MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz https://www.forum.w114-115.org.pl/ |
|
[chcę to kupić] To jest 114 czy 115? Dziwne... https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=1&t=7253 |
Strona 1 z 2 |
Autor: | ryży [ pn lip 26, 2004 3:51 pm ] |
Tytuł: | [chcę to kupić] To jest 114 czy 115? Dziwne... |
Moich poszukiwań ciąg dalszy... W115 200D. Ogłoszenie jak ogłoszenie, pierwsza podejrzana rzecz to rocznik: rzekomo 1978 (słownie: 78). Cena 3000 PLN. W środku wykończenia w drewnie, elektryczne szyby. VIN 11511510334452, nr silnika 61591310131010996. Zdjęcia poniżej. Poważnie myślę o kupnie tego... amerykańska buda niesamowicie mi się podoba. Co Wy na to? ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Autor: | Wookee [ pn lip 26, 2004 4:19 pm ] |
Tytuł: | |
Poczytaj kolego wreszcie FAQ, to dowiesz się czym się rózni 114 od 115 ![]() W razie dalszych wątpliwości co do rocznika: http://macmerc.netium.com.pl/index0.html Mi to wygląda na I serię ![]() Są tu mądrzejsi ode mnie i jak zaczniesz odróżniać 114 od 115, to może ci pomogą ![]() |
Autor: | laudan [ pn lip 26, 2004 4:35 pm ] |
Tytuł: | |
Poza tym jaka amerykanska wersja ![]() |
Autor: | ryży [ pn lip 26, 2004 4:37 pm ] |
Tytuł: | |
Wooke: z całym szacunkiem - czytałem faq i to nie jeden raz (i idę to zrobić po raz kolejny ;). Wiem, dlaczego nie mógł powstać w podanym roku, dlatego napisałem, iż to podejrzana rzecz. Rozmawiałem chwilę z TrickyKid'em - elektryczne szyby i wykończenia w drewnie nijak się mają do VINu, bo nie było takiego czegoś w W115. W wersji USA powinien być automat, tutaj jest manual... pewnie jeszcze kilka innych rzeczy dziwnych w tym samochodzie jest. |
Autor: | TrickyKid [ pn lip 26, 2004 4:42 pm ] |
Tytuł: | |
Wookee pisze: Poczytaj kolego wreszcie FAQ, to dowiesz się czym się rózni 114 od 115
Widzisz, tylko jest ten problem, że pomijając już rok produkcji, to auto jest w papierach jednym z ostatnich W115 200D i ma skrzynię manual - silnik i skrzynią są takie jak w numerach seryjnych. Ale znaczek 200D jest od drugiej serii, zewnętrznie to auto wygląda na amerykańskie W114 [śwatła obrysowe, drewno, elektryczne szyby, prawe lusterko, tapicerka inna niż zwykłe W115] z pierwszych lat produkcji (1969-1971 vide metalowe wypełnienie grilla). I jak? |
Autor: | Wookee [ pn lip 26, 2004 4:52 pm ] |
Tytuł: | |
ryży pisze: Wooke: z całym szacunkiem - czytałem faq i to nie jeden raz (i idę to zrobić po raz kolejny No i fajnie, cofam " ![]() ![]() ![]() ryży pisze: Wiem, dlaczego nie mógł powstać w podanym roku, dlatego napisałem, iż to podejrzana rzecz. Jak podejrzana? Oczywista raczej ![]() ![]() ryży pisze: Rozmawiałem chwilę z TrickyKid'em - elektryczne szyby i wykończenia w drewnie nijak się mają do VINu, bo nie było takiego czegoś w W115. Może przy opuszczaniu fabryki... ![]() ![]() ryży pisze: W wersji USA powinien być automat, tutaj jest manual... pewnie jeszcze kilka innych rzeczy dziwnych w tym samochodzie jest. Skąd ta pewność, że to USA? Przy takim zamieszaniu, to wszystko można było wstawić. Poza tym, jeżeli miało by to być eks 114, to co za problem wykopać silnik wraz ze skrzynią? ![]() |
Autor: | Wookee [ pn lip 26, 2004 4:57 pm ] |
Tytuł: | |
TrickyKid pisze: to auto jest w papierach jednym z ostatnich W115 200D i ma skrzynię manual - silnik i skrzynią są takie jak w numerach seryjnych
Czekaj, bo może mnie się choroba z gorączką na głowę rzuca (teraz bez jaj). W których numerach? Gdzie? Jest do tego wkładka produkcyjna czy jak? Może to po prostu przeszczep? Znaczek to akurat rzekłbym detal. |
Autor: | TrickyKid [ pn lip 26, 2004 5:04 pm ] |
Tytuł: | |
Wookee pisze: TrickyKid pisze: to auto jest w papierach jednym z ostatnich W115 200D i ma skrzynię manual - silnik i skrzynią są takie jak w numerach seryjnych Czekaj, bo może mnie się choroba z gorączką na głowę rzuca (teraz bez jaj). W których numerach? Gdzie? Jest do tego wkładka produkcyjna czy jak? Może to po prostu przeszczep? Znaczek to akurat rzekłbym detal. Powiem Ci to co powiedziałem Ryżemu - VIN nadwozia sugeruje że to był jeden z ostatnich wyprodukowanych W115 200D [porównałem między innymi numer serii z ilością egzemplarzy które wyszły]. Nie byłaby to przecież wtedy 1. seria. Poza tym ok, silnik taki jak w VIN, skrzynia też. Światła obrysowe sugerują wersję USA, gdyby mieć fotkę wnętrza to konsola centralna naprowadziłaby nas dalej. Pytanie teraz jak poznać jakim autem ten egzemplarz był jak wyjeżdżał z fabryki, i dalej - jak legalnie przwrócić go do stanu nominalnego. |
Autor: | Mitu [ pn lip 26, 2004 5:19 pm ] |
Tytuł: | |
laudan pisze: Poza tym jaka amerykanska wersja
![]() Brak jej zderzaków, lamp przednich z USA, ale ma obrysówki. |
Autor: | Mitu [ pn lip 26, 2004 5:25 pm ] |
Tytuł: | |
Wkładkę atrapy ma metalową (wytłoczka), ale to też w sumie jest szczegół, bo w aucie które ma ponad 25 lat wszystko mogło być zmienione. W 115 tak miały wytłoczkę z blachy chyba tylko w I serii, potem była kratka z plastiku, a W 114 miały zawsze kratkę aluminiową. W środku ma skaj chyba, więc wersja amerykańska może to być, poza tym elektryczne szyby na 100% były w wyposażeniu dodatkowym, bo już W 110 je miał jako opcja i to we wszystkich modelach, a znając przyzwyczajenia amerykanów to szyby elektrycznie opuszczane są błogosławieństwem dla ich lenistwa. Poza tym jeśli kolesie przerabiają W 124 I lub II na W 124 E - klasę to ktoś mógł przerobić II serię W 115 na I serię. ![]() |
Autor: | TrickyKid [ pn lip 26, 2004 5:33 pm ] |
Tytuł: | |
Mitu pisze: Wkładkę atrapy ma metalową, ale to też w sumie jest szczegół. W 115 tak miały chyba tylko w I serii, a W 114 miały zawsze kratkę aluminiową.
W115 jak i W114 w sierpieniu 1971 przeszły na kratki plastikowe. |
Autor: | Stomek [ pn lip 26, 2004 6:17 pm ] |
Tytuł: | |
Najprościej jest pojechać do autka, podnieść maskę i obejrzeć bardzo dokładnie blachy przy polu numerowym. Jeśli będzie widać ślady cięcia, spawania itp. rzeczy, będzie to oznaczać, że szczepiony. Parę sztuk już obejrzałem i ok. 70% oglądanych to szczepy- 3 z nich kończą żywot u mnie jako dawcy. |
Autor: | AMG [ pn lip 26, 2004 7:58 pm ] |
Tytuł: | |
Mitu pisze: laudan pisze: Poza tym jaka amerykanska wersja ![]() Brak jej zderzaków, lamp przednich z USA, ale ma obrysówki. Moze ja wyprostuje troche tamat Na rynek USA nie bylo 200D Poza tym gdyby nawet to ta pierwsza seria miala by takie zderzaki jak ma (pomimo wersji USA) tylko z gumowymi lub gumowo chromowymi odbojnikami. Ale to auto nie ma nic wspolnego z wersja USA bo to zwykla europa z zalozonymi obrysowkami (poniewaz podobaly sie bylej wlascicielce kiedys moj ojciec z nia rozmawial) To autko niestety buja sie po komisach od odsc dawna a cena zaczela sie od okolo 6000 zl No rocznik typowo beczkowy Co do W115 na stany to takie byly wysylane Model Years Chassis # Engine # 220 68-73 115.010 115.920 220D 68-73 115.110 615.912 230.4 74-76 115.017 115.951 240D 74-76 115.117 616.916 300D 75-76 115.114 617.910 |
Autor: | TrickyKid [ pn lip 26, 2004 8:08 pm ] |
Tytuł: | |
Ale kosmos, ciekaw jestem w takim razie z ilu dawców to auto zostało złożone... |
Autor: | ryży [ pn lip 26, 2004 10:49 pm ] |
Tytuł: | |
O boże... Czyli nawet nie myśleć o kupnie tego czegoś? |
Strona 1 z 2 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |