MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz https://www.forum.w114-115.org.pl/ |
|
Camper - ma ktos doswiadczenia? Ducato? Sprinter? https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=1&t=62679 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | Bukol [ ndz sie 11, 2013 12:53 am ] |
Tytuł: | Camper - ma ktos doswiadczenia? Ducato? Sprinter? |
Witajcie, Po dwoch udanych urlopach camperem z wypozyczalnie zapadla decyzja o zakupie wlasnego. Zanim jednak wydam wiadro pieniedzy chce sie podpytac uzytkownikow o doswiadczenia. Czywiscie mam swiadomosc istnienia portali poswoeconych tej tematyce,ale moze jest tez ktos sposrod Was kto ma, mial lub uzytkowal campera i moze podzielic sie doswiadczeniem? Mile widziane takze wszelkie spostrzezenia dotyczace aut stanowiacych baze campera, czyli: Ducato 1.9, 2.3 Multijet 131KM i innych (mowa o najnowszym modelu), Sprinter 316 (2.7CDI). Transita nie biore pod uwage, w wypozyczalni z ktorej korzystalem, na 6 Transitow, w 5 wybuchly silniki. Co do zabudowy to mam swoje przemyslenia, ale caly czas waham sie pomiedzy pelnym zintegrowanym, a alkowa. Ewentualnie polalkowa z opuszczanym lozkiem z sufitu, niestety te ostatnie to nowosc i jest maly wybor uzywek. Wszelkie sugestie mile widziane. Aha - dotychczasowe doswiadczenia to Rimor Catamarano na Transicie i Burstner jakistam na Ducato 1.9 115KM. Transitem jechalo sie lepiej, wieksza moc i moment, ale auto mialo juz dwie awarie silnika zakonczone naprawami glownymi. Ducato bardzo fajny, ale te 115KM w polaczeniu z zabudowa typu alkowa h=315cm powodowalo zdychanie auta na autostradach nawet przy stosunkowo niewielkich wzniesieniach, potrafil ze 105 zjechac ponizej 90. |
Autor: | heniekx [ ndz sie 11, 2013 8:53 am ] |
Tytuł: | Re: Camper - ma ktos doswiadczenia? Ducato? Sprinter? |
Transit jest dużo bardziej przemyślanym autem, zarówno pod względem ergonomii miejsca kierowcy oraz pasażera, jak też w kwestii prostych napraw jak wymiana żarówki - pod tymi względami ducato/boxer/jumper to po prostu porażka. Z moich doświadczeń (holowałem kilka ![]() |
Autor: | Bukol [ ndz sie 11, 2013 9:11 am ] |
Tytuł: | Re: Camper - ma ktos doswiadczenia? Ducato? Sprinter? |
Tak jak pisalem, mam porownanie Transit vs Ducato i nie zauwazylem wielkich roznic w komforcie. Moc silnika to oczywiste, wlasnie sie pojawil w ogloszeniach Ducato na 3-litrowym Multijet 180KM. Wymiana zarowki - Jarkowi zajelo to 5 minut w Ducato, lewa mijania. Do pozycyjnych jest lepszy dostep. A mozesz rozwinac mysl o lepszej ergonomii i rozplanowaniu Transita vs Ducato? Na co zwrociles uwage? Byc moze ja cos przegapilem, co jest jak najbardziej mozliwe podczas wakacji. |
Autor: | 114 [ ndz sie 11, 2013 12:17 pm ] |
Tytuł: | Re: Camper - ma ktos doswiadczenia? Ducato? Sprinter? |
Rozumiem, że kupujesz gotowca, nie do własnej zabudowy typu "Adam Słodowy". |
Autor: | heniekx [ ndz sie 11, 2013 1:01 pm ] |
Tytuł: | Re: Camper - ma ktos doswiadczenia? Ducato? Sprinter? |
Bukol pisze: A mozesz rozwinac mysl o lepszej ergonomii i rozplanowaniu Transita vs Ducato? Na co zwrociles uwage? Byc moze ja cos przegapilem, co jest jak najbardziej mozliwe podczas wakacji. Mam nowego transita (06 - ), brat ma nowe ducato (06 - ). Transit : miejsce na 4 kubki z kawą na desce - 2 na środku i po jednym na końcach deski, w ducato jeden uchwyt i kiepsko umieszczony. W transicie jest miejsce na dwie duże cole (2,5 l) w łatwo dostępnych miejscach, w ducato nie ma miejsca nawet na jedną. W transicie są bardzo dobrze dostępne i ogromne kieszenie w drzwiach, w ducato są niewygodne jeżeli się czegoś szuka w trakcie jazdy. Ducato jest dużo niżej zawieszone niż transit i łatwo urwać zderzak przy wyższym krawężniku. Opony do transita są o 1/4 tańsze (nowe!) z racji tego że są odrobinę węższe. Z racji rozmiaru opon łatwiej się manewruje na parkingu transitem i mniej pali. Tempomat w fordzie jest obsługiwany przyciskami na kierownicy a w ducato manetką pod kierownicą. Wymiana żarówki w ducato wymaga czasem demontażu lampy (jak ma się większe dłonie) i mimo że w fordzie też może się tak zdarzyć to wystarczy wtedy odkręcić dwie bardzo łatwo dostępne śruby a nie pół auta. Najbardziej jednak wqrwia mnie ręczny z lewej strony w ducato ![]() Pozostaje jeszcze kwestia serwisowania : bardzo łatwy dostęp do wszelkich filtrów i wlewów płynów w fordzie kontra spaprana ergonomia fiata. W fiacie są z tyłu tarczobębny i zaciąganie hamulca ciut za szybko (przed całkowitym zatrzymaniem auta) kończy się tym że ręczny "bierze wysoko". Idealne auto dla mnie to byłby transit z najmocniejszym motorem 2.4 i tylnym napędem (mam akurat 2.2 z przednim) chociaż są też 3-litrowe, 5-cylindrowe, 200 KM. Mamy starszego transita (00-06) z motorem 2.4 120 KM i wóz jest nie do zajechania. |
Autor: | Bukol [ pn sie 12, 2013 3:03 pm ] |
Tytuł: | Re: Camper - ma ktos doswiadczenia? Ducato? Sprinter? |
Punkt dla Ciebie - cupholder w Ducato to porazka, podobnie jak kieszenie w drzwiach. Napoje trzymam w lodowce (camper), a nie w schowkach w drzwiach. Ducato poza tym ma chlodzony schowek przed pasazerem. Tempomat w formie wajhy przy kierownicy jest ok jak dla mnie, przyzwyczajenie z MB. W Cayenne i w Lexie tez tak jest i bardzo dobrze sie uzywa. Niskie zawieszenie Ducato to akurat plus dla campera, dodatkowo do zabudowy tego typu Fiat produkuje inne, nizsze ramy. Przy ciezkiej i wysokiej alkowie test to atut. Podobnie widze sprawe opon, szersze zapewniaja lepsza stabilnosc. Fiat oferuje dodatkowo szerszy tylny most ktory dodatkowo poprawia stabilnosc. Przy camperowych przebiegach 1/4 ceny nie robi wielkiej roznicy. Co innego w dostawczaku, inne przebiegi, inna kalkulacja kosztow. Dostep do wlewu spryskiwacza - koszmar, potrzebny lejek, inaczej ponad polowa plynu bedzie pod autem. Zarowka - tak jak pisalem, nie bylo wiekszych problemow, ale nie wiem jak to wyglada przy silnikach 2.3 i 3.0, moze byc jeszcze mniej miejsca. Co prawda do campera i tak bym dawal xenony ze spryskiwaczami, wiec wymiana zarowek (palnikow) raczej zadko. Reczny z lewej w camperze to dobrze. Czesciej korzystam z drzwi zabudowy niz z drzwi kierowcy, wiec reczny miedzy fotelami by przeszkadzal. Co do hamulcow z tylu - wydaje mi sie, ze do camperow sadawane tarcze, ale sprawdze. Mysle ze przy 2.3 i 3.0 tak bedzie. Reczny faktycznie wysoko bierze. Teraz kwestia napedu - do campera raczej przedni ze wzgledu na wysokosc zabudowy oraz na mase. Taki przyklad z ostatnich studiow: Sprinter 316 z zabudowa typu alkowa wazy ok. 3150kg, zatem pozostaje jakies 350kg ladownosci jezeli chcemy miec auto na B. Czyli jak wsiade ja i zatankuje caly zbiornik wody czystej (100 lub 120 litrow) to juz mam jakies 210-230kg. A gdzie zona, dzieci, zarcie, ciuchy, rowery, mebelki itp? Dla porownania Ducato z taka sama zabudowa bedzie wazyl ponizej 3000kg (okolo 2950). 200kg roznicy to bardzo duzo. Generalnie idealem byl by zintegrowany canper na Sprinterze 2.7 z automatem, ale nie przeskocze masy. Ja bym sie jeszcz zmobilizowal i C zrobil, ale zona nie. Poza tym idea jest taka, ze camper bedzie wyjanmowany wsrod znajomych, zatem DMC do 3.5t jest konieczne. Gdyby nie to, to bym sobie europejskimi autami glowy nie zawracal, tylko sprowadzil Winnebago z USA z benzynowa V8 i po klopocie ![]() Dzieki za cenne uwagi! Transitem w zeszlym roku bardzo dobrze mi sie jechalo, ale zle doswiadczenia wielu uzytkownikow z silnikami jakos mnie zniechecaja. Potwierdzaja to takze ceny uzywanych - na Transicie sa duzo tansze niz na Ducato, mimo ze Ducato czesto ma slabszy silnik. Cos w tym musi byc. Bodzio - tak, gotowca. Nie chce mi sie bawic w budowanie. ewentualnie bede dozbrajal wg potrzeb, n.p. klima stacjonarna i pneumatyczne zawieszenie. |
Autor: | KarolS1988 [ pn sie 12, 2013 5:01 pm ] |
Tytuł: | Re: Camper - ma ktos doswiadczenia? Ducato? Sprinter? |
jak ducato/boxer/jumper to tylko 3.0 bierz, rok temu skasowałem najkrótszego i najniższego 2.2 hdi co prawda boxera ale bez różnicy, w takiej budzie ten silnik to była istna rakieta ale tam opór powietrza był znikomy. Kiedyś brałem najazd to silnik 2.2/2.3 miał ciężko a 3.0 z ładunkiem czy bez leciał do przodu jak zły. Camper swoje waży, opór powietrza też spory więc jak najbardziej 3.0 co do ręcznego prawda co do żarówek też ![]() |
Autor: | Bukol [ pn sie 12, 2013 6:11 pm ] |
Tytuł: | Re: Camper - ma ktos doswiadczenia? Ducato? Sprinter? |
Tak Karol, pewnie ze 3.0 najfajniejszy, zwlaszcza 230KM ![]() ![]() |
Autor: | KarolS1988 [ pn sie 12, 2013 6:18 pm ] |
Tytuł: | Re: Camper - ma ktos doswiadczenia? Ducato? Sprinter? |
są też 2.2 5 biegowe ![]() ![]() |
Autor: | Bukol [ wt sie 13, 2013 10:49 am ] |
Tytuł: | Re: Camper - ma ktos doswiadczenia? Ducato? Sprinter? |
KarolS1988 pisze: są też 2.2 5 biegowe ![]() ![]() Sa auta, ktore jezdza "fajniej" i nie maja przyczepionego do tylka domku na kolkach. Camper jest do czego innego i przede wszystkim musi byc bezawaryjny. |
Autor: | THC [ pt sie 16, 2013 9:00 pm ] |
Tytuł: | Re: Camper - ma ktos doswiadczenia? Ducato? Sprinter? |
Bukol pisze: Poza tym idea jest taka, ze camper bedzie wyjanmowany wsrod znajomych, zatem DMC do 3.5t jest konieczne. Gdyby nie to, to bym sobie europejskimi autami glowy nie zawracal, tylko sprowadzil Winnebago z USA z benzynowa V8 i po klopocie ![]() Nie wiem w czym jest u Ciebie problem. Dla żony i znajomych kup ducato , a sobie Winnebago z V8 zanim dopłynie zrobisz C. Ducato poprowadzi żona, a na przodzie kolumny wynajęty driver Winnebago, którego poprzedzisz Harleyem. Będziesz miał na polu wszystko pod ręką, może odwiedzi Cię Karol z familiady wielki szaman caravaningu, przy instalacji stacjonarnej klimy na pewno pomorze. W tvn kiedyś opowiadał różne rzeczy o tej formie turystyki. |
Autor: | tpp [ czw wrz 05, 2013 12:08 pm ] |
Tytuł: | Re: Camper - ma ktos doswiadczenia? Ducato? Sprinter? |
Polecam ducato w zabudowie Karmann Ontario. Z dieslem 169 koni. Pali jakieś 10 litrów na 100 przy autostradowej 110km/h. Wysoki w kabinie, bardzo wygodny, świetna jakość wykonania. |
Autor: | THC [ czw wrz 12, 2013 1:31 pm ] |
Tytuł: | Re: Camper - ma ktos doswiadczenia? Ducato? Sprinter? |
To Ducato kupił mój kolega i zaprzągł do pracy w barwach GLS. Dziś był u mnie z przebiegiem 1835 kilometrów i rozwalonym łożyskiem oporowym sprzęgła. Ale oponki na pierwszy montaż zakładają Continental, pewnie dlatego płacił za niego 92000zł brutto. Przebieg nie kręcony, bo samochód ma tydzień:) |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |