MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://www.forum.w114-115.org.pl/

Crashtesty - m.in. Daewoo i Rosyjskich wynalazków
https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=1&t=7099
Strona 1 z 2

Autor:  and6412 [ czw lip 15, 2004 1:24 am ]
Tytuł:  Crashtesty - m.in. Daewoo i Rosyjskich wynalazków

Mi bardzo podba się Uaz który spada z ramy 8)
A tak pozatym to jestem przerażony tym co prozentuje Daewoo (niby nowe (nowoczesne ;-) ) auta) i Łada.
http://www.sicurauto.it/forum/viewtopic.php?t=757&sid=6422ce6fb5d504ba9aeaeb49892ffe24

Autor:  TrickyKid [ czw lip 15, 2004 3:05 am ]
Tytuł: 

Matiz broni się całkiem nieźle pomijając fakt, że jest trudność z otwarciem przednich drzwi. Natomiast weź pod uwagę, że Nexia sięga wiekiem roku 1984 [premiera ostatniego z Kadettów], a Espero jeszcze dalej [1981 - premiera Ascony C] - i to wszystko wychodzi w momencie zderzenia. Łada 2107 ["Ziguli"] to zabytek z połowy lat 60 [konstrukcja pokrewna z naszym dużym Fiatem]. Łada Oka - nie wiem czy siedziałeś kiedyś w tym aucie - ja tym jechałem - przekroczenie 60km/h to już zabawa ekstremalna jak z najostrzejszych odcinków Jackass'a. Samara jak na fakt datowania projektu na koniec lat 70 broni się przyzwoicie, co wcale nie znaczy, że załoga na pokładzie ma szanse przeżycia. Jatki w Wołdze nie komentuję, każdy jechał kiedyś Wołgą :-) Natomiast trik UAZa który odkleił się od ramy to numer prawie jak z kreskówek WarnerBros i filmów z Chaplinem - ciekaw jestem czy manekiny po tym dało się jeszcze jakoś naprawić...

Autor:  WeebShut [ czw lip 15, 2004 8:59 am ]
Tytuł: 

TrickyKid pisze:
Natomiast weź pod uwagę, że Nexia sięga wiekiem roku 1984 [premiera ostatniego z Kadettów], a Espero jeszcze dalej [1981 - premiera Ascony C] - i to wszystko wychodzi w momencie zderzenia.


Uzytkownikow i potencjalnych klientow nie interesuje na jakim samochodzie bazuje Nexia czy Espero. Jest to samochod produkowany obecnie, wiec i poziom bezpieczenstwa ma zapewniac taki jak samochody z konca lat 90.

TrickyKid pisze:
Łada 2107 ["Ziguli"] to zabytek z połowy lat 60 [konstrukcja pokrewna z naszym dużym Fiatem].


Konstrukcja moze i pokrewna z duzym Fiatem, ale duzy Fiat nie lamie sie tak przy predkosci 60 km/h. Wiem bo sam mialem taki wypadek. Maska powyginala sie prawie cala, ale przedni slupek i kabina pozsotaly nienaruszone. W Polskich samochodach blacha rodem z czolgu Rudy 102, dawala rade :-)

Pozdrawiam

Autor:  Ocet [ czw lip 15, 2004 9:17 am ]
Tytuł: 

Lada jest rodem z fiata 124, pojazdu o stpien nizszej klasie niz 125.
Ponadto zwrodzcie uwage ze stary UaZ, gdyby sie nie odrywal od ramy nie mialby zadnej strefy zgniotu i ludziom by sie rozrywalo wszystko srodku. Zeleta byloby tylko to, ze ladnie by wygladali w trumnie.... Mnie tam sie pomysl spodobal...

Autor:  and6412 [ czw lip 15, 2004 12:16 pm ]
Tytuł: 

Ocet pisze:
Lada jest rodem z fiata 124, pojazdu o stpien nizszej klasie niz 125.
Ponadto zwrodzcie uwage ze stary UaZ, gdyby sie nie odrywal od ramy nie mialby zadnej strefy zgniotu i ludziom by sie rozrywalo wszystko srodku. Zeleta byloby tylko to, ze ladnie by wygladali w trumnie.... Mnie tam sie pomysl spodobal...

Też zwróciłem na to uwagę ;-), rama jak przypiepszyła tak stoi bez żadnych wgnieceń :-?

Autor:  TrickyKid [ czw lip 15, 2004 1:30 pm ]
Tytuł: 

WeebShut pisze:
Uzytkownikow i potencjalnych klientow nie interesuje na jakim samochodzie bazuje Nexia czy Espero. Jest to samochod produkowany obecnie, wiec i poziom bezpieczenstwa ma zapewniac taki jak samochody z konca lat 90.


Jest obecnie w sprzedaży wiele aut które były projektowane bardzo dawno. Nie wiem na co liczą ludzie którzy je kupują, ale dla mnie jest to po prostu jedno oszustwo - stary plastik przypudrowany nowymi plastikami, i tak leci do klilentów. Do kolekcji archaicznych Daewoo można dopisać Tico - mała puszczeczka która miała swoją premierę w 1984 bodajże jako Suzuki, później było to przez chwilę Subaru, Maruti aż po face-lifcie stało się DU. Ludzie to kupują, i jeszcze chce im się wstawiać ryczące wydechy i dodatkowe plastiki. A po zderzeniu nie wiadomo co jest czym...
Co do Żiguli macie rację, to był Fiat 124, zapomniałem o tym.

Autor:  laudan [ czw lip 15, 2004 1:58 pm ]
Tytuł: 

WeebShut pisze:
Uzytkownikow i potencjalnych klientow nie interesuje na jakim samochodzie bazuje Nexia czy Espero. Jest to samochod produkowany obecnie, wiec i poziom bezpieczenstwa ma zapewniac taki jak samochody z konca lat 90.


Jezdzilem ostanio GolfemV, waga niemalze jak w123, potezny slupek drzwiowy - 2x taki jak w w123. Bezpieczenstwo nie bierze sie z niczego. Porownaj do Golfa2. Stad i cena aut rozna i trzeba miec swiadomosc tego jak sie auto kupuje. Stara konstrukcja oferuje tylko poziom bezpieczenstwa wymagany normami, a to nie ma nic wspolnego z crash testami. BTW. sa rozne i przy roznych warunkach robione (na przestrzeni lat tez sie zmienialy) i nie wszystkie wyniki da sie wprost porownac.

Autor:  laudan [ czw lip 15, 2004 2:00 pm ]
Tytuł: 

Ocet pisze:
Lada jest rodem z fiata 124, pojazdu o stpien nizszej klasie niz 125.


Lada jest nowoczesniejsza od podciwego 125, tylne azwieszenie na wahaczacz i silnik z walkiem rozrzadu w glowicy:) Swoja droga 1 samara wyjechala w 1984 roku.

Autor:  Ocet [ czw lip 15, 2004 2:21 pm ]
Tytuł: 

laudan pisze:
Ocet pisze:
Lada jest rodem z fiata 124, pojazdu o stpien nizszej klasie niz 125.


Lada jest nowoczesniejsza od podciwego 125, tylne azwieszenie na wahaczacz i silnik z walkiem rozrzadu w glowicy:) Swoja droga 1 samara wyjechala w 1984 roku.


Bo ladzianki byly modyfikowane "do przodu" a nie jak nasz zoltar "do tylu"... Tam nie usuwali podpor walow i tego typu patenty racjonalizatorskie nie mialy miejsca...

Autor:  Wookee [ czw lip 15, 2004 2:46 pm ]
Tytuł: 

Konstrukcja podwozia ww. fiatów sięga chyba lat 50? Może nawet 124 jest nowocześniejsze - nie jestem pewien.

Autor:  wojz [ czw lip 15, 2004 6:25 pm ]
Tytuł: 

124 był nowszą konstrukcją niż 125.

Autor:  Stawros [ czw lip 15, 2004 6:52 pm ]
Tytuł: 

wojz pisze:
124 był nowszą konstrukcją niż 125.


Odwrotnie, 124 był protoplastą i 125p i łady a następcą 1500,1800 i 2300 z przełomu lat 50/60.Prototyp silnika zastosowanego w naszym 125p był z 1936r!!!
A swoją drogą to chciałbym zobaczyć rodzime produkty tych rozbawionych makaroniarzy w takim teście.

Autor:  Wookee [ czw lip 15, 2004 6:58 pm ]
Tytuł: 

Stawros pisze:
wojz pisze:
124 był nowszą konstrukcją niż 125.


Odwrotnie, 124 był protoplastą i 125p i łady a następcą 1500,1800 i 2300 z przełomu lat 50/60.Prototyp silnika zastosowanego w naszym 125p był z 1936r!!!
A swoją drogą to chciałbym zobaczyć rodzime produkty tych rozbawionych makaroniarzy w takim teście.


Nie chciałbyś. Seicento było 1 kub 2 od końca w kategorii małych, a o Cocolino nawet nikt nie pisał. Do starszych nigdy nie próbowałem dotrzeć.

Autor:  PK2 [ czw lip 15, 2004 7:06 pm ]
Tytuł: 

Stawros pisze:
A swoją drogą to chciałbym zobaczyć rodzime produkty tych rozbawionych makaroniarzy w takim teście.


Trochę nie na temat, ale jak zwykle zaprotestuję przeciwko lekceważącym przezwiskom innych nacji :-). Oduczmy się tego, wyjdzie nam to na dobre. Piszę to publicznie, bo mam swój ukryty cel dydaktyczny 8).

Pozdrawiam.

Autor:  TrickyKid [ czw lip 15, 2004 7:47 pm ]
Tytuł: 

Stawros pisze:
A swoją drogą to chciałbym zobaczyć rodzime produkty tych rozbawionych makaroniarzy w takim teście.


Proszę bardzo

SC : http://www.euroncap.com/content/safety_ ... 1=1&id2=73
Ypsilon : http://www.euroncap.com/content/safety_ ... 1=1&id2=26
Brava : http://www.euroncap.com/content/safety_ ... 1=2&id2=32

I na deser coprawda nie włoskie, ale zaskakująco plastyczne -
Rover 100 : http://www.euroncap.com/content/safety_ ... 1=1&id2=11
BMW e36 : http://www.euroncap.com/content/safety_ ... 1=3&id2=15
Xantia : http://www.euroncap.com/content/safety_ ... 1=3&id2=16
Saab 900 (!) : http://www.euroncap.com/content/safety_ ... d1=3&id2=2

Strona 1 z 2 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/