| MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz https://www.forum.w114-115.org.pl/ |
|
| Oto naprawde "Ostatni prawdziwy mercedes" https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=1&t=43240 |
Strona 1 z 2 |
| Autor: | MERCEDES 4 EVER [ ndz sie 23, 2009 1:02 pm ] |
| Tytuł: | Oto naprawde "Ostatni prawdziwy mercedes" |
Wiele razy padało stwierdzenie ze ostani prawdziwy mercedes to W123 ,potem 124 czasami 140 czy nawet w210 -Produkowany 30 lat w praktycznie niezmienionej formie - z rocznika 79 do rocznika 09 pasuja szyby,blachy,klamki itp itd Sprobojcie zamienić jakąkolwiek inną część pomiedzy np 123 a 124 Na koniec foty pieknosci.Dane 8 wrzesnia konczy dokładnie 20 lat 230 GE,automat ,wspomaganie ,srodek jak widac ful wypas łacznie z zielona "skórą" z plastikowej swini .Auto ma duzo bajerów typu sciagan tylna czesc plandeki dzieki czemu mamy rasowego "pikapa",instalacja 24V, szpadel pod podłoga, itp itd.Duzo wojskowego wypasu.Naprawde ostatni mercedes starej produkcji.Rrzy nie ma wogole-poderzjewam ze wiecej by znalazł rdzy w aucie ktore stoi w salonie acha przebieg tylko 120 tys km bo w wojsku jezdeził nim ksiądz znaczy kapalan wojskowy
|
|
| Autor: | b@rtek [ ndz sie 23, 2009 1:36 pm ] |
| Tytuł: | |
o kurde stary zazdroszcze ci!Zawsze marzylem o G-klasie.Mimo ze ma 30lat dla mnie i tak jest super i ani troche mi sie nie znudzil. |
|
| Autor: | Marcin Nieszkowiecki [ ndz sie 23, 2009 3:45 pm ] |
| Tytuł: | |
Witam.To jest Steyr Puch brat bliźniak Mercedesa G.
|
|
| Autor: | MERCEDES 4 EVER [ ndz sie 23, 2009 4:28 pm ] |
| Tytuł: | |
Marcin Nieszkowiecki pisze: Witam.To jest Steyer Puch brat bliźniak Mercedesa G.
![]() niedokładnie- to mercedes 230GE ktory na rynku Austriackim i Szwajcarskim był sprzedawany pod marką PUCH.Czysty marketing.Ta praktyka została zlikwidowana w 2000r roku. |
|
| Autor: | Sebian [ ndz sie 23, 2009 5:02 pm ] |
| Tytuł: | |
No stary, nareszcie go zademonstrowałeś Piękny WOLFik, i to w automacie Jeździsz już? W październiku szykuje się 6. Grypa na Zdolnym Śląsku. Może wpadniesz?
W piątek macałem funkiel-nówkę G 280 CDI Edition 30 PUR. Zacna maszynka i nieźle wypasiona. Stara buda i nowe serce, do tego podwójna instalacja 12V/24V, surowe wnętrze w welurze w dużą kratę lub tak - jak u Ciebie - w wojskowej dermie. Tylko ta cena... |
|
| Autor: | MERCEDES 4 EVER [ ndz sie 23, 2009 6:05 pm ] |
| Tytuł: | |
Sebian pisze: No stary, nareszcie go zademonstrowałeś
Piękny WOLFik, i to w automacie Jeździsz już? W październiku szykuje się 6. Grypa na Zdolnym Śląsku. Może wpadniesz?W piątek macałem funkiel-nówkę G 280 CDI Edition 30 PUR. Zacna maszynka i nieźle wypasiona. Stara buda i nowe serce, do tego podwójna instalacja 12V/24V, surowe wnętrze w welurze w dużą kratę lub tak - jak u Ciebie - w wojskowej dermie. Tylko ta cena... tzn ile????? jezdze ale nie mam za duzo czasu na takie długie zloty- trzeba by długo jechac bo on niejest zaszybki -predkosc podrozna 80-100km/h...Jeszcze by mu trzeba kupic opony jakies jak by chcial jezdzic w terenie bo te sa szosowe i jak zobaczy troszke błota to zaraz sie zakopuje |
|
| Autor: | rolbas [ ndz sie 23, 2009 8:19 pm ] |
| Tytuł: | Re: Oto naprawde "Ostatni prawdziwy mercedes" |
MERCEDES 4 EVER pisze: - z rocznika 79 do rocznika 09 pasuja szyby,blachy,klamki itp itd
Sprobojcie zamienić jakąkolwiek inną część pomiedzy np 123 a 124 Ale co Ty porownujesz? zamiennosc czesci w ten samym modelu co jest trzaskany 30 lat w porownaniu z zamiennosacia czesci w roznych modelach?
Pozatym zdziwilbys sie ile czesci rozpoczynajacych sie od 123 ma zastosowanie w W124. Ba! W W210 sa czesci ( i to nie male ) zaczynajace sie od nr 114. |
|
| Autor: | MERCEDES 4 EVER [ ndz sie 23, 2009 8:31 pm ] |
| Tytuł: | Re: Oto naprawde "Ostatni prawdziwy mercedes" |
rolbas pisze: MERCEDES 4 EVER pisze: - z rocznika 79 do rocznika 09 pasuja szyby,blachy,klamki itp itd Sprobojcie zamienić jakąkolwiek inną część pomiedzy np 123 a 124 Ale co Ty porownujesz? zamiennosc czesci w ten samym modelu co jest trzaskany 30 lat w porownaniu z zamiennosacia czesci w roznych modelach? Pozatym zdziwilbys sie ile czesci rozpoczynajacych sie od 123 ma zastosowanie w W124. Ba! W W210 sa czesci ( i to nie male ) zaczynajace sie od nr 114. Przeciez W123,W124,W210 to E klasa.... i zeby istniec na rynku musi byc co 5 lat nowy model
|
|
| Autor: | Nilovitz [ pn sie 24, 2009 7:24 am ] |
| Tytuł: | |
jesli sie gdzies wybieracie w teren na Dolny Slask to przylacze sie swoim Suzuki SJ410, mniejszym ale takze swietnie dajacym rade w terenie musialem go troszke zmodernizowac, bo ostatnio polamalem jemu resory i nieco skrzywilem most na zbyt ostrej jezdzie - mysle, ze nieprzystosowane inne auto do skakania tez by narobilo sobie szkody - gdyby chcial ktos deliberowac nad lepszoscia Gelendy nad SJ |
|
| Autor: | kroliczy [ pn sie 24, 2009 1:01 pm ] |
| Tytuł: | |
MERCEDES 4 EVER pisze: Marcin Nieszkowiecki pisze: Witam.To jest Steyer Puch brat bliźniak Mercedesa G. ![]() niedokładnie- to mercedes 230GE ktory na rynku Austriackim i Szwajcarskim był sprzedawany pod marką PUCH.Czysty marketing.Ta praktyka została zlikwidowana w 2000r roku. |
|
| Autor: | Bukol [ pn sie 24, 2009 2:30 pm ] |
| Tytuł: | Re: Oto naprawde "Ostatni prawdziwy mercedes" |
Super G. Zazdroszczę. Nie katuj go za bardzo w terenie - szkoda. Niech służy dzielnie jako zabytek. MERCEDES 4 EVER pisze: A to co jest doskonałe jest produkowane 30 lat i pewnie jeszcze bedzie robione nastepne 30 jak Defender.
Wbrew pozorom, Defender nie jest tak starym modelem. Oficjalnie ta nazwa weszła w '89 lub '90. Samochody zaczęto produkować w '85 jako Land Rover 90 lub 110 (gdzie liczba to rozstaw osi w calach). Zatem ten "młodzieniaszek" ma zaledwie 24 lata
I jeszcze jedno - Defender nie jest doskonały |
|
| Autor: | Sebian [ pn sie 24, 2009 5:44 pm ] |
| Tytuł: | Re: Oto naprawde "Ostatni prawdziwy mercedes" |
MERCEDES 4 EVER pisze: rolbas pisze: MERCEDES 4 EVER pisze: - z rocznika 79 do rocznika 09 pasuja szyby,blachy,klamki itp itd Sprobojcie zamienić jakąkolwiek inną część pomiedzy np 123 a 124 Ale co Ty porownujesz? zamiennosc czesci w ten samym modelu co jest trzaskany 30 lat w porownaniu z zamiennosacia czesci w roznych modelach? Pozatym zdziwilbys sie ile czesci rozpoczynajacych sie od 123 ma zastosowanie w W124. Ba! W W210 sa czesci ( i to nie male ) zaczynajace sie od nr 114. Przeciez W123,W124,W210 to E klasa.... i zeby istniec na rynku musi byc co 5 lat nowy model ![]() Konstruktorom G-Klasy nie sniło sie, że G odniesie tak duzy sukces, ale i nie było im łatwo. Zapraszam do lektury ostatniego wydania magazynu Mercedes 4x4 (nr 1 (5) 2009), gdzie opisana jest cała naga prawda o tym modelu i jego 30-letnich perypetiach: http://www.mercedes4x4.pl/magazyn.php. Edition 30 PUR kosztuje ca. 350kzł netto, ale jest to warty wydania pieniądz. Regularna linia produkcyjna wcale nie jest tańsza. Nilo, Grypa jest zlotem G-Klasy, a nie Suzuki - bez urazy. Kroliczy, od czsu do czasu jednostki rządowe/militarne sprzedają G-Klasy... w miejsce nowych
Merc 4 Ever, dasz radę, to lekkie autko. Założysz AT-ki i doturlasz się Ja jadę moim kościołem - również na AT-kach i bez dodatkowego szpeju
|
|
| Autor: | MERCEDES 4 EVER [ pn sie 24, 2009 8:45 pm ] |
| Tytuł: | Re: Oto naprawde "Ostatni prawdziwy mercedes" |
Cytuj: Edition 30 PUR kosztuje ca. 350kzł netto, ale jest to warty wydania pieniądz. Regularna linia produkcyjna wcale nie jest tańsza. o ja...... 350 netto? czyli 430 brutto...O ja Cie sune a moj jest wart jakies 6 % tej sumy a jest prawie nofka cena zabija, naprawde...
|
|
| Autor: | szymon.dziawer [ wt sie 25, 2009 10:20 am ] |
| Tytuł: | |
Będąc na wakacjach u mego serdecznego kolegi w Srebrnej Górze miałem okazję pojeździć Wolfem. Zacna maszyna, a ten egzemplarz z ciekawą historią - demobil z holenderskiej armii i służył w oddziałach ONZ w Bośni. Ma jeszcze oznaczenia jednostki na plandece - na fotach zdjęta i nie wiem czy będzie założona, bo "szkoda" - właściciel mówił, że zrobi do G-tki drugą. Na liczniku po zakupie było ~80 000 km (teraz się licznik przekręcił na 120). Po odpaleniu tego auta oniemiałem. Tak ładnie pracującego klekota dawno nie słyszałem. Pod machą 240D. Z "wypasu" jedynie opuszczane szyby i ogrzewanie - nawet wspomagania nie ma. Ale za to dzielność terenowa nie do przecenienia.
Ciekawi mnie też wasza ocena periodyku (zwłaszcza od strony merytorycznej), o którym pisze Sebian:
Na razie tylko przejrzałem, ale podoba mi się. Zwłaszcza apel z ostatniej strony, o zinwentaryzowaniu wszystkich G-tek. Jak piszą stronę wcześniej do 30 marca 2009 roku w Polsce zarejestrowanych było 1767 sztuk MB i Puch G. Pojazd bardziej elitarny, niż się może wydawać. I nie tylko dlatego, że służy/ł w elitarnych jednostkach. Pozdrawiam Szymon |
|
| Autor: | MERCEDES 4 EVER [ wt sie 25, 2009 1:13 pm ] |
| Tytuł: | |
tylko 1767 G/Puch w całym kraju? |
|
| Strona 1 z 2 | Strefa czasowa UTC+01:00 |
| Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |
|