MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://www.forum.w114-115.org.pl/

MegaSquirt zamiast mechanicznego wtrysku
https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=1&t=42922
Strona 1 z 16

Autor:  voytas [ ndz sie 02, 2009 11:51 pm ]
Tytuł:  MegaSquirt zamiast mechanicznego wtrysku

Znajomy ma i sobie chwali, ale niestety wczoraj w trakcie eksperymentów spalił kontroler i będzie zamawiał z poniższej stronki:
http://www.diyautotune.com/catalog/-c-34.html

Ja się prawdopodobnie zdecyduję na pełny zestaw:
LINK1 lub samą płytkę z kontrolerem i map-sensorem: LINK2

W kupie raźniej i tańsza przesyłka, więc gdyby ktoś się na coś zdecydował to muszę wiedzieć do jutra. Powiedzmy do 10 rano.

Autor:  zegarek [ pn sie 03, 2009 1:05 am ]
Tytuł: 

Czym będziecie to przesyłać?

Wydaje mi się, że jednak w "kupie" jest większa szansa na dowalenie cła + vat.
Tym bardziej, że ta firma nie zgadza się na nie umieszczanie na paczce prawdziwej wartości przesyłki.

Ja też będę stamtąd zamawiał niedługo, ale po drodze ktoś mi to przepakuje.

Autor:  hall [ pn sie 03, 2009 8:17 am ]
Tytuł: 

co to?

Autor:  zegarek [ pn sie 03, 2009 10:40 am ]
Tytuł: 

hall pisze:
co to?


proszę

Autor:  drwalu [ pn sie 03, 2009 11:23 am ]
Tytuł: 

kiedy to będzie szło ?

bo może do tej pory odpale mojego potwora to też bym się skusił na kompletny zestaw.

Autor:  voytas [ wt sie 04, 2009 8:23 pm ]
Tytuł: 

zegarek pisze:
Wydaje mi się, że jednak w "kupie" jest większa szansa na dowalenie cła + vat.

No i właśnie z tego powodu jednak się wstrzymałem. Po doliczeniu VAT-u wychodzi na to że lepiej spróbować kupić wszystko co potrzebne w Polsce.

Problem jest z płytką i map-sensorem. Wydaje się że najlepiej kupić te części w Stanach i znaleźć kogoś kto to przepakuje i prześle do Polski...

Wczoraj poszperałem w necie i w zasadzie nie powinno być problemów z dokupieniem pozostałych elementów w kraju...

Na innym forum ktoś zasugerował że listwa wtryskowa od M111 będzie pasować do M102... Fajnie by było gdyby ktoś kto to ma na wierzchu zmierzył odległości wtryskiwaczy w obydwu. Jeśli ta plotka okaże się być prawdą to montaż MegaSquirta w M102 powinien być prostszy niż to się może wydawać. Istnieje też podobna teoria: M103 + listwa od M104...

Autor:  zegarek [ śr sie 05, 2009 6:04 pm ]
Tytuł: 

voytas pisze:
Problem jest z płytką i map-sensorem. Wydaje się że najlepiej kupić te części w Stanach i znaleźć kogoś kto to przepakuje i prześle do Polski...



Jak jesteś zainteresowany, to chłopaki z elektrody zrobili schematy w formacie nadającym się do zrobienia profi płytki w zakładzie. Zrobili jedną partię w zakładzie i jednemu zostały dwie płytki.
Ja jeden komplet już zaklepałem. Jak chcesz to możesz wziąć drugi. Schematy są więc zawsze można dorobić. Koszt jednej płytki to ok. 50pln.
Ma też pcb do stima i relay boarda.

Płytka jest w wersji 2.2 (dwu warstwowa)

Z mapsensorem nie ma problemu, MPX4250AP (2.5bar) dostępny jest w Warszawie w http://www.meditronik.com.pl/el/b5815.htm za 70 netto.

Z mikrokontrolerem m68h908 (MS I) też nie będzie problemu, bo jest raczej popularny.

Co do listwy, to się nie martw, bo nawet jak nie podpasi z m111 lub m104, to można tanim kosztem dorobić.

Z hameryki i tak muszę zamówić szerokopasmówkę z kontrolerem (LC-1) 200$, bo bez niej się nie wystroi, a u nas kosztuje sporo drożej i pewnie GM'owskie czujniki przy okazji. No i edis-8

Autor:  MERCEDES 4 EVER [ śr sie 05, 2009 8:42 pm ]
Tytuł: 

Zegarek - powiedz mi łopatologicznie ile kosztuje np zapodanie tego cuda do M102 ile do M103 a ile M104.I jesli juz niebedzi epieknego KE to czy mozna ładować instalke LPG 4 generacji?

Autor:  voytas [ śr sie 05, 2009 9:49 pm ]
Tytuł: 

MERCEDES 4 EVER pisze:
I jesli juz niebedzi epieknego KE to czy mozna ładować instalke LPG 4 generacji?

Właśnie taki mam zamiar...
Myślałem nawet o sterowaniu pracą wtryskiwaczy LPG bezpośrednio przez MegaSquirta, ale nie wiem czy to wypali ze względu na zmienne ciśnienie gazu. Z tego co się orientuję to sterownik LPG 4 generacji reaguje na zmiany ciśnienia gazu i odpowiednio wydłuża czas otwarcia wtryskiwaczy...

Sam MegaSquirt może kosztować od ok 300-800zł. Do tego dochodzą czujniki, przewody i inne duperele. Potem listwa wtryskowa (i wtryskiwacze), przewody paliwowe... Można się także pokusić o zastosowanie nowszego zapłonu, np. typu wasted-spark...
Z tego co kiedyś liczyłem to chyba poniżej 1000zł ciężko będzie zejsć, no chyba że dużo się zrobi samemu... Ja liczę że wraz z przerobieniem obecnej instalacji LPG (1 gen) na sekwencję powinienem się zmieścić w 3000zł.

Uważam że to dobra cena w porównaniu do IGS-a. Przy zastosowaniu MegaSquirta i najprostrzej sekwencji mamy dużo pewniejszy zestaw niż nieprodukowany już IGS...

Tutaj ciekawe tematy:
http://www.skodafelicia.pl/viewtopic.php?p=11352
http://forum.skodovka.pl/viewtopic.php?t=15504

Autor:  Janfocus [ śr sie 05, 2009 10:01 pm ]
Tytuł: 

Cytuj:
zegarek

Kolega zamierza upgarde'nąć V8?

Może i ja bym w taki projekt wszedł... [zlosnik]

Autor:  zegarek [ śr sie 05, 2009 11:05 pm ]
Tytuł: 

Janfocus pisze:
Cytuj:
zegarek

Kolega zamierza upgarde'nąć V8?
Może i ja bym w taki projekt wszedł... [zlosnik]


Myślałem już nad tym zanim zaopatrzyłem się w m117 :)

EHA do wymiany, bo się sączy, kopułka, przewody też. Żeby EHA wymienić, to trzeba wyregulować najlepiej z szerokopasmówką, żeby ustawić dobrze AFR. Koszty nie małe, to już wolę dołożyc trochę, spełnić marzenie i się pozbyć tej niepotrzebnej mechaniki. W sumie od roku już wtryski od Mustanga leżą w szafie i się kurzą :)

m119 też mam zamiar ogarnąć jak już będę miał.
Skrzynia manual przystosowana do m119 z kołem zamachowym już czeka [zlosnik]

Tak dla zaostrzenia apetytu wejdz sobie na msruns.com -> dział daimler benz. Jest tam kilka projektów i m.in. dwa m117. Warto popatrzeć na m103 i kilka m104 Pumpisha. <br>Dodano po 21 minutach.:<br>
MERCEDES 4 EVER pisze:
Zegarek - powiedz mi łopatologicznie ile kosztuje np zapodanie tego cuda do M102 ile do M103 a ile M104.I jesli juz niebedzi epieknego KE to czy mozna ładować instalke LPG 4 generacji?


Zależy czy tylko przerabiasz wtrysk benzyny czy dodatkowo zapłon na bez rozdzielaczowy.

Z grubsza 2-3k pln

Sam wtrysk:

- Sterownik MS I/II 400-800 (własne lutowanie wszystkiego do kupy) za 400$ masz gotowy złożony najnowszy sterownik MS II

- Listwa paliwowa 150

- Wtryskiwacze sterowane elektronicznie (używki można dostać do $100 za komplet

Regulator ciśnienia 300

Przewody paliwowe pewnie ze 200

Szerokopasmowa sonda z kontrolerem 600

Czujniki (TPS, IAC, CLS) ze 150

+ coś co na pewno zapomniałem


IV gen podpinasz pod sygnał wtrysków, więc każdy gazowiec to podłączy.

Autor:  przemek_ [ czw sie 06, 2009 6:18 am ]
Tytuł: 

voytas pisze:
Istnieje też podobna teoria: M103 + listwa od M104...



w tym przypadku pasuje plug&play

Autor:  voytas [ ndz lis 29, 2009 8:44 pm ]
Tytuł: 

Minęło sporo czasu, nie wiem czy ktoś jest dalej zainteresowany tematem. Ja aktualnie poszukuję osoby/firmy gotowej zmontować sterownik wtrysku z elementów zakupionych w kraju. w ciągu paru dni powinienem mieć już jakieś orientacyjne ceny...

Znalazłem też alternatywę w postaci gotowego zmontowanego układu z ebay-a: LINK. Może ktoś mógłby przywieźć wracając na święta z Angli...

Autor:  voytas [ ndz gru 06, 2009 7:37 pm ]
Tytuł: 

Zrobiłem mały wywiad, oto moje ustalenia:
  • płytka + procesor + MAP-sensor jednak najlepiej kupić w USA, koszt 200-240zł w zależności od tego czy dowalą VAT, stawka celna 0%
  • koszt pozostałych elementów to 50-60zł
  • lutowanie całości nie powinno kosztować więcej niż 50zł
  • obudowa w USA kosztuje 27$, drogo, ale aluminiowe u nas też tyle kosztują...


Ja oprócz samego sterownika muszę dokupić tylko sondę lambda (najprostszą Boscha) oraz dwa czujniki temperatury. Do tego chcę podpiąc instalkę LPG 4 generacji. Sama nowa instalka ze sterownikiem Stag to 600-800zł (bez butli i przewodów).
Wywalenie K-jeta na razie mnie nie interesuje. Tzn najpierw chcę zrobić LPG, a potem myśleć o dalszych przeróbkach.

Zestawy z USA prawdopodobnie zamówię w przeciągu tygodnia. Planuję kupić 2-3 egzemplarze. Nawet jeśli dowalą VAT, to cena będzie niewiele wyższa niż za częsci kupione w kraju.

Ktoś się pisze na jakieś części z http://www.glensgarage.com/ ?

Na koniec dodam linki do najświeższych przeróbek:
W201 2.3
G-klasa z M110 - mnóstwo fotek
Sporo o M103 i M104
Inne udane historie z MB w tle

I jeszcze trzy ciekawe opisy:
BMW E30
R107 450SL
W107 450SLC

Autor:  zegarek [ ndz gru 06, 2009 10:36 pm ]
Tytuł: 

Czy ta sonda potrzebna jest Ci tylko po to, żeby podłączyć pod nią instalkę lpg? A jak nie, to nie lepiej w ogóle bez sondy ten wtrysk opędzić?

Strona 1 z 16 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/