MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest wt lip 15, 2025 10:38 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 31 ]  Przejdź na stronę 1 2 3 Następna
Autor Wiadomość
Post: pn mar 18, 2013 10:59 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob paź 20, 2007 1:04 pm
Posty: 664
Lokalizacja: Łódź
Czołem,

mam "rozkime" nad prewencyjnym zabezpieczeniem auta po roczym postoju (30 latach na drodze...). Auto będzie za kilka dni rozbrane "do rosołu", wypiaskowane, tam gdzie widać korozję gołym okiem, i przejrzane pod kątem rdzy w stałych dla W123 miejscach.

Niemniej mam dylemat z konserwacją profili zamkniętych. Wymysliłem sobie, że przed zabezpieczeniem woskami, typu Sanders czy Terotex hv 400 czy inny Tectyl, przelece wszystkie profile zamknięte od góry do dołu jakimś rustconverterem typu Dinitrol rc 800 czy Fertan. Pytanie ,czy ktoś z Was ma opanowaną jakąś technologię? Ktoś przerabiał temat i ma doświadczenia? Ktoś się tym para bardziej zawodowo niż ja? :) Będę wdzięczny za rady i uwagi.

Pzdr.

K.

_________________
W126 280S
Smart 452 Roadster Coupe


Na górę
Post: pn mar 18, 2013 11:49 am 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt wrz 02, 2003 11:44 am
Posty: 1802
Lokalizacja: Warszawa
Sie masz!

Nie piernicz, że się w końcu wziąłeś za swoje 230E! [zlosnikok]

PS Nie znam się, ale moim zdaniem jeśli zdecydujesz się użyć Sandersa, względnie Terotexa, to szkoda roboty, bo te środki robią ją wystarczająco.

_________________
Nur fünfzylindrige Diesel!


Na górę
Post: pn mar 18, 2013 8:15 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob paź 20, 2007 1:04 pm
Posty: 664
Lokalizacja: Łódź
No wziąłem się w końcu. Po wypchnięciu pewnego 300D cierpiałem na syndrom pustego gniazda - musiałem rozebrać jakieś W123 :)

Nie wiem czy szkoda - a jakby tak go Fertanem przerobić? Musze jeszcze poczytać. Wiem, że związki na bazie kwasu fosforowego odpadają i taniny ( np. Cortanin) bo wymagają spułkania z elementów bez korozji, co w profilu może być nieco utrudnione.

_________________
W126 280S
Smart 452 Roadster Coupe


Na górę
Post: pn mar 18, 2013 9:25 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sty 13, 2005 8:56 am
Posty: 4306
Lokalizacja: Zurich, Debica
No to Fertan tez odpada - kwas fosforowy i taniny.
A dlaczego nie chcesz płukać progów?

_________________
TReneR

W124 230E '87
Drink Beer!


Na górę
Post: wt mar 19, 2013 9:24 am 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lut 26, 2003 7:02 pm
Posty: 6472
Lokalizacja: Ciecin
To ty na spokojnie wytłumacz trenerowi, dlaczego nie chcesz zalewać progów wodą, a sobie i nam odpowiedz na pytanie jak dobrym autem jest pacjent i ile chcesz wydać na jego ochronę. Bo to od tego trzeba zacząć.

_________________
123. W, S i C.


Na górę
Post: wt mar 19, 2013 9:56 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn cze 05, 2006 8:23 am
Posty: 759
Lokalizacja: Prawie Poznań [PZ] ;)
Przerabiał temat i ma doświadczenia Sanders - robota trochę lżejsza od spania...

_________________
WCD251.122 - prawie silver arrow ;)
MB ex: w123 300d; w201 2.0, w123 280 '76 Coloradobeige


Na górę
Post: wt mar 19, 2013 5:11 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sty 13, 2005 8:56 am
Posty: 4306
Lokalizacja: Zurich, Debica
_me: how_ pisze:
To ty na spokojnie wytłumacz trenerowi, dlaczego nie chcesz zalewać progów wodą...


Dlaczego woda?!

_________________
TReneR

W124 230E '87
Drink Beer!


Na górę
Post: wt mar 19, 2013 6:45 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob paź 20, 2007 1:04 pm
Posty: 664
Lokalizacja: Łódź
TReneR pisze:
Dlaczego woda?!
Bo np. Cortanin trzeba spłukać wodą z powierzchni niepordzewiałych, na których nie doszło do przereagowania. Fertan chyba też. Poza tym czym jak nie wodą? A lać wodę w profile - nie dziękuje :)
_me: how_ pisze:
sobie i nam odpowiedz na pytanie jak dobrym autem jest pacjent i ile chcesz wydać na jego ochronę. Bo to od tego trzeba zacząć.
Pacjent jest moim pierworodnym W123 więc nie ma mowy o 100% zdrowym rozsądku. Z drugiej strony, planuje tym autem popostu jeździć przez cały sezon i odstawiać na zimę do ciepłego garażu. Chciałbym uratować relatywnie dobry stan blach - auto nigdy nie miało poważnego wypadku, haka, pożaru. Drobne naprawy były wykonywane na bieżąco - jest co ratować.
ixes pisze:
Przerabiał temat i ma doświadczenia Sanders - robota trochę lżejsza od spania...
A nakładałeś go na zimno czy na ciepło? Ile w końcu wepchnąłeś tego paskudztwa w całe auto? ( na zdjęciach widziałem, że sobie nie żałowałeś ;) ) I co Michael Sanders mowi o inhibitorach korozji w swoich produktach i nakładaniu wosku na rdzę? Bo np. taki Dinitrol rc 800 zamienia rdze w jakiś inny związek niż tlenek, nie wymaga dodatkowego gruntowania ani usuwania z profili.

_________________
W126 280S
Smart 452 Roadster Coupe


Na górę
Post: wt mar 19, 2013 7:28 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt wrz 02, 2003 11:44 am
Posty: 1802
Lokalizacja: Warszawa
McCoy pisze:
A nakładałeś go na zimno czy na ciepło? Ile w końcu wepchnąłeś tego paskudztwa w całe auto? ( na zdjęciach widziałem, że sobie nie żałowałeś ;) ) I co Michael Sanders mowi o inhibitorach korozji w swoich produktach i nakładaniu wosku na rdzę? Bo np. taki Dinitrol rc 800 zamienia rdze w jakiś inny związek niż tlenek, nie wymaga dodatkowego gruntowania ani usuwania z profili.


Jak Sanders to tylko na ciepło.
Z tego co pamiętam to Sanders nie jest woskiem (HV 400 to wosk), a tłuszczem syntetycznym i zatrzymuje powstały proces korozji (i to dość skutecznie jak wykazał test).
Wobec powyższego uważam, że chcesz sobie narobić niepotrzebnej roboty, a jak zimą nie zamierzasz jeździć, to już w ogóle nie ma co szukać kwadratowych jaj.

Pozdrawiam i gratuluję animuszu! [zlosnikok]

PS Mam nadzieję, że będzie nam dane spotkać się jeszcze w tym roku przy okazji jakiegoś zlecenia z mojej strony. :)

_________________
Nur fünfzylindrige Diesel!


Na górę
Post: wt mar 19, 2013 7:33 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lut 26, 2003 7:02 pm
Posty: 6472
Lokalizacja: Ciecin
Spójrz tutaj:

http://www.oldtimer-markt.de/sites/defa ... teil_2.pdf

Nawet bez tłumaczenia widać co ile jest warte.
Jest ewidentnie górna póła i tu nie ma dyskusji.
Jest też kompromis, czyli coś łatwiejszego w aplikacji, ale kosztem skuteczności.
Sporo produktów dla majsterkowiczów z obi.
I w końcu nic nie warte wydumki, jedna nawet ze słowem oldtimer w nazwie, czyli marketing pełną gębą.

Każdy produkt wymaga dzisiaj marketingowej otoczki w postaci sprawnie zbudowanego tekstu i zdań, które działają na wyobraźnię i pamiętam, że w materiałach sandersa też były teksty o tym, że istniejaca korozja zostaje zahamowana. Środki testowano na profilach zdrowych, więc obawiam się, ze nikt ci nie odpowie na pytanie jak skuteczny będzie wosk polożony na zmienioną już tkankę. Ale skoro już porównania są medyczne, to nie ma co próbować na sobie, bo jeśli zapaskudzisz profil, to będzie po ptakach, czyli najrozsądniej zdać się na obiektywny test i nie znachorzyć.
Tym bardziej, że nie wiesz czy tak naprawdę w profilu masz rdzę, a tylko wtedy to co proponujesz miałoby sens. Ponadto nawet jeśli są tam już jakieś zmiany, to nie ma tam odtłuszczonej powierzcni, tylko fabryczna konserwa + brud i kurz. Jeśli nie doszło do perforacji albo nie jeździłeś bez korków, oryginalny kisiel może mieć się całkiem nieźle, bo gdyby było inaczej, próg wpieprzyłoby już dawno.

Podsumowując, myślę, że bawić się można na dostępnych powierzchniach, które za wszelką cenę muszą zostać. Tak jak kustosz z Royal Navy Museum, który dostał zardzewialca z floty Jej Królweskiej Mości i oczywistym było, że nie wymieni mu blach, tylko musi zatrzymać rudego. Kup autu wiaderko, zmuś swojego majstra, żeby się przebrał i zabawy z gorącą zupą w aerozolu będzie wystarczająco dużo.

_________________
123. W, S i C.


Ostatnio zmieniony wt mar 19, 2013 7:50 pm przez _me: how_, łącznie zmieniany 1 raz.

Na górę
Post: wt mar 19, 2013 7:43 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob paź 20, 2007 1:04 pm
Posty: 664
Lokalizacja: Łódź
Dzięki Królu złoty.Bardzo przydany test. Niemiecki znam ( Gott sei dank! ) ;) Coś czuje, że skończy się faktycznie na Sandersie... Poczytam jeszcze spokojnie.
Mitu pisze:
PS Mam nadzieję, że będzie nam dane spotkać się jeszcze w tym roku przy okazji jakiegoś zlecenia z mojej strony.
Mam nadzieje, że nie straciłeś wiary przez moje zbywanie i metody spychologiczne - trudny moment sobie wybrałeś... :) Teraz odzyskałem 101% sprawności.

_________________
W126 280S
Smart 452 Roadster Coupe


Na górę
Post: wt mar 19, 2013 7:49 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sty 13, 2005 8:56 am
Posty: 4306
Lokalizacja: Zurich, Debica
McCoy pisze:
TReneR pisze:
Dlaczego woda?!
Bo np. Cortanin trzeba spłukać wodą z powierzchni niepordzewiałych, na których nie doszło do przereagowania. Fertan chyba też. Poza tym czym jak nie wodą? A lać wodę w profile - nie dziękuje :)


Doskonale schodzi rozpuszczalnikiem nitro jak i tez spirytusem (tam gdzie nie przereagował). Ja używam Cortaninu F w wersji rozcieńczonej z dodatkiem Fosolu i chlorku cynku. Jak byś się bardzo przy wodzie upierał, to można użyć demineralizowanej a później wyciągnąć jej pozostałości płucząc spirytusem.

PS. zalecenia producenta Fertanu http://fertan.pl/zastosowanie/profile-zamkniete/

_________________
TReneR

W124 230E '87
Drink Beer!


Ostatnio zmieniony wt mar 19, 2013 8:08 pm przez TReneR, łącznie zmieniany 1 raz.

Na górę
Post: wt mar 19, 2013 8:02 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sty 13, 2005 8:56 am
Posty: 4306
Lokalizacja: Zurich, Debica
McCoy pisze:
TReneR pisze:
Bo np. taki Dinitrol rc 800 zamienia rdze w jakiś inny związek niż tlenek, nie wymaga dodatkowego gruntowania ani usuwania z profili.


Głównym składnikiem Dinitrolu (i Brunoxu), który w jakikolwiek sposób reaguje ze rdza jest kwas mrówkowy (do 2%). Z tlenkiem żelaza reaguje średnio a jego główna zaleta jest szybkość odparowania - ulatnia się i nie ma konieczności płukania. Brunox dodatkowo zawiera fosforan cynku, który tworzy powlokę fosforanowa na gołym metalu.

PS cytat z http://www.pwsz.nysa.pl/jednostki/centr ... odul_4.pdf
Kwas Garbnikowy: używany jest na powłoki taninianowe odporne na korozję. Powłoki taninianowe są dwukrotnie odporniejsze na rdzę niż pokrycia fosforanowe. Pokrycie kwasem garbnikowym jest często kńcowym etapem konserwacji żelaza, zalecanym jest dodatkowy uszczelniacz, taki jak wosk mikrokrystaliczny, położony, dla maksymalnej ochrony, na powłoce taninianowej

_________________
TReneR

W124 230E '87
Drink Beer!


Na górę
Post: wt mar 19, 2013 8:40 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob paź 20, 2007 1:04 pm
Posty: 664
Lokalizacja: Łódź
Dzięki za fajny link. Pytanie jak zachowa się owy kwas garbnikowy w przypadku niedokładnego wypułkania z profilu?

_________________
W126 280S
Smart 452 Roadster Coupe


Na górę
Post: wt mar 19, 2013 9:20 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 29, 2006 10:24 am
Posty: 5349
Numer GG: 60349017
Lokalizacja: Bolesławiec
Byłem w mieście Łódź to zmacałem wszelkie węże w tym aucie , wspomnień czar i hotel złoty róg na obrzeżach :)
Ale dziewczynę ładną miałem ze sobą:)
Potem jeszcze raz byłem to mnie jakimś teczwórką woził , po aj waj manufakturach.
Jeszcze tam przyjadę , zobaczyć jak na pustym parkingu środkiem nocy typ wali w jedyną latarnię swoim mitsu hehe.

Ja z korozją to się poddałem, a nawet nie walczyłem i nie będę , magia 210:)
Ale poczytałem , może na 126 coś się przyda.

_________________
W123 200 W123 230E W124 230E W201 190E C124 300CE S210 E420 W140 300SE 2.8 R129 280SL C124 E220 W220 320 CDI
C219 320 CDI


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 31 ]  Przejdź na stronę 1 2 3 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 16 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl