MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz https://www.forum.w114-115.org.pl/ |
|
PIERWSZA S-klasa https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=1&t=5961 |
Strona 1 z 2 |
Autor: | and6412 [ czw kwie 15, 2004 3:34 pm ] |
Tytuł: | PIERWSZA S-klasa |
http://www.allegro.pl/show_item.php?item=24023129 Ile to sie człowiek nauczyc może ![]() PS. Całkiem tania jak na swój stan (tzn. blacha do remontu, wnetrze ładne), moze ktos go odratuje, tylko szkoda że 280 |
Autor: | Mitu [ czw kwie 15, 2004 4:29 pm ] |
Tytuł: | |
Cena zabytkowego W 116 z 1975 r. 160 000? ![]() ![]() |
Autor: | Ocet [ czw kwie 15, 2004 10:57 pm ] |
Tytuł: | |
Ale W116 to jest pierwsza S klasa... |
Autor: | and6412 [ czw kwie 15, 2004 11:28 pm ] |
Tytuł: | |
Ocet pisze: Ale W116 to jest pierwsza S klasa...
Chyba żartujesz ![]() ![]() ![]() Jeśli masz rację to ja już niczego nie jestem pewien ![]() |
Autor: | Ocet [ czw kwie 15, 2004 11:39 pm ] |
Tytuł: | |
Literka S to juz pojawiala dawno, np sskl, ale okreslenie S Klasse zostalo przez firme mercedes uzyte po raz pierwszy w stosunku do 116. Dlatego w stosunku do 108/109 uzywa sie w Niemcach okreslenia Alte S Klasse, co ma mniej wiecej taki sens jak demokracja ludowa i kultura fizyczna, no moze ma troche wiecej wspolnego z s klasa, ale nie jest to prawdziwa s klasa... |
Autor: | Idzik [ czw kwie 15, 2004 11:41 pm ] |
Tytuł: | |
and6412 pisze: Ocet pisze: Ale W116 to jest pierwsza S klasa... Chyba żartujesz ![]() ![]() ![]() Jeśli masz rację to ja już niczego nie jestem pewien ![]() Ocet ma rację !!! Pojęcie "S klasa" pojawiło się właśnie wraz z modelem W116 ![]() |
Autor: | and6412 [ czw kwie 15, 2004 11:49 pm ] |
Tytuł: | |
no przeciez pisałem w pierwszym poście: "Ile to sie człowiek nauczyc może ![]() A tak poważnie to strasznie mnie 'zagieliście'. ![]() ![]() ![]() |
Autor: | panklex [ pt kwie 16, 2004 12:39 pm ] |
Tytuł: | |
wkońcu człowiek całe życie sie uczy. |
Autor: | Bukol [ pt kwie 16, 2004 3:49 pm ] |
Tytuł: | |
No właśnie - W116 to oficjalnie pierwsza S-klasa. Aczkolwiek podział na klasy pojawił się duuużo później. |
Autor: | misiek [ pt kwie 16, 2004 4:58 pm ] |
Tytuł: | |
Rzeczywiscie klasy pojawily sie duzo pozniej niz W116. Komplikacje w starszej nomenklaturze MB zaczely sie pojawiac wraz z mnogoscia produkowanych jednoczescie modeli, a juz szczytem tego jest chyba W201, ktory tylko w podstawowych wersjach silnikowych jest oznaczany jako 190/190E/190D, a wszystkie pozostale maja dodatkowe rozszerzenie nazwy. Wprowadzenie tego modelu bylo ostatnim dzwonkiem dla wprowadzenia nowych oznaczen i tak powstaly klasy C, E, S oraz G. No a dzis, w czasach gdy powstaja mutacje typu CLK czy CLS i tak wszystko sie popieprz*** |
Autor: | PK2 [ pt kwie 16, 2004 5:04 pm ] |
Tytuł: | |
no i nie zapominajmy o bałaganie panującym na przełomie 60-tych i 70-tych lat, gdy były np. modele 300 SE o pojemności 2.8 litra lub z naszej działki /8 240D 3.0. Co komu broniło nazwać ten model 300D? ![]() Pozdrawiam ![]() |
Autor: | Mitu [ ndz kwie 18, 2004 7:07 pm ] |
Tytuł: | |
PK2 pisze: no i nie zapominajmy o bałaganie panującym na przełomie 60-tych i 70-tych lat, gdy były np. modele 300 SE o pojemności 2.8 litra lub z naszej działki /8 240D 3.0. Co komu broniło nazwać ten model 300D?
![]() Pozdrawiam ![]() Racja. Zamieszania było co nie miara. M. in.: W 1965 r. pojawiła się nowa S-klasa (nieoficjalna, dziś nazywana Alte S-Klasse) W 108/109, a w tym czasie w produkcji był W 111/112. Zaprzestano w prawdzie produkcji W 112 300 SE/SEL, ale był produkowany W 111 230 S. Chyba jedyny moment w historii kiedy to produkowano dwie S-klasy jednocześnie tak długo(1965-1968). Do tego W 110 (klasa średnia i wyższa-średnia) był tak bardzo podobny do W 111/112 (klasa wyższa-średnia i wyższa). Coś takiego jak Omega i Senator u Opla. W ogóle okres od 1959 do 1972 jest chyba jednym z najciekawszych w MB. Trudno sobie to dziś wyobrazić (o ile ktoś oprócz mnie próbóje ![]() ![]() ![]() |
Autor: | WeebShut [ ndz kwie 18, 2004 7:15 pm ] |
Tytuł: | |
Wyczerpujaca wypowiedz ![]() ![]() |
Autor: | Mitu [ czw kwie 22, 2004 11:36 pm ] |
Tytuł: | |
WeebShut pisze: Wyczerpujaca wypowiedz
![]() ![]() Dzięki WeebShut ![]() ![]() Swoja drogą to męczy mnie jeszcze kilka(dziesiąt ![]() Wracając do tego co napisał PK2 o W 108/109. Tutaj połapać się w tym który jest który jest jeszcze trudniej. Samo oznaczenie typoszeregu na dwa numery nadwozia wzięło się stąd, że porzednik też miał dwa numery: W 111 i W 112, a te zapewne wzięły sie stąd, że poprzednik też był podzielony na W 186 i W 189. Generalnie najłatwiej poznać W 109 po tym, że były tylko długie i wszystkie oznaczone jako 300 SEL z tym, że oprócz podstawowego modelu z motorem R6 były jeszcze królewskie V8: 3,5l, 4,5l i niesamowite 6,3l oznaczone odpowiednio 300 SEL 3.5, 300 SEL 4.5 oraz 300 SEL 6.3. Warto dodać, że tylko 300 SEL (3-litrowe R6) pojawiło się w roku 1965 jako następca W 112 300 SEL. Jeśli chodzi o W 108 to oprócz jednego wszystkie były oznaczone 250 S/SE lub 280 S/SE/SEL. Tym jednym był model 300 SE, czyli następca W 112 300 SE. "Najskromniejsze" były 250 S i 250 SE. Potem w hierarchii były 280 S, 280 SE i 280 SEL - wszystkie wymienione wyżej W 108 miał motory R6. Dalej był już arystokracja 280 SE 3.5 i 280 SEL 3.5 - w obu pod maską "mruczał" V8 3,5l. Tak był oznaczony zapewne ze względu na W 111 280 SE 3.5 (wersje coupe i cabrio). W rzeczywistości W 111 i W 112(zarówno coupe jak i cabrio, które nie miały skrzydeł) zdecydownie bardziej przypominały W 108/109 niż W 111/112 w wersji limuzyna(które to skrzydła miały tak jak W 110) - szczególnie te późniejsze wersje W 111 coupe i cabrio nazywane "Nachkuhler"(W 112 coupe i cabrio nie doczekały się unowocześnienia i były tylko "Hochkuhler"). Wracając do W 108 to "największa" była wersja 280 SE 4.5 oraz 280 SEL 4.5, jak się zapewne domyślacie (lub wiecie) z V8 4,5l. Mam nadzieję, że moja wiedza w tym temacie jest rzetelnai że nie napisałem tu nic niezgodnego z prawdą, a jeśli napisałem cos nie tak to proszę mnie poprawić. Mam też nadzieję, że Ci co w temacie orientowali się gorzej lub wcale teraz orientują się lepiej ![]() |
Autor: | misiek [ pt kwie 23, 2004 12:44 am ] |
Tytuł: | |
[quote="MituNp. całe zamieszanie z wprowadzaniem dwóch (lub więcej) numerów nadwozia dla jednego typoszeregu. Dziś mało kto się zastanawia po co wprowadzono oznaczenia W 114 i W 115. Wiadomo W 114 wszystkie 6 cylindrowe (tym samym wszystkie coupe), a W 115 pozostałe. Ale czemu? Przecież poprzednik miał tylko jeden numer nadwozia (W 110).[/quote] Ale gdyby cofnac sie jeszcze dalej, to poprzednik W110, a protoplasta E-Klasy, poczciwy Kubuś, mial oznaczenia W120 lub W121. Co prawda w tym przypadku nie bylo zadnej "strategii" zwiazanej badz z motorami badz z wyposazeniem. Ale wracajac do /8, powodem wprowadzenia dwoch numerow nadwozia byly plany zroznicowania aut nie tylko od strony technicznej (silniki) i standartow wyposazenia ale rowniez od strony wizualnej. Pierwsze projekty aut zakladaly poziomy (!!!) uklad reflektorow przednich dla modeli W115. Cale szczescie takiego zroznicowania nie wprowadzono (wg mnie taki uklad reflektorow glownych wygladal fatalnie, choc moze to kwestia przyzwyczajenia), zakonczylo sie tylko na roznych silnikach, roznych grillach, i wielu drobniejszych detalach... Pozdrawiam |
Strona 1 z 2 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |