MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest pn lip 14, 2025 9:42 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 5 ] 
Autor Wiadomość
Post: wt paź 01, 2013 6:54 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lis 26, 2006 12:19 am
Posty: 2399
Lokalizacja: [EL] Łódź
Pacjent to M110 po małym remoncie (pierścienie, głowica). Po zrobieniu został zalany Mobilem 10w40 (taki akurat miałem na stanie) i pracuje na nim do dziś (niecałe 2000km). Nie wymieniałem wcześniej bo silnik chodził na 5 garów (problem z przewodami WN) i uznałem że warto by jeszcze sobie na nim popracował po zrobieniu zapłonu...

Obecnie chciałbym go zalać pełnym syntetykiem (prawdopodobnie Mobil 1 0w40 NL lub Mobil 3000 X1 5w40) i zastanawiam się czy przy okazji wymiany zastosować płukankę (np. LM).
Warto płukać czy nie warto? Raczej nie powinno być tam szlamu po niecałych 2000km czyli nie powinno się nic zapchać, prawda?

PS
Wiem że były ogólne tematy o olejach i płukance, ale trudno było w nich znaleźć konkretną odpowiedź...

_________________
http://www.malusie.pl - bodziaki dla niemowląt i koszulki dla dzieciaków
Jeep Grand Cherokee 5.2 '96

ex: W123 D30 '83, W126 E28 '83, S123 E23 '85, W201 E23 '92


Na górę
Post: wt paź 01, 2013 7:27 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt gru 25, 2007 8:56 pm
Posty: 879
Lokalizacja: Płock
voytas pisze:
Obecnie chciałbym go zalać pełnym syntetykiem (prawdopodobnie Mobil 1 0w40 NL lub Mobil 3000 X1 5w40)


Trochę obok tematu, ale jedynie Mobil 1 to pełny syntetyk...

_________________
Mercedes W124 200D
FSO Polonez Caro 1.6 GLi

Straszna choroba. Ludzie patrzą na litery i słyszą różne głosy w głowach.
A Ty i tak powiesz, że czytają forum...


Na górę
Post: śr paź 02, 2013 8:46 am 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt wrz 02, 2003 11:44 am
Posty: 1802
Lokalizacja: Warszawa
Płukanki generalnie stosuje się przy mineralnych olejach, ale Twojemu silnikowi nie zaszkodzi, a koszt niewielki.
Też jestem przed wymianą oleju w M110 i na pewno zastosuję płukankę, tyle że ja mam mineralny Mobil 15W-40, a chcę wlać Mobil 1 5W-50. Tobie też taki polecam, m.in. dlatego że jest bliski tego co zalecali fabrycznie, a poza tym sprawdza się w bardzo szerokim zakresie temperatur, czyli jest to olej całoroczny dostosowany do naszego klimatu.

_________________
Nur fünfzylindrige Diesel!


Na górę
Post: śr paź 02, 2013 8:57 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt gru 25, 2007 8:56 pm
Posty: 879
Lokalizacja: Płock
Szumek pisze:
Trochę obok tematu, ale jedynie Mobil 1 to pełny syntetyk...


Mała poprawka, na swojej stronie twierdzą, że Mobil 3000 X1 5w40 to pełny syntetyk. Może coś się zmieniło, bo kiedyś tylko gama Mobil 1 była w pełni syntetyczna, a inne były hydrokrakowane.

Ja też bym polecał Mobil 1 5W50 - pozwala na łatwy rozruch rano, a jednocześnie daje dobrą ochronę przy dużych obciążeniach.

Osobiście, jeśli silnik jest w środku w miarę czysty, nie robię żadnych płukanek, tylko zmieniam stopniowo z mineralnego poprzez półsyntetyk do syntetyku. A jeśli silnik jest zaszlamiony... to w ogóle nie podejmuję działań w kwestii jakości oleju. [zlosnik]

_________________
Mercedes W124 200D
FSO Polonez Caro 1.6 GLi

Straszna choroba. Ludzie patrzą na litery i słyszą różne głosy w głowach.
A Ty i tak powiesz, że czytają forum...


Na górę
Post: śr paź 02, 2013 1:12 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 01, 2006 1:13 pm
Posty: 2628
Lokalizacja: Jaktorów
Po szlifie pierwszy olej mineralny. Najlepszy najtańszy bo zapewni poprawne docieranie. Nowy filtr. Wymiana koniecznie po kilku godzinach pracy, lekiej jazdy. Potem rozprucie filtra i sprawdzenie co się znajduje na wkładzie.
Drugi olej już dobry i tak na kilka tysięcy, można w trakcie rozpruć jeszcze jeden filtr zobaczyć co się na nim znajduje.
Jak przynajmniej nie honowałeś cylindrów przy wymianie pierścieni to w zasadzie co tam wlałeś czy wlejesz nie ma znaczenia.
Płukankę stosuje się przed remontem by wymyć nagary, dla komfortu pracy żeby se rąk nie brudzić mocno. W tym wypadku to bez sensu.

_________________
Pamiętaj, że Mercedes daje znać, że go coś boli. Nie bagatelizuj oznak słabości.
190E 2.6 - bez LPG - Megasquirt 3.
Chcesz coś naprawić? skonstruować? - www.ldl-elektronika.pl


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 5 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl