MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz https://www.forum.w114-115.org.pl/ |
|
VOLVO 7000 https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=1&t=5890 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | misiek [ sob kwie 10, 2004 2:48 am ] |
Tytuł: | VOLVO 7000 |
Jezdzilem dzis takim. Co prawda tylko po zajezdni i raptem dwadziescia minut, ale moge powiedziec tylko jedno: ZAJEBISCIE ![]() Volvo 7000 to najnowszej generacji miejski autobus niskopodlogowy, dwuosiowy, dlugosci calkowitej 12m. Zawieszenie pneumatyczne z funkcja przykleku i podnoszenia, uklad hamulcowy pneumatyczny, o bajerach typu abs, asr klima czy inne nie bede w ogole wspominac. Wersja, ktora mialem przyjemnosc prowadzic wyposazona byla w mocniejsza, z dwu montowanych, jednostke o pojemnosci 7000ccm Volvo D7C 275 stojaca, ulokowana z tylu, z lewej strony (motor 6-cylindrowy, z turbodoładowaniem i chłodzeniem powietrza doładowanego, z bezpośrednim, elektronicznie sterowanym wtryskiem paliwa). Moc 275 KM przy 2200 obr/min oraz gigantyczny moment 1200 Nm osiagany juz przy 1100 - 1400 obr./min naprawde robia wrazenie nie tylko na papierze. Autobus zbiera sie niesamowicie! Naped przenoszony przez pieciostopniowy automat na kola tylne. Do tego fantastycznie maly w porownaniu do gabarytow pojazdu promien skretu (21,5m) sprawia, ze manewrowanie to pestka. Hamulce tego bydlaka to science-fiction. Operowanie pedalem hamulca musi byc poprzedzone cwiczeniami, w innym przypadku przy pierwszym delikatnym nawet uzyciu pasazerowie leca na przednia szybe ![]() ![]() SPECJALNE PODZIEKOWANIA dla Michała, ktory to narazajac swoja glowe umozliwil mi te niecodzienna przejazdzke [ko][/url] |
Autor: | Bukol [ sob kwie 10, 2004 12:28 pm ] |
Tytuł: | |
Zazdroszczę. Jak dotąd miałem okazję prowadzić wycieczkowego Ikarusa - też ciekawe przeżycie, ale odnośnie hamulców to miałem zgoła odmiene odczucie ![]() |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |