MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest sob lip 12, 2025 9:15 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 282 ]  Przejdź na stronę 1 2 3 4 519 Następna
Autor Wiadomość
Post: sob gru 21, 2013 7:26 pm 
Offline
Administrator
Administrator
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob lip 14, 2001 2:00 am
Posty: 6403
Numer GG: 85536
Lokalizacja: [ZS] Szczecin
Wiem że nie Mercedes ale też ładny.

http://otomoto.pl/nissan-patrol-gr-jedy ... 73609.html


Wszelkie uwagi na temat tych aut mile widziane - kompletnie nie siedze w 4x4 i nissanach ale ten spełnia wymagania:

4x4
automat
webasto
czarny
jasna skóra

Takie dostałem wytyczne od laluni i rób człowieku co chcesz.

Celowałem w Grand Cherokee ale po przejażdzce odpuszczamy - mało miejsca w środku (z tyłu to chyba w celinie mam więcej miejsca :)). To to sie nie prowadzi. Myszkuje strasznie po drodze.

Budżet do 35 koła ale czym mniej tym lepiej ( za urwaną kase kupie se zegarek ;) )

Doradźcie

ps.
wszelkie ravki, qaszkaje i crv odpadają - za małe dla laluni.

_________________
Nissan Pathfinder 3,5 03'
Sprzedana w dobre ręce - W116 280 SE '77 - Szwedka


Na górę
Post: sob gru 21, 2013 8:12 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr sie 17, 2005 12:31 pm
Posty: 855
Lokalizacja: [ZGL]
Kup to Land Cruiser V8 Bez akcyzy !!! rejestracja mniej niż 1kPLN Siedzenia dokupisz później [zlosnikhihi]

_________________
"Moto - Abc" 609 633 024

Mechanika, Instalacje LPG, Holowanie 24/7


Na górę
Post: sob gru 21, 2013 10:43 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: ndz paź 09, 2005 1:28 pm
Posty: 1004
Lokalizacja: Pleszew
wiem że ma być tanio ale poczytaj o tym 3.0Di bo może nie być tanio i na zegarek nie starczy ;-)


Na górę
Post: ndz gru 22, 2013 8:58 am 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 26, 2003 12:24 pm
Posty: 7489
Lokalizacja: WWL
Macius, poszperaj po forach 4x4. Te 3 litrowe silniki padaly jak muchy niestety. Poprzedni GR byl niemal nie do zdarcia, ale ten im sie nie udal silnikowo. Poza tym, biorac pod uwage fakt, ze ogromna wiekszosc aut w PL ma krecone liczniki, z takim przebiegiem nie warto kupowac auta 4x4, bo bedziesz musial sprzedac swoj obecny zegarek.
Pogadaj z Colosem, niech Ci wyszuka auto w USA, n.p. Suburbana, nawet dla "laluni" powinien byc wystarczajaco duzy :) Ewentualnie jego ciut mniejszy brat, Tahoe. Zacne, proste i bezawaryjne auta. Silnik 5.7 sie pieknie gazuje i jezdzi duuuuuzo taniej niz takim GRem czy innym dieslem tego typu. Ewentualnie jakis pick up typu RAM Crew Cab - miejsca mnostwo (byle nie brac Quadra Cab), a do tego import bez akcyzy i bez VAT i mozna VAT od paliwa odliczyc. Oczywiscie nie bedzie to auto najnowszej generacji. Aha - wiekszosc aut 4x4 na ramie i dwoch sztywniakach bedzie sie prowadzic ... inaczej :) Jak chcesz terenowke o walorach trakcyjnych ososbowki to ja sie spotkalem tylko z jednym takim autem - Cayenne! Reszta zachowuje sie mniej lub bardziej jak ponton.
Pomysl o USA, za ta kase kupisz znacznie lepsze auto.

_________________
pzdr - Maciek
41 Buick Special x2, 49 Chevy "Deratyzator", 50 Olds "Patton", 53 Chevy Bel Air, 55 Chevy 3800 panel, 70 Chevy Impala conv, 77 Chevy Monte Carlo, 87 Chevy G20, 89 Chevy K5, 03 Chevy S10 = 86 garow, 59.7 L, 2480KM


Na górę
Post: ndz gru 22, 2013 9:05 am 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 26, 2003 12:24 pm
Posty: 7489
Lokalizacja: WWL
Na szybko z sieci o silniku 3.0 Renault stosowanym w Patrolu:

ZD30
Najpopularniejszy chyba silnik w patrolu Y61. Pojemność 3.0, moc, 158 KM lub 160KM, moment obrotowy 363 Nm przy 1800 obr/min. Zasilanie: pompa rotacyjna, a w późniejszych wersjach common rail. Silnik dobrze sobie radzi z samochodem, pali ok 15 l/100 km na trasie i 16-18 l/100 km w terenie. Problemem jest trwałość jednostki. O ile w Renault Masterach czy Terrano, silnik ten praktycznie się nie psuje, o tyle w Patrolach – bywa różnie. W wersjach początkowych (od 2000 roku bodajże) Nissan wymieniał silniki prawie „jak leci”, potem silnik został udoskonalony, wymian zaprzestano, a problem został. Podobno smarowanie na czwartym cylindrze jest za słabe… Faktem jest, że tłoki pękają, albo wypalają się w nich dziury. Mój ZD30, skończył się w Maroku, bez żadnego ostrzeżenia. Po prostu nagle stracił całą moc i zaczął dymić jak elektrownia w Bełchatowie. Później się okazało, że w 4 tłoku wytopiła się dziura. Tak więc dochodzimy do punktu, w którym trzeba podjąć decyzję – na co zamienić?

Tu jeszcze poczytaj: http://www.forumsamochodowe.pl/nissan-p ... t13125.htm

To jak? Mam jechac do tego Ostrowa? [zlosnikhihi]

_________________
pzdr - Maciek
41 Buick Special x2, 49 Chevy "Deratyzator", 50 Olds "Patton", 53 Chevy Bel Air, 55 Chevy 3800 panel, 70 Chevy Impala conv, 77 Chevy Monte Carlo, 87 Chevy G20, 89 Chevy K5, 03 Chevy S10 = 86 garow, 59.7 L, 2480KM


Na górę
Post: ndz gru 22, 2013 11:49 am 
Offline
Administrator
Administrator
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob lip 14, 2001 2:00 am
Posty: 6403
Numer GG: 85536
Lokalizacja: [ZS] Szczecin
Po analizie sytuacji odpuszczamy tego patrola.

Dzięki Maciek za chęci i za informacje :)

Szukamy dalej ....

_________________
Nissan Pathfinder 3,5 03'
Sprzedana w dobre ręce - W116 280 SE '77 - Szwedka


Na górę
Post: ndz gru 22, 2013 1:48 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: ndz paź 09, 2005 1:28 pm
Posty: 1004
Lokalizacja: Pleszew
przerabiałem wybór auta o dużych rozmiarach i do tego prawdziwej terenówki, Wybór padł na Land Cruiser HDJ80, model 60 odpuściłem bo za bardzo spartański (mam już jedną spartańską terenówkę), a model 100 bo zbyt skomplikowany elektrycznie i na końcu świata może się to zemścić. Budżet niestety nie taki jak podałeś. Patrol to świetne auto ale musisz w nim silnik jakiś wstawić i tu najtańszym sposobem jest 3.0D z bmw ( np. e39). Tylko szukaj do takiej akcji Patrola 3.0 z padniętym silnikiem - nie jest to trudne, a kosztuje połowę. z gotowych aut bez motania: Terrano 2.7TDi 125KM - ale brak sztywnego mostu z przodu i blokad, toyota Land Cruiser 90/95 3.0TD ale tak jak poprzednik z tym że miewa blokadę tył.
opcja Bukol'a też jest bardzo dobra i chyba pewniejsza niż szukanie niezajechanej terenówki u nas. jak chcesz to mam klasycznego suburbana z 1990r na stanie i za 10tys oddam ;-)


Na górę
Post: ndz gru 22, 2013 6:52 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 26, 2003 12:24 pm
Posty: 7489
Lokalizacja: WWL
Sokol, podrzuc mi prosze fotki Burba. Maila podam na PW.

Co do Twoich uwag - Maciek chyba nie szuka typowo rasowej terenowaki, tylko raczej full size SUVa do asfaltu i lekkich zjazdow z czarnego. Zatem sztywniaki nie beda tu chyba decydujacym kryterium. Natomiast ma byc automat, a to w przypadku starszych Terrano czy LC jest trudnym tematem jak sam wiesz.
Sadze ze opcja USA bedzie optymalna jednak.

_________________
pzdr - Maciek
41 Buick Special x2, 49 Chevy "Deratyzator", 50 Olds "Patton", 53 Chevy Bel Air, 55 Chevy 3800 panel, 70 Chevy Impala conv, 77 Chevy Monte Carlo, 87 Chevy G20, 89 Chevy K5, 03 Chevy S10 = 86 garow, 59.7 L, 2480KM


Na górę
Post: ndz gru 22, 2013 9:44 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: ndz paź 09, 2005 1:28 pm
Posty: 1004
Lokalizacja: Pleszew
przy tych założeniach to pooglądaj Blazer, Bronco Full Size, F150/F250, Suburban i raczej pomiń diesle - miałem i szału nie robi. Benzyna V8 jest niezniszczalna, polubi LPG, wszystkie części dostępne od ręki na pewnym amerykańskim portalu aukcyjnym, a ceny bardzo przystępne nawet z wysyłką do polski. Ja osobiście wolę gaźniki bo żyją własnym życiem ;-)


Na górę
Post: ndz gru 22, 2013 10:53 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw paź 11, 2007 10:59 pm
Posty: 699
Lokalizacja: Warszawa (WK)
Sokol pisze:
jak chcesz to mam klasycznego suburbana z 1990r na stanie i za 10tys oddam ;-)


Zapewne ten ;)
http://allegro.pl/chevrolet-suburban-5- ... 48269.html

Z amerykańskimi furami za dychę, tak samo jak ze starymi Mercami za dychę, jestem na bieżąco [hihi]
Nie wiedziałem tylko że Pan sprzedający siedzi też w MB i do tego jest na forum ;)

_________________
V945 2.3T 97'
Ex: V945 93' "Knudsen"
Ex: W123 240D 78' Englischrot
Ex: 85' Oldsmobile Delta 88 Royale Brougham V8 307ci
Ex: W123 240D 84' 459 maroonbraun
Ex: 86' Chevy Caprice Wagon 5,0 V8 - moja pierwsza miłość...


Na górę
Post: ndz gru 22, 2013 11:22 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 26, 2003 12:24 pm
Posty: 7489
Lokalizacja: WWL
Sokol pisze:
Ja osobiście wolę gaźniki bo żyją własnym życiem ;-)


To fakt, wlasnie wrocilem z niedzielno wieczornego cruisingu po Wawce Chevy'm, tez jest na small blocku. I znow ciut za wysokie obroty :)
Ale do Oldsa wkladam 350-tke na monowtrysku zeby bylo lepiej do codziennej jazdy.

_________________
pzdr - Maciek
41 Buick Special x2, 49 Chevy "Deratyzator", 50 Olds "Patton", 53 Chevy Bel Air, 55 Chevy 3800 panel, 70 Chevy Impala conv, 77 Chevy Monte Carlo, 87 Chevy G20, 89 Chevy K5, 03 Chevy S10 = 86 garow, 59.7 L, 2480KM


Na górę
Post: ndz gru 22, 2013 11:34 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: ndz paź 09, 2005 1:28 pm
Posty: 1004
Lokalizacja: Pleszew
ten mój suburban jest na monowtrysku i jest ok. ale ja tam wolę gaźnik -na gaźniku ta radość że odpalił od strzała - choć 95 na 100 odpala to zostaje to 5 i nie wiesz czemu ale chwilę cię pomęczy, a jak go wyczujesz to pali zawsze, no chyba że mu się akurat nie chce [hihi] w boattail miałem tak nisko skręcone obroty na biegu jałowym że sam się dziwiłem że to się kręci ;-)


Na górę
Post: pn gru 23, 2013 12:19 am 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: pn sty 27, 2003 1:24 am
Posty: 1447
Lokalizacja: Gryfino
MacKuz pisze:
4x4
automat
webasto
czarny
jasna skóra

Takie dostałem wytyczne od laluni i rób człowieku co chcesz.




Ja niedawno zaryzykowałem i przejąłem W163 w takiej kombinacji- ML500. Mało kto chce takie pojemności , więc można potargować,zmieścisz się w budżecie nawet przy aucie salonowym. Na sekwencji i 18 calach średnio 20/100 LPG. No i najważniejsza recz, przy tym silniku radio jest zupełnie zbędnym przyrządem [zlosnikok]

_________________
https://www.facebook.com/pages/Old-Merc-Garage/618806288213349


Na górę
Post: pn gru 23, 2013 7:14 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz paź 24, 2010 9:43 am
Posty: 84
Lokalizacja: Warszawa
Silnik 3-litrowy w Renault Master wytrzymuje ok 120 tys.Mamy Mastera po wymianie silnika 8 tys i już podcieka ropa.

_________________
W116 350SEL
W140 S420
W210 E320T
------------------

Renowacja pojazdów zabytkowych


Na górę
Post: pn gru 23, 2013 8:45 am 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 26, 2003 12:24 pm
Posty: 7489
Lokalizacja: WWL
WujekT pisze:
Silnik 3-litrowy w Renault Master wytrzymuje ok 120 tys.Mamy Mastera po wymianie silnika 8 tys i już podcieka ropa.


Ale lipa! Ten kto w Nissanie podjal decyzje o montazu silnikow "Reno" do Patrola to mam nadzieje, ze juz siedzi lub przynajmniej jest na bezrobociu z wiecznym banem w motoryzacji. Zakatowac legende off roadu to po prostu skandal!
A ten 2.8 nie byl taki zly, oczywiscie potrafily padac glowice, ale silnik R6 jak dostanie po tylku to tak sie moze przytrafic. A Patrol zawsze w tylek dostawal, a to jako holownik, albo wyprawowka lub do tetenu.
Dla mnie GR Y60 z silnikiem 4.2 i automatem to rewelka. Ale z nimi jest troche jak z potworem z Loch Ness czy Yeti - ktos tam widzial, ktos tam kogos zna... :)

Stomek - dokladnie tak jak mowisz: duza benzyna i LPG. Cena bedzie sporo nizsza niz diesel, fajniejszy wypas, mniejsze przebiegi... A przyjmujac 20l LPG na 100km to wyjdzie taniej niz kazdym pelnowymiarowym SUVem w dieslu, gdzie trzeba sie liczyc ze spalaniem w okolicach 15/100.

_________________
pzdr - Maciek
41 Buick Special x2, 49 Chevy "Deratyzator", 50 Olds "Patton", 53 Chevy Bel Air, 55 Chevy 3800 panel, 70 Chevy Impala conv, 77 Chevy Monte Carlo, 87 Chevy G20, 89 Chevy K5, 03 Chevy S10 = 86 garow, 59.7 L, 2480KM


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 282 ]  Przejdź na stronę 1 2 3 4 519 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 12 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl