MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://www.forum.w114-115.org.pl/

Kratka
https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=1&t=5514
Strona 1 z 1

Autor:  Ocet [ czw mar 11, 2004 9:05 am ]
Tytuł:  Kratka

Nie mam firmy i nie podobaja mi sie kratki przed tylna szyba np. pojazdu 500CL...
Ale przyszlo mi do glowy takie pytanie. Jezeli kratka jest po to, zeby na stale oddzielic przestrzen bagazowa od pasazerskiej, to czy w 123 sedan jest takowa potrzebana, zeby auto uznac za towarowe?

Autor:  Sebian [ czw mar 11, 2004 10:47 am ]
Tytuł:  Re: Kratka

Ocet pisze:
Nie mam firmy i nie podobaja mi sie kratki przed tylna szyba np. pojazdu 500CL...
Ale przyszlo mi do glowy takie pytanie. Jezeli kratka jest po to, zeby na stale oddzielic przestrzen bagazowa od pasazerskiej, to czy w 123 sedan jest takowa potrzebana, zeby auto uznac za towarowe?


Hehe... Te kratki u nas w kraju to jest jeden wielki kant [oczko] Co do W123 - teoretycznie nie powinno być problemu z rejestracją jako ciężarowy - w końcu bak i kawał blachy załatwiają sprawę lepiej niż kratka i do tego nie psują image'u auta [zlosnik] Niestety nasze prawo wyklucza przerejestrowanie auta (nawet przy zmianie właściciela) z osobowego na ciężarowy [szalone] W sumie byłby to kolejny kant [oczko]

Autor:  Bukol [ czw mar 11, 2004 3:43 pm ]
Tytuł: 

Nsze prawo dopuszcza rejestrację jako ciężarowe tylko aut z nadwoziami typu: kombi, van, hatchback, terenowy - nadwozia sedan i coupe obecnie nie dostaną homolagacji na ciężarowe, chyba że 2 miejsca + ładunek (warunek konieczny to ładowność min 500kg). Widziałem u Zasady tak przygotowanego do sprzedaży C - Sportcoupe (2 miejsca, kratka i bagażnik - ohyda). Mój Scenic mając nadwozie van jest zarejestrowany jako ciężarowy, ale już na 4 osoby (piąty fotel dostałem luzem) - w autach które mają z tyłu kanapę blokuje się na stałe podłokietnik. Kratka obowiązkowa - musi być stała przegroda oddzielająca przestrzeń bagażową od pasażerskiej. Aha - większość dużych sedanów nie spełnia nawet normy łądowności - nawet niejednokrotnie nie zbliżają się do wymaganych 500kg.

Pozdrawiam z kratką

Autor:  Ocet [ czw mar 11, 2004 4:20 pm ]
Tytuł: 

Bukol pisze:
Kratka obowiązkowa - musi być stała przegroda oddzielająca przestrzeń bagażową od pasażerskiej.


No wlasnie stad sie wziely moje przemyslenia - 123 sedan nawet nie ma mozliwosci przeciagniecia nart z bagaznika do kierowcy... [zlosnik]

Autor:  Bukol [ czw mar 11, 2004 5:29 pm ]
Tytuł: 

Ocet pisze:
Bukol pisze:
Kratka obowiązkowa - musi być stała przegroda oddzielająca przestrzeń bagażową od pasażerskiej.


No wlasnie stad sie wziely moje przemyslenia - 123 sedan nawet nie ma mozliwosci przeciagniecia nart z bagaznika do kierowcy... [zlosnik]


Jeżeli samochód ma stałą przegrodę "z fabryki" (np. Mitsubishi L200, NIssan Pick-up itp) to kratki być nie musi. Mój znajomy ma w firmie Ducato w wersji ciężarowo-osobowej - 3 miejsca z przodu i 3 z tyłu + przestrzeń ładunkowa. Pomiędzy tylnym rzędem siedzeń a bagażnikiem musi być kratka, która oczywiście uniemożliwia przewożenie dłuższych przedmiotów, więc jeździ ona z boku, a jak jakiś sierżanicina się przyczepi to na miejscu montują - tak właśnie działają durne przepisy i co gorsza nic się nie zanosi na zmiany

Autor:  Stawros [ czw mar 11, 2004 5:45 pm ]
Tytuł: 

Bukol pisze:

. Pomiędzy tylnym rzędem siedzeń a bagażnikiem musi być kratka, która oczywiście uniemożliwia przewożenie dłuższych przedmiotów, więc jeździ ona z boku, a jak jakiś sierżanicina się przyczepi to na miejscu montują - tak właśnie działają durne przepisy i co gorsza nic się nie zanosi na zmiany


Kolega w identycznej sytuacji zapłacił kilkuset złotowy mandat, więc uwaga z odkręcaniem kratek.

Autor:  Idzik [ czw mar 11, 2004 10:06 pm ]
Tytuł: 

Stawros pisze:
Kolega w identycznej sytuacji zapłacił kilkuset złotowy mandat, więc uwaga z odkręcaniem kratek.


Jak wiecie miałem kiedyś DU Nubirę [zlosnik] [cool] Była to właśnie ciężaróweczka... Ta cholerna kratka przeszkadzała cholernie w biznesie... Często przewoziliśmy nią długie przedmioty, o obecność kratki skutecznie to umożliwiała... Klatka często była demontowywana... Jak się zaczęły dziać te wszytskie akcje z kontrlolami itp. To wrzuciliśmy kratkę z powrotem, ale wykombinowaliśmy patencik... Po prostu odpiłowaliśmy dolną część tego ustrojstwa, tak więć kratka na górze była, ale tej blachy juz nie... Nikt nigdy nie zwrócił na to uwagi [zlosnik] [oczko]

Autor:  and6412 [ czw mar 11, 2004 10:30 pm ]
Tytuł: 

Bukol pisze:
(...)Aha - większość dużych sedanów nie spełnia nawet normy łądowności - nawet niejednokrotnie nie zbliżają się do wymaganych 500kg.(...)

:-)
U mojego ojca w firmie maja parę Cinqueciento jako ciężarowki z kratkami, to jest dobre ;-)

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/