MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://www.forum.w114-115.org.pl/

jak przejechać przez głęboki śnieg i czym?
https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=1&t=6817
Strona 1 z 2

Autor:  polu [ śr cze 23, 2004 7:33 pm ]
Tytuł:  jak przejechać przez głęboki śnieg i czym?

Mam taki dylemat:
Zima. Wyjeżdżam z domu a tu...
Jest sobie droga (1km, polna, nie odsnieżana) zasypana śniegiem na tyle,że zwykłe autko z napędem na jedną oś zakopie się (tzn. opiera się podwoziem na śniegu).
Jakie auto jak sobie radzi z takim problemem chodzi mi o osobówki 4x4 i terenówki.
Do jak głęgokiego śniegu poradzi sobie z przejazdem terenówka?
Czy i na ile poprawiają sprawę łańcuchy?
Czy znacie jakieś sposoby jak przejechać bez pomocy przez taki głębszy nawiany z pola śnieg?

Autor:  Kraus [ śr cze 23, 2004 7:42 pm ]
Tytuł: 

Ja od siedmiu lat mam dom na takiej konkretnej grapie .
Jak chcesz autko tylko na zime , to kup sobie samuraja z twardym dachem i pożądne zimówki, , samuraj jest lekki - nie zapada się tak w śnieg.
żaden samochód nie da ci gwarancji że przejedziesz

Autor:  Ocet [ śr cze 23, 2004 7:57 pm ]
Tytuł: 

Rudolf Radzi sobie dobrze, duzo zalezy od rozpedu i dlugosci odcinka. Mozna wczesniej sobie wykopac miejsce na usmiech, bo tu przewaznie jest problem. Zdjac plastyk i przygotowac sie, ze blacha na dole sie pognie. Jechac na prostych kolach i nie stawac...

Autor:  Albert [ śr cze 23, 2004 10:10 pm ]
Tytuł: 

łańcuchy to podstawa.
nastepnie w osobowce- patrz wypowiedz Octa, w terenowce - zalaczyc naped 4x4, zalaczyc reduktor, utrzymywac predkosc i lekko sie napedzic. Wycofac jak czujesz ze sie kopie a nie drazyc az siadziesz na mostach.
lopata, szufla i kozuch zawsze powinny byc w bagazniku ;)

Autor:  QATO [ czw cze 24, 2004 4:56 pm ]
Tytuł: 

Witam serdecznie

Jezeli chodzi o osobowe to z wlasnych doswiadzczen bardzo polecam Nissana Prairie+dobre zimowki . Dwukrotnie bardzo milo mnie zaskoczyl w takich sytuacjach, nie bylo praktycznie mowy o jechaniu jakimkolwiek osobowym samochodem, a jednak, co ciekawe po mnie tez nikt nie przejechal. Dosc wysoko byl skubaniec zawieszony. Dodam ze byla to wersja z przednim napedem , byly tez 4x4 ale nie mialem przyjemnosci sprzawdzic jak sie prowadzi.

PZDR

Autor:  outsider [ czw cze 24, 2004 8:59 pm ]
Tytuł: 

Wymieniacie różne samochody, a ja powiem, że beczka jest i tak najlepsza. Podstawą są dobre opony, łańcuchy i troche umięjętności. Jeszcze nie zdarzyło mi się zostać gdziekolwiek beczką, dla porównania podam, że C klasą raz zostałem w lesie ;)

Autor:  panklex [ czw cze 24, 2004 10:42 pm ]
Tytuł: 

polecam subaru chocby legacy np. samochód lekki permamentny napęd na 4 koła a nie żadne 4x4 no i opcjonalnie reduktor ,super niezawodnośc i cena używanych modeli znośna a łańcuchy to moga pomóc trochę na lodzie albo jak masz kiepskie opony(a jak masz subaru to chyba tylko jako ozdoba w garażu)

Autor:  BECKER [ pt cze 25, 2004 12:24 am ]
Tytuł: 

Panowie lato za pasem a Wy rozmawiacie o zimie?? brrrrrrrryyyyyyyy [zlosnik] :lol:

Autor:  Albert [ pt cze 25, 2004 4:41 am ]
Tytuł: 

hehehe.. panklex, a czym sie rozni naped na cztery kola od 4x4 ?
a lancuchy w 4napedowce to dalej podstawa jesli chodzi o jazde w sniegu. nawet na MT sie zaklada lancuchy bo sie bieznik zapycha sniegiem, a co dopiero na zwykle zimowki. chyba ze w subaru bedziesz mial simexy [zlosnik]

Autor:  wiedzmin [ pt cze 25, 2004 9:16 am ]
Tytuł: 

cywilnym autem dojezdzasz do konca cywilizacji a potem przesiadasz sie do Gaz-ika Uaz-a Gelandy albo Unimoga.. to ostatnie jest najlepsze...
NAped na 4x4 reduktory i blokady odpalasz i wio... Opony najlepiej maxymalne kartofloki ktore wyryja wszystko ....

http://www.rajdy4x4.pl/rajdy/2004/3_mas ... 0_1603.jpg

http://www.rajdy4x4.pl/rajdy/2004/3_mas ... 0_1607.jpg

Autor:  panklex [ pt cze 25, 2004 9:35 am ]
Tytuł: 

albert napęd 4x4 niczym się nie różni od napędu na cztery koła ale różni się od napędu awd 4x4 to napęd na jedna oś z dołączanym napędem jednej osi a awd to napęd permanentny. o wiedzmin mercedesy unimogi to jedne z najciekawszych terenówek jakimi jeździłem niestety na codzień się nie nadają bo pomimo 6 biegów do przodu i do tyłu nie wyciągają więcej niz 60km/h ale po włączeniu blokad mechanizmów to mało który teren straszny

Autor:  Wookee [ pt cze 25, 2004 1:19 pm ]
Tytuł: 

Chyba można takowego potwora użyć do przetarcia szlaku.

Autor:  Sebian [ pt cze 25, 2004 1:59 pm ]
Tytuł: 

Ja odpowiem na drugą część Twojego pytania postawionego w temacie tego wątku, czyli "czym?" [cool] Najwygodniej i politycznie poprawnie będzie Ci przesiąść się w samochód Mercedesa do zadań specjalnych, czyli w odpowiedznio wyposażonego Unimoga [oczko] [zlosnik] I nie ma mocnych, żebyś nie dał rady [cool]

Autor:  Albert [ pt cze 25, 2004 2:04 pm ]
Tytuł: 

to fantastycznie, tylko ze nie dopisales ze chodzi Ci o AWD ;)
dalej podtrzymuje swoja opinie : lancuchy, reduktor, dopiety naped i stale do przodu.

Mam tez pytanie, czy w Lutym jest planowany watek " jak chronic auto przed palacym sloncem i wysoka temperatura powietrza? " ?
[zlosnik]

Autor:  Sebian [ pt cze 25, 2004 2:23 pm ]
Tytuł: 

Albert pisze:
Mam tez pytanie, czy w Lutym jest planowany watek " jak chronic auto przed palacym sloncem i wysoka temperatura powietrza? " ?
[zlosnik]


A to już chyba dla sympatyków TV-Marketu itp. pierdół - przypadkiem widziałem jakieś prezentracje past, które chronią karoserię nawet przed światłem lasera, anie tylko promieni słonecznych :o [zlosnik]

Strona 1 z 2 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/