MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://www.forum.w114-115.org.pl/

pytanie na niepogodę
https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=1&t=4097
Strona 1 z 2

Autor:  ZBIGOL [ ndz paź 26, 2003 12:51 pm ]
Tytuł:  pytanie na niepogodę

skąd to sie bierze ,że powstają samochody legendy np: mercedes w107,ford mustang, wv garbus ......czy za 10 -20 lat nie stanie sie legendą np: skoda fabia ,ford mondeo ,polonez ( przepraszam wszystkich urażonych tymi przykładami aut ) . po czym poznac ,że samochód ma duszę ,klimat itp? to ludzie tworzą legendy czy te auta ?
pofilozofujmy troszkę !

Autor:  lysy2 [ ndz paź 26, 2003 3:14 pm ]
Tytuł: 

tego nikt chyba nie wie, ale IMO liczy sie linia(im ladniejsze auto tym lepiej) + niepowtarzalnosc, elitarnosc modelu (w198,W107) lub odwrotnie-popularnosc (garbus czy mustang)
z dzisiejszych aut to moze bedzie quattro czy supra(ladna i dobre osiagi sportowe), moze maluch(w holandii juz jest klub [zlosnik] ) czy trabant(sporo klubow)

Autor:  adi [ ndz paź 26, 2003 10:08 pm ]
Tytuł: 

A i jest nawet klub poloneza...
Wstyd się przyznać ale mój kuzyn jest w tym klubie :oops:

Autor:  Bukol [ pn paź 27, 2003 10:59 am ]
Tytuł: 

107 to nie jest legenda - legendą jest cała seria SL, legendą jest 300SL. Co do tych samochodów wątpliwości "dlaczego"nie mam: 300SL wyprzedził swoją epokę rozwiązaniami technicznymi. Obecnie legendę podsyca ... cena (np. 400.000 Euro :o :o ).
Garbus - po prostu sympatyczny, masowo produkowany samochodzik, do tego raczej niezawodny, czyli idealny materiał na klasyka dla mas. Mnogość wersji, silników i łatwość przeróbek (np. cabrio z silnikiem od 911) czyni z niego sympatyczny wozik na codzień i dla każdego.
Mustang - tani, sportowy, dobre osiągi, super sylwetka. Każdy Amerykanin chciał takiego mieć ... i mógł sobie na niego pozwolić. To Mustang rozpoczął erę Muscle Cars. Do tego Bullit...

Reasumując - powyższe przykłady, mimo że teoretycznie skrajnie różne (tani wóz dla mas, tani sportowiec, luksusowy SL dla najbogatszych), pokazują, że aby zostać legendą, trzeba być prekursorem w dowolnej dziedzinie motoryzacji. Niewykluczone, że Scenic stanie się takim klasykiem jako pierwszy minivan (o ile dożyje [zlosnik] ). Większość luksusowych i drogich MB już jest skazana na bycie legendą, a przynajmniej klasykiem.

Autor:  ZBIGOL [ pn paź 27, 2003 1:30 pm ]
Tytuł: 

dostaje wysypki na plecach na myśl o francuskich samochodach a kiedyś zaparkowałem na parkingu Tesco obok Alfy 155 to spaliła mi się żarówka od stopu !

Autor:  Bukol [ pn paź 27, 2003 2:49 pm ]
Tytuł: 

ZBIGOL pisze:
dostaje wysypki na plecach na myśl o francuskich


2CV, Peugeot 504 coupe lub cabrio, Citroen DS coupe lub cabrio ... mnóstwo jest przykładów francuskich aut, które stały się klasykami lub legendą, także Renault 5 - mimo że tani i mało solidny.

Autor:  Luk [ pn paź 27, 2003 4:02 pm ]
Tytuł: 

To prawda ,że 107ka musi jeszcze swoje poczekać aż stanie się legendą. Jednak sylwetka auta nie odgrywa najważniejszej roli. 107ka ma piękną sylwetkę a Trabant mniej ładną a jednak staje się legendą.

Autor:  Kowal [ pn paź 27, 2003 6:41 pm ]
Tytuł: 

Biorąc pod uwagę, że Mustanga można kupić "skastrowanego" do silnika 2,8litra to już raczej legendą nie jest (bynajmniej sportową) Natomiast Corvetta to już nie ta linnia co Stingray ale za to same duże silniki i cały czas sportowe osiągi nawet w wersji mega podstawowej.[/url]

Autor:  sebi [ pn paź 27, 2003 7:01 pm ]
Tytuł: 

Mi się wydaje że jest pewien etap w motoryzacji a szczególnie początki jej rozwoju a dokładnie wtedy kiedy zaczeła się bardzo rozwijać. Są to lata 45-70 i to własnie w tym czasie powstały takie auta nie tylko MB, które teraz są relikwiami i symbolami prawdziwej motoryzacji. Ja osobiście jestem zafascynowami własnie tymi latami powojennymi, kiedy motoryzacja miała swój wielki rozwój. Ten czas jest już przeszły i nie powtarzalny dlatego powstaja takie kluby jak nasz.

Autor:  Luk [ pn paź 27, 2003 9:49 pm ]
Tytuł: 

Ale nie każdy restauruje modele z powojennych lat 45-60. Niektórzy zafascynowani są tylko modelami powojennymi tak jak ty Sebi i chwała ci za to a niektórzy fascynują się motoryzacją z lat 70-80 tak jak ja np W116, W114/115, W107. Ale dobrze ,że wszystkich jest po trochu i składamy się na jeden klub i dążymy w jednym kierunku.

Autor:  Bukol [ wt paź 28, 2003 10:38 am ]
Tytuł: 

kubol pisze:
mustang był odpowiedzią Forda na corvettę
jak myślicie co jest większa legendą?


Mustang [zlosnik]

Autor:  Luk [ wt paź 28, 2003 5:23 pm ]
Tytuł: 

Zgadzam się Mustang. Nie ujmujmy jednak chwały Chevroletowi Corvette.

Autor:  Idzik [ wt paź 28, 2003 10:06 pm ]
Tytuł: 

Bukol pisze:
także Renault 5 - mimo że tani i mało solidny.


Miałem mieć takie coś [cool] , ale zamiast "piąteczki" znalazłem się w posiadaniu Poloneza [cool] [cool] , a potem była "Strzała" [cool] [cool] [cool] ... Wychodzi na to, że ciągną mnie kultowe auta [zlosnik]

Autor:  Idzik [ wt paź 28, 2003 10:20 pm ]
Tytuł: 

kubol pisze:
mustang był odpowiedzią Forda na corvettę
jak myślicie co jest większa legendą?


Dla mnie raczej Corvette - Przpiękny Stingray i styl utrzymywany po dziś dzień. Z drugiej strony Mustang '68 (ten od Bullita) to też cacuszko, ale model Mustanga z lat osiemdziesiątych i pocz. dziewięćdziesiątych stracił, jak dla mnie, zupełnie styl i urok (starsznie mi escortem zajeżdza [zlosnik] )

Strona 1 z 2 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/