MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz https://www.forum.w114-115.org.pl/ |
|
BMW 5 E39 kombi ??? https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=1&t=64864 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | SKOWRON [ śr sie 27, 2014 7:32 am ] |
Tytuł: | BMW 5 E39 kombi ??? |
kto ma? kto zna? kto jeździ/ł? 520 / 523 / 525 / 530 - KOMBI z LPG rok 2001-2003 co go boli? jakie spalanie? poczytałem sobie trochę, ale was znam i może wyciągnę nowe wnioski jak ktoś chce się uzewnętrznić to zapraszam R. |
Autor: | LiveLetDie [ śr sie 27, 2014 8:26 am ] |
Tytuł: | Re: BMW 5 E39 kombi ??? |
O! Mam od ok miesiąca 520i kombi, jednak 1999 rok (150KM). Powtórzę to co już pewnie przeczytałeś na forach - ten silnik jest nieco za słaby do tej budy. O bolączkach za szybko mówić w moim przypadku (o to pytaj McCoya ![]() Spalanie na trasie ok 8,5 litra, w mieście niecałe 10 (wg komputera!). Najczęściej z klimą. Jednak zastrzegam, że jeżdżę wyjątkowo emerycko! Mój ma obecnie 409 000 km - śmiało można powiedzieć, że środek wygląda jak nówka. Weź to pod uwagę oglądając JEDYNE TAKIE IGŁY z przelotami 220 000 km. |
Autor: | Milosh [ śr sie 27, 2014 11:32 pm ] |
Tytuł: | Re: BMW 5 E39 kombi ??? |
ja zonie kupilem E39 520i ale w sedanie, z oryginalnym nalotem 363tkm. Zlego slowa nie powiem. Poszlo to od razu w LPG na wtryskach HANA. Spalanie miasto 13-14l trasa nie wiadomo ![]() Ja na Twoim miejscu rozgladalbym sie za przedliftem i to do 1997r. Modul wentylatorow, ABS i wiele innych zabawek jest tam bardziej idiotoodpornych, a co za tym idzie mniej sie to psuje. Silniki M52, M52TU sa moim zdaniem bardziej wytrzymale od M54, ktore to zlopia olej na stracie i nie za bardzo jest co z tym zrobic. Te typy tak maja. Powiem Ci, ze do zakupu zadnego auta nie bylem tak merytorycznie przygotowany jak do kupna E39 i troche tych egzemplarzy namielilem zanim kupilem swoj egz. Duzym mankamentem jest ilosc miejsca w srodku. Sam jezdze W210, E39 jest jego taktycznym odpowiednikiem ze stajni BMW, auta identycznej klasy i z tego samego okresu produkcji i powiem Ci, ze E39 nie dorasta do piet okularnikowi. Sam mam 192 cm n.p.m wiec jazda E39 pomimo calej sympatii do tego auta nie nalezy do mega relaksu, choc dziek R6 wiele rekompensuje. Audio to tez mega ciezki temat, a fabryczne naglosnienie to troche kupa. Wada sa sypiace sie piksele wyswietlacza OBC na zegarach (jak jest) oraz wyswietlacz panelu sterowania radiem MID (tez jak jest), choc sa firmy wyspecjalizowane w tego typu naprawach Jakosc i spasowanie materialow na najwyzszym poziomie. Jakosc blach w porownaniu do MB wrecz wzorowa. Zony sprzet jest A.D. 1997 i NIE MA NIGDZIE RDZY, a lakier prawie wszedzie fabryczny. Reasumujac E39 to naprawde fajny samochod. Koszta czesci wcale nie sa wysokie. Kup fajna sztuke a bedziesz zadowolony, choc z ilosci miejsca moze nie do konca ![]() Bagaznik w kombi dupy nie urywa Co do wyboru wersji reaktora to 520i byl najliczniej produkowany wiec jest w czym przebierac. Z powodu dobrego kompromisu osiagow i spalania najbardziej poszukiwany jest 528i i wiekszosc oferowanych aut to kible na kolkach. 523 lub 525 wydaje sie byc najodpowiedniejsza opcja choc 520i az takie przymulone nie jest. Zona pogina tym 160-180km/h do pracy i nie czuc coby ten motor wyciskal z siebie ostatnie soki przy tym stylu jazdy. Ten motor ma moment obr. polozony wyzej i trzeba go wyzej krecic ale wtedy daje rade bez problemu, a zreszta gdzie tak szybko w PL mozna sie przemieszczac? Roznice w spalaniu 520i vs 528i po miescie beda znaczace, w trasie wyjdzie podobnie. Ja, jak jade rowno 100km/h to wskaznik spalania chwilowego pokazuje zuzycie 6,5l Pb. Te motorki w trasie sa naprawde oszczedne |
Autor: | Xytras [ czw sie 28, 2014 11:03 am ] |
Tytuł: | Re: BMW 5 E39 kombi ??? |
Polecam 523/525 to taki dobry stosunek mocy do masy ![]() ![]() ![]() Ja bym dodał jeszcze odpływy szybra, często zatkane lub skorodowane, efekt zalana podłoga, a w okolicach progów masz mnogość kabli "+" które sobie fajnie korodują na stykach. W benzynce spotkał mnie również upierdliwy problem wycieku spod dekla silnika, leci wprost na kolektor i masz niezłą mgłę w aucie jak zatrzymasz się po ostrym gonieniu. Oryginalna uszczelka okazała się "plastikowa", zaś dekiel posiadał pęknięcie w upierdliwym miejscu, raczej nie do naprawy, sam dekiel plastikowy po tylu latach już nie jest zbyt elastyczny i jest bardziej podatny na pęknięcia ![]() Kolejne to zdarzają się zdrewniałe izolacje na kablach, coś jak w sławetnych wiązkach Merca. W sedanie np. spotykane w przejściu między klapą do karoserii. Poza tym polecam, uwielbiam jeździć E39, jedyne co mnie słabi to zdecydowanie słaby skręt w porównaniu z mercem, ale to betka. Za to prowadzi się super, można pchać w zakrętach dosyć ostro i pewnie. Moim ulubionym modelem do tej pory był 530D w automacie, ale to dosyć drogie auto jak się posypie, a ma się co sypać ![]() I na koniec to co koledzy wspomnieli, stan. Niestety większość na rynku to złomy i klepane przystanki. Szukając ostatniego 525i zjechaliśmy z kolegą pół Polski, zobaczyliśmy kilkanaście sztuk (budżet nie był niski, spokojnie kilkanaście tysi na sedana 523/525) i sumarycznie kupiliśmy 10km od domu, od przysłowiowego dziadka. Nie mówię że idealna, ale warta każdej złotówki. Warto więc jeździć i oglądać, jest ich dosyć sporo na rynku więc nie warto przymykać oka na niedoskonałości. |
Autor: | kubol [ czw sie 28, 2014 12:29 pm ] |
Tytuł: | Re: BMW 5 E39 kombi ??? |
Jakby co, to kuzyn ma sprzedania świeżutki import z D - kombi 528 na manualu, 1998, w świni i patyku ![]() |
Autor: | LiveLetDie [ czw sie 28, 2014 1:39 pm ] |
Tytuł: | Re: BMW 5 E39 kombi ??? |
Oprócz tego co koledzy podpowiedzieli upierdliwe są (chociaż to już detale): 1) ekonomizer, jak dla mnie generator stresu 2) sposób wbijania wstecznego w manualnej skrzyni - niemal identycznie jak jedynka... idzie się niekiedy pomylić... |
Autor: | Rafako [ czw sie 28, 2014 3:23 pm ] |
Tytuł: | Re: BMW 5 E39 kombi ??? |
Jakbyś sobie winszował, kolega skłania się ku sprzedaży swojego E39. Piękne kombi, 528, ASB, szara skóra, M-pakiet i chyba wszystkie bajery, które mógł mieć fabrycznie ten model. Malo eksploatowany, od kilku lat jeździ tylko latem, garażowany niezależnie od pory roku w ogrzewanej hali ośrodka szkoleniowego z branży motoryzacyjnej. Doinwestowany ale i nie tani. Samochód jest w Warszawie, jeśli chciałbyś namiar na właściciela, pisz do mnie na PW. Zaręczam, że wart obejrzenia, nie pytaj o cenę, zanim osobiście nie zobaczysz ![]() Serdecznie pozdrawiam. |
Autor: | Milosh [ pt sie 29, 2014 12:39 am ] |
Tytuł: | Re: BMW 5 E39 kombi ??? |
LiveLetDie Bieg wsteczny byl w identyczny sposob wbijany w E21 *pierwszy "rekin" w budzie "3",oraz w E28, E30, E34, E39 itp wiec patent stosowany w BMW od 1975r ![]() |
Autor: | LiveLetDie [ pt sie 29, 2014 8:28 am ] |
Tytuł: | Re: BMW 5 E39 kombi ??? |
Może dla użytkownika BMW z dłuższym stażem za kierownicami tych maszyn to norma. Dla mnie po przesiadce ze 124 to niebezpieczny feler. |
Autor: | WeebShut [ czw wrz 04, 2014 1:51 pm ] |
Tytuł: | Re: BMW 5 E39 kombi ??? |
Rafako pisze: chyba wszystkie bajery, które mógł mieć fabrycznie ten model Z pewnością tylko chyba, a ja dam se palucha obciąć, że na pewno nie ![]() Skowron - wiesz, że ja polecam 540 ![]() Bierz namiar od Rafako, podlecimy obadać. |
Autor: | SKOWRON [ śr wrz 10, 2014 9:58 pm ] |
Tytuł: | Re: BMW 5 E39 kombi ??? |
dobra Pany, dzięki za wywody. Temat jeszcze otwarty ale BMW co raz dalej. Rozsądek podpowiada inne szroty (spalanie, bagażnik, odsprzedaż, serwis...) R |
Autor: | gieniek [ czw sty 29, 2015 10:10 am ] |
Tytuł: | Re: BMW 5 E39 kombi ??? |
To i ja cos od siebie dodam. Do e39 przymierzałem sie od dawna, sporo zbieralem informacji i w koncu zaszalalelm i kupilem e39 530I w kombi wersja exclusive z konca produkcji. Tak jak wyzej ktos napisal 530i po lifcie ciezko znalezc, niestety ladna wersja jest drozsza od diesla, po za tym czesciej trzeba przymykac oko na mankamenty tudziez zaniedbania z racji cienkiego wyboru. Ja jednak wolalem dac wiecej niz za diesla i reszte doprowadzic do ladu, gdyz te diesle to nie W124 czy W123, jak cos sie zesra to grube tysiace leca. Auto nie mam dlugo, ale juz poznalem je na tyle zeby moc cos powiedziec. Zawieszenie przednie wymaga stanu bdb, bo jak bedzie troche luzu to kierata bije. Dodam ze zawiecha wielowachaczowa (z 4 sworzniami ![]() Kombi czesto wychodzily z tylnym zawieszeniem pneumatycznym (takie pneumatyczne nivo), w ktorym zuzyciu ulegaja poduszki (podobne do tych w ciezarowkach) ich zywotnosc to ok 10 lat, cena w serwisie ok 700-800 zl, wymiana banalna. Co do ilosci miejsca, to faktycznie jest go mniej niz w Mercu, Ja mam 180 cm i dla mnie jest ok, z tylu tez wystarczy, moja zona jest niska wiec sie miesci, chciaz w dluzszej drodze marudzi ze nie ma gdzie nug wyciagnac jak jedzie z tylu ale to moze przez to ze na odsowam sie dalej niz potrzeba. w Kazdym razie na miejscu kierowcy jest sie bardzie "zabudowanym" i mi to odpowiada. Co do naglosnienia, to seryjne to faktycznie lipa, podobno poliftowe maja lepsze (ja nie mam porownania bo nie mialem przedlifta) najlepsza opcja to znalezc wersje z naglosnieniem DSP. Ja zdecydowanie polecam polift. lepiej dopracowany, Ładniejszy wyglad na zewnątrz i w środku, wiecej nowszego wypasu ktory byl montowany w E60, X5 itp. Zdecydowanie polecam Benzyne, mniej kosztowna w serwisie, jesli chodzi o automat to montowane tam byly pancerne skrzynie biegow ZF (w dieslach byly sypiace sie GM). Podobno optymalny to M54B25 czyli 2.5 192 konie, Ale jesli myslisz nad kombi to jednak te 3.0i 231 koni nie bedzie za duzo, kombi wazy ok 2 tony, wiec zeby to sie jakos odpychalo to 3.0i bedzie ok. Sa jeszcze V8, ale koszty utrzymania sporo wyzsze i jeszcze mniejszy wybor w zakupie i wedlug mnie jesli chodzi o wybor miedzy R6 a V8, to własnie M54 530i bedzie optymalnym wyjsciem. Dodam ze mocno sie gryzlem miedzy pozostaniem przy gwiezdzie a przejsciem na BMW, kupilem e39 kombi i nie zaluje, chociaz mysle ze MB sie troche wygodniej jezdzilo i pozycja za kierata jakby dla mnie lepsza, ale to sa minimalne odczucia, ktore nie sa zadna ujma w kierunku e39. Te BMW zawsze mi sie podobaly i nie zaluje wyboru, tym bardziej ze w przeciwienstwie do Mercedesa, ładne e39 ma ładniejsza i świeższa sylwetke i pomimo uplywu lat prezentuje sie lepiej niz np nowsze e60. Wdlug mnie niestety BMW od modelu e39 wzielo gore nad Mercedesem, pomimo ze obecnie nie mam zadnej gwiazdy w garazu, to jednak bede chciał sobie sprawic jakiegos staruszka, a jesli chodzi o nowsze to poki co to narazie zostaje przy BMW. Jakbyś miał jakies pytania to zapraszam. Co do odsprzedazy to ja mam inne zdanie, uwazam ze spedzanie pospolitego plastika nie jest latwiejsze gdyz tego jest zatrzesienie i czesto klientela sie nie zna, kupuje z przypadku i przedewszystkim rozklada sie na duzo wieksza podaz. Samochody takie jak BMW czy Mercedes kupuja ludzie z wieksza swiadomoscia i wierz mi ze szybko sprzedaz zadbane mniej pospolite BMW niz jakiegos innego pazdzierza, ja nigdy nie mialem problemu ze sprzedaza samochodow ktore uchodzily za malo popularne. Ja jednak wole jezdzic czyms co mi sprawia frajde. |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |