MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://www.forum.w114-115.org.pl/

Jaguar jeszcze, czy juz Ford
https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=1&t=3817
Strona 1 z 2

Autor:  laudan [ wt wrz 30, 2003 12:39 am ]
Tytuł:  Jaguar jeszcze, czy juz Ford

Witam,

Najpierw ginie z naski, niepowtarzalny jaguarek (ponoc wzgledy bezpieczenstwa), pozniej na IAA nowy model, ma pokryte progi, srokiem wprost z pl125 - chropowaty baranek i na to lakier, co wygladalo conajmniej troche dziwnie, a dzis w radiu reklama Jagi z silnikiem Diesla. Co by nie mowic o nowoczenych dieslach, zabezpieczeniu antykorozyjnym made in Ford i bezpieczenstwie, to juz nie ta Jaga, ktorej starsze egzemparze zachwycaja oko i ucho.

Obrazek
Obrazek
Obrazek

Autor:  Bukol [ wt wrz 30, 2003 10:26 am ]
Tytuł: 

Myślę, że wprowadzenie silników diesla było nieuniknione - takie czasy, a diesle coraz lepsze. Jak BMW wprowadziło silnik wysokoprężny, to też był rumor że to już nie BMW, a dzisiej po kilkunastu latach Beemka tds to normalka. Ale co do designu to zgadzam się w 100% - gdzieś zostały zatracone korzenie i styl Jaguara. Ale za to legendarną awaryjność i dziadowskie wykonanie Ford postanowił zostawić jako aspekty historyczne [zlosnik] [zlosnik] ;)

Autor:  laudan [ wt wrz 30, 2003 2:22 pm ]
Tytuł: 

Bukol pisze:
Ale za to legendarną awaryjność i dziadowskie wykonanie Ford postanowił zostawić jako aspekty historyczne [zlosnik] [zlosnik] ;)


Az tak bardzo Ford sie chyba nie poswiecil w tym wzgledzie [zlosnik]

Autor:  Bukol [ wt wrz 30, 2003 2:34 pm ]
Tytuł: 

laudan pisze:
Bukol pisze:
Ale za to legendarną awaryjność i dziadowskie wykonanie Ford postanowił zostawić jako aspekty historyczne [zlosnik] [zlosnik] ;)


Az tak bardzo Ford sie chyba nie poswiecil w tym wzgledzie [zlosnik]


Na tak - trudnego zadanie nie mieli, a i doświadczenie spore ;)

Autor:  Luk [ wt wrz 30, 2003 3:28 pm ]
Tytuł: 

Mercedes od zawsze był kojarzony z dieselkami, ale Jaguar tylko z cztero lub pięciolitrowymi silnikami BENZYNOWYMI. Stracił wszystko!

Autor:  Bukol [ wt wrz 30, 2003 5:35 pm ]
Tytuł: 

Luk pisze:
Mercedes od zawsze był kojarzony z dieselkami, ale Jaguar tylko z cztero lub pięciolitrowymi silnikami BENZYNOWYMI. Stracił wszystko!


Ja zawsze kojarzyłem Jaguara z typowo brytyjską elegancją (do połowy lat '80 i do wczesnych '90 - Daimler Double Six). Niezależnie od silników. Skoro Mercedesowi wypada robić A klasę i "sportowe" coupe z common railem, to dlaczego Fordowi nie wypada robić Jaguara z dieslem? Takie czasy - dziś mało kto kupi noweV8 lub V12.
Koniec klasycznego Jaguara to nie zastosowanie takiej czy innej jednostki napędowej, tylko design - gdy pod koniec lat 80-tych zaprezentowano nowy model (z prostokątnymi lampami z przodu i z tyłu).

Autor:  misiek [ wt wrz 30, 2003 8:50 pm ]
Tytuł: 

Jakos na diesle pod maska niektorych limuzyn Jaguara jestem w stanie przymknac oko, zwlaszcza ze nowoczesne jednostki wysokoprezne nie maja wiele wspolnego z odpowiednikami chocby z MB/8 - nie sa ani slabe, ani malo elastyczne, ani nieekologiczne a do tego sa bardzo oszczedne. Jednak zaupelnie nie widze ich a serii XK.
Natomiast wprowadzenie pierwszego kombi w historii Jaguara (Frankfurt 2003 - Jaguar X-Type Estate, sprzedaz od wiosny przyszlego roku) nie bedzie latwe dla moich oczu. Coz, kiedys nie bylo Mercedesa T, nie bylo pieknych BMW Touring, nie bylo atrakcyjnych Audi Avant, nie bylo tez seksownych Alf Sportwagon, byly za to toporne VW1600... Do dnia dzisiejszego wiele sie zmienilo, jak widac kombi tez sie moga podobac (czetokroc wygladaja wiele lepiej niz blizniacze sedany). Jednak niektorym nie przystoi noszenie zbyt ekstrawaganckich nadwozi. Jaguar powinien zostac konserwatywnym.
PS. XJS (Lynx) jako trzydrzwiowe kombi wyglada apetycznie [zlosnik]

Autor:  Bukol [ śr paź 01, 2003 10:45 am ]
Tytuł: 

To w XK też ma być diesel???
Firma Arden od wielu lat przerabia Jagi na kombi, w tym także XJS.

Autor:  misiek [ śr paź 01, 2003 12:50 pm ]
Tytuł: 

Bukol pisze:
To w XK też ma być diesel???


Mam nadzieje, ze nie [zlosnik] Choc sadzac po tym, co wyczynia konkurencja, wielu rzeczy mozna sie spodziewac...
Co do Ardena, rzeczywiscie oni tez maja w ofercie obok tuningu calej gamy Jagow, takze nazwijmy to nadwozia specjalne [zlosnik]

Autor:  misiek [ śr paź 01, 2003 1:20 pm ]
Tytuł: 

A nie mowilem! [zlosnik]
Przegladam wlasnie dzisiejszy Auto-Swiat. W artykule "Samochody koncepcyjne na salonie samochodowym we Frankfurcie" pojawia sie Jaguar R-D6 - niby-coupe (skonstruowany wg tej samej zasady co nalezaca do koncernu Mazda RX7) czyli auto czterodrzwiowe z zamaskowana tylna para drzwi otwieranych pod wiatr. I co? "Pod maska zamiast olbrzymiego silnika V8 pracuje 6-cylindrowy diesel o pojemnosci 2,7 litra i mocy 230KM, ktory powstal we wspolpracy firmy matki Jaguara - Forda - i francuskiej grupy PSA"

Autor:  Bukol [ śr paź 01, 2003 1:37 pm ]
Tytuł: 

misiek pisze:
A nie mowilem! ........[zlosnik]


Świat stanowczo zmieża w złym kierunku!!! ;)

Autor:  Candy78 [ śr paź 01, 2003 4:30 pm ]
Tytuł: 

misiek pisze:
niby-coupe (skonstruowany wg tej samej zasady co nalezaca do koncernu Mazda RX7) czyli auto czterodrzwiowe z zamaskowana tylna para drzwi otwieranych pod wiatr.


to jest jakis najnowszy trend - czyli tzw 4-drzwiowe coupe :o czyli niby mamy auto o sportowym charakterze ale zeby wygodniej sie wsiadalo do tylu to mamy z tylu male drzwiczki pod wiatr, nawet mercedes mial cos takiego zrobic w swoim nowym CLS, ale chyba drzwi beda sie otwieraly normalnie jak w sedanie(ale oni dalej na to mowia 'coupe' :roll: :o )

http://f27.parsimony.net/forum66434/messages/5199.htm

tak samo teraz wszyscy rzucili sie na vany z drzwiami otwieranymi w 2 strony i bez slupka ( mercedes tez - klasa gst)

http://f27.parsimony.net/forum66434/messages/4570.htm

Autor:  misiek [ czw paź 02, 2003 12:40 am ]
Tytuł: 

Takie trendy dyktowane sa przez ksiegowych i specow od marketingu a nie stylistow.

Autor:  Bukol [ czw paź 02, 2003 11:17 am ]
Tytuł: 

misiek pisze:
Takie trendy dyktowane sa przez ksiegowych i specow od marketingu a nie stylistow.


Eeee, no trochę przy w/w projektach styliści popracowali. Ale na przykładzie Vana już widać, że to co wyjedzie na nasze drogi to będzie inne auto - tańsze, mniej ekstrawaganckie, raczej pospolite. Ale koncepcja drzwi przeciwstawnych bez słupka "B" nie jest zła - ułatwia wsiadanie. Ten pomysł kupuję.

Autor:  misiek [ czw paź 02, 2003 6:04 pm ]
Tytuł: 

Bukol pisze:
Ten pomysł kupuję.


Ja zdecydowanie nie.
Albo coupe albo czterodrzwiowe costam. Nie znosze wyrobow "czekoladopodobnych" [zlosnik]

Strona 1 z 2 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/