MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://www.forum.w114-115.org.pl/

Czy da się to policzyć
https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=1&t=66483
Strona 1 z 1

Autor:  THC [ ndz kwie 12, 2015 9:22 pm ]
Tytuł:  Czy da się to policzyć

Temat bardziej do współczesnych ale może i tez tu.
Jest s klasa z automatem 5 biegów i dyfrem 3,69.
Zmieniona skrzynia na 4 biegi ale dyfer zostaje 3,69.
Prawidłowe przełożenie to 3,46 dla skrzyni 4-ro biegowej.
Teraz spalanie w mieście wynosi 17-19 , powinno być o około 2 litry niższe.
W trasie ma powyżej 140km/h wysokie obroty , jest głośno i męczy się ten motorek .
Poza tym jadąc do 120-130km/h spala między 14, a 16 zalezy z której stacji gaz.Wtedy ma jak pamiętam 4000 obr/min.

Tak się zastanawiam czy założyć dyfer 3,46.
Powinno spaść spalanie, bo spadną obroty .
Ale spadnie też przyspieszenie .

Da się jakoś wyliczyć o ile spadną obroty silnika przy prędkości 140km/h?Jeśli zejdzie np. o 500 obr to zmienię .
Samochód używam w 90% na mieście gdzie nieraz trzeba szybciej ruszyć .I ten "szybki" dyfer mi pasuje.
Teraz wszytskie biegi są dośc krótkie i jadąc 80km/h brakuje tej piątki.
W sumie chodzi o przesunięcie biegów w górę , żeby nie piłować silnika na wysokich obrotach.
Koszty dyfra czy nawet te spalanie w trasie nie są wysokie, bardziej nie chce mi się tego robić jeśli to w zasadzie nie przyniesie dużej różnicy .
Może jest ktoś kto ma 320 W140 z 4 biegowym automatem ?

Autor:  Szumek [ ndz kwie 12, 2015 11:44 pm ]
Tytuł:  Re: Czy da się to policzyć

Czwórka bieg bezpośredni, czyli obroty wału napędowego równe obrotom silnika.

3,46 : 3,69 = 0,938 czyli 93,8%

93,8% z 4000 obr/min = 3750 obr/min

Autor:  voytas [ pn kwie 13, 2015 9:59 am ]
Tytuł:  Re: Czy da się to policzyć

Na przyspieszenie większy wpływ będą miały przełożenia poszczególnych biegów...
Kod:
Gear transmission   I. 3,87; II. 2,25; III. 1,44; IV. 1,0; V. 0,75; R. 5,59 
Differential ratio   3,69
vs
Kod:
Gear transmission   I. 4,25; II. 2,41; III. 1,49; IV. 1,0; R. 5,67 
Differential ratio   3,46

Sam sobie przelicz jakie przełożenie będziesz miał na poszczególnych biegach przy odpowiednim przełożeniu w moście :)

Autor:  THC [ pn kwie 13, 2015 10:24 am ]
Tytuł:  Re: Czy da się to policzyć

Szumek pisze:
Czwórka bieg bezpośredni, czyli obroty wału napędowego równe obrotom silnika.

3,46 : 3,69 = 0,938 czyli 93,8%

93,8% z 4000 obr/min = 3750 obr/min


O to mi chodziło.
Dzięki.

Autor:  mark2222 [ wt kwie 14, 2015 8:53 pm ]
Tytuł:  Re: Czy da się to policzyć

nawet liczy jak kapcie zmienisz [zlosnik]
http://www.boosttown.com/gearbox_differ ... ulator.php

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/