MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest czw lip 31, 2025 2:14 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 20 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna
Autor Wiadomość
Post: ndz paź 26, 2003 12:51 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr kwie 10, 2002 2:00 am
Posty: 345
Lokalizacja: Sulechów-Polska
skąd to sie bierze ,że powstają samochody legendy np: mercedes w107,ford mustang, wv garbus ......czy za 10 -20 lat nie stanie sie legendą np: skoda fabia ,ford mondeo ,polonez ( przepraszam wszystkich urażonych tymi przykładami aut ) . po czym poznac ,że samochód ma duszę ,klimat itp? to ludzie tworzą legendy czy te auta ?
pofilozofujmy troszkę !

_________________
W 124 230 TE 89


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz paź 26, 2003 3:14 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr paź 09, 2002 9:23 pm
Posty: 2176
Lokalizacja: Wawa/Wrocek
tego nikt chyba nie wie, ale IMO liczy sie linia(im ladniejsze auto tym lepiej) + niepowtarzalnosc, elitarnosc modelu (w198,W107) lub odwrotnie-popularnosc (garbus czy mustang)
z dzisiejszych aut to moze bedzie quattro czy supra(ladna i dobre osiagi sportowe), moze maluch(w holandii juz jest klub [zlosnik] ) czy trabant(sporo klubow)

_________________
pozdrowionka
Łysy

wolny wakat na beczkę :)


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz paź 26, 2003 10:08 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lut 15, 2002 1:00 am
Posty: 3709
Lokalizacja: Szczecin
A i jest nawet klub poloneza...
Wstyd się przyznać ale mój kuzyn jest w tym klubie :oops:

_________________
Pozdrowki
adi
W Polsce sprzedaje się tylko godność i wódka


Na górę
 Tytuł:
Post: pn paź 27, 2003 10:59 am 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 26, 2003 12:24 pm
Posty: 7489
Lokalizacja: WWL
107 to nie jest legenda - legendą jest cała seria SL, legendą jest 300SL. Co do tych samochodów wątpliwości "dlaczego"nie mam: 300SL wyprzedził swoją epokę rozwiązaniami technicznymi. Obecnie legendę podsyca ... cena (np. 400.000 Euro :o :o ).
Garbus - po prostu sympatyczny, masowo produkowany samochodzik, do tego raczej niezawodny, czyli idealny materiał na klasyka dla mas. Mnogość wersji, silników i łatwość przeróbek (np. cabrio z silnikiem od 911) czyni z niego sympatyczny wozik na codzień i dla każdego.
Mustang - tani, sportowy, dobre osiągi, super sylwetka. Każdy Amerykanin chciał takiego mieć ... i mógł sobie na niego pozwolić. To Mustang rozpoczął erę Muscle Cars. Do tego Bullit...

Reasumując - powyższe przykłady, mimo że teoretycznie skrajnie różne (tani wóz dla mas, tani sportowiec, luksusowy SL dla najbogatszych), pokazują, że aby zostać legendą, trzeba być prekursorem w dowolnej dziedzinie motoryzacji. Niewykluczone, że Scenic stanie się takim klasykiem jako pierwszy minivan (o ile dożyje [zlosnik] ). Większość luksusowych i drogich MB już jest skazana na bycie legendą, a przynajmniej klasykiem.

_________________
pzdr - Maciek
41 Buick Special x2, 49 Chevy "Deratyzator", 50 Olds "Patton", 53 Chevy Bel Air, 55 Chevy 3800 panel, 70 Chevy Impala conv, 77 Chevy Monte Carlo, 87 Chevy G20, 89 Chevy K5, 03 Chevy S10 = 86 garow, 59.7 L, 2480KM


Na górę
 Tytuł:
Post: pn paź 27, 2003 1:30 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr kwie 10, 2002 2:00 am
Posty: 345
Lokalizacja: Sulechów-Polska
dostaje wysypki na plecach na myśl o francuskich samochodach a kiedyś zaparkowałem na parkingu Tesco obok Alfy 155 to spaliła mi się żarówka od stopu !

_________________
W 124 230 TE 89


Na górę
 Tytuł:
Post: pn paź 27, 2003 2:49 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 26, 2003 12:24 pm
Posty: 7489
Lokalizacja: WWL
ZBIGOL pisze:
dostaje wysypki na plecach na myśl o francuskich


2CV, Peugeot 504 coupe lub cabrio, Citroen DS coupe lub cabrio ... mnóstwo jest przykładów francuskich aut, które stały się klasykami lub legendą, także Renault 5 - mimo że tani i mało solidny.

_________________
pzdr - Maciek
41 Buick Special x2, 49 Chevy "Deratyzator", 50 Olds "Patton", 53 Chevy Bel Air, 55 Chevy 3800 panel, 70 Chevy Impala conv, 77 Chevy Monte Carlo, 87 Chevy G20, 89 Chevy K5, 03 Chevy S10 = 86 garow, 59.7 L, 2480KM


Na górę
 Tytuł:
Post: pn paź 27, 2003 4:02 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt cze 03, 2003 8:50 pm
Posty: 798
Lokalizacja: Warszawa
To prawda ,że 107ka musi jeszcze swoje poczekać aż stanie się legendą. Jednak sylwetka auta nie odgrywa najważniejszej roli. 107ka ma piękną sylwetkę a Trabant mniej ładną a jednak staje się legendą.

_________________
W116 450SE 75' -"Niunia"-na emeryturze.
W116 280SE 75'-"Manual"-sprzedam(3500zł)
Opel Kadett 1,3S 81' - "Kwadrat" - kupiony z przebiegiem 18Kkm w stanie idealnym
503 076 116


Na górę
 Tytuł:
Post: pn paź 27, 2003 6:41 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn lut 25, 2002 1:00 am
Posty: 370
Lokalizacja: Michałowice /k Warszawy
Biorąc pod uwagę, że Mustanga można kupić "skastrowanego" do silnika 2,8litra to już raczej legendą nie jest (bynajmniej sportową) Natomiast Corvetta to już nie ta linnia co Stingray ale za to same duże silniki i cały czas sportowe osiągi nawet w wersji mega podstawowej.[/url]

_________________
Jest gwiazda jest jazda [zlosliwy]

W123 230E '82 "Vanishing Point"


Na górę
 Tytuł:
Post: pn paź 27, 2003 7:01 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw lip 26, 2001 2:00 am
Posty: 3441
Numer GG: 1442573
Lokalizacja: Trzebnica
Mi się wydaje że jest pewien etap w motoryzacji a szczególnie początki jej rozwoju a dokładnie wtedy kiedy zaczeła się bardzo rozwijać. Są to lata 45-70 i to własnie w tym czasie powstały takie auta nie tylko MB, które teraz są relikwiami i symbolami prawdziwej motoryzacji. Ja osobiście jestem zafascynowami własnie tymi latami powojennymi, kiedy motoryzacja miała swój wielki rozwój. Ten czas jest już przeszły i nie powtarzalny dlatego powstaja takie kluby jak nasz.

_________________
Pozdrawiam Sebi

http://www.zelazko.com.pl


Na górę
 Tytuł:
Post: pn paź 27, 2003 9:49 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt cze 03, 2003 8:50 pm
Posty: 798
Lokalizacja: Warszawa
Ale nie każdy restauruje modele z powojennych lat 45-60. Niektórzy zafascynowani są tylko modelami powojennymi tak jak ty Sebi i chwała ci za to a niektórzy fascynują się motoryzacją z lat 70-80 tak jak ja np W116, W114/115, W107. Ale dobrze ,że wszystkich jest po trochu i składamy się na jeden klub i dążymy w jednym kierunku.

_________________
W116 450SE 75' -"Niunia"-na emeryturze.

W116 280SE 75'-"Manual"-sprzedam(3500zł)

Opel Kadett 1,3S 81' - "Kwadrat" - kupiony z przebiegiem 18Kkm w stanie idealnym

503 076 116


Na górę
 Tytuł:
Post: wt paź 28, 2003 10:38 am 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 26, 2003 12:24 pm
Posty: 7489
Lokalizacja: WWL
kubol pisze:
mustang był odpowiedzią Forda na corvettę
jak myślicie co jest większa legendą?


Mustang [zlosnik]

_________________
pzdr - Maciek
41 Buick Special x2, 49 Chevy "Deratyzator", 50 Olds "Patton", 53 Chevy Bel Air, 55 Chevy 3800 panel, 70 Chevy Impala conv, 77 Chevy Monte Carlo, 87 Chevy G20, 89 Chevy K5, 03 Chevy S10 = 86 garow, 59.7 L, 2480KM


Na górę
 Tytuł:
Post: wt paź 28, 2003 5:23 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt cze 03, 2003 8:50 pm
Posty: 798
Lokalizacja: Warszawa
Zgadzam się Mustang. Nie ujmujmy jednak chwały Chevroletowi Corvette.

_________________
W116 450SE 75' -"Niunia"-na emeryturze.

W116 280SE 75'-"Manual"-sprzedam(3500zł)

Opel Kadett 1,3S 81' - "Kwadrat" - kupiony z przebiegiem 18Kkm w stanie idealnym

503 076 116


Na górę
 Tytuł:
Post: wt paź 28, 2003 10:06 pm 
Offline
Administrator
Administrator
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lip 14, 2002 6:38 pm
Posty: 5464
Lokalizacja: Warszawa
Bukol pisze:
także Renault 5 - mimo że tani i mało solidny.


Miałem mieć takie coś [cool] , ale zamiast "piąteczki" znalazłem się w posiadaniu Poloneza [cool] [cool] , a potem była "Strzała" [cool] [cool] [cool] ... Wychodzi na to, że ciągną mnie kultowe auta [zlosnik]

_________________
MB W123 230E '80 Chinablau & W123 230 '77 Saharagelb
MB GLC 220d 4MATIC - plastik na co dzień ;)
Prezes MB/8 Club Poland
"Chcę umrzeć spokojnie, we śnie - tak jak mój znajomy, a nie wrzeszcząc z
przerażenia - tak jak jego pasażerowie."


Na górę
 Tytuł:
Post: wt paź 28, 2003 10:20 pm 
Offline
Administrator
Administrator
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lip 14, 2002 6:38 pm
Posty: 5464
Lokalizacja: Warszawa
kubol pisze:
mustang był odpowiedzią Forda na corvettę
jak myślicie co jest większa legendą?


Dla mnie raczej Corvette - Przpiękny Stingray i styl utrzymywany po dziś dzień. Z drugiej strony Mustang '68 (ten od Bullita) to też cacuszko, ale model Mustanga z lat osiemdziesiątych i pocz. dziewięćdziesiątych stracił, jak dla mnie, zupełnie styl i urok (starsznie mi escortem zajeżdza [zlosnik] )

_________________
MB W123 230E '80 Chinablau & W123 230 '77 Saharagelb
MB GLC 220d 4MATIC - plastik na co dzień ;)
Prezes MB/8 Club Poland
"Chcę umrzeć spokojnie, we śnie - tak jak mój znajomy, a nie wrzeszcząc z
przerażenia - tak jak jego pasażerowie."


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 20 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 19 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl