MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest śr lip 16, 2025 4:42 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 12 ] 
Autor Wiadomość
Post: śr sie 27, 2014 7:32 am 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn cze 27, 2005 12:43 pm
Posty: 1646
Lokalizacja: wawa / okolice
kto ma? kto zna? kto jeździ/ł?

520 / 523 / 525 / 530 - KOMBI z LPG
rok 2001-2003
co go boli? jakie spalanie?
poczytałem sobie trochę, ale was znam i może wyciągnę nowe wnioski

jak ktoś chce się uzewnętrznić to zapraszam
R.

_________________
[b]116 280S / 673 + 303[/b]
Turchese Farfalla - 126 '77
miejski cruiser na pedały - UNION '80


Na górę
Post: śr sie 27, 2014 8:26 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn gru 03, 2007 10:36 pm
Posty: 866
Lokalizacja: Gdańsk
O!

Mam od ok miesiąca 520i kombi, jednak 1999 rok (150KM). Powtórzę to co już pewnie przeczytałeś na forach - ten silnik jest nieco za słaby do tej budy.

O bolączkach za szybko mówić w moim przypadku (o to pytaj McCoya ;)

Spalanie na trasie ok 8,5 litra, w mieście niecałe 10 (wg komputera!). Najczęściej z klimą. Jednak zastrzegam, że jeżdżę wyjątkowo emerycko!

Mój ma obecnie 409 000 km - śmiało można powiedzieć, że środek wygląda jak nówka. Weź to pod uwagę oglądając JEDYNE TAKIE IGŁY z przelotami 220 000 km.

_________________
Ex: Mebel, (Disco) Karawan, Bezdomny, Tweety, Kalarepa, Kabaczek


Na górę
Post: śr sie 27, 2014 11:32 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw cze 12, 2003 12:05 pm
Posty: 995
Lokalizacja: Sosnowiec
ja zonie kupilem E39 520i ale w sedanie, z oryginalnym nalotem 363tkm. Zlego slowa nie powiem. Poszlo to od razu w LPG na wtryskach HANA. Spalanie miasto 13-14l trasa nie wiadomo [zdziwiony]

Ja na Twoim miejscu rozgladalbym sie za przedliftem i to do 1997r. Modul wentylatorow, ABS i wiele innych zabawek jest tam bardziej idiotoodpornych, a co za tym idzie mniej sie to psuje.

Silniki M52, M52TU sa moim zdaniem bardziej wytrzymale od M54, ktore to zlopia olej na stracie i nie za bardzo jest co z tym zrobic. Te typy tak maja.

Powiem Ci, ze do zakupu zadnego auta nie bylem tak merytorycznie przygotowany jak do kupna E39 i troche tych egzemplarzy namielilem zanim kupilem swoj egz.

Duzym mankamentem jest ilosc miejsca w srodku. Sam jezdze W210, E39 jest jego taktycznym odpowiednikiem ze stajni BMW, auta identycznej klasy i z tego samego okresu produkcji i powiem Ci, ze E39 nie dorasta do piet okularnikowi. Sam mam 192 cm n.p.m wiec jazda E39 pomimo calej sympatii do tego auta nie nalezy do mega relaksu, choc dziek R6 wiele rekompensuje.

Audio to tez mega ciezki temat, a fabryczne naglosnienie to troche kupa. Wada sa sypiace sie piksele wyswietlacza OBC na zegarach (jak jest) oraz wyswietlacz panelu sterowania radiem MID (tez jak jest), choc sa firmy wyspecjalizowane w tego typu naprawach

Jakosc i spasowanie materialow na najwyzszym poziomie.

Jakosc blach w porownaniu do MB wrecz wzorowa. Zony sprzet jest A.D. 1997 i NIE MA NIGDZIE RDZY, a lakier prawie wszedzie fabryczny.

Reasumujac E39 to naprawde fajny samochod. Koszta czesci wcale nie sa wysokie. Kup fajna sztuke a bedziesz zadowolony, choc z ilosci miejsca moze nie do konca [hihi]
Bagaznik w kombi dupy nie urywa

Co do wyboru wersji reaktora to 520i byl najliczniej produkowany wiec jest w czym przebierac. Z powodu dobrego kompromisu osiagow i spalania najbardziej poszukiwany jest 528i i wiekszosc oferowanych aut to kible na kolkach. 523 lub 525 wydaje sie byc najodpowiedniejsza opcja choc 520i az takie przymulone nie jest. Zona pogina tym 160-180km/h do pracy i nie czuc coby ten motor wyciskal z siebie ostatnie soki przy tym stylu jazdy. Ten motor ma moment obr. polozony wyzej i trzeba go wyzej krecic ale wtedy daje rade bez problemu, a zreszta gdzie tak szybko w PL mozna sie przemieszczac?

Roznice w spalaniu 520i vs 528i po miescie beda znaczace, w trasie wyjdzie podobnie. Ja, jak jade rowno 100km/h to wskaznik spalania chwilowego pokazuje zuzycie 6,5l Pb. Te motorki w trasie sa naprawde oszczedne

_________________
MILOSH

ex. W201 2.0D 1987
ex. MB S124 250D 1990
ex. W124 220E 1993
ex. W202 C180 1994
ex. W210 E290 TD 1996

W124 250D 1988
W123 240D 1981
BMW E39 520i 1997
BMW E34 520i 1991
BMW E38 728iA 1998


Na górę
Post: czw sie 28, 2014 11:03 am 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt kwie 27, 2004 2:19 pm
Posty: 3084
Lokalizacja: Żory
Polecam 523/525 to taki dobry stosunek mocy do masy ;-) Co do spalania to poniżej 10 jest jak najbardziej realne ;-) Korozja też się pojawia, ma urokliwe miejsca jak tylna klapa, ale faktycznie do okulara mu daleko [hihi]
Ja bym dodał jeszcze odpływy szybra, często zatkane lub skorodowane, efekt zalana podłoga, a w okolicach progów masz mnogość kabli "+" które sobie fajnie korodują na stykach. W benzynce spotkał mnie również upierdliwy problem wycieku spod dekla silnika, leci wprost na kolektor i masz niezłą mgłę w aucie jak zatrzymasz się po ostrym gonieniu. Oryginalna uszczelka okazała się "plastikowa", zaś dekiel posiadał pęknięcie w upierdliwym miejscu, raczej nie do naprawy, sam dekiel plastikowy po tylu latach już nie jest zbyt elastyczny i jest bardziej podatny na pęknięcia :-) Nowa uszczelka bez uszczelek przy śrubach to od 80zł w górę (powiedzmy lepsze firmy).
Kolejne to zdarzają się zdrewniałe izolacje na kablach, coś jak w sławetnych wiązkach Merca. W sedanie np. spotykane w przejściu między klapą do karoserii.

Poza tym polecam, uwielbiam jeździć E39, jedyne co mnie słabi to zdecydowanie słaby skręt w porównaniu z mercem, ale to betka. Za to prowadzi się super, można pchać w zakrętach dosyć ostro i pewnie. Moim ulubionym modelem do tej pory był 530D w automacie, ale to dosyć drogie auto jak się posypie, a ma się co sypać [palacz]

I na koniec to co koledzy wspomnieli, stan. Niestety większość na rynku to złomy i klepane przystanki. Szukając ostatniego 525i zjechaliśmy z kolegą pół Polski, zobaczyliśmy kilkanaście sztuk (budżet nie był niski, spokojnie kilkanaście tysi na sedana 523/525) i sumarycznie kupiliśmy 10km od domu, od przysłowiowego dziadka. Nie mówię że idealna, ale warta każdej złotówki. Warto więc jeździć i oglądać, jest ich dosyć sporo na rynku więc nie warto przymykać oka na niedoskonałości.


Na górę
Post: czw sie 28, 2014 12:29 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob lut 14, 2004 3:43 pm
Posty: 2822
Lokalizacja: Pyrlandia
Jakby co, to kuzyn ma sprzedania świeżutki import z D - kombi 528 na manualu, 1998, w świni i patyku [zlosnikz]

_________________
Kuba
W116 300SD '79
Ex:
C114 250 2,8 '71, S203 220 CDI '04, W115 200 '72, W123 200 '84, C123 230 '82, W116 350 '77, C123 280 '80, S202 250TD '98, W124 300D '88, W201 1.8 '91, W202 180 '99


Na górę
Post: czw sie 28, 2014 1:39 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn gru 03, 2007 10:36 pm
Posty: 866
Lokalizacja: Gdańsk
Oprócz tego co koledzy podpowiedzieli upierdliwe są (chociaż to już detale):

1) ekonomizer, jak dla mnie generator stresu
2) sposób wbijania wstecznego w manualnej skrzyni - niemal identycznie jak jedynka... idzie się niekiedy pomylić...

_________________
Ex: Mebel, (Disco) Karawan, Bezdomny, Tweety, Kalarepa, Kabaczek


Na górę
Post: czw sie 28, 2014 3:23 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz sie 19, 2012 9:47 pm
Posty: 332
Lokalizacja: Warszawa
Jakbyś sobie winszował, kolega skłania się ku sprzedaży swojego E39. Piękne kombi, 528, ASB, szara skóra, M-pakiet i chyba wszystkie bajery, które mógł mieć fabrycznie ten model. Malo eksploatowany, od kilku lat jeździ tylko latem, garażowany niezależnie od pory roku w ogrzewanej hali ośrodka szkoleniowego z branży motoryzacyjnej. Doinwestowany ale i nie tani. Samochód jest w Warszawie, jeśli chciałbyś namiar na właściciela, pisz do mnie na PW. Zaręczam, że wart obejrzenia, nie pytaj o cenę, zanim osobiście nie zobaczysz ;)
Serdecznie pozdrawiam.

_________________
Mercedes W123 200 D '83, Fiat 126p 650E '87, Octavia III 1.6 TDI (TFU!)...
www.maxserwis.com.pl


Na górę
Post: pt sie 29, 2014 12:39 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw cze 12, 2003 12:05 pm
Posty: 995
Lokalizacja: Sosnowiec
LiveLetDie

Bieg wsteczny byl w identyczny sposob wbijany w E21 *pierwszy "rekin" w budzie "3",oraz w E28, E30, E34, E39 itp wiec patent stosowany w BMW od 1975r [zlosnikhihi]

_________________
MILOSH

ex. W201 2.0D 1987
ex. MB S124 250D 1990
ex. W124 220E 1993
ex. W202 C180 1994
ex. W210 E290 TD 1996

W124 250D 1988
W123 240D 1981
BMW E39 520i 1997
BMW E34 520i 1991
BMW E38 728iA 1998


Na górę
Post: pt sie 29, 2014 8:28 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn gru 03, 2007 10:36 pm
Posty: 866
Lokalizacja: Gdańsk
Może dla użytkownika BMW z dłuższym stażem za kierownicami tych maszyn to norma. Dla mnie po przesiadce ze 124 to niebezpieczny feler.

_________________
Ex: Mebel, (Disco) Karawan, Bezdomny, Tweety, Kalarepa, Kabaczek


Na górę
Post: czw wrz 04, 2014 1:51 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr wrz 10, 2003 7:55 pm
Posty: 3388
Lokalizacja: Warszawa
Rafako pisze:
chyba wszystkie bajery, które mógł mieć fabrycznie ten model

Z pewnością tylko chyba, a ja dam se palucha obciąć, że na pewno nie ;)
Skowron - wiesz, że ja polecam 540 ;) a tak poważnie - to koledzy Ci polecają 520 - po obecnym samochodzie i tak będzie szybki, ale 530 w modelach po lifcie jest najlepszym i najtrudniejszym do znalezienia wyborem.
Bierz namiar od Rafako, podlecimy obadać.

_________________
Nerwowa Niemra


Na górę
Post: śr wrz 10, 2014 9:58 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn cze 27, 2005 12:43 pm
Posty: 1646
Lokalizacja: wawa / okolice
dobra Pany, dzięki za wywody.
Temat jeszcze otwarty ale BMW co raz dalej.
Rozsądek podpowiada inne szroty (spalanie, bagażnik, odsprzedaż, serwis...)
R

_________________
[b]116 280S / 673 + 303[/b]
Turchese Farfalla - 126 '77
miejski cruiser na pedały - UNION '80


Na górę
Post: czw sty 29, 2015 10:10 am 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: pn lis 29, 2004 11:14 am
Posty: 533
Lokalizacja: Kobyłka
To i ja cos od siebie dodam.
Do e39 przymierzałem sie od dawna, sporo zbieralem informacji i w koncu zaszalalelm i kupilem e39 530I w kombi wersja exclusive z konca produkcji.

Tak jak wyzej ktos napisal 530i po lifcie ciezko znalezc, niestety ladna wersja jest drozsza od diesla, po za tym czesciej trzeba przymykac oko na mankamenty tudziez zaniedbania z racji cienkiego wyboru. Ja jednak wolalem dac wiecej niz za diesla i reszte doprowadzic do ladu, gdyz te diesle to nie W124 czy W123, jak cos sie zesra to grube tysiace leca.
Auto nie mam dlugo, ale juz poznalem je na tyle zeby moc cos powiedziec.
Zawieszenie przednie wymaga stanu bdb, bo jak bedzie troche luzu to kierata bije. Dodam ze zawiecha wielowachaczowa (z 4 sworzniami [szalone] ) co do picia oleju to chyba nie do konca jest tak jak mowia,jak juz silnik pobiera olej to przewaznie winna temu jest odma, ktora trzeba wymieniac co 2-3 wymiany oleju (czesc eksplopatacyjna), ja kupilem po wymianie odmy i mi poki co oleju nie ubywa, wyciekow tez brak. Silnik M54 jest na podwojnym Vanosie ktory z czasem moze wymagac regeneracji (niesprawny chałasuje - grzechocze), ktora z reguly sprowadza sie do wymiany uszczelnien, mozna to zrobic samemu, i nie trzepie po kieszeni jakos specjalnie. W M54 ulega zuzyciu rowniez DISA, nowa kosztuje 500- 600 zl, mozna kupic zestaw naprawczy, ktory zrobisz raz do konca posiadania samochodu, nowe DISY tez podobno sa juz bardziej trwale. Powodem ich zuzycia byly plastikowe elementy ktore sie deformowaly pod wplywem temperatury.
Kombi czesto wychodzily z tylnym zawieszeniem pneumatycznym (takie pneumatyczne nivo), w ktorym zuzyciu ulegaja poduszki (podobne do tych w ciezarowkach) ich zywotnosc to ok 10 lat, cena w serwisie ok 700-800 zl, wymiana banalna.
Co do ilosci miejsca, to faktycznie jest go mniej niz w Mercu, Ja mam 180 cm i dla mnie jest ok, z tylu tez wystarczy, moja zona jest niska wiec sie miesci, chciaz w dluzszej drodze marudzi ze nie ma gdzie nug wyciagnac jak jedzie z tylu ale to moze przez to ze na odsowam sie dalej niz potrzeba. w Kazdym razie na miejscu kierowcy jest sie bardzie "zabudowanym" i mi to odpowiada.
Co do naglosnienia, to seryjne to faktycznie lipa, podobno poliftowe maja lepsze (ja nie mam porownania bo nie mialem przedlifta) najlepsza opcja to znalezc wersje z naglosnieniem DSP.
Ja zdecydowanie polecam polift. lepiej dopracowany, Ładniejszy wyglad na zewnątrz i w środku, wiecej nowszego wypasu ktory byl montowany w E60, X5 itp.

Zdecydowanie polecam Benzyne, mniej kosztowna w serwisie, jesli chodzi o automat to montowane tam byly pancerne skrzynie biegow ZF (w dieslach byly sypiace sie GM). Podobno optymalny to M54B25 czyli 2.5 192 konie, Ale jesli myslisz nad kombi to jednak te 3.0i 231 koni nie bedzie za duzo, kombi wazy ok 2 tony, wiec zeby to sie jakos odpychalo to 3.0i bedzie ok.
Sa jeszcze V8, ale koszty utrzymania sporo wyzsze i jeszcze mniejszy wybor w zakupie i wedlug mnie jesli chodzi o wybor miedzy R6 a V8, to własnie M54 530i bedzie optymalnym wyjsciem.

Dodam ze mocno sie gryzlem miedzy pozostaniem przy gwiezdzie a przejsciem na BMW, kupilem e39 kombi i nie zaluje, chociaz mysle ze MB sie troche wygodniej jezdzilo i pozycja za kierata jakby dla mnie lepsza, ale to sa minimalne odczucia, ktore nie sa zadna ujma w kierunku e39. Te BMW zawsze mi sie podobaly i nie zaluje wyboru, tym bardziej ze w przeciwienstwie do Mercedesa, ładne e39 ma ładniejsza i świeższa sylwetke i pomimo uplywu lat prezentuje sie lepiej niz np nowsze e60.

Wdlug mnie niestety BMW od modelu e39 wzielo gore nad Mercedesem, pomimo ze obecnie nie mam zadnej gwiazdy w garazu, to jednak bede chciał sobie sprawic jakiegos staruszka, a jesli chodzi o nowsze to poki co to narazie zostaje przy BMW.

Jakbyś miał jakies pytania to zapraszam.

Co do odsprzedazy to ja mam inne zdanie, uwazam ze spedzanie pospolitego plastika nie jest latwiejsze gdyz tego jest zatrzesienie i czesto klientela sie nie zna, kupuje z przypadku i przedewszystkim rozklada sie na duzo wieksza podaz.

Samochody takie jak BMW czy Mercedes kupuja ludzie z wieksza swiadomoscia i wierz mi ze szybko sprzedaz zadbane mniej pospolite BMW niz jakiegos innego pazdzierza, ja nigdy nie mialem problemu ze sprzedaza samochodow ktore uchodzily za malo popularne.
Ja jednak wole jezdzic czyms co mi sprawia frajde.

_________________
Mercedes W123 82r. 2.3CE
ex:
Mercedes W123 78r. 2.3E
Mercedes W124 90r. 3.0D Turbo
Mercedes W123 81r. 2.8E Kombi
Mercedes W123 82r. 2,4D "Taryfa"
Mercedes W123 81r. 2.4D "beczkowóz"
Mercedes W123 78r. 2.4D automat


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 12 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 33 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl