MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://www.forum.w114-115.org.pl/

elektryczna klima
https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=1&t=5755
Strona 1 z 1

Autor:  Irek [ czw kwie 01, 2004 9:15 am ]
Tytuł:  elektryczna klima

Witam panów znawców.
Słyszałem że można coś takiego (jak w temacie) zamontować do beczki.
Jednak nie mogę nigdzie znaleźć.Czy koledzy coś wiedzą? Może znają jakieś stronki? Bezskuteczne poszukiwania oryginału plus informacje że w 200D to trudne do zamontowania powodują że rozważam taką możliwość.
Może wiecie coś co mi pomoże.Celowo umieszczam to w Hyde Parku bo to dotyczy przeróbki i nie będzie oryginałem a w tej kategorii "róbta co chceta" :)

Autor:  Marcin S [ sob kwie 03, 2004 10:31 pm ]
Tytuł: 

realnie to tylko od Omegi bedzie najtaniej i najprościej...
A W116 ale wersjach najdroższych była klima elektryczna + mechaniczna + webasto - ustawiało się temp i czy to środek lata czy zimy 22*C będzie trzymało!
Trzeba [pszukać jakiejkolwiek klimy elektrycznej i już po problemie - od wszystkiego dopasujesz - to tylko kilka kabelków [zlosnik]

Autor:  Bukol [ ndz kwie 04, 2004 12:25 pm ]
Tytuł: 

Marcin S pisze:
realnie to tylko od Omegi bedzie najtaniej i najprościej...

Powodzenia w montażu [zlosnik]

Cytuj:
A W116 ale wersjach najdroższych była klima elektryczna + mechaniczna + webasto - ustawiało się temp i czy to środek lata czy zimy 22*C będzie trzymało!

To coś to byl klimatronik i występował także w 280S/SE - w zależności od tego co kto zamówił.

Cytuj:
Trzeba [pszukać jakiejkolwiek klimy elektrycznej i już po problemie - od wszystkiego dopasujesz - to tylko kilka kabelków [zlosnik]

Irek - nie rób tak. Klimatronik to nie tylko "kilka kabelków" jak pisze Marcin S. To cały skomplikowany sytem sterowania, inne przyciski i pokrętła, pneumatyka itp. Daj sobie z tym spokój, chyba, że trafisz na oryginał na szrocie. Klimatronik występował także jako opcja do W123 (nie sądzę aby do 200D) - będzie Ciebie czekać wymiana całej (lub prawie całej) konsoli centralnej, którą trudno będzie dopasować do określonej serii 123. IMO gra nie warto świeczki, a patenty od Omegi to raczej nadają się na forum tjuninkofffcófff.

Autor:  FENIX [ ndz kwie 04, 2004 12:31 pm ]
Tytuł: 

automatyczna klima jest super bo wszystkim steruje automat ale mase z tym roboty i kłopoty jak się zepsuje - sterowanie jest ciśnieniowymi przewodami

już lepsza - prostrza - jest klima manualna - ja taką mam - wszystkim samemu trzeba sterować ale jest prostrza w naprawie

jeśli już uprzesz się na dokupienie klimy to musisz też wymienić nagrzewnicę bo w autach z klimą jest większa nagrzewnica - ogólnie sporo roboty z tym jest

Autor:  Marcin S [ ndz kwie 04, 2004 9:02 pm ]
Tytuł: 

osobiście poszukuje kompresora ( samego kompresora! ) - najlepiej elektrycznego ( i właśnie od Omegi jest najtańszy i najpopularniejszy - taki mi proponowali w zakładzie gdzie montują/naprawiają klimy - jak chciałem elektryczną jaknajtaniej ) ale jednak koszty nastawiły mnie na odpowiedni tor myślenia i teraz szukam mechanicznego - oryginalnego ( bo inny zamontowac na silniku to juz na pograniczu magi i czarów) , montowanego jak wyposażenie dodatkowe - nowy 1500zł :o

kompresor elektryczny- może być od czego innego - aby był sprawny, kompresor od biedy można zapodać inny - cyrki zaczynają się z chłodnicą wraz z chłodnicą klimatyzacji - cyrki na całego - nigdzie nie ma :o - nawet nowej całej chłodnicy płynu chłodzącego ale odrazu i klimatyzacji...

Tak jak pisze Bukol - szukaj na szrotach - może się znajdzie ( jak nei cała klima -to wyciągaj chociaż deske!! i wyciągnij też chłodnice - nigdzie nie można dokupić ) - ja mam o tyle fajnei że mam calą deske od W123 z oryginalną "klimą" BEHR - ale tylko od ściany grodziowej do wnętrza - bez elementów w komorze silnika :( , ale mam instalacje elektryczną

Jest to mechaniczna - taka jak FENIX posiada w swojej MB, więc nei mam czujników i innych duperelek.... Instalacja elektryczna nei jest skomplikowana , do sterowania "tego czegoś" wykorzystywane jest podciśnienie do zamykania i otwierania klapek kierunkowych ( dziś wymieniałem wszystkie gąbeczki - żeby nei było przedmuchów , stare się poprostu rozpadły - ale fajnie że mam wyjętą całą deske z samochodu - było dużo łatwiej )

Jak już się uprzesz na chłód w lato to są jeszcze zakłady montujące uniwersale klimatyzacje ( mechaniczne - że sam wł i wył ) jednak co z tego jest pożytku - nie wiem, jeszcze nie spotkałem się z samochodem z taka uniwersalna klimą

Autor:  Marcin S [ ndz kwie 04, 2004 9:31 pm ]
Tytuł: 

Bukol pisze:

Cytuj:
Trzeba [pszukać jakiejkolwiek klimy elektrycznej i już po problemie - od wszystkiego dopasujesz - to tylko kilka kabelków [zlosnik]

Irek - nie rób tak. Klimatronik to nie tylko "kilka kabelków" jak pisze Marcin S. To cały skomplikowany sytem sterowania, inne przyciski i pokrętła, pneumatyka itp. Daj sobie z tym spokój, chyba, że trafisz na oryginał na szrocie. Klimatronik występował także jako opcja do W123 (nie sądzę aby do 200D) - będzie Ciebie czekać wymiana całej (lub prawie całej) konsoli centralnej, którą trudno będzie dopasować do określonej serii 123. IMO gra nie warto świeczki, a patenty od Omegi to raczej nadają się na forum tjuninkofffcófff.


zaznaczyłem że elektrycznej - czyli kompresor nei jest mechanicznie napędzany paskiem od koła pasowego na silniku tylko jest napędzany elektrycznie ( i nic nei dokręcasz do silnika - jedynie wymieniasz na mocniejszy alternator )
A Klimatronik - to już jest zabawa na całego z kabelkami - ale jest bardzo prosta - jak wiesz co i jak ( np jesteś elektronikiem ) - ale pneumatyka Cię dobije . Chodziło mi nie o Klimatronik jako całość - ale jako potencjalny dawca kompresora i chłodnicy ( a i tak kompresor będzie do regeneracji, a chłodnica do czyszczenia ) .
W mechanicznej:
przewody ciśnieniwe też będą już stare i nalezało by je wymienić, dokupic filtr, podłączyć oddzielny czujnik temp środka chłodzącego i wpiąć go równolegle pod czujnik wentylatora płynu chłodzącego. Ponieważ w MB/8 najczęsciej są wentylatory napędzane mechanicznie od koła pasowego , trzeba dokupić wentylator elektryczny od 280E (lub jakikolwiek inny o odpowiedniej wydajności ) i zamontować go przed chłodnicą ( jak tez jest seryjnie montowany w samochodach z klimą - mechniczną lub automatyczną ) ale proponuje pozostawić mechaniczny na swoim miejscu.... niech będą 2 - na wszelki wypadek


koszt zwykłego ochładacza powietrza ( czyli mechaniczna klima ) bo jak to inaczej nazwać powinna zamknąć się w 1500zł - najdroższy jest kompresor ( nawet uniwersalny,zamontowanie to już inna bajka ) i chłodnica. Najtańszym ( ok 100-200zł ) jednak najtrudniejszym jest konsola środkowa do zdobycia - tyle konsoli co i samochodów z ochładaczem / lub klimą pełną gdzie ustawia się temp i samo się reguluje, albo grzeje albo chłodzi - tego od innego samochodu raczej nei podbierzesz - chociaż kto wie 8) .

jak nic nie posiadasz to zgadzam się z Bukolem - "gra nie warta świeczki"

I jeszcze jedno nei jestem tjuningowcem :evil: , że niby elektryczny kompresor - a co trudnego w podłączniu instalacji elektrycznej ?? i montażu mechanicznym :-? - ale już nei do silnika! bo niby po co? on na 12V chodzi

Autor:  and6412 [ ndz kwie 04, 2004 10:30 pm ]
Tytuł: 

Marcin S pisze:
( dziś wymieniałem wszystkie gąbeczki - żeby nei było przedmuchów , stare się poprostu rozpadły - ale fajnie że mam wyjętą całą deske z samochodu - było dużo łatwiej )


Z czego zrobileś te gąbeczki, ew. gdzie je kupileś? Muszę zrobic to samo.

Autor:  Marcin S [ pn kwie 05, 2004 8:32 am ]
Tytuł: 

and6412 pisze:
Marcin S pisze:
( dziś wymieniałem wszystkie gąbeczki - żeby nei było przedmuchów , stare się poprostu rozpadły - ale fajnie że mam wyjętą całą deske z samochodu - było dużo łatwiej )


Z czego zrobileś te gąbeczki, ew. gdzie je kupileś? Muszę zrobic to samo.


W sklepie z materiałemi tapicerskimi do samochodów. Gąbeczka jest szerokości 1m i najmniej można kupić 1mb - za a to za 5zł [zlosnik] . Gruba na ok 2mm. Tylko są różne rodzaje, jedne są bardziej "sztywne" inne są bardziej poddatne na ściskanie... Ja kupiłem taka "miękką" żeby się ładnie wykładała przy zamykaniu klapek - u mnie są pneumatyczne. Najtrudniej to jest rozebrać nagrzewnice i te wszystkie plastiki żeby sie dobrac do wnętrza ( ok 2h) ... sama wymiana to jest jak plastyka w przedszkolu: idzie 1tubka butapreny, i ok 10min roboty - ale teraz jakie szczelne [zlosnik] . A i nie zapomniej że oryginalne gabeczki są dosiśnięte do klapek za pomoca takich plastików - które się zatrzaskuje, żeby wyjąć trzeba kombinerkami ścisnąc z drugiej strony klapki takie zatrzaski i już ( w zasadzie to bez klajenia też się trzyma - ale fabrycznie jest tez przyklejane)

Autor:  and6412 [ pn kwie 05, 2004 8:42 pm ]
Tytuł: 

musze sie w to zabawic, dzieki za rade, nie wiedzialem wlasnie skad wytrzasnac taka gabke. ;-)

Autor:  georem [ wt kwie 06, 2004 3:31 pm ]
Tytuł: 

http://mackuz.bolinko.org/is/img4/res_1 ... etrze7.jpg
http://mackuz.bolinko.org/is/img4/res_1081258166_14.jpg

Mam fotki dwóch wersji klimy automwtycznej w 123, o ile dobrze pamiętam to w Trzebnicy 2003 była 123 300CD z klimą automatyczna.
P.S. Ciekawe czy będzie foty widać, to mój pierwszy raz [szalone]

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/