MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://www.forum.w114-115.org.pl/

S-klasa z 7-biegowym automatem!!!
https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=1&t=4362
Strona 1 z 2

Autor:  darood [ czw lis 20, 2003 8:51 am ]
Tytuł:  S-klasa z 7-biegowym automatem!!!

Witam.
W sobote oglądałem automaniaka(TVN) i zobaczyłem-MB w nowej s-klasie montuje już 7-biegową automatyczną skrzynie biegów.Podobno jest nie wiele większa od normalnej i obudowę ma ze specjalnego metalu(dla zmniejszenia wagi).
MERCEDES to potrafii!!!!!!!!!!
Nie wiem jak dla innych ale dla mnie to nowa wiadomość,aż pogrzebie sobie w necie i poszukam więcej info.

Autor:  Pszczola [ czw lis 20, 2003 2:34 pm ]
Tytuł:  Re: S-klasa z 7-biegowym automatem!!!

darood pisze:
Witam.
W sobote oglądałem automaniaka(TVN) i zobaczyłem-MB w nowej s-klasie montuje już 7-biegową automatyczną skrzynie biegów.Podobno jest nie wiele większa od normalnej i obudowę ma ze specjalnego metalu(dla zmniejszenia wagi).
MERCEDES to potrafii!!!!!!!!!!
Nie wiem jak dla innych ale dla mnie to nowa wiadomość,aż pogrzebie sobie w necie i poszukam więcej info.


Czyli nowe silniki są coraz mniej elastyczne....

Autor:  Luk [ czw lis 20, 2003 3:07 pm ]
Tytuł: 

Coraz mniej....Nie ma to jak 3-biegowy automat w V8. Cała przyjemność, te długie przełożenia. Zwykły samochód rozpędzając się dynamicznie to przy 140 km/h ma już 4 lub 5 bieg a ja mam jeszcze 2 [zlosnik] [zlosnik] .

Autor:  Bukol [ czw lis 20, 2003 3:21 pm ]
Tytuł: 

Luk pisze:
Coraz mniej....Nie ma to jak 3-biegowy automat w V8. Cała przyjemność, te długie przełożenia. Zwykły samochód rozpędzając się dynamicznie to przy 140 km/h ma już 4 lub 5 bieg a ja mam jeszcze 2 [zlosnik] [zlosnik] .


...dlatego Twój pali wtedy 15-20/100km a "zwykły" 10 [zlosnik]

To, czy współczesne silniki są mniej elastyczne, to chyba zbyt pochopny wniosek, zwłaszcza jeśli chodzi o S klasę. Zwiększanie liczby przełożeń to raczej walka o wyższy komfort, mniejszy hałas i mniejsze zużycie paliwa na trasie. W SEK'u piąty bieg by nie zawadził, mimo że Vmax osiągam też na trzecim.

Autor:  Luk [ czw lis 20, 2003 3:50 pm ]
Tytuł: 

Kto Ci powiedział ,że pali 15-20? Nieprawda bo pali 18-24. Ale teraz ma nowe świece, nowy aparat zapłonowy i będzie palił 13-18 chyba. Po za tym tylko raz tak pociągnąłem na dwójce. Zawsze jak wyprzedzam to staram się utrzymać najwyższy moment obrotowy a nie obroty silnika. Co? Na 3 osiągasz V MAX? A to ciekawe. To znaczy ,że twoja 4 to nadbieg?

Autor:  Bukol [ czw lis 20, 2003 3:59 pm ]
Tytuł: 

Luk pisze:
Kto Ci powiedział ,że pali 15-20? Nieprawda bo pali 18-24.

Hehehe - sorry za pomyłkę [zlosnik]

Luk pisze:
Co? Na 3 osiągasz V MAX? A to ciekawe. To znaczy ,że twoja 4 to nadbieg?

Nie wiem jakie ma przełożenie 4 bieg :oops: i nie chce mi się teraz szukać, ale na prędkościomierzu są te charakterystyczne znaki (kreseczki) oznaczające przy jakiej prędkości trzeba zmieniać bieg - w SEK'u III jest w okolicy 220 a fabrycznie jego Vmax to 225km/h. Czyli na 3 osiąga "prawie" Vmax. Ale jak dotąd to sprawdzałem Vmax na 4 ;)

Autor:  elvis [ czw lis 20, 2003 5:01 pm ]
Tytuł: 

O ile się nie mylę to te kreseczki nie oznaczają przy jakiej prędkości trzeba zmienić bieg, ale kiedy najpóźniej można ten bieg zmienić.

Co do elastyczności to zgodzę się z Bukolem, ta skrzynia zapewnia poprostu lepszą dynamikę, komfort jazdy, oraz mniejsze zużycie paliwa.

Ciekawszą rzeczą w tej skrzyni jest natomiast to, że umożliwia ona redukcję biegu np. od razu z 5 na 2 bieg, bez przechodzenia przez biegi 4 oraz 3.

Autor:  Stawros [ czw lis 20, 2003 9:55 pm ]
Tytuł: 

http://republika.pl/dentysta102/now.htm

Jutro - pojutrze skan artykułu na ten temat

Autor:  Stawros [ czw lis 20, 2003 10:43 pm ]
Tytuł: 

Sprężyłem się:

http://republika.pl/dentysta102/sk1.htm
http://republika.pl/dentysta102/sk2.htm

Autor:  Luk [ pt lis 21, 2003 8:28 am ]
Tytuł: 

Bukol, jak sprawdzałeś V -max na 4 biegu to pewnie miałeś więcej na wskazaniu licznika niż 225km/h, myśle ,że wskazał Ci 235 albo i więcej. Co do redukcji biegów to u mnie też redukuje o dwa niżej. przy 60km/h redukuje z 3 na 1, fajnie wtedy gniecie [zlosnik]

Autor:  elvis [ pt lis 21, 2003 11:26 am ]
Tytuł: 

Cytuj:
Co do redukcji biegów to u mnie też redukuje o dwa niżej. przy 60km/h redukuje z 3 na 1, fajnie wtedy gniecie



Gdy u ciebie redukuje z 3 na 1 to po drodze przez chwilę jedziesz na 2 biegu, natomiast w tej nowej skrzyni zrzuca bezpośrednio z 3 na 1 co daje większe przyśpieszenie.

Autor:  Bukol [ pt lis 21, 2003 1:02 pm ]
Tytuł: 

elvis pisze:
O ile się nie mylę to te kreseczki nie oznaczają przy jakiej prędkości trzeba zmienić bieg, ale kiedy najpóźniej można ten bieg zmienić.


O to mi właśnie chodziło, trochę źle to ująłem.

Autor:  Luk [ pt lis 21, 2003 3:06 pm ]
Tytuł: 

elvis pisze:
Cytuj:
Co do redukcji biegów to u mnie też redukuje o dwa niżej. przy 60km/h redukuje z 3 na 1, fajnie wtedy gniecie



Gdy u ciebie redukuje z 3 na 1 to po drodze przez chwilę jedziesz na 2 biegu, natomiast w tej nowej skrzyni zrzuca bezpośrednio z 3 na 1 co daje większe przyśpieszenie.


Nie bardzo. Przez jaką chwilę? Ja tej chwili nie czuję. Naprawdę jest z 3 na 2. Jeździłeś może V8 3 biegowym?

Autor:  elvis [ pt lis 21, 2003 4:13 pm ]
Tytuł: 

Nie jeżdziłem, ale to nie ma znaczenia. W starych skrzyniach nie ma takiej możliwości żeby zredukować bieg bezpośrednio z 3 na 1.

Autor:  wht [ sob lis 22, 2003 4:26 pm ]
Tytuł:  Re: S-klasa z 7-biegowym automatem!!!

darood pisze:
Witam.
W sobote oglądałem automaniaka(TVN) i zobaczyłem-MB w nowej s-klasie montuje już 7-biegową automatyczną skrzynie biegów.Podobno jest nie wiele większa od normalnej i obudowę ma ze specjalnego metalu(dla zmniejszenia wagi).
MERCEDES to potrafii!!!!!!!!!!
Nie wiem jak dla innych ale dla mnie to nowa wiadomość,aż pogrzebie sobie w necie i poszukam więcej info.


Trochę późno pokazali w takim razie w TVN. W necie informacje jest już od jakiegoś czasu. Np. tutaj
[zlosnik]

Strona 1 z 2 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/