MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://www.forum.w114-115.org.pl/

"Beczka jak z fabryki"
https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=1&t=7170
Strona 1 z 2

Autor:  AMG [ wt lip 20, 2004 8:45 am ]
Tytuł:  "Beczka jak z fabryki"

http://moto.allegro.pl/show_item.php?item=28550305

A wiec w fabryce dali mu chyba niewlasciwe lampy i felgi. [zlosnik]

Ale autko prezentuje sie naprawde ladnie

Autor:  Maniek [ wt lip 20, 2004 8:54 am ]
Tytuł:  Re: "Beczka jak z fabryki"

AMG pisze:
http://moto.allegro.pl/show_item.php?item=28550305

A wiec w fabryce dali mu chyba niewlasciwe lampy i felgi. [zlosnik]

Ale autko prezentuje sie naprawde ladnie

Z tego co wiem to lampy kwadratowe weszły do standartowego wyposażenia wszystkich 123 jakoś w połowie 82 roku. Więc nie koniecznie musiały być wymieniane.
Zastanawia mnie jeszcze czy ten kolorek był stosowany w 82? Chyba już nie
POza tym to ładne auto, ciekawe czy orginał czy po renowacji

Autor:  Antoni Janikowski [ wt lip 20, 2004 9:10 am ]
Tytuł: 

I te felgi nawet mi się podobają.

Autor:  TrickyKid [ wt lip 20, 2004 9:29 am ]
Tytuł: 

Światła faktycznie chyba mogą być ostatnimi z okrągłych skoro to rocznik 82, felgi suxx, a w temacie "beczka marzeń" pozwolę sobie przytoczyć fotkę silnika 200D zobioną w warsztacie na Gęsiej we Wrocławiu

Obrazek

Autor:  AMG [ wt lip 20, 2004 10:39 am ]
Tytuł:  Re: "Beczka jak z fabryki"

Maniek pisze:

Z tego co wiem to lampy kwadratowe weszły do standartowego wyposażenia wszystkich 123 jakoś w połowie 82 roku. Więc nie koniecznie musiały być wymieniane.


No faktycznie zawsze sie sugeruje ze moja jest '81 i ma kwadratowe ale przeciez 2.8 zawsze mialy kwadratowe

Autor:  BECKER [ wt lip 20, 2004 10:41 am ]
Tytuł: 

jasne że był taki kolor w oryginale (tzn ja miałem rok 80) ale może rok zamówienia byl wcześniejszy??
przypomniała mnie się moja W123, miała identyczny kolor, lampy, tylko ja mialem felgi kapsle, lakier był oryginał

Autor:  qzyn [ wt lip 20, 2004 8:47 pm ]
Tytuł: 

ten silniczek... Ogladalem go jeszcze na stole...
Spotkalem pana Czesia w Zatoce, robil reszte zakupow do tej w123, same nowe i oryginalne cuda.

Ostanio mowil cos o nowym moscie.

Pozdrawiam

Autor:  wojz [ wt lip 20, 2004 11:34 pm ]
Tytuł:  Re: "Beczka jak z fabryki"

AMG pisze:
http://moto.allegro.pl/show_item.php?item=28550305

A wiec w fabryce dali mu chyba niewlasciwe lampy i felgi. [zlosnik] (...)


Wyraźnie masz napisane: 2 komplety kół. Zamiast wyśmiewać należałoby założyć, że drugi komplet jest fabryczny (przynajmniej wg mnie)

Autor:  Samsung1 [ śr lip 21, 2004 1:30 pm ]
Tytuł:  Re: "Beczka jak z fabryki"

wojz pisze:
AMG pisze:
http://moto.allegro.pl/show_item.php?item=28550305

A wiec w fabryce dali mu chyba niewlasciwe lampy i felgi. [zlosnik] (...)


Wyraźnie masz napisane: 2 komplety kół. Zamiast wyśmiewać należałoby założyć, że drugi komplet jest fabryczny (przynajmniej wg mnie)



Dokładnie!

Oprócz tego cena wydaje się atrakcyjna z uwagi na to co dzieje się z cenami ładnych W-123 obecnie w Niemczech i najnowsze plany Ministerstwa Finansów zmierzające do wprowadzenia utrudnień fiskalnych w przywozie używanych aut.

S1

Autor:  AMG [ śr lip 21, 2004 6:39 pm ]
Tytuł:  Re: "Beczka jak z fabryki"

wojz pisze:
Wyraźnie masz napisane: 2 komplety kół. Zamiast wyśmiewać należałoby założyć, że drugi komplet jest fabryczny (przynajmniej wg mnie)


Oby te drugie nie byly bardziej szpetne niz pierwsze

Autor:  TrickyKid [ śr lip 21, 2004 7:18 pm ]
Tytuł:  Re: "Beczka jak z fabryki"

Samsung1 pisze:

Oprócz tego cena wydaje się atrakcyjna z uwagi na to co dzieje się z cenami ładnych W-123 obecnie w Niemczech i najnowsze plany Ministerstwa Finansów zmierzające do wprowadzenia utrudnień fiskalnych w przywozie używanych aut.

S1


Utrudnienia mają być nie fiskalne a techniczne [bardziej upierdliwe badania techniczne niż dotychczas przy pierwszej rejestracji w kraju], tak więc ładna beczka przejdzie to tak czy inaczej. Ceny klasyków w Niemczech a w Polsce to 2 różne rzeczy które nie są ze sobą tak mocno powiązane jak byś sobie tego życzył - w Polsce beczki są jeszcze w bardzo dużej mierze traktowane jako mało prestiżowe woły robocze, a koszty odrestaurowania klasyka w Polsce są niewspółmiernie niższe niż w Niemczech [koszty robocizny].

Autor:  Samsung1 [ czw lip 22, 2004 10:55 am ]
Tytuł:  Re: "Beczka jak z fabryki"

TrickyKid pisze:

Utrudnienia mają być nie fiskalne a techniczne [bardziej upierdliwe badania techniczne niż dotychczas przy pierwszej rejestracji .


Zgadzam się z tym - słuszna uwaga - pracuje nad tym ministerstwo infrastruktury.


TrickyKid pisze:

Ceny klasyków w Niemczech a w Polsce to 2 różne rzeczy które nie są ze sobą tak mocno powiązane



Nie zgadzam się - są powiązane a będę coraz bardziej - jesteśmy w UE


TrickyKid pisze:

koszty odrestaurowania klasyka w Polsce są niewspółmiernie niższe niż w Niemczech [koszty robocizny].


Nie mogę się z tym zgodzić - robocizna jest może niewiele tańsza (chociaż większość mechaników w warsztatach po tamtej stronie Odry to nie Niemcy) ale rekompensuje to o wiele większy i łatwiejszy dostęp do części zamiennych.


Tak czy inaczej dalej uważam że cena tej beczki jest atrakcyjna.
S1 :)

Autor:  TrickyKid [ czw lip 22, 2004 2:43 pm ]
Tytuł:  Re: "Beczka jak z fabryki"

Samsung1 pisze:
Tak czy inaczej dalej uważam że cena tej beczki jest atrakcyjna.
S1 :)


Na co czekasz? Kupuj ;-)

Autor:  laudan [ czw lip 22, 2004 4:08 pm ]
Tytuł:  Re: "Beczka jak z fabryki"

Samsung1 pisze:
Nie mogę się z tym zgodzić - robocizna jest może niewiele tańsza (chociaż większość mechaników w warsztatach po tamtej stronie Odry to nie Niemcy).


A chcesz poznac cene zalozenia tylnej szyby do w201 (nie klejona)? Niewiele sie ona rozni w niemieckim ASO, jak i w firmach specjalizujacych sie w szybkach. Co do tanszych cen czesci to chyba nie byles w de i nie wiesz ile kosztuja:) W ASO tyle samo (co najwyzej roznica wyniaka z 16% Vatu, a nie 22%), a dostep do tanich zamiennikow jest dosc ograniczony, bo w DE nie ma tylu sklepow z czesciemi co u nas.

Ceny samochodow tez sa rozne i nie porownuj ryneku oldtimerow w DE z tym co u nas jest. Wystarczy sie w weekend przejechac, aby zobaczyc ile takich autek wyjezdza na drogi.

Autor:  Bukol [ czw lip 22, 2004 6:57 pm ]
Tytuł: 

Nie chcę się wypowiadać na temat atrakcyjności ceny tej 123, bo nie widziałem samochodu a na podstawie jednej fotki... były na tym forum liczne przypadki rozczarowań na podstawie całej dokmentacji fotograficznej. Natomiast im więcej widzę takich przykładów, tym bardziej jestem zadowolony z zakupu swojej 300TD [zlosnik] .

Co do cen renowacji - trudno jest porównać, w Niemczech inaczej pojmuje się renowację co w Polsce. U nas często spotkać można klasyka "po renowacji" gdzie psiknięto nowy lakier na szpachlę, przyczerniono gumy i plastiki, a to że dymi: "Panie, przecie do dizel...". Poza tym, cena 1 roboczo/godziny w polskim warsztacie w W-wie wynosi około 60-90zł (nie ASO!). W Niemczech tyle samo, ale w ojro. Różnica wynosi jakieś 4,5 raza dla Niemców [zlosnik]

Strona 1 z 2 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/