt.

Autor:  Bukol [ pn wrz 08, 2003 12:15 pm ]
Tytuł: 

Bardzo dobry pomysł. Dzięki - zwłaszcza za 108. Ten artykuł gdzieś mnie ominął.

Autor:  Luk [ czw wrz 11, 2003 9:52 pm ]
Tytuł: 

Artykuły są świetne. Dzięki.

Autor:  alpha_one [ pt wrz 12, 2003 7:23 pm ]
Tytuł: 

Jest co poczytać do poduszki...

Autor:  Mitu [ sob wrz 13, 2003 11:18 am ]
Tytuł: 

Po przeczytaniu artykułu o W 109, chyba już każdy zrozumiał powód istnienia listy MB pod moimi postami :lol: ;) 8) :)

Autor:  alpha_one [ ndz wrz 14, 2003 10:23 pm ]
Tytuł: 

Mitu pisze:
Po przeczytaniu artykułu o W 109, chyba już każdy zrozumiał powód istnienia listy MB pod moimi postami :lol: ;) 8) :)

W tym artykule najbardziej podobał mi się fragment o docieraniu się silnika V8 [zlosnik] Kiedyś będę też miał V8 w W124 to tylko kwestia czasu...(raczej dłuższego)

Autor:  VALENTINE123 [ ndz wrz 14, 2003 11:54 pm ]
Tytuł: 

alpha_one pisze:
W tym artykule najbardziej podobał mi się fragment o docieraniu się silnika V8 [zlosnik]

A mnie to się podobało:
,,Średnie spalanie 25-28l/100km .....no cóż konie trzeba karmić...'' [cool]

Autor:  VALENTINE123 [ wt wrz 16, 2003 5:45 pm ]
Tytuł: 

Jest już druga cześć artykułów dotyczących MB (link w pierwszym poście).Głównie materiały dotyczą nowych modeli ,poza tym o W107 który powinien być w częsci pierwszej ,ale się zawieruszył.

Autor:  Mitu [ ndz wrz 21, 2003 3:38 pm ]
Tytuł: 

W artykule p. Pertyńskiego o W 109 jest (chyba?) pomyłka, ponieważ z tego co wiem to w W109 były dwa rodzaje kierownicy:
Obrazek

Ten rodzaj kierownicy był montowany od początku produkcji do 1967 r., czyli do mementu pojawienia się /8.

Obrazek

To drugi rodzaj kierownicy znany z W 114/115. Z tego co wiem to W 108/109 nie miał fabrycznie montowanej kierownicy takiej jaką można zobaczyć w tym artykule. Wiem, że była jeszcze jedna kierownica dla wersji AMG, ale była zupełnie inna - zdecydownie mniejsza średnica. Czy ktoś coś o tym wie? Pozdrawiam

Autor:  Bukol [ pn wrz 22, 2003 11:29 am ]
Tytuł: 

Mitu pisze:
W artykule p. Pertyńskiego o W 109 jest (chyba?) pomyłka, ponieważ z tego co wiem to w W109 były dwa rodzaje kierownicy:

Ten rodzaj kierownicy był montowany od początku produkcji do 1967 r., czyli do mementu pojawienia się /8.


To drugi rodzaj kierownicy znany z W 114/115. Z tego co wiem to W 108/109 nie miał fabrycznie montowanej kierownicy takiej jaką można zobaczyć w tym artykule. Wiem, że była jeszcze jedna kierownica dla wersji AMG, ale była zupełnie inna - zdecydownie mniejsza średnica. Czy ktoś coś o tym wie? Pozdrawiam


To prawda - pierwszy obrazek to kierownica starszego typu, jednak była potem stosowana po '67 w niższych modelach (250 i 280S). Wtryskowe od '67 miały kierownicę z drugiego zdjęcia, identyczną z /8. Kierownica pokazana na zdjęciu w artykule pochodzi (chyba) od 116 i na 100% nie była montowana do 108/109 (jak to w ogóle wygląda???). Co do kierownicy w wersjach AMG nic mi nie wiadomo :oops:

Autor:  Mitu [ pn wrz 22, 2003 5:36 pm ]
Tytuł: 

Bukol pisze:
Mitu pisze:
W artykule p. Pertyńskiego o W 109 jest (chyba?) pomyłka, ponieważ z tego co wiem to w W109 były dwa rodzaje kierownicy:

Ten rodzaj kierownicy był montowany od początku produkcji do 1967 r., czyli do mementu pojawienia się /8.


To drugi rodzaj kierownicy znany z W 114/115. Z tego co wiem to W 108/109 nie miał fabrycznie montowanej kierownicy takiej jaką można zobaczyć w tym artykule. Wiem, że była jeszcze jedna kierownica dla wersji AMG, ale była zupełnie inna - zdecydownie mniejsza średnica. Czy ktoś coś o tym wie? Pozdrawiam


To prawda - pierwszy obrazek to kierownica starszego typu, jednak była potem stosowana po '67 w niższych modelach (250 i 280S). Wtryskowe od '67 miały kierownicę z drugiego zdjęcia, identyczną z /8. Kierownica pokazana na zdjęciu w artykule pochodzi (chyba) od 116 i na 100% nie była montowana do 108/109 (jak to w ogóle wygląda???). Co do kierownicy w wersjach AMG nic mi nie wiadomo :oops:


Dobra pomyliłem się. Faktycznie pierwszy rodzaj kierownicy był montowany po 1967 r., ale tylko i wyłącznie w wersji 250 S. Przynajmniej z tego co wiem. O kierownicy AMG to tak tylko wspomniałem, bo pasuje ona do W 108/109 jeszcze mniej jak ta od W 116 (późniejszych W 114/115 i wczesnych W 123), którą można zobaczyć w artykule. Pozdrawiam.
P.S. Przecież 280 S/SE debiutował w 1967 r. (zastępując 300 SE), więc bezsensem byłoby dawanie nowemu modelowi starej kierownicy.

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/