MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest śr lip 16, 2025 12:17 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 26 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna
Autor Wiadomość
 Tytuł: Jaguar XJ 6.0
Post: pt mar 29, 2013 9:17 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn cze 25, 2007 3:08 pm
Posty: 2149
Numer GG: 309237
Lokalizacja: Warszawa
Znajomy nosi się z zamiarem pozbycia się takiej V12 w wersji Daimler, jego rodzice nabyli to auto jako nowe w niemieckim salonie w 1996r, od ładnych kilku lat jeżdżony okazjonalnie, aktualnie przebieg wynosi 85tys km. Wiem , że jest forum jaga, ale może ktoś z Was posiada wiedzę jak przedstawiają się koszty utrzymania takiego auta.

_________________
V-ce Prezes MB/8 Club Poland
560SL, 560SEC, 280SEL 4.5, s115, 230C,W123 300usa, C111 5.0 puzzle, 1502, 635CSi, 840Ci, 911 3.0SC targa, XJS 4.0


Na górę
Post: sob mar 30, 2013 12:02 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 29, 2006 10:24 am
Posty: 5349
Numer GG: 60349017
Lokalizacja: Bolesławiec
Do kosztów utrzymania daimlera v12 nie jest potrzebna duża wiedza, wystarczy wyobraźnia.

_________________
W123 200 W123 230E W124 230E W201 190E C124 300CE S210 E420 W140 300SE 2.8 R129 280SL C124 E220 W220 320 CDI
C219 320 CDI


Na górę
Post: sob mar 30, 2013 12:47 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 26, 2003 12:24 pm
Posty: 7489
Lokalizacja: WWL
Krzychu - odpusc. To chyba najbardziej wymagajace sposrod Jagow. A Jagi generalnie sa wymagajace. Jak Cie swedza pieniadze to mam lepsze pomysly na ich wydanie niz taki angol.

_________________
pzdr - Maciek
41 Buick Special x2, 49 Chevy "Deratyzator", 50 Olds "Patton", 53 Chevy Bel Air, 55 Chevy 3800 panel, 70 Chevy Impala conv, 77 Chevy Monte Carlo, 87 Chevy G20, 89 Chevy K5, 03 Chevy S10 = 86 garow, 59.7 L, 2480KM


Na górę
Post: sob mar 30, 2013 2:56 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pn sty 07, 2008 7:22 pm
Posty: 401
Ale wy wszyscy pierdzielicie, x300 z tym motorem to super kombinacja. Silnik nie do zajechania, zła opinia o v12 bierze się z niewiedzy mechaników którzy się ich boją jak diabli bo nie wiedzą jak diagnować przyczyny problemu. W tym modelu można odczytywać błędy i z naprawą nie ma problemu. Części też nie są kosmiczne drogie, Miałem i mam wsumie 4 jagi z v12, z 6.0 miałem xjsa. Jeśli będziesz potrzebował więcej info to zapraszamy na forum v12.com.pl

_________________
W107 450SL


Na górę
Post: sob mar 30, 2013 5:17 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 26, 2003 12:24 pm
Posty: 7489
Lokalizacja: WWL
richie pisze:
Ale wy wszyscy pierdzielicie, x300 z tym motorem to super kombinacja. Silnik nie do zajechania, zła opinia o v12 bierze się z niewiedzy mechaników którzy się ich boją jak diabli bo nie wiedzą jak diagnować przyczyny problemu. W tym modelu można odczytywać błędy i z naprawą nie ma problemu. Części też nie są kosmiczne drogie, Miałem i mam wsumie 4 jagi z v12, z 6.0 miałem xjsa. Jeśli będziesz potrzebował więcej info to zapraszamy na forum v12.com.pl


To znaczy uwazasz, ze Jagi nie sa wymagajace? Chyba wlasnie tez to napisales. Wiec nie pierdziel, ze ja pierdziele :)

_________________
pzdr - Maciek
41 Buick Special x2, 49 Chevy "Deratyzator", 50 Olds "Patton", 53 Chevy Bel Air, 55 Chevy 3800 panel, 70 Chevy Impala conv, 77 Chevy Monte Carlo, 87 Chevy G20, 89 Chevy K5, 03 Chevy S10 = 86 garow, 59.7 L, 2480KM


Na górę
Post: sob mar 30, 2013 8:44 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lis 24, 2006 12:08 pm
Posty: 1034
Lokalizacja: Warszawa-Suwałki
Ilu z Was kieruje się rozsądkiem przy wyborze auta? Jakoś nie widzę u nikogo w opisie "Skoda Octavia TDI"
Kupuj Jaguara, zwłaszcza, że historia i przebieg ciekawe. Kibicuję temu pomysłowi. A koszty utrzymania zawsze jakieś są. Może ten będzie bezawaryjny? Ja tam zawsze tak zakładam, jak wymyślę sobie jakiś pojazd.

_________________
Wołga Gaz 2410 '88
W124 500E '91 - Pani Jagoda www.w114-115.org.pl/forum/img01/1224070157_IMG_2600m.jpg
W211 320CDI 4Matic
W124 280TE '92 - Oliwka - ex
W124 300TD '92 - Czarna Wdowa - ex


Na górę
Post: sob mar 30, 2013 9:09 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 12, 2008 9:27 pm
Posty: 207
Numer GG: 4377992
Lokalizacja: [ DDZ ] DOLNOŚLĄSKIE - LONDYN
Ja mialem dobrych 10 lat temu xjs...V12 ale zameczonego..Sprzedalem po miesiacu nie wytrzymal potfel... :( troszku zalowalem, ale nie zrazilem sie co do marki...teraz po 10 latach jestem od ok roku w posiadaniu xj 6 sport wiem to nie V12 a tylko r6 3.2 Ale naprawde kapitalne autko...wymagajace a i owszem, jak kazde z lepszej pulki autko... ale skoro wszystko robione na czas i z pierwszych rak...ja bym sie niezastanawial....
Wiem co mowie dla porownania mam tez bmw e38 750 v12....poezja.... oraz 730 zsilnikiem r6 w e32 i V8 e38 a spalanie oscyluje na podobnych wykresach miasto jak i trasa.... ..co do awaryjnosci ma jak kazde auto swoje naprawy,ktore nawet nie wynikaja z przebiegu tylko czasu jaki zalozyli konstruktorzy dla danej czesci...
naprawa jaga to prostota,trzeba tylko siasc poczytac,zrozumiec co zalozyli konstruktorzy/inzynierowie i naprawa staje sie banalnie prosta....
Wygoda jazdy jak poduszkowcem kazde nierownosci wytlumia niczym stary citroen DS...koszta no tu nie oszukujmy sie czasami 2 krotnosc cen czesci aut takich jak bmw czy merc..ale bez stresu nie wszystko takie drogie..rodacy z wysp zadbali ze czesci do tych cudeniek nie braknie przez kolejne 10lat...uzywane czesci na allegro tansze niz na ebay'u,
.Stronka jaka ci bym polecil to http://www.jaguarclubpoland.net/ tam znajdziesz mase ludzi pozytywnie zakreconych na punkcie kota jak my tu na mb/8 ....cos doradza,podpowiedza...sprawdz..
A w razie czego pisz na priv.chetnie pomoge,doradze

_________________
W115 PULLMAN 240D 75r aut. RHD
W123 PULLMAN 300D 84r aut. LHD
W123 250 78r aut,123 240 78r,123 240
Bus 207 79,208/312 sprint,W202 C200
E38 BMW 754IL,E38 730IA,E32 730IA/E28 [b]M[/b]535IA
SUBARU LEGACY 2,5/3xVW CADDY
NIE TRZEBA BYĆ ASTRONOMEM BY KOCHAĆ GWIAZDY


Na górę
Post: ndz mar 31, 2013 8:44 am 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 26, 2003 12:24 pm
Posty: 7489
Lokalizacja: WWL
A co milosnicy kotkow powiedza na temat silnikow V8? Bo w RR'ach padaja jak muchy. Stare Renge Rovery z V8 z BMW jezdza bez problemow, podczas gdy te nowsze z agregatami od Jaga sie sypia, a najgorzej Supercharged. Wiem, to nie V12, ale jak ktos nie radzi sobie z 8 garami, to poradzi z 12-toma? Moze.

Generalnie Jagi mi sie strasznie podobaja, linia, wnetrze, brytyjski styl... Tak inne od Mercow, BMW, Lexa itp. Ale po kilku autach z wyspy, w tym takze nowych salonowych, wiecej nie kupie auta angielskiego, niezaleznie kto w danym momencie bedzie to firmowal.

Jag z 96 to juz Ford?

_________________
pzdr - Maciek
41 Buick Special x2, 49 Chevy "Deratyzator", 50 Olds "Patton", 53 Chevy Bel Air, 55 Chevy 3800 panel, 70 Chevy Impala conv, 77 Chevy Monte Carlo, 87 Chevy G20, 89 Chevy K5, 03 Chevy S10 = 86 garow, 59.7 L, 2480KM


Na górę
Post: ndz mar 31, 2013 1:19 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pn sty 07, 2008 7:22 pm
Posty: 401
Bukol, wydaję mi się że odjechałeś mocno z fantazją. Każda marka miała w swojej historii wpadki, jaguar z połowy lat 90-tych miał ich faktycznie więcej, silniki v8 z nikasilem dojeżdżały max 200tyś, ale nie zapominajmy że taki sam błąd popełnił taki koncern jak porsche montując v8 z nikasilem w 928.

Kolega Komornicki pyta o konkretne auto a nie o opinie nt. marki Jaguar, jeśli zapytasz mnie co sądzę o x,s typie powiem że to kupa i trzymaj się od tego jak najdalej, jeśli spytasz mnie co sądzę o x308 z 2,7 diesel rodem z PSA, powiem że trzeba zrzucić do Wisły i zapomnieć o tym aucie. Natomiast jeśli zapytasz o X300 z silnikiem 6,0v12 powiem że to najlepsza kombinacja jaką można było zmontować w tym aucie. Oczywiście porównując to auto to w124 200D może wypaść dość blado w teście dekry ale porównując 17-to letnie x300 6,0v12 z analogicznym w140 600 v12, porównanie może wypaść bardzo korzystnie dla kotka. Tak jak pisałem, większość problemów z tym autem i tym motorem bierze się z niewiedzy mechaników, ten motor jest naprawdę dopracowany, konstrukcja jest rodem z końca lat 60-tych, słupek praktycznie pozostał bez większych zmian, jest to w prostej linii rozwinięcie 5,3HE. Silnik jest prosty w obsłudze, korzysta z dwóch cewek i prostego kompa. W tym modelu można czytać błędy i większość problemów można zdiagnozować w garażu. W starszych v12 trzeba było trochę kombinować co i jak, w szczególności z podciśnieniami. Tak jak napisał Rekin, jeśli złapiesz o co chodzi z tymi autami to naprawa nie będzie aż taka kłopotliwa. Dla mnie trudniejsze jest opanowanie v8 na k-jecie niż tego v12.

Rekin, pisałeś że polecasz forum jaguarclubpoland.net, znam doskonale to forum ale możesz mi zaufać że w porównaniu do v12.com.pl to jest to przedszkole. Cała "elita" jaguarowców, takich co sami składają i zajmują się starszymi modelami siedzi na v12. Oczywiście zapraszamy;)

Co do samego auta to sprawdzę ale Daimlerów x300 v12 było mało, może to być dobra lokata na przyszłość ale obserwując rynek to realna zwyżka wartości tych modeli będzie za 15-20 lat.

_________________
W107 450SL


Na górę
Post: ndz mar 31, 2013 1:32 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pn sty 07, 2008 7:22 pm
Posty: 401
no i jeszcze nie zapominajmy że jag wyprodukował najwięcej v12 na świecie. Mercedes i Bmw nieśmiało próbowało ale przekombinowali ze sterowaniem, a ferrari i lambo jak dojadą 100tyś bez remontu to będzie cud. Astona chyba nie ma sensu w ogóle brać pod uwagę bo było ich bardzo mało.

_________________
W107 450SL


Na górę
Post: ndz mar 31, 2013 4:08 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 12, 2008 9:27 pm
Posty: 207
Numer GG: 4377992
Lokalizacja: [ DDZ ] DOLNOŚLĄSKIE - LONDYN
Tak jak piszesz Bukol v8 byla awaryjna ale to jak napisal richie ze wielu mechanikow podchodzi do Jaga niemajac pojecia co z czym sie je... i chce naprawiac go jak mercedesa czy bmw...a to inna bajka [oczko]
V8mka miala najwiecej problemow z rozrzadem z teg co pamietam wycierajace sie napinacze i pekajacy lancuch, poprostu przy danym przebiegu trzeba to wymieni, A do tanich taka impreza nie nalezy..
Ja zabardzo v8 w jagu sie nie interesowalem i niewiem za wiele pewno wielu innych doktorow by sie tu znalazlo co by bardziej sprecyzowlo lepiej te problemy i dolegliwosci...
Ale nawiazujac do v12 bo o tym tu mowa,a konkretrnie Daimler v12 to jak Pullman czy Alpina w BMW...tu niema przelicznika ekonomi bo przeciez takie auto nigdy nie bylo ekonomiczne,jak i nie bylo wyprodukowane dla zwyklego zjadacza chlebka ...
Terz na polskie warunki nie jezdzil bym bmw v12 juz prawie 5 lat a tylko dlatego ze mieszkam w UK na weekendy moge sobie pozwolic na odrobine relaxu i miec cos z zycia dla siebie ,.,..i tu kolega kupujac daimlera 6.0 v12 nie bedzie tym jezdzil zapewne dzien w dzien do roboty tylko weekendy swieta czy wakacje i jako 3 albo 4 auto w domu...wiec przy tym przebiegu i tej kombinacji jakim jest karoseria x...z tym motorem to sama frajda...ja bym sie nie zastanawial zbyt dlugo bo jeszcze ktos cie ubiegnie... [palacz]

Bukol w 1996 Jaguar byl jeszcze kotem z krwi i kosci ,dopiero 2 albo 3 lata pozniej opetal go zasrany ford i wypuscil pierwsza kombi pomylke oraz s/x type..to bylo ratowanie jaguara z problemow finansowych...co pomoglo doraznie mszczac sie kilka lat pozniej na tych modelach..bo tu w UK model X300 i w gorke z 94 czy 96 roku jest drozszy nawet 3 krotnie niz s czy x-type z np2002 r...ale oczywiscie nie diesel 2.7 czy te po lifcie x3.... bo to juz mieszanka forda a nawet vauxhalla okazala sie totalna porazka ,
To jak bys jezdzil zmutowanym transitem oraz,,ghia'' mondeo i vectra z wysp...bo wiem ze maczali tam rece i oni ,a vauxhall z koleji to krewniak Daewoo Nubiry .Kupujac kiedys kilka czesci u dealera Vauxhalla gosc mi powiedial bym kupil u zwyklego turka w sklepie od nubiry taka sama, a cena nizsza bo nie ma znaczka vauxhall na opakowaniu..a produkt ten sam.

Takze glowa do gory Komornick podejzewam ze po kupnie dolaczysz do grona milosnikow ,a nie przeciwnikow,kota...
Dzieki richie za link na pewno tam zajrze [zlosnikok]

_________________
W115 PULLMAN 240D 75r aut. RHD
W123 PULLMAN 300D 84r aut. LHD
W123 250 78r aut,123 240 78r,123 240
Bus 207 79,208/312 sprint,W202 C200
E38 BMW 754IL,E38 730IA,E32 730IA/E28 [b]M[/b]535IA
SUBARU LEGACY 2,5/3xVW CADDY
NIE TRZEBA BYĆ ASTRONOMEM BY KOCHAĆ GWIAZDY


Na górę
Post: ndz mar 31, 2013 9:42 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 26, 2003 12:24 pm
Posty: 7489
Lokalizacja: WWL
Ok, kotki, zwracam honor :) a znajac mniej wiecej cene auta - Krzychu, bierz i daj sie przejechac. Ja w zamian oferuje jazde V8 z podwojnym turbo :) - porownamy "miodnosc". Moze sie nawroce na Jagi?

Dzieki za wyklad chlopaki, na pewno sie przyda. A ze wymagajacy bedzie - coz, chyba kazde auto z tej polki cenowej bedzie wymagajace. Jak Porsche, ale frajda z jazdy wynagradza wydatki.

_________________
pzdr - Maciek
41 Buick Special x2, 49 Chevy "Deratyzator", 50 Olds "Patton", 53 Chevy Bel Air, 55 Chevy 3800 panel, 70 Chevy Impala conv, 77 Chevy Monte Carlo, 87 Chevy G20, 89 Chevy K5, 03 Chevy S10 = 86 garow, 59.7 L, 2480KM


Na górę
Post: ndz mar 31, 2013 10:00 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 12, 2008 9:27 pm
Posty: 207
Numer GG: 4377992
Lokalizacja: [ DDZ ] DOLNOŚLĄSKIE - LONDYN
Bukol
Cytuj:
ale frajda z jazdy wynagradza wydatki

dokladnie nawet tych kaprysnych,,,,


Cytuj:
. Moze sie nawroce na Jagi?

alleluja Bukol wesolego alleleuja
wiem ze wyrwane z kontekstu,ale nie moglem sie powstrzymac.. [zlosnikok] wybacz w takim dniu jesli bylem zbyt zlosliwy [zlosnik]
pozdrawiam sorki za off top....

Komornick
pochwal sie jakimis foto.. nawet jak nie kupisz...

_________________
W115 PULLMAN 240D 75r aut. RHD
W123 PULLMAN 300D 84r aut. LHD
W123 250 78r aut,123 240 78r,123 240
Bus 207 79,208/312 sprint,W202 C200
E38 BMW 754IL,E38 730IA,E32 730IA/E28 [b]M[/b]535IA
SUBARU LEGACY 2,5/3xVW CADDY
NIE TRZEBA BYĆ ASTRONOMEM BY KOCHAĆ GWIAZDY


Na górę
Post: pt kwie 05, 2013 10:41 am 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt wrz 02, 2003 11:44 am
Posty: 1802
Lokalizacja: Warszawa
Komornick pisze:
Znajomy nosi się z zamiarem pozbycia się


Znam kogoś kto też nosi się z zamiarem pozbycia... myślę że ciekawszego auta, duuużo ciekawszego i poprawnego politycznie, że się tak wyrażę. Krzysztofie jak nie masz na co wydawać pieniędzy to polecam, będziesz miał auto, jakich jest bardzo mało, komfort, osiągi i styl, a do tego Stomek będzie zadowolony, bo takiego jeszcze nie "cacał". [zlosnikok]

_________________
Nur fünfzylindrige Diesel!


Na górę
Post: pt kwie 05, 2013 12:47 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt maja 02, 2003 12:26 pm
Posty: 495
Lokalizacja: Żelechów/Warszawa
Mitu pisze:
Znam kogoś kto też nosi się z zamiarem pozbycia... myślę że ciekawszego auta, duuużo ciekawszego i poprawnego politycznie, że się tak wyrażę. Krzysztofie jak nie masz na co wydawać pieniędzy to polecam, będziesz miał auto, jakich jest bardzo mało, komfort, osiągi i styl, a do tego Stomek będzie zadowolony, bo takiego jeszcze nie "cacał".


A cóż to za cacałko? Co to i poprawne politycznie i szybkie i szykowne?

_________________
Pozdrawiam
Robert


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 26 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 15 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl