MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://www.forum.w114-115.org.pl/

Pytanie do wlascicieli kuchenek szczególnie M110
https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=1&t=6457
Strona 1 z 1

Autor:  AMG [ sob maja 29, 2004 2:15 pm ]
Tytuł:  Pytanie do wlascicieli kuchenek szczególnie M110

A wiec z powodu ze sam sie poruszam kuchenka z silnikiem M110 to mam pyatnie przy wtrysku mechanicznym jakie macie instalacje takie ktore za kazdym razem zapalajac silnik odpalaja na benzynie i przezucaja na gaz czy takie ze jak przelaczycie na gaz to juz auto jezdzi na gazie az do przelaczenie na benzyne ????

Ja mam ten pierwszy typ i zastanaiwam sie czy nie lepszy jest drugi typ ??

Może ktos cos powiedziec
...

Autor:  TrickyKid [ sob maja 29, 2004 2:29 pm ]
Tytuł:  Re: Pytanie do wlascicieli kuchenek szczegulnie M110

AMG pisze:
Ja mam ten pierwszy typ i zastanaiwam sie czy nie lepszy jest drugi typ ??
...


Nie masz w ogóle przełącznika ręcznego? Nie możesz przełączyć na stałe na LPG?
Inną sprawą jest wpływ odpalania na suchym paliwie - w momencie kiedy w silniku tarcie jest najbardziej niebezpieczne dużo bardziej mu służy mokre zasilanie, a po paru sekundach już bez większych dewastacji można przełączyć na lpg.

pozdrawiam

Autor:  AMG [ sob maja 29, 2004 4:08 pm ]
Tytuł:  Re: Pytanie do wlascicieli kuchenek szczegulnie M110

TrickyKid pisze:
[Nie masz w ogóle przełącznika ręcznego? Nie możesz przełączyć na stałe na LPG?


No wlasnie nie mam mozliwości jazdy tylko na lpg zawsze zapalam na benzynie i dopiero po dodaniu gazu sie przełacza automatycznie

Autor:  TrickyKid [ sob maja 29, 2004 4:54 pm ]
Tytuł: 

W Primerze miałem kiedyś instalację wtryskową bez automatu, wszystko odbywało się całkowicie ręcznie, i podobnie jak obecnie w gaźnikowej 626 jedynie w zimne poranki silnik widzi benzynę - na gazie po prostu nie chce zaskoczyć poniżej pewnej temperatury, a później to już odpala na wszystkim. Podobnie takie traktowanie dużo bardziej niszczy silnik - ale oba japończyki znoszą to cały czas dzielnie. Nie wiem jak obecnie Primerka [sprzedana dawno], ale 626 ma ćwierć miliona Km i się nie skarży. W Transicie mam auto-wtrysk w 3-punktowym przełącznikiem : BENZYNA-AUTO-LPG. Jak rozsypał się katalizator [wkład pokruszył się i zaktał przelot] to na benzynie w ogóle nie chciał palić, i trzeba było na stałe mieć przełączone na LPG [całe szczęście, że było to w lecie]. Ale przed tą awarią i po jej usunięciu instalacja jest cały czas na AUTO przełączona, odpalanie na mokrym i po paru sekundach automagiczne przełączanie na LPG. Brak przełącznika u Ciebie nie jest wg mnie jakąś wielką niedogodnością o ile oczywiście nie jeździsz z pustym bakiem benzyny [ja mokrą tankuję raz na 3-4 miesiące, i w lecie czasem zdarza mi się mieć w baku zero nawet przez kilkanaście dni].

Autor:  AMG [ sob maja 29, 2004 5:08 pm ]
Tytuł: 

No ja troche inaczej uzywam instalacji LPG codziennie rano jade sobie na benzynce jakieś 5 km i dopiero przelaczam na lpg wracajac do domu tez ostatnie kilometry robie ne benzynie i wlasnie sie zastanawiam nad zmina tego przelacznika bo wczoraj jezdzilem astra z lpg i tam jest przelacznik gaz /benzyna i wydaje mi sie ze jest to wygodniejsze

Czy ktos sie orientuje czy mozna to zmieniec bez wiekszych przerubek calej instalacji ???

Autor:  QATO [ pn maja 31, 2004 3:51 pm ]
Tytuł: 

Witam serdecznie

Najwygodniejsza jest instalacja z automatem BAG(benzyna -auto-gaz) wybrac co sie komu podoba i jechac , automat z dwoma pozycjami BA najczesciej ma mozliwosc przestawienia na opcje G po jakiejs kombinacji przyciskiem (w Merurym mialem centralke w ktorel trzeba bylo dwukrotnie szybko zmienic polozenie przelacznika i zalaczal sam gaz). Najprostsze sa stare uklady bez opcji auto , BG i ew polozenie neutralne w ktorym nie dziala ani gaz ani benzyna , kiedys przelaczanie wygladalo tak ze odpalalo sie na benzynie , po jakim czasie przelaczalo sie w polozenie neutralne zeby wypalic pozostala w ukladzie benzyne i jak juz silnik zaczynal sie lekko dlawic przelaczenie na gaz . Co do wygody to najlepsza jest pierwsza opcja , nie zauwazylem przy tym tendencji do wystepowania usterek (raz tylko przy przelaczaniu zdazylo mi sie ze poszedl bezpiecznik, ale to bylo w kombinowanej instalacji , czyli takiej w ktorej powinna byc centralka z automatem z tym ze jakis pomyslowy "fachowiec" postanowil zaoszczedzic i wstawil przelacznik BG, zaoszczedzil pewnie z 5pln)

PZDR

Jezeli instalacja pracuje prawidlowo to najbardzie polecana jest opcja AUTO(odpalanie na benzynie i po przekroczeniu jakis obrotow przelaczenie na gaz) W samochodzie jak u czlowieka organ nieuzywany zanika , dobrze zeby samochod troche popracowl na benzynie nie ma pozniej problemu z zastalymi , zardzewialymi badz zasyfionymi elementami ukladu zasilania benzyna. Co do mokrego paliwa przy rozruchu tez dobrze wplywa na silnik , pamietajmy ze nie jest od razu smarowany wiec wnioski sa dosc oczywiste.

Autor:  TrickyKid [ pn maja 31, 2004 8:41 pm ]
Tytuł: 

QATO pisze:
[...] kiedys przelaczanie wygladalo tak ze odpalalo sie na benzynie , po jakim czasie przelaczalo sie w polozenie neutralne zeby wypalic pozostala w ukladzie benzyne i jak juz silnik zaczynal sie lekko dlawic przelaczenie na gaz [...]


Nie "kiedyś" tylko z tego co wiem wszystkie instalacje gaźnikowe tak działają... W zimie mam tę zabawę na codzień...

Autor:  JareG [ wt cze 01, 2004 8:47 am ]
Tytuł: 

TrickyKid pisze:
Nie "kiedyś" tylko z tego co wiem wszystkie instalacje gaźnikowe tak działają... W zimie mam tę zabawę na codzień...

W K-jet tego nie ma [usmiech][ok]

Autor:  QATO [ wt cze 01, 2004 9:35 am ]
Tytuł: 

Witam serdecznie

Nie wszystkie gaznikowe i moge to poprzec dowodami ;-)) , uzytkuje czasem dwa takie samochody.Silnik VW z gaznikiem. Ale fakt ze w wiekszosci , to kiedys tak mi sie zaplatalo ....

PZDR

PS
JareG to byl taki sobie off topic o tych gaznikach

Autor:  AMG [ wt cze 01, 2004 9:41 am ]
Tytuł: 

Bardzo dziekuje wszystkim za opinie

Czekam jeszcze na wypowiedz kogos z M110 pod maska [cool]

Autor:  QATO [ wt cze 01, 2004 9:50 am ]
Tytuł: 

Witam serdecznie

Wiec konkretnie nie ma znaczenia , poza wygoda uzytkownika , a wspomniana przezemnie historia z bezpiecznikiem zdazyla sie w 280SE.

PZDR

Autor:  georem [ wt cze 01, 2004 10:05 pm ]
Tytuł: 

AMG pisze:
Bardzo dziekuje wszystkim za opinie

Czekam jeszcze na wypowiedz kogos z M110 pod maska [cool]


Miałem M102, M103, M110 i we wszystkich miałem 3 położenia, czyli auto, benzyna, gaz, jest to wygodne bo automat jak to automat.... Wydaje mi się że wymienić trzeba jakiś przekaźnik (może sterownik) i przełącznik i to wystarczy. Pozdrawiam

Autor:  erio [ czw cze 03, 2004 1:07 pm ]
Tytuł:  Re: Pytanie do wlascicieli kuchenek szczególnie M110

AMG pisze:
A wiec z powodu ze sam sie poruszam kuchenka z silnikiem M110 to mam pyatnie przy wtrysku mechanicznym jakie macie instalacje takie ktore za kazdym razem zapalajac silnik odpalaja na benzynie i przezucaja na gaz czy takie ze jak przelaczycie na gaz to juz auto jezdzi na gazie az do przelaczenie na benzyne ????

Ja mam ten pierwszy typ i zastanaiwam sie czy nie lepszy jest drugi typ ??

Może ktos cos powiedziec
...


Gdzie montowales twoja instalacje gazowa ?? poza tym co opisales ile ci pali gazu, strzela, masz jakies roblemy z nia , jak sie spisuje ??

Ile wolac za silnik M110 kompltny z przebiegim 300kkm ??

Autor:  AMG [ czw cze 03, 2004 2:27 pm ]
Tytuł:  Re: Pytanie do wlascicieli kuchenek szczególnie M110

erio pisze:

Gdzie montowales twoja instalacje gazowa ?? poza tym co opisales ile ci pali gazu, strzela, masz jakies roblemy z nia , jak sie spisuje ??

Ile wolac za silnik M110 kompltny z przebiegim 300kkm ??


Instalacje byla montowana ale nie przezemnie w warszawie na domaniewskiej
Gazu pali około 16-20 l w zaleznosci od jazdy
Spisuje sie dobrze potrafi strzelic sredni raz na 5-7 kkm
Ale jak bedzie zle usawiona ins gaz to może starzelac non stop .

Autor:  georem [ czw cze 03, 2004 4:40 pm ]
Tytuł: 

Nie wiem dlaczego zganiasz na ustawienie ins gazu, jeżeli źle ustawisz na paliwie to też będzie strzelał non stop, bo rozumiem że chodzi Ci o zły skład mieszanki. A nie po to montuje się gaz żeby był źle ustawiony. GAZ STRZELA BO Z PRĄDEM JEST BAŁAGAN (świece, palec, kopułka, przewody), i zakładam że silnik jest OK. Jeżeli zadbasz o te rzeczy TO NIE MA PRAWA STRZELIĆ! Ja nie mam rzadnych problemów, Klucha też i kilku moich kolegów, możesz zapytać.

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/