MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz https://www.forum.w114-115.org.pl/ |
|
Mocniejsze zarowki w W124 https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=1&t=4371 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | arek [ pt lis 21, 2003 10:40 am ] |
Tytuł: | Mocniejsze zarowki w W124 |
Moze ktos jeździ na zarowkach H4 100/90W (100/80 itp.)? Jak znosza to reflektory? Kolega ma takie autko, swiatelka tak wątłe ze nieraz nie wiadomo czy sa wlaczone. Planuje pociagnac mu nowe kabelki i zalozyc mocniejsze zarowki. Zrobilem to juz w rekinie BMW e21 320 - uzyskalem 14,0 V na zarowkach. Mijania/drogowe H4 100/90W a drogowe H1 100W. Autko jeździ kilka latek i nie ma problemu ze swiatelkami. Policja ani diagnosci nie czepiaja sie. Trzeba tylko dbac o poprawne ustawienie swiatel aby innych nie oslepiac i wczesniej zmieniac na krotkie przy mijaniu. |
Autor: | Stawros [ pt lis 21, 2003 12:07 pm ] |
Tytuł: | |
Na żarówkach H4 100/90W jeżdziłem i w Scorpio i teraz w W124, nie zmieniałem żadnych kabli i od lat nic się nie dzieje. Kiedyś ( a może i teraz) na opakowaniu takiej żarówki był napis: "Tylko dla sportu".Światła to trzeba mieć ustawione poprawnie zawsze a nie tylko przy mocniejszych żarówkach.Na pewno nieraz zauważyłeś że oślepia Cię maluch, który jeździ jeszcze na tzw. bańkach. Poza tym wydaje mi się że załozenie większych żarówek moze mieć wpływ na długość życia luster, ale tak jak mówiłem u mnie nic się nie dzieje juz od 2 lat w 124 i nie działo przez kilka w scorpio. |
Autor: | arek [ pt lis 21, 2003 12:45 pm ] |
Tytuł: | |
Wiem ze zawsze trzaba miec ustawione swiatla. Przeciwnicy mocniejszych zarowek twierdza ze oslepiaja one innych. Prawda jest taka, ze oslepiaja przyslowiowe maluchy ze zwykłymi źle ustawionymi swieczkami a standardowe H4 60/55 tez raza w oczy jak ktos wpatruje sie w reflektor. W Beemce odbłyśniki i klosze dobrze znosza te zarowki. Kable dalem nowe, bo na oryginalnych bylo ok. 12V a przyrost napiecia do 14,0 daje 60% przyrost strumienia. |
Autor: | outsider [ pt lis 21, 2003 2:20 pm ] |
Tytuł: | |
Osobiście jeżdże na żarówkach OSRAM Silverstar +50% i wszystko ładnie świeci ![]() Co do żarówek typu 100/80 to nie są one dopuszczone do ruchu drogowego, są to tzw. rajdówki |
Autor: | arek [ pt lis 21, 2003 3:21 pm ] |
Tytuł: | |
Wynalazki typu costamcoś +50% maja mniejsza trwalosc od standardowych a sa o wiele droższe. Jesli wierzyc producentowi to 60/55 +50% powinny dawać tyle swiatla co 90/80 - a takie juz nie sa dozwolone. Dziwne? Te o wiekszej mocy nie sa dopuszczone do uzytku w Europie i dlatego nie maja symbolu E1. |
Autor: | wiedzmin [ ndz lis 23, 2003 5:26 pm ] |
Tytuł: | |
w dobrych firmowych zarówach zmieniona jest barwa swiatła oraz lepsze ich ukierunkowanie... jak pisał arek także krótsza jest ich zywotnośc a co do homologacji jeszcze 3 lata temu lampy ksenonowe nie mialy homologacji w zadnym kraju UE -nie wiem jak jest teraz,a tak było... i nikt sie ich nie czepiał |
Autor: | outsider [ ndz lis 23, 2003 7:45 pm ] |
Tytuł: | |
Cytuj: a co do homologacji jeszcze 3 lata temu lampy ksenonowe nie mialy homologacji w zadnym kraju UE -nie wiem jak jest teraz,a tak było... i nikt sie ich nie czepiał
i tu się mylisz ![]() |
Autor: | sebi [ ndz lis 23, 2003 7:59 pm ] |
Tytuł: | |
Hej Sory ale temat mało zwiazany z MB więc laduje Hyde Parku powodzenia. |
Autor: | arek [ pn lis 24, 2003 9:35 am ] |
Tytuł: | |
przypominam - Temat: Mocniejsze zarowki w W124 |
Autor: | arek [ czw lis 27, 2003 9:26 am ] |
Tytuł: | |
Rok temu napisałem do Philipsa. Bardzo szybko o3małem opowiedzi na moje pytania (solidna firma!) Ponizej wklejam pyania i odpowiedzi: ____________________________________________________________ Oto odpowiedzi na Pana pytania: -dla jakich warunkow (napiecia) podaje sie moc zarówek samochodowych? Dla napięcia 13,2V. A przy napięciu max.13,8V żarówki halogenowe powinny pracować bowiem każde wyższe napięcie powoduje nieproporcjonalny spadek trwałości. -jaki strumień świetlny emitują żarówki np. H1 55W,100W i odpowiednio H4 PHILIPS nie oferuje wersji STANDARD, standardem jest PREMIUM (+30%), a zatem: H1 55W Premium - 1690 lm +/- 15%; trwałość - 250h. H1 100W - 2500 lm +/- 15%; trwałość - 50h; (niehomologowane - zakaz używania na drogach publicznych). H4 60/55W Premium - 1815 + 4% - 15% oraz 1100 +4% - 15%; trwałość - 500h. H4 100/90W - 2900 +/- 15% oraz 1700 +/- 15%; trwałość - 100h; (niehomologowane - zakaz używania na drogach publicznych). -o ile wyższym (orientacyjnie) strumieniem dysponują droższe (o podwyższonej wydajności) zarówki bez fltrów ograniczjących ich widmo Premium - 30% więcej w stosunku do żar. standard VisionPlus - 50% więcej w stosunku do żar. standard -o ile strumień jest ograniczany przez filtry niebieskie, żółte itp. O ok. 5-10% dla żar. PHILIPS, ale strumień światła wyjściowy jest taki jak w opisie żarówki (+30%, +50%). Jakiekolwiek nakładki inne powodują dużo większe redukcje strumienia wyjściowego światła. |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |